Veikko Tuomen tarina

pettynyt

Tulipa luettua.Veikko Tuomen tarina.Oli hyvä kirja ja valaiseva kuinka katkera ihminen hän oli toisia artisteja kohtaan.Arvostin häntä tähän saaka laulajana. Mutta kyllä nyt tuli selväksi, kuinka kade hän on ollut Olavi Virtaa kohtaan kun hän menestyi paremmin kuin Veikko Tuomi.Ja on haukkunut muut artistit,ja heidän juopottelut tuonut julki.Veikko Tuomen tarina onkin selvästi tarina siitä miten Toiset elivät ja tekivätKiitän Tapio Niemi nimistä kirjailijaa kun toi esiin Veikko Tuomen todellisen luonteen.Onko kukaan toinen lukenut kyseistä kirjaa,ja minkälaisen kuvan saanut kyseisetä Veikko Tuomesta .Kun kirjan mukaan on päässyt kuin koira veräjästä.

8

2682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dievuska

      Veikko Tuomi? Laulaja? Onko? Olen tullut kaukaa, en tunne.

    • Maisteri

      Luin kirjan juuri tämän viestin innoittamana. Mikä siinä tekee Veikko Tuomesta katkeran? Kuva Olavi Virrasta on samanlainen kuin aiemmissa kirjoissa. Ei kai siinä mitään katkeruutta tarvitse olla, jos tuo esille tosiasiat, että Virta Levytukun tuotantopäällikkönä valitsi itselleen parhaat kappaleet päältä ja muille jäi, mitä jäi,kukapa ei vastaavass asemassa olisi tehnyt samoin? Kyllähän pieneen katkeruuteen monella oli varmasti aihettakin.

      Veikko Tuomen laulamat "hitit" Vanhan vaahteran laulu, Satu ruskeita silmistä, Kotiseutuni, Lehdetön puu, Sabina, Musta ruusu jne. osoittavat, että Veikko Tuomikin oli varsin hyvä laulaja. Kaikki laulajathan olivat Olavi Virran varjossa 1950-luvun loppupuolella, mutta 1950-luvun alku (Henry Theelin jälkeen) oli aikaa, jolloin pinnalla oli useampia laulajia mm. Erkki Junkkarinen, Veikko Tuomi, Matti Louhivuori ja laulelmallisempaa linjaa vetäneet Tapio Rautavaara ja Kauko Käyhkö.

      Tosiasia on myös se, että jälkipolvet ovat halunneet kääntää historiaa mieleisekseen. Olavi Virta oli ykkönen laulajana, mutta vasta jostain vuodesta 1953 alkaen. Rillumarei oli suosittua, samoin Kipparikvartetti, joten Veikko Tuomi ja muutamat muut 1950-luvun "kakkoslaulajat" on hieman ansaitsemattomasti unohdettu. Veikko Tuomi oli 1950-luvun alkupuolella muutaman vuoden ajan ykköstähtiä, samoin 1960-luvun alussa.

      Mielestäni vertailu Olavi Virran ja Veikko Tuomen välillä on osuva. Virta muuttui muutaman vuoden aikana "Euroopan omistajasta" ihmisraunioksi ja Veikko Tuomesta tuli menestyvä tanssilavayrittäjä. ei kai tämäkään tosiasian tunnustaminen tee Veikko Tuomesta katkeraa.

      Virran toilailuja rattijuoppokaahailuineen on sievistelty ja romantisoitu. Kyllä hän omailla valinnoillaan tuhosi uransa. Virran elämän surkeat loppuvaiheet ovat tuoneet hänen ympärilleen anasaitsematontakin kunniaa. Ei Virta ollut koko levytysuraansa niin suvereeni tähti muihin verrattuna kuin on annettu myöhemmin ymmärtää.

      Itse olisin kaivannut kirjaan enemmän vertailuja Henry Theelin kanssa, hehän olivat samantyylisiä laulajia ja levyttivät osin samoja kappaleitakin.

      Mainitsit aiemmin arvostaneesi Veikko Tuomea laulajana, mikset tee sitä enää. Itse pidän Olavi Virtaa sutkina omahyväisenä, muista piittaamattomana paskiaisena (varsinkin kun Virta oli uransa huipulla), mutta laulajan arvostan häntä suuresti.

      • pettynyt 2

        Veikko Tuomen ääni oli märisevä,jos sitä vertaa Olavi Virran ääneen .Ja minä takia sen piti tuoda esiin toisten viinan otot,eikö ne ole jokaisten oma asia,Yleensä sellaista miestä kutsutaan muuksi kuin mieheksi,no sille ei voi mitään.


    • jii83

      Osaako joku kertoa mihin Veikko Tuomi on haudattu?

    • Ulvilast

      Ulvilan keskiaikaisen kivikirkon ympärillä olevalle hautausmaalle.
      Muistaakseni maatilan puoleinen sivu.

    • jii83

      Suurkiitos tiedosta! :)

    • Japeri

      Oliko Veikko Tuomi hyvä laulaja: Oli!
      Tarvitaanko laulajasta muuta tietoa, kuin laulutaito: Ei tarvita!
      Olemmeko ihmisinä täydellisiä: Emme!
      Osaammeko laulaa , kuin Veikko tuomi: Emme!
      Eikö tämä riitä Tirkistelijöille?
      Arvostan Veikko Tuomen Musiikkikappaleita.
      Olen tavannut Veiko muutaman kerran. Ei ihmisenäkään hänessä valittamista!

    • kuuntelin tänää elä elämäsi hymyilen aina onko veikon oma kappale

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe