voisitteko kertoa esimerkkejä riittävän ravinteikkaasta ja muutenkin terveellisestä/sopivasta ruokavaliosta kääpiöhamsterille muodossa:
ma : ...
ti : ...
ke : ...
jne (:
olisin tosi kiitollinen vastauksista, itse kun en ole varma annankko tarpeeksi monipuolista ruokaa.>;
apuva
8
259
Vastaukset
- anna vaikka
Itse annan kultahamsterilleni jokapäivä n. kolmea erilajia, tässä esimerkki:
ma: ruukkusalaattia, kurkkua, porkkanaa
ti: omenaa, ruukkusalaattia
ke: päärynää, porkkanaa, kurkkua
ym.. voi ite päättää erilajeja :) muista antaa välillä myös vaikka pilttiä, rahkaa tai jugurttia! mun hamsterini tykkää tosi paljon eri pilteistä esim. mango ja päärynä.- Harriet Hamster
En tiedä, kuinka monesti tätä pitää toitottaa, mutta kurkku ja salaatti eivät ole terveellistä ruokaa nestettä poistattavan vaikutuksensa vuoksi (ei niissä kyllä vitamiinejäkään ole, ravintosisältö lähentelee nollaa).
Esimerkkiruokavalio:
(aina kupissa hyvälaatuista jyväseosta, esim. Supa Hamster, Harry Hamster, Prestige Hamster jne.. Eivät saa sisältää kuivattuja herneitä/maisseja suolitukosvaaran vuoksi, liiat pähkinät noukittava lihomisen vuoksi)
MA: Parsakaalin palanen
TI: Porkkanaa
KE: Omenalohko
TO: Kaurapuuro maitoon banaania
PE: Kuivattu leivänpalanen
LA: Saksan/hasselpähkinä kuorineen (hampaille työtä)
SU: Jauhomatoja/lihapilttiä/jauhelihaa/koirankeksi - maria.
Harriet Hamster kirjoitti:
En tiedä, kuinka monesti tätä pitää toitottaa, mutta kurkku ja salaatti eivät ole terveellistä ruokaa nestettä poistattavan vaikutuksensa vuoksi (ei niissä kyllä vitamiinejäkään ole, ravintosisältö lähentelee nollaa).
Esimerkkiruokavalio:
(aina kupissa hyvälaatuista jyväseosta, esim. Supa Hamster, Harry Hamster, Prestige Hamster jne.. Eivät saa sisältää kuivattuja herneitä/maisseja suolitukosvaaran vuoksi, liiat pähkinät noukittava lihomisen vuoksi)
MA: Parsakaalin palanen
TI: Porkkanaa
KE: Omenalohko
TO: Kaurapuuro maitoon banaania
PE: Kuivattu leivänpalanen
LA: Saksan/hasselpähkinä kuorineen (hampaille työtä)
SU: Jauhomatoja/lihapilttiä/jauhelihaa/koirankeksijuu, minäki kyllä tiedän ettei niitä kannata antaa :) kiitos paljon, nyt sain jo paljon vinkkejä ! :) sit' vielä, että mitä jogurtteja hamsterille voi antaa? kannattaako suosia rasvattomia ?
- Harriet Hamster
maria. kirjoitti:
juu, minäki kyllä tiedän ettei niitä kannata antaa :) kiitos paljon, nyt sain jo paljon vinkkejä ! :) sit' vielä, että mitä jogurtteja hamsterille voi antaa? kannattaako suosia rasvattomia ?
Kannattaa antaa maustamatonta jugurttia. Maustetuissa ja rasvattomissa jugurteissa on todella paljon sokeria, joten vältä niitä.
- maria.
Kannattaa antaa maustamatonta jugurttia. Maustetuissa ja rasvattomissa jugurteissa on todella paljon sokeria, joten vältä niitä.
sitä vain vielä, että miten valmistan jauhelihan?ja esim. millä parsakaalin voisi korvata, kun itse en sitä syö eikä niin kauheaa könttiä kehtaisi pikkuhamsuille ostaa :D ?
- Harriet Hamster
maria. kirjoitti:
sitä vain vielä, että miten valmistan jauhelihan?ja esim. millä parsakaalin voisi korvata, kun itse en sitä syö eikä niin kauheaa könttiä kehtaisi pikkuhamsuille ostaa :D ?
Jotkut antavat jauhelihan raakana, mutta itse kypsennän sen paistinpannulla (varsinkin sikajauhelihan, siinähän voi olla loisia). Mikrossakin voi varmasti pienen määrän kypsentää.
Parsakaalin voit korvata vaikkapa sekoittamalla pienen määrän pinaattia (pieniä pinaattityynyjä pakastealtaasta) perunamuussiin. Voit myös ostaa pakasteparsakaalia ja sulattaa yhden pienen nipun kerrallaan. - maria.
Jotkut antavat jauhelihan raakana, mutta itse kypsennän sen paistinpannulla (varsinkin sikajauhelihan, siinähän voi olla loisia). Mikrossakin voi varmasti pienen määrän kypsentää.
Parsakaalin voit korvata vaikkapa sekoittamalla pienen määrän pinaattia (pieniä pinaattityynyjä pakastealtaasta) perunamuussiin. Voit myös ostaa pakasteparsakaalia ja sulattaa yhden pienen nipun kerrallaan.kiitos paljon sulle neuvoista :) !
- molla-hamsteri
Maanantai:
tuoreita koivunoksia lehtineen (saasteettomalta alueelta ja huuhdeltuina)
Tiistai:
Voikukan lehtiä
Keskiviikko:
Jauhelihaa (ei maisteita)
Torstai:
Mustikan varpuja
Perjantai:
Herneen versoja
Lauantai:
Porkkana
Sunnuntai:
Persiljakimppu ja perunamuussia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h492938Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv372420- 332159
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151539- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051225- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731050