mitenkä

ois

oon 16v poika ja helkkarin moinen kiinnostus päästä tekemään jottai rekkoihin liittyvää työtä kesäks/viikolopuiks. onko teillä jollakin tietoa ottakkoo joku firma esim:dhl töihin nuoria...? kovin kiinnostais lastata niitä nyyttejä kyytiin tai siirellä lavoja terminaalissa eli jottai terminaali hommaa. tai sitten satamaan tekemään jottai hommaa. millasia hommia yleensä on tarjolla kesätyöläisille?? mulla on t-kortti eli jottai koneita saisin ajellakki. kertokaa mielipiteitä/työpaikka ehdotuksia/millasee hommaa kannattaa pyrkiä!!?? asustan turus ni kyllä täällä tavaraa kulkee. kiitos jo etukäteen (asiallisista vastauksista)

18

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutta

      ehkä on viisainta lähestyä suoraan kuljetusliikkeitä, tai terminaaleja, vaikkapa sähköpostilla.

    • kanja76

      mun mielestä paras konsti kun menet henk.kohtaisesti käymään vaikka kaukokiidon termiinaalissa ja kyselet sieltä.siellä varmaan tekijälle töitä on.älä lannistu jos terminaalin väki ei töitä lupaikaan,kysele jakofirmoja ja muita kulkuliikkeitä.apumies katoava luonnonvara,mut mun mielestä se hyvä koulu kuskin hommiin,ja uskoisin et joku firma vänkäriä tarvii.

    • Asentaja...

      Mites olis asentajan hommat? Pääsis siinäkin tekemisiin rekkojen kanssa. Ja nimenomaan niiden autojen kanssa pääsisi tekemisiin, jos ne kerran kiinnostavat. Ei vain pakettien ja rullakoiden kanssa.. Että kyselemään vaan esim Raskoneelta, Volvolta, Scan-autosta, Sisuautosta jne... tai mitä nyt sitten Turun suunnalla onkin.. Sitä kun en tiedä.

      • Mutta...

        Mutta siinähän likaantuu kädet?


      • .....
        Mutta... kirjoitti:

        Mutta siinähän likaantuu kädet?

        autohommaa, jossa EI likaantuisi kädet.... ?


      • kyllä
        ..... kirjoitti:

        autohommaa, jossa EI likaantuisi kädet.... ?

        Jakeluhommat, putipuhtaita rullakoita vana heillutttelee....


    • Ojioijoij 16v poika :P

      Ite meen pe illal töihin, tuuks mukaa. Sen jälkee voidaan lähtee vaik kaljal johonki=

      • Hienohomma

        Bussissa mies on aito idiootti ehdottaa julkisesti alkoholijuomia alaikäiselle. Kuljetusalalla ei dokailla nykyään jos meinataan menestyä. Kuntosali ja pururata on ne paikat joissa kuskit tapaat.Työsuojelulaki on aika tiukka nykyään joten trukkien ja sähköpässien käyttö lastauksessa taitaa olla alle 18 v. kielletty.Jos yleisen liikenteen joukossa tekee esim.tietöitä niin vaaditaan tieturvakortti.Oletko harkinnut kuljetusalan ammattikoulutusta.Se voisi olla se paras vaihtoehto. Kun lopetit peruskoulun ehdotettiinko sellaista sinulle??Ainoa homma joka tulee minulle mieleen voisi olla kuorma-autojen ja perävaunujen pesuhommat jonkun kuljetusliikkeen varikolla sekä apumiehen hommat.


      • Hienohomma kirjoitti:

        Bussissa mies on aito idiootti ehdottaa julkisesti alkoholijuomia alaikäiselle. Kuljetusalalla ei dokailla nykyään jos meinataan menestyä. Kuntosali ja pururata on ne paikat joissa kuskit tapaat.Työsuojelulaki on aika tiukka nykyään joten trukkien ja sähköpässien käyttö lastauksessa taitaa olla alle 18 v. kielletty.Jos yleisen liikenteen joukossa tekee esim.tietöitä niin vaaditaan tieturvakortti.Oletko harkinnut kuljetusalan ammattikoulutusta.Se voisi olla se paras vaihtoehto. Kun lopetit peruskoulun ehdotettiinko sellaista sinulle??Ainoa homma joka tulee minulle mieleen voisi olla kuorma-autojen ja perävaunujen pesuhommat jonkun kuljetusliikkeen varikolla sekä apumiehen hommat.

        Oikeastaan se on juurikin menestyksen avain että ei jämähdetä huonoon työpaikkaan vaan kokoajan haussa "parempaa"

        Se auttaa myös että osaa vapaalla vetää perseet olalle, mutta silti hoitaa vaikkapa 2 viikon päähän sovitun sunnuntai työvuoron sovitusti..

        Ja mitä itseeni tulee, niin noin 10 työpaikasta olen jopa kieltäytynyt...

        Ja kyllä mulla olisi omissa töissä tarjota töitä 16 vuotiaalle ja hänestä olisi ihan apuakin


      • ValtteriPotta
        Bussissa kirjoitti:

        Oikeastaan se on juurikin menestyksen avain että ei jämähdetä huonoon työpaikkaan vaan kokoajan haussa "parempaa"

        Se auttaa myös että osaa vapaalla vetää perseet olalle, mutta silti hoitaa vaikkapa 2 viikon päähän sovitun sunnuntai työvuoron sovitusti..

        Ja mitä itseeni tulee, niin noin 10 työpaikasta olen jopa kieltäytynyt...

        Ja kyllä mulla olisi omissa töissä tarjota töitä 16 vuotiaalle ja hänestä olisi ihan apuakin

        Varoisin kyllä tuota Bussissa miestä.Hyvin outo tyyppi Turun suunnalta ja hyvin erikoiset mielipiteet joita ammatikseen ajavan on hyvin vaikea käsittää. Hänen elämän työ on käyttää kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet hyödyksi ja kurlata ne kaljana kurkusta alas.Mitään tulevaisuuden suunnitelmaa hänellä ei ole.Päivä kerralla mennään. Aika surullista kun kyseessä on nuori mies ja elämä pitäisi olla edessä kaikkine mahdollisuuksineen.


      • ValtteriPotta kirjoitti:

        Varoisin kyllä tuota Bussissa miestä.Hyvin outo tyyppi Turun suunnalta ja hyvin erikoiset mielipiteet joita ammatikseen ajavan on hyvin vaikea käsittää. Hänen elämän työ on käyttää kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet hyödyksi ja kurlata ne kaljana kurkusta alas.Mitään tulevaisuuden suunnitelmaa hänellä ei ole.Päivä kerralla mennään. Aika surullista kun kyseessä on nuori mies ja elämä pitäisi olla edessä kaikkine mahdollisuuksineen.

        Kateus. Se kateus... Taidat olla itse juurikni jumissa maitokuskina. Töitä 10h päivässä 5-6 päivää viikossa ja sekös vituttaa...

        Itsekin nyt aloittelemassa iltaa. Mihis aikaan sä meet töihin? yhdeks? kahdeks?

        Noh kuten todettu, kuljetusalalla kateus on aivan törkeän kovaa


      • ValtteriPotta
        Bussissa kirjoitti:

        Kateus. Se kateus... Taidat olla itse juurikni jumissa maitokuskina. Töitä 10h päivässä 5-6 päivää viikossa ja sekös vituttaa...

        Itsekin nyt aloittelemassa iltaa. Mihis aikaan sä meet töihin? yhdeks? kahdeks?

