habbohotel

www.habbo.fi

Habbo hotelli kun on nykyään suosittu lasten keskuudessa niin kysyisin tällaista...

Toinen lapsi saa toisen lapsen salasanan selville ja käyttää sitä Habbo hotellissa hyväkseen, vieden toisen lapsen useiden kymmenien jopa satojen eurojen arvosta oikeasti rahalla ostettuja virtuaalisia esineitä. Habbo hotellin (Sulake Oy) pitäjä on saanut tietoonsa ja tietää että näin on tapahtunut. Voiko Sulake Oy tehdä asian hyväksi mitään, siis johonkin lakiin vedoten. Varkaus on siis tapahtunut Sulake Oyn tarjoamilla Habbo palvelusivuilla ja osapuolina, uhrina ja varkaana, on kaksi palveluiden käyttäjää.

Tällaiset varkaudet ovat jokapäiväisiä habbossa ja miksei muuallakin, niin olisi kiva tietää =)

7

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jönsson & co.

Jos vaikka oma vakuutusyhtiösi korvaisi varastetut tavarat? Kyllähän kotivakuutuksesta korvataan muutkin sinulta varastetut tavarat joten kyllä kai virtuaalisistakin, eli tässä tapauksessa kuvitteellisista tavaroista voisi saada, jos ei muuta, niin ainakin virtuaalisen korvauksenkin.

Toisaalta, enpä ihan heti voi tyhmempääkään ihmistä kuvitella, kuin se joka maksaa jostain nettisivujen virtuaaliesineistä kuitenkin ihan oikealla rahalla.

• ......

tutstupa www.habbo.fi kun et tiedä mistä edes puhut ja vastailet kuitenkin. Mitäs jos palaisit tähän päivään viime vuosisadalta.

Ongelma on tätä päivää ja näitä "varkauksia" tapahtuu todella paljon, rahaa palaa ja käyttäjinä LAPSET.

Enkä pidä ongelmana sitä tavaran korvaamista vaan yleensä sitä että saadaan selville toisen salasana ja käytetään sitä. Saako tällaisia millään kuriin? Onko lakia estämässä moinen toiminta ja voiko Sulake Oy puuttua toimintaan lain kautta.

• Jönsson & co.
        ...... kirjoitti:

tutstupa www.habbo.fi kun et tiedä mistä edes puhut ja vastailet kuitenkin. Mitäs jos palaisit tähän päivään viime vuosisadalta.

Ongelma on tätä päivää ja näitä "varkauksia" tapahtuu todella paljon, rahaa palaa ja käyttäjinä LAPSET.

Enkä pidä ongelmana sitä tavaran korvaamista vaan yleensä sitä että saadaan selville toisen salasana ja käytetään sitä. Saako tällaisia millään kuriin? Onko lakia estämässä moinen toiminta ja voiko Sulake Oy puuttua toimintaan lain kautta.

Olen kyllä tutustunut tuohon "palveluun", kiitos vaan opastuksesta. Kyseessä nyt ei ole sen nykyaikaisempi rahastussivusto, kuin mikään muukaan vastaava internet-palvelu.

Ongelma tässä ei ole se, että noita salasanoja kähvelletään, vaan se, etteivät vanhemmat viitsi tai osaa opettaa kersoilleen järkevämpiä ajanvietetapoja, rahan arvoa ja sen käyttämistä, turvallista liikkumista internetissä jne. jne.

No, vakavasti, kyllähän tuommoiseen puuttua voidaan, Sulake voi toki siihen puuttua teknisesti, lain kauttahan siihen ei tietenkään puutu kuin viranomainen. Kyllä tuohon poliisi voi puuttua, ja ehkä puuttuukin, kun vaan käy tekemässä ilmoituksen.

Itse olen vaan sitä mieltä, että jos ihminen on niin vitun tyhmä, että tuommoiseen rahojaan laittaa, on ihan oikein, että ne menettääkin.

Kuriin tuollaiset saa parhaiten niin, että vanhemmat alkavat seurata paremmin, mitä jälkikasvu internetissä oikein touhuaa. Ei netti ole oikea paikka lapselle liikkua yksin.

• hmh..
        Jönsson & co. kirjoitti:

Olen kyllä tutustunut tuohon "palveluun", kiitos vaan opastuksesta. Kyseessä nyt ei ole sen nykyaikaisempi rahastussivusto, kuin mikään muukaan vastaava internet-palvelu.

Ongelma tässä ei ole se, että noita salasanoja kähvelletään, vaan se, etteivät vanhemmat viitsi tai osaa opettaa kersoilleen järkevämpiä ajanvietetapoja, rahan arvoa ja sen käyttämistä, turvallista liikkumista internetissä jne. jne.

No, vakavasti, kyllähän tuommoiseen puuttua voidaan, Sulake voi toki siihen puuttua teknisesti, lain kauttahan siihen ei tietenkään puutu kuin viranomainen. Kyllä tuohon poliisi voi puuttua, ja ehkä puuttuukin, kun vaan käy tekemässä ilmoituksen.

Itse olen vaan sitä mieltä, että jos ihminen on niin vitun tyhmä, että tuommoiseen rahojaan laittaa, on ihan oikein, että ne menettääkin.

Kuriin tuollaiset saa parhaiten niin, että vanhemmat alkavat seurata paremmin, mitä jälkikasvu internetissä oikein touhuaa. Ei netti ole oikea paikka lapselle liikkua yksin.

Habbo Hotel on yksi turvallisimmista ajanvietepaikoista internetissä.
        Siellä on muitakin lapsia ja nuoria joiden kanssa voi oikeastikin jutella kaikista asioista. Esimerkiksi pahaa oloa on siellä helppo purkaa muille.
        Olen itse Habbosta saanut ihan oikeitakin kavereita, jotka olen tavannut oikeassa elämässä ja ystäviä ollaan. Olen kyllä vanhempi ihminen kuin mitä ne lapset ja nuoret siellä ovat, että ehkä ei kannata tuosta ottaa mallia, että tapaisi oikeasti jonkun.
        Sitä ei lapsen pidä tehdä. Netissä esiintyvä 12v. henkilö voi olla oikeasti 20v. jne.

Mutta olen sitä mieltä, että Habbo ei ole mikään huono vaihtoehto, kunhan noudatetaan oikeasti niitä sääntöjä ja turvallisuusvinkkejä. Nimenomaan aikuisten ja vanhempien sisarusten pitäisi olla vierellä jos lapsi on kovinkin nuori.

Habbohan suositteleekin, että alle 13 vuotiaiden nuorten vierellä olisi aina vanhempi sisar tai isä tai äiti aina kun lapsi on Habbossa.

LIIAN nuorille Habbo EI ole hyvä paikka. Mutta tietylle ikäryhmälle on.

• perillä oleva.
        hmh.. kirjoitti:

Habbo Hotel on yksi turvallisimmista ajanvietepaikoista internetissä.
        Siellä on muitakin lapsia ja nuoria joiden kanssa voi oikeastikin jutella kaikista asioista. Esimerkiksi pahaa oloa on siellä helppo purkaa muille.
        Olen itse Habbosta saanut ihan oikeitakin kavereita, jotka olen tavannut oikeassa elämässä ja ystäviä ollaan. Olen kyllä vanhempi ihminen kuin mitä ne lapset ja nuoret siellä ovat, että ehkä ei kannata tuosta ottaa mallia, että tapaisi oikeasti jonkun.
        Sitä ei lapsen pidä tehdä. Netissä esiintyvä 12v. henkilö voi olla oikeasti 20v. jne.

Mutta olen sitä mieltä, että Habbo ei ole mikään huono vaihtoehto, kunhan noudatetaan oikeasti niitä sääntöjä ja turvallisuusvinkkejä. Nimenomaan aikuisten ja vanhempien sisarusten pitäisi olla vierellä jos lapsi on kovinkin nuori.

Habbohan suositteleekin, että alle 13 vuotiaiden nuorten vierellä olisi aina vanhempi sisar tai isä tai äiti aina kun lapsi on Habbossa.

LIIAN nuorille Habbo EI ole hyvä paikka. Mutta tietylle ikäryhmälle on.

Habbo todellakin on ehkä turvallisimpia ajanvietepaikkoja netissä, ehkä myös yksi turhallisimmista.

• hmh..

Olen toiminut Habbossa aikoinani yli vuoden paikan valvojana ja tiedän miten asiat menee.
      Habbo Hotelli on antanut turvallisuusvinkit (ohjeet) joita noudattamalla salasanaa eikä sähköpostiosoitetta voi saada mitenkään kukaan ulkopuolinen selville.
      Joten tässä tapauksessa Habbo Hotel voi vedota näihin turvallisuusvinkkeihin, jotka tulee lukea AINA ennen rekisteröitymistä. Eli he eivät ole velvollisia korvaamaan varastettuja tavaroita.
      Jos näitä vinkkejä yhdessä Habbon antamien sääntöjen mukaan noudattaa, ei ongelmia tule missään vaiheessa.

Itselläni on lähes Habbon historian alusta asti ollut siellä hahmo, mutta tavaroitani, eikä hahmoani kukaan ole pystynyt viemään, koska olen noudattanut kyseisiä vinkkejä ja sääntöjä.

Kerran oli tapaus, jossa lapsen äiti oli tehnyt poliisille rikosilmoituksen, koska hänen lapseltaan oli viety satojen eurojen arvoista virtuaalitavaraa. En tiedä sitten miten asian kanssa oli käyny.

Mutta näin se menee.

• ajatella

että tilanne on vähän samanlainen kuin jos viet toisen henkilön pankkikortin ja saat samalla tunnuksen haltuusi, eli rikos yhtä kaikki. Toki näissä tapauksissa usein tekijä on alaikäinen, mutta silti olisi syytä oppia, että varastaa ei saa, ja että toisen henkilön tunnusten ja salasanan käyttö on rikos.

Varmasti jos 15 vuotta täyttänyt urkkisi 10 vuotiaan tunnukset ja salasanan niin hän saisi rangaistuksen jos jäisi kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe