SUKUSÄÄTIÖ

Rouva Turhapuro

Taas on lauantai ja lottopäivä. Tällä kertaa olen vakaasti päättänyt napata päävoiton, ja ongelmana on vain tulevan rahan paljous. :DD
Verokarhu odottelee jo ahnaasti, joten olen miettinyt etukäteen miten voisin avittaa köyhää sukuani niin että verokarhu ei veisi kovin suurta osaa.
Voisiko perustaa sukusäätiön tai vastaavan, josta rahaa aika ajoin jaetaan? Kuka tietää? On vähän kiire, lottoarvonta on ihan kohta. :))))

42

2938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuokkija muualta

ahneella on paskanen loppu...eli jäisit nuolemaan näppejäsi kun ahneet sukulaiset veis kaikki ja verokarhu loput. Siis mee vaan maanantaina töihin....

• Rouva Turhapuro

enhän minä nyt matalapalkkaista ja raskasta työtäni jättäisi. :))
        Minäkö ahne, just olen jakamassa sukulaisille leijonaosaa ja verottajalle loput, mistä sä mun ahneuden tähän tempaisit... kolmella rivillä muuten ajattelin pääpotin ottaa, joku niistä osuu! :))

• tässä aion
        Rouva Turhapuro kirjoitti:

Minäkö ahne, just olen jakamassa sukulaisille leijonaosaa ja verottajalle loput, mistä sä mun ahneuden tähän tempaisit... kolmella rivillä muuten ajattelin pääpotin ottaa, joku niistä osuu! :))

heti protestiajan loputtua perustaa.
        Säätiöt ei ainakaan ennen maksaneet mitään veroja,
        joten rahat ovat turvassa.
        Minä perustan sen ihan omalla nimellä
        (aika ahne olen) ja jakelen sitten tarpeen mukaan
        "yleishyödyllistä" rahaa itselleni.
        Tässä nyt mitään sukua kannata ajatella,
        hetihän ne olisi kimpussa.
        Kaikki mikä tulee itselle on hyväksi.♥♥
        Täytyykin varata aika lakimiehelle heti maanantaina.

• satutäti ¤

nyt jäit peränpitäjäks, kun mää tein viisi riviä ja joka riville laitoin samat numerot, ihan varmuuden vuoks, ettei jää mitään arvailun varaan niillä siellä veikkaustoimistossa. Pääpotti on tilattu nyt mulle täl kertaa ja verottajaakin mä harhautin jo siten, että pistin kirjani Sveitsiin...♥♥♥
        *ahne kiilto silmissään miettii että sukulaisesi jäävät nyt nuolemaan näppejään*

• kiinni

lauantaisin

...ai niiiiin.. , ) aamu- "lotostako" oli kyse?

tätä kirjoittaessani luulen, että olet jo lottosi-jaannut
      sukusikin jotain saannut

hyh raha haisee tännekin saakka

voisit mennä muualle lottoamaan

• Rouva Turhapuro

ollaan kateellisia kanssaihmisille, on tainnut jäädä omat aamulotot saamatta. :)) En mistään aamulotosta puhu vaan tosta ilta-arvonnasta. Jos raha haisoo sinne saakka niin se on hyvä merkki! Enkä ole täällä lottoamassa, kysyin vaan neuvoa sukusäätiöön, et sitten osannut neuvoa mutta ei se mitään. :DD

• oli TESTI

ollaan kateellisia kanssaihmisille, on tainnut jäädä omat aamulotot saamatta. :)) En mistään aamulotosta puhu vaan tosta ilta-arvonnasta. Jos raha haisoo sinne saakka niin se on hyvä merkki! Enkä ole täällä lottoamassa, kysyin vaan neuvoa sukusäätiöön, et sitten osannut neuvoa mutta ei se mitään. :DD

että jos ollaan sukulais--- sieluja
        edes..???
        voisit lähettää tänne ....
        ennenkuin muut sukulaiset ehtivät....

ei se haju haittaa tee... ( nyt uudessa valossa)

• Hikiältä

kuulin juuri mahdollisuudesta rikastua,
      minähän POIKA ajattelin käyttä elämäni
      tilaisuuden

meillä täällä olisi asiantuntevaa sijoitusneuvontaakin mahdollisuudessa saada
      ( pikkupikkupikku serkku tämä Eu;n kin pankkimaailmassa vaikuttanut rouva)

Olen kunnostautunut monillakin aloilla, että stipendeinäkin voit lähettää

• Rouva Turhapuro

en tiennyt että mulla pikkuserkkua onkaan! Kaikilla niitä on, nyt tarkemmin ajatellen.
        Hikiällekö pitää matkustaa sijoitusneuvontaa varten, on sitten varmasti hyvä neuvoja.

Palataan tuohon stipendiasiaan kun kerrot millä aloilla olet kunnostautunut, et kai ole ns. alan miehiä? Sitten ei rahaa tipu. Ja säätiökin on vielä perustamatta.

• rouvarouva

Turhapuro
      ette te ole ollekaan turha ;)
      muistaakseni se sijaitsi jossain kunnantalossa
      tuolla Pohjois- Suomessa

Voisitte muuttaa nimenne Tärkeäpuroksi
      sillä olen ajatellut erilaisia yhteistyömuotoja
      teidän kanssanne
      miten olisi vaikka konsultti- firma joka olisi perehtynyt erilaisiin perehpoliittisiin ongelmiin?

Minulla on attashea salkku valmiina
      tosin tyhjä
      millä lennolla saavun täyttämään sen?

• Rouva Turhapuro

Olen etsinyt ympäri Googlea eikä mistään löytynyt. Älkää vielä tulko tänne, ainakaan tänä iltana, mulla on toinen tapaaminen. :)))

Mimmoisia perheongelmia ruvetaan ratkomaan siinä firmassa? Seksijuttuja ei ainaskaan, mä en siihen ala. :(

• Durhhaburöö

Minul ole kagsi frouwa and
      wähän onkelmi heitin kansh
      siis
      mani on heild loppu
      mut mun bisnes
      must go on ...ju knov
      just nyt tarwitsisin
      about --äää
      no muutama dona
      ja ero kahdesta epämielyttävästä
      donnasta
      Woisittekohan te
      GAUNIS,rouva
      wähä jälpa mig?

illalla under some candles
      and on potle of wine
      teitän ..kuuluisa
      gauneutenne....aaah
      saa oikeutta...

• Rouva Turhapuro

jo olette liemeen itsenne saattanut! Tunnen syvää sääliä, tottahan muutama tonni liikenee että saatte elämän raiteilleen. Eropuuhat saatte hoitaa omin voimin.

En tunne Teitä, vielä, mutta tarkkaa tarkempi intu.. infra.. intupaationi sanoo että olette vilpitön herrasmies! Onnenonkijat olen aina kiertänyt kaukaa. Illalla sitten, arvonnan jälkeen. :)

• Turhapuro

täällä..

no mutta tämäpä kiva yllätys
      muistatko silloin, kun lapsina juostiin
      ahoilla, etsittiin kallioilta mansikkapaikkoja,
      poimittiin kesäisiä kukkasia
      ja uitiin sydämen kyllyydestä

Sinä olit AINA meillä, kaikki loma-ajat
      söit-joit ja nukuit, kaikin mukavuuksin
      Kaupunkilaislapsen kalpeus ja heiveröisyys olivat syksyisin tipo tiessään.
      Luonto- ja eläimet olivat muodostuneet Sinulle hyvin rakkaiksi ja tärkeiksi, niin että
      voit iloisin mielin aloittaa jälleen koulusi syksyisin.

Tilinumeroni on: ZZZZZ ZZ ZZZZZZZZ kivat Sulle!

• Rouva Turhapuro

Jänskä juttu ettei suvusta kuulu aikoihin, ja sitten ykskaks otetaan yhteyttä kaikki vuoronperään, semmoista telepatiaa melkein.))
        Muistan muistan hyvin kesät maalla, kivaa oli. Sinäkö lukitsit minut sikalaan yöksi? Vahinko se varmaan oli, niin kuin ne ritsalla ammuskelut. Kipiää kyllä teki kun osui persposkeen mutta melkein olen jo ne unohtanut. :))
        Mites se säätiö perustetaan?

• vihollinen

;///

monta tappelusta
      käyty ollaan
      toisiamme lyöty
      pollaan
      kutkuteltu sitä ja
      tätä
      monesi Sulle on
      tullut hätä
      nenästä otettu
      näytteitä
      uhattu ottaa
      täytteitä
      verivalat vannottu
      kivellä
      ei haluttu toisiamme
      sivellä
      siitä syntyi meille
      side
      joka on kuin niittarin
      nide
      rahaa nyt täällä
      vuotan
      iskuihisi täysin
      luotan

• Ainakin aikaisemmin oli saatavissa kimppalottosopimuslomakkeita, joihin kai kirjoitetaan kaikkien osallisten nimet ja panosten suuruudet. Silloin ei verokarhu pääsisi osingoille. Kai sellaisen sopimuksen voisi tehdä vapaamuotoisesti itsekin.

Onnea!

• itte oletan ;)

Juu tuo kimppalotto on siten, että Veikkaus OY jakaa osuuksille, veroja ei mene.

Minä olen ahne mummu ja ajattelin vain omille lapsille jakaa.
        Katselkoot asunnot ja huonekalut, minä maksan, siirretään pikkuhiljaa lakisääteiset verottomat omaisuudeksi.
        Lapsenlapselle voisin hankkia kunnollisen rantapalstan ja sinne rakennuttaa punkkalovin, jota kaikki lapset ja lapsenlapset saisivat käyttää. Siirtäisin senkin verottajan sallimissa osuuksissa lapsenlapselle.
        Olisin niin ihan itte se kroisos.

• Rouva Turhapuro

sopimusta voi itse laatia, kimppalotot on just sitä varten. Mutta en mä sellaista, sitä paitsi ehdin käydä just lottoamassa ja pitkän harkinnan jälkeen (takana jonossa alkoivat jo hermostua) päätin ottaa viisi riviä eikä kolme.

Näköjään on ilmaantunut ihan uusia sukulaisia tähänkin ketjuun, on mukava kun muistetaan vuosien jälkeen. Pitänee vastata heillekin hetikohta, kun eivät nyt loukkaantuisi kun joutuivat vähän odottelemaan. :))

• rallityttö60

sopimusta voi itse laatia, kimppalotot on just sitä varten. Mutta en mä sellaista, sitä paitsi ehdin käydä just lottoamassa ja pitkän harkinnan jälkeen (takana jonossa alkoivat jo hermostua) päätin ottaa viisi riviä eikä kolme.

Näköjään on ilmaantunut ihan uusia sukulaisia tähänkin ketjuun, on mukava kun muistetaan vuosien jälkeen. Pitänee vastata heillekin hetikohta, kun eivät nyt loukkaantuisi kun joutuivat vähän odottelemaan. :))

het siinehen lottoon ja säätiöön mukkaan olen olen siskosi miehen veljen kaiman pojantyttö. Numero on puh.luettelossa ei oo salainen. sitten tänä ilta tartetappuu niihen rahanlaskentaan oon ennenkin rahoja laskennut. Ilomata millon voi tulla on kevyt kaaasujalka!

• työporukkaa

oli kimpassa ja siitä sopimus kaikkien allekirjoitus ja voiton sattuessa toimittaa Veikkaukseen joka jakaa osuudet tilille.
        Pikku voitot meni suoraan uusiin riveihin, kerran saatiin 400mk/osallistuja.

• Rouva Turhapuro
        työporukkaa kirjoitti:

oli kimpassa ja siitä sopimus kaikkien allekirjoitus ja voiton sattuessa toimittaa Veikkaukseen joka jakaa osuudet tilille.
        Pikku voitot meni suoraan uusiin riveihin, kerran saatiin 400mk/osallistuja.

minä onneton luulin ettei sellainen käy päinsä.
        Mutta enempi olen kuitenkin säätiön kannalla. Nyt jos jaan kaikille osuudet, niin varsinkin miespuoliset pistävät rahansa heti viinaan ja naisiin, ja loput menee huonoon elämään. Sitten ollaan kerjäämässä lisää, ja heikkoluontoisena tietysti suostuisin. Kyllä säätiö pitää saada pystyyn mitä pikimmin. :))

• Rouva Turhapuro
        rallityttö60 kirjoitti:

het siinehen lottoon ja säätiöön mukkaan olen olen siskosi miehen veljen kaiman pojantyttö. Numero on puh.luettelossa ei oo salainen. sitten tänä ilta tartetappuu niihen rahanlaskentaan oon ennenkin rahoja laskennut. Ilomata millon voi tulla on kevyt kaaasujalka!

Sukua pukkaa lisää koko ajan. Minä kun luulin ettei minulla ole siskoa ollenkaan, mutta täytyy olla sekin koska sinä olet olemassa. Rahat saapi kait vasta muutaman viikon päästä, ennemmin ei voida tavata. On kaikenlaisia säätiönperustamiskiireitä.

Missäs tai mihin olet rahoja aikaisemmin laskenut? Vähän vilungilta kuulostaa nyt. :((

• satutäti ¤

sittenkin viisi riviä? No nyt meillä on mahollisuutet sitten tasan. Pistetäänkö me se sitten fiftififti, kun mää ny kuitenkin ENSIN sen viisi riviä laitoin, kun sää vasta olit sitä miettimässä? ;))
        Mitenkähän, jos huijaisinkin vakuutusyhtiötä, paljonkohan tuosta saunan polttamisesta saisi vakuutus rahoja, kun mää just nimittäin oon meinaamassa lähteä sitä sytyttämään? ;)

• satutäti ¤
        satutäti ¤ kirjoitti:

sittenkin viisi riviä? No nyt meillä on mahollisuutet sitten tasan. Pistetäänkö me se sitten fiftififti, kun mää ny kuitenkin ENSIN sen viisi riviä laitoin, kun sää vasta olit sitä miettimässä? ;))
        Mitenkähän, jos huijaisinkin vakuutusyhtiötä, paljonkohan tuosta saunan polttamisesta saisi vakuutus rahoja, kun mää just nimittäin oon meinaamassa lähteä sitä sytyttämään? ;)

siis terveisin äitisi sisaren tyttären siskon kaima. Sukulaisiihan mekin tavallaan ollaan. ;))

• huolehdi

se loton päävoitto on minun riveilläni, eli se tulee minulle. Heh! :))

• Rouva Turhapuro

Kävin ennustajalla joka sanoi että sukulaiset ottavat yhteyttä kun tulee seuraava lottoarvonta. Ja niin kävi, ajattele! Menin heti tekemään hullut rivit, ihan omasta päästä, ja nyt tarviin enää sen säätiön. :)))

• satutäti ¤

Kävin ennustajalla joka sanoi että sukulaiset ottavat yhteyttä kun tulee seuraava lottoarvonta. Ja niin kävi, ajattele! Menin heti tekemään hullut rivit, ihan omasta päästä, ja nyt tarviin enää sen säätiön. :)))

nehän vyt ottavat sinuun muutenkin viikoittain yhteyttä, ei se sitä tarkoita että voittaisit. Ne nääs luulee että sä saatat voittaa, kun ne itte on niin pihejä, etteivät raaski lotota ja siksi pitävät sinuun yhteyksiä. Ekkai sää vaan luullu että ne on sukurakkaita noin muuten? ;))

• Rouva Turhapuro
        satutäti ¤ kirjoitti:

nehän vyt ottavat sinuun muutenkin viikoittain yhteyttä, ei se sitä tarkoita että voittaisit. Ne nääs luulee että sä saatat voittaa, kun ne itte on niin pihejä, etteivät raaski lotota ja siksi pitävät sinuun yhteyksiä. Ekkai sää vaan luullu että ne on sukurakkaita noin muuten? ;))

En ole tavannut sukulaisia vuosiin, enkä tiennyt että meillä on huisin laaja suku! Toi isoserkku on ainoa kun mua vähän epäilyttää, en ole kuullut että isoserkkuja olisi olemassa kellään.

• satutäti ¤

En ole tavannut sukulaisia vuosiin, enkä tiennyt että meillä on huisin laaja suku! Toi isoserkku on ainoa kun mua vähän epäilyttää, en ole kuullut että isoserkkuja olisi olemassa kellään.

kyl kumma kuinka sitä sukua ilmaantuu silloin kun ei pitäis. Ovatkohan hekin käyneet ennustajalla että arvasivat ottaa nyt yhteyttä?

• Rouva Turhapuro
        satutäti ¤ kirjoitti:

kyl kumma kuinka sitä sukua ilmaantuu silloin kun ei pitäis. Ovatkohan hekin käyneet ennustajalla että arvasivat ottaa nyt yhteyttä?

ihmeellisiä sattumia. :) Jos lottokone menee rikki tänään ja arpoo väärät numerot niin minulla on kuitenkin suuri suku lohtuna, ja hyvä niin. :))

• satutäti ¤

ihmeellisiä sattumia. :) Jos lottokone menee rikki tänään ja arpoo väärät numerot niin minulla on kuitenkin suuri suku lohtuna, ja hyvä niin. :))

enää että "suku on pahin". ;)
        Mutta entäs jos se suku kaikkoaa yhtä nopiaan kuin ilmaantuikin? Tähänkin on syytä varautua. ;) *ojentaa kirvestä, jos sille sattuis tulemaan tekemistä* ;))

• ne siinä
        satutäti ¤ kirjoitti:

enää että "suku on pahin". ;)
        Mutta entäs jos se suku kaikkoaa yhtä nopiaan kuin ilmaantuikin? Tähänkin on syytä varautua. ;) *ojentaa kirvestä, jos sille sattuis tulemaan tekemistä* ;))

viisaasti haastelee?

• satutäti ¤
        ne siinä kirjoitti:

viisaasti haastelee?

ei ymmärtänyt kysymystä.

• mie..

..kyllä osaan tuollaiset taskurahat sijoitaa.

Tässä esimerkki Virosta:

"Virossa oli viime vuosisadan alussa 1245 kartanoa ja lisäksi 108 kirkon kartanoa. Jäljellä on noin 800, osa raunioina, osa viimeisen päälle hotelleiksi tai museoiksi kunnostettuina.

Kartanon hinta riippuu tietenkin rakennuksen kunnosta ja varsinkin siitä paljonko maata mitataan mukaan. Ostohinta ei kuitenkaan ole mikään mittari. Rappiokartanoita on myyty jopa 10 000 eurolla, mutta tuolloin valtio tai kunta vaatii remontointisuunnitelman. Sen pettäessä saattaa kauppa peruuntua."

• Rouva Turhapuro

Olen aina halunnut kartanon. Semmoisen vanhantyylisen jossa on kokki ja sisäkkö. Kokki laittaa ruokaa pitkin päivää kun mulla on aina nälkä, ja sisäkkö tarjoilee. En minä Viroon, puhuvatko ne siellä suomea? Nyt kun on rahaa niin voin ostaa valmiiksi remontoidun kartanon Suomesta ja pyytää sukulaiset kylään.

Säätiö pitää silti saada ettei tule riitaa sukulaisten kanssa. Köyhiä pitää muistaa vaikka itseä onnistaakin. :)

• satutäti ¤

Olen aina halunnut kartanon. Semmoisen vanhantyylisen jossa on kokki ja sisäkkö. Kokki laittaa ruokaa pitkin päivää kun mulla on aina nälkä, ja sisäkkö tarjoilee. En minä Viroon, puhuvatko ne siellä suomea? Nyt kun on rahaa niin voin ostaa valmiiksi remontoidun kartanon Suomesta ja pyytää sukulaiset kylään.

Säätiö pitää silti saada ettei tule riitaa sukulaisten kanssa. Köyhiä pitää muistaa vaikka itseä onnistaakin. :)

on rahaa vai? Taiat rouva turhis parka ny nuolaista ennenkuin tipahtaa. *nauraen suunnittelee kuinka päästä omist sukulaisiltaan lopullisesti piiloon ja kuinka suureen kartanoon ne rahat riittäisikään*
        ...uima-allas porealtaineen ja vesiliukumäkineen pitää olla (tietenkin kullatut...)* :))

• Rouva Turhapuro
        satutäti ¤ kirjoitti:

on rahaa vai? Taiat rouva turhis parka ny nuolaista ennenkuin tipahtaa. *nauraen suunnittelee kuinka päästä omist sukulaisiltaan lopullisesti piiloon ja kuinka suureen kartanoon ne rahat riittäisikään*
        ...uima-allas porealtaineen ja vesiliukumäkineen pitää olla (tietenkin kullatut...)* :))

että tänään voitan! Enkä littaa rahojani, vaikka olet siskoni miehen kaima ja sukulainen. Vain säätiön kautta tulee rahaa, mutta perustaminen on pahasti kesken. Ja arvonta lähestyy! *huolissaan*

• satutäti ¤

että tänään voitan! Enkä littaa rahojani, vaikka olet siskoni miehen kaima ja sukulainen. Vain säätiön kautta tulee rahaa, mutta perustaminen on pahasti kesken. Ja arvonta lähestyy! *huolissaan*

sellainen tumma nainen jolla oli huivi päässä ja punaiset villasukat jaloissa? ;)

• Rouva Turhapuro

voisi poistaa kokonaan, jotain vilunkia siinä tehdään. Sama koskee sukulaisia. Ja ennustajia!
      *poistuu köyhänä*

• satutäti ¤

ja yks lisä... kukahan sitä vehjettä tänään pyöritti? *saunaterveiset, juuri sieltä tulin, kun jäin sinne katselee että... EES SUOMI VOITTI!!!!* :))

• rallityttö60

sukusäätiö ensiviikoksi. Toinen lottovoitosta tuli Pohjois-Karjalaan. Et silviisii. Yksi mukana ollut oli sanonut ennen voittavansa lotossa täysosuman kuin Lordi voittaa euroviisuissa.Tasan ei käy onnen lahjat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      274
      4694
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2867
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      29
      2851
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1801
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe