Miten meikaatte?

Siina.

Miten meikkaatte? Entä puhdistatteko meikit pois ennen nukkumaanmenoa? Miten usein meikkaatte?
Ja ikänne?

Itse olen 13-vuotias, siis kuudennella. Meikkaan joka päivä. Puuteria, peitepuikkoa, ripsiväriä, kajalia ja huulipunaa. Kun saan uuden meikkivoiteen niin sitäkin joskus, jos jaksan laittaa/on aikaa.

Kaupungille yms. mennessä laitan myös luomiväriä, joskus huultenrajausta. Melko usein käytän myös kulmakynää, en aina.

Puhdistan meikit aina ennen nukkumaanmenoa, paitsi jos nukahdan esim. kesken elokuvan sohvalle.

13

956

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

ripsaria kunnolla ja pikkusen kajaalia, kulmakynää. oon 14. en pese pois, ne pysyy aina hyvin yön yliki.
      järkee laittaa liikaa meikkii.

• jeesus-

kannatais ehkä pestä ne meikit pois ennenkun menee nukkuun

• joku.. jostain?

en nyt haluu kuullostaa miltää kauheelta.. mut käytät aika paljo meikkii.. mut se on sun asias enivei.. joo.. jotai pohjustust, ripsarii, vähä kajalii ei paljo.. kulmakynää.. sit.. sit.. kulmien alle vähä kiiltoo jne. välil jotai muuta kivaa joo aina pesen (tietty!) meikit pois enne nukkumaa menoo tulee paljo puhtaampi ja raikkaampi olo =D

• moimoimoimoimoi

mä oon 14- vee

laitan yleensä vaan ripsarii ja huulirasvaa

sit joskus peitän tummat silmänaluset, laitan puuterii ja luomivärii

juhliin yms. meikkaan hienosti ja huolellisesti

pesen aina meikit pois paitsi joskus en jaksa poistaa ripsarii..

• typykkä

Olen 21.Mä meikkaan aikalailla aina paitsi vapaapäivinä.Tosin myös vapaapäivinä jos lähden jonneki,tyyliin kaupungille tai viihteelle.

Meikkini riippuu tosi paljon tilanteesta.Joskus bilettämään mennessä saatan vääntää naamani kanssa tunninkin,mutta lähinnä siks,että teen sillon kaiken niin huolellisesti ja teen samalla kaikkee muuta.Tänään,kun kävin tuol koululla ja kaupungilla vaan,niin laitoin meikkivoidetta,peiteväriä,poskipunaa,ihan pikku sipasun puuteria,ripsaria sekä kulmakynää käytin.Vastaavanlaisina päivinä saatan laittaa myös luomiväriä tai rajaukset sekä ehkä jotai huulikiiltoa.Bilettämään mennessäni käytän sitten kaikkia noita juttuja.

Tyttöset kuulkaa,meikit pitää pestä aina pois!Tosin mä oon ite tällä viikolla ollu siitä äärimmäisen huono esimerkki,kun on ollu kamalasti hommia ja oon päässy nukkumaan vasta tosi myöhään.Mut siis yhtä tärkeä homma se on ku hampaidenki pesu.

Toivottavasti et pahastu,mutta mä(kin) oon ehdottomasti sitä mieltä,että sinä (alottaja) voisit ainakin noin arkena,kuten koulussa tms,käyttää vähemmän meikkiä,vallanki kun olet niin nuori.Vaikka kuinka taitavana itteään pitää,niin tossa iässä liika meikki helposti näyttää tunkkaselta ja tosi "laitetulta".Meikinhän kun pitäs päivisin käytettäessä olla mahdollisimman huomaamaton.Silloin se on onnistunu.Toisaalta,vaikka sut meikkaisi joku ammattilainen,niin sun ikäsellä tollainen määrä varmaan silti näyttäs liialta.Tästä nyt et kysyny mitään,mutta sanoinpa silti,toivottavasti et pahastunu:)

• meikit ennen

Nukkumaan menoa. Jos niitä ei pese, tulee kamalat epäpuhtaudet iholle. T'ytän tänä vuonna 15 ja meikkaan silleen et ekaks pesen ihon, sit puhistan sen kasvovedellä, sitten kosteusvoide jam sitten annan kuivua ja SIT VASTA alkaa meikkaus. Ekaks meikkivoidetta, sitten vaaleaa luomiväriä kevyesti häivyttämällä ylä-ja alaluomelle ja ihan pikkiriikkisen kulkmakarvojen alle valoa tuomaan (häivyttämällä hyvin!!) ja sitten ripsari, sit kulmakarvavaha, sit aurinkopuuteria ihan vähän ja lopuks poskipunaa ja huuliin jotain raikasta huulikiiltoa.