        Noh kuten todettu, kuljetusalalla kateus on aivan törkeän kovaa

        No ensinnäkin sinulla taitaa olla lukihäiriö. Otettiinko se koskaan esille kun olit siellä peruskoulussa. Mitä tarkoittaa sana juurikni.Lukihäiriö kannattaisi hoitaa ajoissa muuten se haittaa koko eliniän. Minäpä olen sellainen 59 vuotias setä joka työkseen kouluttaa noista teineistä tosi laadukkaita kuljetusalan ammattilaisia . Siellä on tosi helmiä sellaisia joka kuljetusliikkeen unelmia ja sitten niitä raakileita jotka haluavat vain sen ajokortin ilmaiseksi.Ja voin sanoa,että niistä helmistä hiotuu myös tulevat laadukkaat kuljetusyrittäjät.Jotenkin kun olen lukenut näitä juttujasi(ammattikoulun poitsut ja tyttö on vinkannut,että suomi 24 kannattaa lukea jotta pysyy kartalla)niin on jäänyt sellainen vaikutelma,että olet täysin hakoteillä. Anteeksi vaan jos pelästytin.Työpaikkaa vaihdetaan ja meno on melkoista viinan kanssa läträtään.Ajattele nyt olet oikeasti olet aikuinen mies. Jos jatkat tuolla menolla niin ei tarvitse edes 50 v. päiviä viettää sillä jo nelikymppisenä kone ns. hirttää kiinni.Sitä en ymmärrä ollenkaan miksi solvaat näitä maitokuskeja he nyt ovat juuri niitä tosi miehiä jotka eivät työtä pelkää. Eikö se nyt ole hyvä asia ,että meillä on maitoa kaupassa ja ruokapaikoissa?? En ole kuule kateellinen ollenkaan vaan hyvin surullinen.


      • nääs
        Bussissa kirjoitti:

        Kateus. Se kateus... Taidat olla itse juurikni jumissa maitokuskina. Töitä 10h päivässä 5-6 päivää viikossa ja sekös vituttaa...

        Itsekin nyt aloittelemassa iltaa. Mihis aikaan sä meet töihin? yhdeks? kahdeks?

        Noh kuten todettu, kuljetusalalla kateus on aivan törkeän kovaa

        Pahasti viiraa jos luulet jonkun olevan sulle kateellinen. Ennemmin käy sääliksi.


      • nääs kirjoitti:

        Pahasti viiraa jos luulet jonkun olevan sulle kateellinen. Ennemmin käy sääliksi.

        Kyllä, kuljetusalalla on aivan törkeän kova kateus muita kohtaan...

        Jopa saman firman sisällä


    • rehtorinieminen

      Ihmettelen tässä sitä jos innostus on noin kova niin miksi ,et peruskoulun jälkeen hakeutunut kuljetusalan ammattikoulukseen. Ei se vieläkään ole myöhäistä. Suosittelen lämpimästi

    • pulpettikutsuu

      No se koulutus on ainoa tie nykyisin kuljetus-ja varastopuolen hommiin. Yhteishaussa vain paperit vetämään logistiikka-alan ammattikoulutukseen. Koulutuksessa on paljon työharjoittelua kuljetusfirmoissa ja siellä ajokortti suoritetaan osana koulutusta. Myös puolustusvoimat kouluttaa tulevia kuljettajia. Sinulla kun ikää on vasta 16 v. niin armeijaan on pitkä aika.

      • Oikeastaan ikää hänellä on 25v... Noh hyvä ikä silti. Voisin pyytää mielelläni seuraksi dokaamaan vaikka tänään...


      • Sebalusmax
        Bussissa kirjoitti:

        Oikeastaan ikää hänellä on 25v... Noh hyvä ikä silti. Voisin pyytää mielelläni seuraksi dokaamaan vaikka tänään...

        No sinuna kyllä keskittyisin aikuisiin ihmisiin. Se aiempi paljastus miesten sepalusten tuijottelusta oli suurimmalle osalle lukijoista jo liikaa. Olit sitten Bussissa tai pakettiautomaatilla niin jotain rajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe