Kysymys

sijaisvanhemmille

Kysymys sijaisvanhemmille :

Miksi haluatte/halusitte sijaisvanhemmiksi?
Mikä on se perimmäinen syy siihen miksi haluatte ottaa lapsen huostaanne? onko se hyvyys? vai mikä ?

9

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyjälle

Meidän perhe otti lapsen huostaansa, koska hällä ei ollut muutakaan paikkaa. Itse olen kotiäiti ja sellaisena pysyn vielä vuosia. Meillä on iso talo ja ihan kiva elämä. Todettiin vaan, että kyllä tänne lisää lapsia mahtuu.
      Huostaanotettuina on niin paljon lapsia, ettei sitä tajua. Liian moni vanhempien päihteidenkäytön takia. Jos on halua ja mahdollisuus niin eikö kannata ensin auttaa oman maan lapsia ja sitten kun asiat on täällä hyvin niin ajatella adoptiota ulkomailta. (siis jos lapsen haluaa). Itse ainakin haluan vain auttaa.

• näkökantani

Työpaikallani eräs sijainen mietti elämänsä jatkoa. Pätkätöitä oli tarjolla, mutta ei tietoakaan vakituisesta paikasta?
      Hän väläytti, että voisi ottaa sijaislapsia, kun niistä MAKSETAAN niin hyvin?
      Ei hän kylläkään ollut lapsirakas eikä mielestäni edes vielä tarpeeksi "elämää nähnyt".

Minulle selvisi sillä hetkellä, miksi sijaislapsia halutaan. Rahasta, ei mistään muusta syystä!!!
      Mihinkähän itkevien lasten tunteet mahtuvat??
      Surettaa tämä sairas bisnes yhteiskunnassamme???

• ihanko oikeesti?

ja sinä muodostat mielipiteesi ja näkemyksesi yhden ihmisen varaan joka ei edes ollut sijaisvanhempi.jos haluaa kunnon rahaa,kannattaisi kyllä mennä ihan töihin.Ehkä sijaislasten hoidosta tuleva palkkio tuntuu sellaisista ihmisistä suurelta joka itse elää yhteiskunnan tuilla eikä juuri ole työelämässä ollut? Ehkä yleistystä,mutta en voi muuten tuota käsittää, että ihmiset luulee että sijaislapsilla rikastuisi.

• kirjoituslaki??

Täälläkin pitäisi olla ilmeisesti kirjoittamisen laki, kun kaikki saa tuoda typerät mielipiteensä. Jos joku on heittänyt ko. ajatuksen niin ei kannata yleistää niihin ihmisiin jotka ovat Äiti Teresan kaltaisia hyväntekijöitä. Sijaisvanhempihan ottaa esimerkiksi lapsen, jonka vanhemmat ovat kuolleet auto-onnettomuudessa. Onko väärin että tälläistä lasta autetaan. Ottaisitko sinä toisen lapsen jos lapsen vanhemmat kuolevat esimerkiksi huumeisiin? Olet ilmeisesti ajattelemattomuuttasi kirjoittanut tälle palstalle. Etkö tiedä minkälaiset vaatimukset asetetaan sijaisvanhemmille. Ensin käydään kodissa vierailulla ja toisenkin ja kolmannen kerran ja tentataan ja tentataan.Kun on päästy vaiheeseen, että harkitaan sijoittamista niin ko. vanhempien on esitettävä lääkärintodistukset terveydentilastaan ja viimeisessä vaiheessa rikosrekisteri. Sijaisvanhemmilla on oltava nuhteeton tausta. Jos joku on heittänyt ajatuksen alkaa sijaisvanhemmaksi rahan tähden niin kyllä tenttivaiheessa luulot karisee. Ei siis kannata yleistää kaikkiin sijaisvanhempiin. Et ilmeisesti myöskään tiedä noita maksuja joita maksetaan. Lasta varten on kuukaudessa tietty kulukorvaus ja sijaisvanhemmalle maksetaan tietty summa ja jos olet esim. kaupan kassalla niin tienaat enemmän.Luulenpa, että harva luopuisi kassan työstä ja alkaisi sijaisperheeksi ja ottaisi vastuun lapsesta koko elämän ajaksi.Mieti nyt rauhassa näitä asioita ja harkitse mitä seuraavaksi kirjoitat.

• reservi

meille on sijoitettu huostaanotettuja lapsia. aiheellisesti huostaanotettuja. MUTTA HUOSTAANOTON on joku muu tehnyt ja ennen sijoitusta lapset ovat olleet jopa vuosia laitoksessa odottaen vanhempien kuntoutumista.

ja vasta sitten sijoitettu meille.

sijaisvanhemmaksi aloin, koska on väärin laiminlyödä lapsia, pitää laitoksessa ja laitostuttaa pieniä, niin että arkielämä on heille kuin ulkoavaruudesta ja kokemus kodista käsittämätön.

tarjoan siis mahdollisuuden kotiin ja tavanomaisuuteen.

• Helinä-keiju

Kirjoitustyylistä näkee ainakin jotain ihmisten sivistystasosta ja ajatusmaailmassa ja sanoisinko kelpoisuudesta. Kun olen lueskellut bioäitien palstaa, niin tekstit vaikuttavat asiallisilta ja sivistyneiltä, ei mitään pultsareiden örvellystä, vaikka täällä sijaisvanhemmat heitä sellaisiksi kärjistävät. Kun katsoo kirjoituksia, niin kypsyys niistä paistaa ja kun vertaa joihinkin sijaisvanhempien hengentuotteisiin, niin hmmmm..

• eräsmuu
        Helinä-keiju kirjoitti:

Kirjoitustyylistä näkee ainakin jotain ihmisten sivistystasosta ja ajatusmaailmassa ja sanoisinko kelpoisuudesta. Kun olen lueskellut bioäitien palstaa, niin tekstit vaikuttavat asiallisilta ja sivistyneiltä, ei mitään pultsareiden örvellystä, vaikka täällä sijaisvanhemmat heitä sellaisiksi kärjistävät. Kun katsoo kirjoituksia, niin kypsyys niistä paistaa ja kun vertaa joihinkin sijaisvanhempien hengentuotteisiin, niin hmmmm..

Esimerkiksi sopii erään bion kirjoitus paskan vääntämisestä, todellista sivistystä ja kypsyyttä osoittava kirjoitus.
        Ihminen pystyy uskomattomiin suorituksiin joskus.

• Hulluna on hyvä olla

Tämä on elämäntapaintiaanin hommaa, eikä sitä ymmärrä kuin ne muut hullut, jotka tätä tekee.

Sijaisvanhemmiksi me ryhdyimme, koska lastenkoti ei ole mielestämme kenellekään hyväksi pidemmän päälle. Koska perheemme tilanne oli stabiili, lastenkasvatuksesta oli jo pitkäaikainen kokemus ja toisella ammatillinenkin koulutus liippasi läheltä tätä hommaa, niin hypättiin suohon, eikä olla kaduttu päivääkään (vain hetkittäin).

• rilla

Emme ole vielä sijaisperhe, mutta haaveissa se on, kunhan saadaan asiat sellaiseen malliin, että voin jäädä kotiin...

Mieheni kanssa haluamme sijaisvanhemmiksi siksi, että olemme molemmat nähneet läheltä lastenkotien ja ammatillisten perhekotien elämää - itse olen töissä jälkimmäisessä - ja todenneet, että vaikka ne kuinka olisivat hyviä, ne ovat kuitenkin laitoksia. Haluamme tarjota edes jollekin lapselle pysyvyyttä, perheen ja vanhemmat - joko siksi aikaa kunnes omat vanhempansa kykenevät heistä jälleen huolehtimaan tai jopa loppuiäksi. En tiedä olenko idealisti, mutta uskon kykyyn rakastaa myös toisen lasta ja rakkauden parantavaan voimaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      29
      2854
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2651
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      28
      2365
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1493
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1173
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1015
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      958
    Aihe