Huhhuh!! Sanoit että käytät huulipunaa Ookoo.. Ei toderllakaan sovi nuorelle ihmiselle. Teet vaan ittestäs idiootin jos laitat huulipunaa! Vanhempien ihmisten juttu, kato.

Laita mielluimmin vakka huulikiiltoa/huuliin tarkoitettua vaseliinia.

• Siina.

Hyvä sinun on haukkua, kun et ole nähnyt huulipunani sävyä. Se sopii hiusteni väriin, joten tykkään sitä käyttää. Se ei ole idiootin näköistä, tai en mä tiedä, jos sulla on.

• bogirl

Mä laitan aina ripsaria, meikkivoidetta, kajaalia/ eyelineria ja joskus huulipunaa/huulikiiltoa. Ja olen siis 14.

• Mia92 :P

öm.no,tuota meikkiä on sinulla kyllä aika raskaasti..

Itsekin meikkasin ennen samalla tavalla.Tein aina hienot meikit,ei siis mtn suherrusta.

Mutta kun aloin seurustelemaan 16w (MAAILMAN IHANIMMAN :D) pojan kanssa,hän kertoi että ei oikein pidä jos tytöllä on meikkiä,eivätkä myös ketkään hänen kaverinsa..Hän sanoi,että on naurettavaa käyttää nuorena meikkiä.Tietysti suutuin hänelle hetkeksi (en tosin näyttänyt sitä) mutta lopulta tajusin idean.Niinhän se on,poikaystävä antoi vain hienovaraisen vihjeen siitä mistä pojat pitävät! :D

Hyvää kesää sullekin,yritä lopettaa meikin käyttö!

• only-me

Puhdistan ihon aamuin illoin, ja toisinaan päivälläkin, esimerkiksi keväällä kun ilma on pölyistä tai kun iho tuntuu "tunkkaiselta".
      Ripsiväriä sillointällöin. Sadepäivinä en sitäkään. Sitten huulirasvaa pitkin päivää, mutta sitä nyt en laske välttämättä meikiksi, se on kosmetiikkaa, ei meikkiä.

• only-me

Ja niin, vielä, että ei teidän ikäisten tarvitsisi meikata. Tai oma on valintanne, mutta pyydän, että jättäisitte meikkivoiteen/puuterin pois. Nuori, kimmoisa, kaunis iho ei mitään peittoa tarvitse ja kasvava iho kärsii, kun ei saa hengittää. Se ei ehkä vielä näy teille vielä, mutta se kostautuu, kun tulette vanhemmiksi. Kun iho on aina ollut "tukossa", se ei enää pysy kauniina aikuisena.
      Ja meikkivoide, joka liian usein on hitusen väärän väristä, näyttää äärimmäisen pahalta, kun sitä on pitkin naamaa. Ymmärrätte ehkä joskus, tai sitten ette. Toivottavasti kyllä.

• jjeeeep.

16 v ja meikkkan jos jaksan :D
      koulu päivinä ku jaksaa laittaa nii ehkä meikkivoide, puuteri ja ripsari. siinä se :D jos juhlimaan menossa niin enemmän.
      pesen pois paitsi joissai poikkus tapauksissa..

• vastailensitten

Miten meikkaatte? Entä puhdistatteko meikit pois ennen nukkumaanmenoa? Miten usein meikkaatte?
      Ja ikänne?

joka päivä meikkaan jos olen menossa jonnekkin..niin ja 14 olen.
      hmm. miten meikkaan. ihan normaalisti.. käytän päivävoidetta,meikkivoidetta,puuteria,ripsiväriä,kajalia, harvoin luomiväriä ja huulikiiltoa. joskus puhdistan joskus en..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe