Olin eilen perinnönjako tilaisuudessa jossa jaettiin kuolinpesälle kuuluvat maat ja varat mielestäni aivan asiaan kuuluvalla tavalla. Seuraavaksi olisi ollut irtaimen jako, mutta silloin todettiin, että irtain on jaettu erillisellä sopimuksella. Olen itse rintaperillinen, enkä ollut kuullut asiasta mitään. Kuitenkin olen maksanut perintöveron irtaimen osalta aivan asianmukaisesti. Olisiko kenelläkään tietoa kuinka voisin toimia, että saisin muutamia muistoesineitä itselleni. Sillä tämä on ainoa tilaisuuteni vaikuttaa asiaan, koska en surultani saanut papereita allekirjoitettua.
Perinnönjako
3
7192
Vastaukset
- turvelo
Jätit mainitsematta oleellisen asian, että millaisessa jaossa olit mukana. Vain oikeuden määräämän pesänjakajan tekemänä jako ilman sinun hyväksyntääsi on laillinen. Mikäli muut osakkaat ovat keskenään jakaneet irtaimen tietämättäsi, niin jako on laiton ja voit vaatia jaon mitätöimistä.
- omaisuus
on sinulle kuuluvaa omaisuutta, jota ei pysty luovuttamaan toisille ilman lupaasi. Poikkeuksia on. Tässä esimerkki: Vainajan sisko sanoi saaneensa lahjaksi arvokkaat esineet erään näyttelyn jälkeen. (vähän ennen kuolemaa) Näyttelyn järjestäjä ilmoitti vieneensä esineet siskolle vain säilyttäväksi.
Hän ei luovuta esineitä. Samat sukulaiset veivät asunnosta henkilön ollessa sairaalassa kylmästi arvokkaat tavarat pois. Ai niin, he pitivät vielä perunkirjoituksen jälkeen asiapapereit hallussa, jotka eivät heille kuuluneet. Pidä varasi.- Sirkkis5
Jaosta parperit teki pienen paikkakunnan pankinjohtaja. Meitä on seitsemän sisarusta ja olimme jakamassa isämme jäämistöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041