tekomykiön kiinnittyminen

nainen 56v

Olen jo aikaisemminkin kysynyt tätä samaa, eikö kenelläkään ole tosiaan tietoa.....
Kuinka kauan kestää een kuin tekomykiö lakkaa liikkumasta kaihileikkauksen jälkeen,olisin kiitollinen vaustauksestasi,.... miten kauan esim. sinulla... siihen meni aikaa

12

5637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan

      ollut mitään ongelmia, eli ei siis tietoa. Molemmat silmät alkoivat pelaamaan loistavasti heti kun pupillit supistuivat normaaliin kokoonsa.

      En ole edes kuullut moisesta kiinnittymisestä. Tai liikkumisesta.

      Kerro mitän tuntuu/vaivaa ja kauanko on jo kestänyt? Ja kait olet kysellyt leikanneelta taholta?

      • liikkuu

        Toinen mykiöistä ei ollut paikallaan, se siirrettiin leikkaamalla mutta välkkyy vieläkin kun silmää liikuttaa häiritsevästi. Lääkärit ovat sanoneet että voi mennä puolikin vuotta kun täydellisesti lakkaa liikkumasta tiedä häntä sitten kun nuo lääkäritkin puhuvat mitä sattuu, toinen yhtä ja taas toinen toista. Olisin vain halunnut tietää konkreettisia kokemuksia ihmisiltä jotka ovat kokeneet saman.


      • ainakaan
        liikkuu kirjoitti:

        Toinen mykiöistä ei ollut paikallaan, se siirrettiin leikkaamalla mutta välkkyy vieläkin kun silmää liikuttaa häiritsevästi. Lääkärit ovat sanoneet että voi mennä puolikin vuotta kun täydellisesti lakkaa liikkumasta tiedä häntä sitten kun nuo lääkäritkin puhuvat mitä sattuu, toinen yhtä ja taas toinen toista. Olisin vain halunnut tietää konkreettisia kokemuksia ihmisiltä jotka ovat kokeneet saman.

        Pidän peikkuja sinulle...

        ilmeisesti tuo on harvinaista, koska vaikka itse tunnen montakin kaikileikkauksen läpikäynyttä, niin kenelläkään en ole tosiaan edes moisesta kuullut.

        Minulla on jouduttu molempiin silmiin tekemään myös jälkikaihen vuoksi se laserointi, jossa jätetyn kapselipussin takaosaan tehdään "reikä" ja se kait voisi aiheuttaa jotain mykiön liikkumista, mutta itselläni ei ole mitään sellaistakaan tullut.


      • ...
        ainakaan kirjoitti:

        Pidän peikkuja sinulle...

        ilmeisesti tuo on harvinaista, koska vaikka itse tunnen montakin kaikileikkauksen läpikäynyttä, niin kenelläkään en ole tosiaan edes moisesta kuullut.

        Minulla on jouduttu molempiin silmiin tekemään myös jälkikaihen vuoksi se laserointi, jossa jätetyn kapselipussin takaosaan tehdään "reikä" ja se kait voisi aiheuttaa jotain mykiön liikkumista, mutta itselläni ei ole mitään sellaistakaan tullut.

        kapselipussiin kahden pienen väkäsen eli haptiikan avulla. Kun tekomykiö implantoidaan, niin siinä vaiheessa sitä ei "kiinnitetä" mitenkään paikalleen vaan haptiikat käyttäytyvät kuin pienet jouset tekomykiön sivuilla; pitävät tekomykiötä poissa kapselipussin reunoilta.
        Tekomykiö voi tällöin periaatteessa liikkua kapselipussissa. Tekomykiö haptiikoineen arpeutuu kapselipussiin kiinni ajan kanssa, mutta mitään tarkkaa aikaa tälle ei voi osoittaa. Paraneminen on yksilöllistä.


      • liikkuu
        ... kirjoitti:

        kapselipussiin kahden pienen väkäsen eli haptiikan avulla. Kun tekomykiö implantoidaan, niin siinä vaiheessa sitä ei "kiinnitetä" mitenkään paikalleen vaan haptiikat käyttäytyvät kuin pienet jouset tekomykiön sivuilla; pitävät tekomykiötä poissa kapselipussin reunoilta.
        Tekomykiö voi tällöin periaatteessa liikkua kapselipussissa. Tekomykiö haptiikoineen arpeutuu kapselipussiin kiinni ajan kanssa, mutta mitään tarkkaa aikaa tälle ei voi osoittaa. Paraneminen on yksilöllistä.

        Kiitos vastauksestasi, oli lohduttavaa saada kuulla asiantuntevaa tietoa


      • Tumakaihi
        liikkuu kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, oli lohduttavaa saada kuulla asiantuntevaa tietoa

        Minulla juuri perjantaina tehty kaihileikkaus oikeaan silmään ja tekomykiö minullakin tuntuu hakevan paikkaa ja liikkuvan. Näkö vaihtelee ja on melko huono kauas katsoessa. Mutta kas kummaa,näen lukea tällähetkellä tuolla silmällä...se on plussaa...Odotellaan että näkö vakiintuu ja paranee.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta herätellään.

      Millaisia kokemuksia kiinnittymisajoista? Mulla reilu viikko leikkauksesta ja heiluu kuin hantooki tuulessa. 😁 Välillä ei tosin heilu ollenkaan, mutta sitten taas kohta heiluu huomattavasti. Merkillistä..

      • Anonyymi

        Hei, 6 vko leikkauksesta ja kummatkin heiluu, peilistä näkee tietyssä valossa että värähtää liikkeestä ja luomen räpäytyksestä noin millin, tuntuu kurjalta ja tätä siis jatkuvasti. Olisi kiva kuulla kuinka sinun tapauksessa kävi, jäikö heiluminen pois?


    • Anonyymi

      Kolme viikkoa leikkauksesta ja toisen silmän mykiö välähtelee/liikkuu

      • Anonyymi

        Sama tilanne. Kolme viikkoa leikkauksesta ja toisen silmän mykiö välähtelee ja värisee. Kuinka kauan teillä, joilla tällainen oire on ollut, tämä on kestänyt?


    • Anonyymi

      Kaksi viikkoa leikkauksesta, ehkä hieman laantunut tuo värinä, varsinkin kirkkaassa valossa. Pimeällä näen oikean silmän linssin ikäänkuin "reunan"

      • Anonyymi00013

        3 päivää leikkauksesta ja välkkyminen lakkasi tänään aamulla, lähelle näkee jo hienosti. Keskimatkalla ja kauas tarkennus vielä jonkin verran hakusessa mutta paranee selkeästi joka päivä. Linssileikkaus. Laseja ei käytännössä tarvi enää lainkaan. Olen kyllä todella tyytyväinen jo nyt vaikka näkö vielä paranee hyvän tovin. Siitä on kauan kun puhelinta on viimeksi käytetty ilman silmälaseja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe