katsoiko kukaan kun yksi ihminen teki vanhasta kirjasta jonkun albumityypisen jutun.
Voisko joku viisaampi kertoa mikä juju tossa on, minun mielestäni se oli oikeasti tosi karsee.
Olis aikalailla pokassa pitäminen meikäläisillä hääpareilla jos tollasen tekeleen veis lahjaksi.
Suoraan sanottuna kannattaako kaikkia askartelun trendejä raahata maailmalta tänne.
kirppis..
25
2316
Vastaukset
- Hamsteri
ja en tiedä oonko vanha kalkkis jo alle viiskymppisenä mutta en ikinä ilkeäisi tuollaista viedä lahjaksi.En tekisi itsellekkään tuollaista.
Suoraan sanottuna se tekele oli ruma,kuin esikouluikäinen ipana olisi sutannut ja liimaillut vanhaa kirjaa.
Ei hyvä mielestäni.- katsonu
mutta,voisiko olla kysymyksessä art journale "villitys".Siinä vanhoista kirjoista leikellään luukkuja,tehdään taskuja.Käytetään vesivärejä/piirustuksia/kollaaseja/leimailuja/kirjoituksia.Yleensä ihan oman mielikuvituksen mukaan.
- taidetta
Hamsteri ei ymmärrä taidetta, koska siitä on kyse noissa altsuissa.
Eli kyllä taidetta voi antaa hyvin lahjaksi. - Hamsteri
taidetta kirjoitti:
Hamsteri ei ymmärrä taidetta, koska siitä on kyse noissa altsuissa.
Eli kyllä taidetta voi antaa hyvin lahjaksi.minun mielipiteeni oli että kamalan ruma tekele,tosin en pidä Juhani Palmunkaan sarjatuotantotöistä.
Ihan oikeasti minä en tykännyt ja pidin rumana räpellyksenä.
- Idea..........
Kyllä näin. Ideahan oli hieno. Tietysti tuote on aina tekijänsä näköinen, ja tässä esittelyssä ymmärtääkseni olikin jujuna esitellä idea ei niinkään valmista tuotetta.
Kun on vaikea luopua mistään käyttökelpoisesta ja etenkin kirjasta, niin tuohan on mitä parahin idea tehdä 'katselu' kirjoja. Samaantapaan kuin tehdään itsesidottuja ns. taidekirjoja. Ei muutakun mielikuvitus peliin ja näpertelemään. - taas kerran
Tyylisi on tuttu jo aikaisemmilta kierroksilta. Taisi taas kateus iskeä kun et pidä ihmisestä.
- tarkoitat
siis kuka kadehtii ja ketä ja miks?
- mitä ihmettä
höpiset,miten voisin pitää tai olla pitämättä ventovieraasta ihmisestä.
Mahtaako olla syytä nyt miettiä onko sulla joku vainoharhaisuus vaivaamassa.
Minä vain kysyin näkikö muut ton pätkän ja kerroin oman mielipiteeni.
Onko se tekijä joku julkkis vai? - ny mee perille!
mitä ihmettä kirjoitti:
höpiset,miten voisin pitää tai olla pitämättä ventovieraasta ihmisestä.
Mahtaako olla syytä nyt miettiä onko sulla joku vainoharhaisuus vaivaamassa.
Minä vain kysyin näkikö muut ton pätkän ja kerroin oman mielipiteeni.
Onko se tekijä joku julkkis vai?hähhä vaan ittelles. Minä kattelin ohjelman ja pidin myös ideasta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=1500000000000072&posting=22000000016547774
katsoppa ite tosta, ihan aina en kyllä voi käsittää mikä ketäkin riipii - noin
ny mee perille! kirjoitti:
hähhä vaan ittelles. Minä kattelin ohjelman ja pidin myös ideasta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=1500000000000072&posting=22000000016547774
katsoppa ite tosta, ihan aina en kyllä voi käsittää mikä ketäkin riipiisai sut kimmastumaan kun minä vain OMANA MIELIPITEENÄNI (lienevät luultavasti sallittuja???)
sanoin etten voisi tuollaista antaa häälahjaksi.
Taidetta tai ei mutta kun en oo aikasemmin nähnyt tuollaista niin tään yhden näkemällä sanon että mielestäni oli ruma. - ja ennakkoluuloton
noin kirjoitti:
sai sut kimmastumaan kun minä vain OMANA MIELIPITEENÄNI (lienevät luultavasti sallittuja???)
sanoin etten voisi tuollaista antaa häälahjaksi.
Taidetta tai ei mutta kun en oo aikasemmin nähnyt tuollaista niin tään yhden näkemällä sanon että mielestäni oli ruma.Hei ihan rauhassas saat tykätä tai olla tykkäämättä...
- itse projektiin
Linkki projektiin kirppiksen sivuilla
http://kirppis.yle.fi/node/160- * * * * *
Kirppistä en nähnyt, mutta kuvittelisin kyseessä olevan taiteen lajin nimeltä 'altered book' eli suomeksi muunneltu kirja. Loistavia linkkejä ovat mm.
http://www.littlebit.com/ab/altered01/index.htm
http://www.littlebit.com/ab/alteredbook_gallery.htm
Muutakin voi muunnella kuin kirjoja:
http://www.claregraham.com/ARTpageHOME.html - Turri
* * * * * kirjoitti:
Kirppistä en nähnyt, mutta kuvittelisin kyseessä olevan taiteen lajin nimeltä 'altered book' eli suomeksi muunneltu kirja. Loistavia linkkejä ovat mm.
http://www.littlebit.com/ab/altered01/index.htm
http://www.littlebit.com/ab/alteredbook_gallery.htm
Muutakin voi muunnella kuin kirjoja:
http://www.claregraham.com/ARTpageHOME.htmlSe "taidekirja" Oli aivan kauhea! Alakoululainenkin olisi tehnyt paremman. En ole ollenkaan kateellinen tuolle "Turrille", joten en siksi arvostele hänen tekeleitään. "Taiteilijaksihan" saa jokainen itseään kutsua ken kehtaa...
Edellä mainituista linkeissä on parempia teoksia.
Tunsin myötähäpeää tuosta räpellyksestä! - Turri
Turri kirjoitti:
Se "taidekirja" Oli aivan kauhea! Alakoululainenkin olisi tehnyt paremman. En ole ollenkaan kateellinen tuolle "Turrille", joten en siksi arvostele hänen tekeleitään. "Taiteilijaksihan" saa jokainen itseään kutsua ken kehtaa...
Edellä mainituista linkeissä on parempia teoksia.
Tunsin myötähäpeää tuosta räpellyksestä!Olen käynyt aina silloin tällöin lukemassa Ihanitsen sivuja ja naurussa on pitelemistä. Sivujen ylläpitäjä leikkii jotakin kuningatarta ja nöyrien alamaisten kuoro nuoleskelee ja hurraa IIIHAANAAA jokaiselle hänen idealleen.
Touhusta tulee väkisinkin mieleen Pohjois-Korea ja sen johtaja, joka on oikea besserwisser lajissaan ja kansa sokeasti palvoo häntä...
Käykääpä lukaisemassa Sivuilta "kädentaidot ja media", niin ymmärrätte mitä tarkoitan... - muiden vikahan se on
Turri kirjoitti:
Olen käynyt aina silloin tällöin lukemassa Ihanitsen sivuja ja naurussa on pitelemistä. Sivujen ylläpitäjä leikkii jotakin kuningatarta ja nöyrien alamaisten kuoro nuoleskelee ja hurraa IIIHAANAAA jokaiselle hänen idealleen.
Touhusta tulee väkisinkin mieleen Pohjois-Korea ja sen johtaja, joka on oikea besserwisser lajissaan ja kansa sokeasti palvoo häntä...
Käykääpä lukaisemassa Sivuilta "kädentaidot ja media", niin ymmärrätte mitä tarkoitan...Ymmärrän että sinua harmittaa se, että näitä "laatupläjäyksiäsi" ei siellä julkaista. On todellinen tappio maailmalle ettei kasvottomia selkäänpuukottamisia sallita :)
Ihan itse toimii koska siellä ei sallita kaltaistesi ihmisten häiriköintiä. Se ei olekaan sinulle tarkoitettu vaan ihmisiä joita kiinnostaa kädentaidoista keskusteleminen ystävälliseen sävyyn. Ilkeille ihmisille on onneksi ainakin tämä 24fi jossa voi patoutumia purkaa muihin ihmisiin :) - katsomassa ja..
Kuva valmiista kirjasesta puuttui. Miksihän?
- ilkeilevät
muiden vikahan se on kirjoitti:
Ymmärrän että sinua harmittaa se, että näitä "laatupläjäyksiäsi" ei siellä julkaista. On todellinen tappio maailmalle ettei kasvottomia selkäänpuukottamisia sallita :)
Ihan itse toimii koska siellä ei sallita kaltaistesi ihmisten häiriköintiä. Se ei olekaan sinulle tarkoitettu vaan ihmisiä joita kiinnostaa kädentaidoista keskusteleminen ystävälliseen sävyyn. Ilkeille ihmisille on onneksi ainakin tämä 24fi jossa voi patoutumia purkaa muihin ihmisiin :)Luehan tämä viestiketju ajatuksella ja puolueettomasti. Huomaatko kuka täällä aloittaa ilkeilyn. Ensimmäiset sanovat oman mielipiteensä asiasta, joku sitten alkaa syyttämään heitä siitä. Ei ole vaikea arvata mistä päin kommentit tulevat. Ilkeilkää jossain muualla, älkää toisessa foorumissa.
Sinä muuten syyllistyt ilkeilemiseen vaikka et sitä muilta hyväksy. Miksi?
- rajana....
niin klsee kuin tuo sanonta onkin niin tähän kohtaan se sopii.
Tosi näppärä idea, mietinkin että tällä ideallahan vois 'päästä' taas osasta valokuvia eroon, eli noita paperikuvia kun on läjäkaupalla vähä joka nurkassa.
Sittenhän vois kehitellä vaikkapa jonkilaisen kirjasen noista kirjontamalleista joita niitäkin on taas kaappeihin... - jäi näkemättä
Kirppiksen kotisivuilta en kyllä päässyt minäkään ideaan sisälle. Jos joskus sattuisin naimisiin höyrähtämään, en haluaisi lahjaksi jotain amerikkalaisperäistä hörhellystä, vaikka kuinka taidetta olisikin. Kyllä kai Atlantin takaa tulee hyviäkin juttuja, mutta tämä ei ole minun makuuni. Johtuu varmasti omasta rajoittuneisuudestani sekä kotimaisuuden ja kirjallisuuden kunnioittamisesta.
Silti on hienoa, jos joku ihan tosissaan hurahtaa käsintekemiseen. Ei se ole minulta pois, päinvastoin! - katsoin minäkin
Katsoin ohjelman myöskin ja totesin että ei ole minun juttuni. En kehtaisi tuollaista mautonta sotkua tehdä enkä varsinkaan antaa kenellekään lahjaksi. Mutta ehkä tässä hommassa tärkeintä olikin se aito "ihan itse tekemisen" ilo, niin vilpittömän onnelliselta se tyttönen vaikutti repiessään, taitellessaan, rei'ittäessään ja sutatessaan syytöntä kirjaa. Ehkä häntä oli lapsena kielletty repimästä kirjoja..? Toisaalta on tuossa Kirppis-ohjelmassa ollut hienojakin kierrätysideoita.
- hmm.
Kyllä tuo vähän vaatimattomalta vaikutti...Ei tuo oikein käy taide-esineestä, mutta ei toisaalta oikein omaa mitään järkevää käyttötarkoitustakaan. Sarjassa häälahjat, joita ei kehtaa heittää pois, ja jotka pitää kaivaa sitten aina esiin, kun lahjan antaja tulee kylään :D.
On noita muunneltuja kirjoja silti olemassa kauniitakin, sellaisia, jotka ainakin minä lukisin taiteeksi, esim. täällä: http://www.meca.edu/Meca_Galleries/Altered_Book.aspx- Hamsteri
muutama aika hieno,se eka kuva heti oli kiva mutta eniten pidin siitä missä oli punottu ne sivut,Zelda muistaakseni oli työn nimi.
Nyt minäkin tajusin miten hienoja voi olla.
Kiitos linkistä. - belllinda
Hamsteri kirjoitti:
muutama aika hieno,se eka kuva heti oli kiva mutta eniten pidin siitä missä oli punottu ne sivut,Zelda muistaakseni oli työn nimi.
Nyt minäkin tajusin miten hienoja voi olla.
Kiitos linkistä.Altered book voi olla todella kaunis ja upea esine, ja sopii hyvin lahjaksikin. Mutta ohjelmassa tehty versio oli kyllä...hmmm.. sanotaanko nyt nätisti että aika pelkistetty. Itse en kyllä tuon näköistä esinettä lahjaksi antaisi!!! Jos tuon häälahjaksi antaa, niin tuskinpa tarvitsee seuraaviin juhliin kutsua odottaa!!! Hyvä juttu että altsujen idea tuli nyt suuremmallekin joukolle selväksi, ja nythän jokainen halukas voi tehdä itse hienomman ja kauniimman version. Nimittäin vähälläkin vaivalla saa kauniimman tehtyä kuin tuo ohjelmassa tehty!
- nähnyt
Olen nähnyt kuvia muutamista tosi hienoista altsuista, mutta haluaisinko niistä yhtäkään häälahjakseni, niin se on jo ihan eria asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958