OpenOfficesta

kysyisin

Asensin viime viikolla kokeilumielessä ja uteliaisuuttani OO:n koneelleni. Nyt kun teen Outlook Expressiin laitan wordillä tekemäni liitteen ja testailija kun olen, testaan sen liitteen vielä ennen viestin lähettämistä, niin miksi se liite aukeaa OO Writerissa minulla, missähän on se asetus joka muuttaa aukeamisen. No, todennäköisesti vastaanottajalla aukeaa wordissä, mutta mistä mä ite saan moisen asetuksen poistettua? Just tämmösten asioitten takia ei paljon viitti latailla mitään, vaikka kuinka olisi hyviä ja toimivia ohjelmia - höh, aina tulee jotain sotkua!

8

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make.

      Oletko kokeilu ? Mene liitetiedoston päälle ja paina hiiren oikeanpuolista nappia ja valitse valikosta kohta avaa sovelluksessa ja valitse sieltä OpenOffice. Tämä on yksi tarkaisu.

      • mutta kun se

        avautuu nyt jo automaattisesti OO Writerissa.


    • eli olet asennus vaiheessa laittanut muutaman rastin kohtaan jossa kysytään avataanko oletuksena MS word, excel, powerpoint tiedostot OO:lla.

      Luultavasti saanee korjattua kun avaat OO:n ja valitset kohdan asetukset ja kaivat esiin kyseiset tiedot. Jos ei muuten niin poista OO ja asenna uudestaan, mutta älä laita rasteja asennusvaiheessa niihin MS lokeroihin...

      :)

      • ole laittanut mitään

        sellaisia rasteja, en ole mikään vasta-alkaja etten tajuaisi mitä sellainen rastittaminen merkitsisi. Enkä nyt kyllä löydä OO:n asetuksista sellaista kohtaa missä sen voisi poistaa jos jossakin olisi päässyt vilahtamaan asentaessa. Outo juttu!


      • nyt vinkistä

        eli vaikka mä poistaisin koko OO:n niin mun pitäisi nyt sitten mennä kansion asetuksista muuttamaan kaikki Office-tiedostojen avaussovellukset. V---u, mikä pöljä!


      • silleen
        ole laittanut mitään kirjoitti:

        sellaisia rasteja, en ole mikään vasta-alkaja etten tajuaisi mitä sellainen rastittaminen merkitsisi. Enkä nyt kyllä löydä OO:n asetuksista sellaista kohtaa missä sen voisi poistaa jos jossakin olisi päässyt vilahtamaan asentaessa. Outo juttu!

        "en kyllä takuulla ole laittanut mitään sellaisia rasteja, en ole mikään vasta-alkaja..."

        Et ehkä olekaa laittanut, mutta kun ne ovat oletuksena, et ehkä ole ottanut niitä POIS ennen kun menit eteenpäin.

        Mutta: Klikka hiiren kakkosella joku Wordin doku Resurssienhallinnassa -> Avaa sovelluksessa -> Valitse ohjelma... -> Microsoft Office Word -> valinta kohtaa 'Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa' -> OK.


      • se on jo
        silleen kirjoitti:

        "en kyllä takuulla ole laittanut mitään sellaisia rasteja, en ole mikään vasta-alkaja..."

        Et ehkä olekaa laittanut, mutta kun ne ovat oletuksena, et ehkä ole ottanut niitä POIS ennen kun menit eteenpäin.

        Mutta: Klikka hiiren kakkosella joku Wordin doku Resurssienhallinnassa -> Avaa sovelluksessa -> Valitse ohjelma... -> Microsoft Office Word -> valinta kohtaa 'Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa' -> OK.

        tehty!


      • mummu_
        ole laittanut mitään kirjoitti:

        sellaisia rasteja, en ole mikään vasta-alkaja etten tajuaisi mitä sellainen rastittaminen merkitsisi. Enkä nyt kyllä löydä OO:n asetuksista sellaista kohtaa missä sen voisi poistaa jos jossakin olisi päässyt vilahtamaan asentaessa. Outo juttu!

        ainakin oletuksena on, ettei MS Office tiedostoja sillä oletuksena avata, jos MS Office on koneella ennestään asennettuna. Nimenomaan käyttäjän toimia vaatii ja itse pitää rastit niihin kohtiin laittaa, jos haluaa oletuksena openofficella niitä MS:n tiedostoja availla. Vieläpä oikein varoitellaan, että jos olet asentamassa OpenOfficen kokeilua varten, niin niitä rasteja ei kannata siihen ruksitella!

        Vanhemmista versioista en sitten tiedä, mutta näin on nännit uusimmassa OpenOfficessa (englanninkielisessä ainakin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe