Sisulta uudet mallit

sisumiesss

Sisulta tullu uudet parannetut mallit uusilla nimikkeillä. Mitäs mieltä olette ? Itse kiinnostuin kovasti tästä sisu timberistä, on käytännön kannalta parannettu monia asioita ja vahva moottori. Sisuviestin uudessa numerossa kaikista malleista esitteet.

27

9233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      messuilla näytti olevan tosi puuauton näkönen,
      hyvässä mielessä!Nyt vaan sisun myyntimiehet
      töihin.Myytävä ainakin on hyvä.

    • 12e480

      Kyllähän ne kelpo pelejä ovat. Vaikka ite olenkin "kova sisumies", niin ulkonäöllisesti uudet Sisut ei kyl mitään hienoja ole. Lähinnä puskurin ja valot ois voinu tehä jotenki ihan muuten. Tosin ne neljä kromiripaa 60luvun malliin on hyvä oivallus :)

      Ohjaamo alkaa olla hyvin lähellä Volvoa ja monta hyvää uudistusta on sielläkin - huomattavasti parempi ku entinen.

      Vaihteistothan onkin vanhat tutut, ZF tuntuu vielä miellyttävämmältä nyt kun on vaijerivälitteinen.

      Moottoreista en osaa sanoa muuta, kun että "huhut" kertovat Catin olevan laatukone ja se legendaarisen Cumminssin korvaaja.
      Itse ainakin seuraavaan autoon valitsen Catin, antaa eka Volvo ja Rellu-miesten (ja sisu)kattoa miten kusitankki-kone pelaa ja miten vaikuttaa kustannuksiin verrattuna Cattiin...

      • Vulkan

        Monet tuntuvat vierastavan noita Sisun puskureita ja uusia etuvaloja. Omasta mielestäni ne ovat todella tyylikkäät ja koko nupin muotoilu kromilistoineen on enemmän kuin kohdallaan. :)

        Täytyy sanoa että niittikopin ajoista on kyllä kehitytty! Jos pitäisi valita kuorma-auto tyylikkyyden perusteella, oma valintani olisi kyllä Sisu.


    • omistat

      Montako autoa omistat, kun noin kiinnostuit?

    • Sisu on panostanut

      markkinointiin. Markkinamiesten kikkailua Sisu-lehden propaganda on. Jatkuva koneitten vaihtelu mm. asiakas on kusessa noiden kanssa. Ei kukaan osta autoa mielijohteesta, siinä mielessä mainoslehden höpinä on tyhjän päällä, toki hyviäkin asioita lehdessä oli.

      • walkerman

        kuljetusmessuilla ekan kerran livenä uuden otson. ja täytyy sanoa et kyllä se on paremman näkönen ku niis typeris tietsikkakuvissa!


    • pielessä

      Pikku juttu.
      Nuo uudet mallimerkinnät ovat vähintänkin hölmöt (R500, C600).
      Olisihan loogista merkitä numeroilla mootoriteho, kuten muilla merkeillä.

    • Juise

      ainakin on parantunu, paremmin ulottuvilla katkasijat yms. ja hyvän näkönenki.Lukkojen napit oli vanhassa vähä hassussa paikassa.

      Tuli kateltua sitä Metsäkiidon Ivecoa, voi ristus kunha ei sellasta tartte ajokiksi koskaa ottaa.... 8-lovinen laatikko puolittajalla ja epäkäytännöllinen kojelauta... joka paikkaa pitää kurottaa.

    • cattia

      saa uudella hytillä?

      • jore

        vanhaa hyttiä ei enää edes saa


    • prototyyppi!

      Kyllä meillä ainakin kyllästyttiin ainaiseen moottoripelleilyyn (eihän se tietenkään tehtaan syy ole).
      Tämä viimeisin, Renault DXi12, käy jo vitsistä. Montakohan niitä kaiken kaikkiaan ehdittiin toimittaa asiakkaille (parikymmentä ehkä).
      Eikä tuo 18-litrainen Caterpillar paljoa pitkäikäisempi ollut (Sisuhan oli sen ainoa käyttäjä koko maapallolla). Ja niin edelleen ja niin edelleen.
      Mitäköhän saamme ihmetellä seuraavaksi.
      Minusta Sisun pitäisi integroitua tiiviimmin Volvo-yhtymään ja keskittyä erikoiskuorma-autoihin. Tien ulkopuolella kulkemisen Sisu osaa muita etevämmin!

      • 12e480

        Niin, Sisu joutuu taipumaan sen mukaan, mitä kukakin moottorivalmistaja tekee, koska ei kannata alkaa omaa Sisu-moottoria tekemään...
        Cummins ei enää tehnyt euro4-versioita nykyisistä joten niistä jouduttiin luopumaan. Samoin käy Mackin kanssa ja DXi12 ei täytä enää euro4-vaatimuksia.

        Cat lähtee mukaan vielä euro5-pöljöilyynkin eli mahdollisesti vielä 2010-luvulla on catin koneet Sisuissa...Koskaan ei tietysti tiedä, vaikka välillä löytyisi joku "kokeiltava" muu kone tarjolle.

        Ja Rellun/Volvon konehan on sama, kaitpa Sisu sitten halusi sen ottaa vaihtoehtokoneeksi, jos joku haluaa sen mielummin kun Catin, nii nostaahan sekin mahdollisesti Sisun myyntiä :)

        Toisin sanoen, olishan sitä mahollisuus käyttää mitä tahansa tähän astisista koneista, jos ne vain täyttäisivät nykypäivän euro-vaatimukset.


      • Rattimatti
        12e480 kirjoitti:

        Niin, Sisu joutuu taipumaan sen mukaan, mitä kukakin moottorivalmistaja tekee, koska ei kannata alkaa omaa Sisu-moottoria tekemään...
        Cummins ei enää tehnyt euro4-versioita nykyisistä joten niistä jouduttiin luopumaan. Samoin käy Mackin kanssa ja DXi12 ei täytä enää euro4-vaatimuksia.

        Cat lähtee mukaan vielä euro5-pöljöilyynkin eli mahdollisesti vielä 2010-luvulla on catin koneet Sisuissa...Koskaan ei tietysti tiedä, vaikka välillä löytyisi joku "kokeiltava" muu kone tarjolle.

        Ja Rellun/Volvon konehan on sama, kaitpa Sisu sitten halusi sen ottaa vaihtoehtokoneeksi, jos joku haluaa sen mielummin kun Catin, nii nostaahan sekin mahdollisesti Sisun myyntiä :)

        Toisin sanoen, olishan sitä mahollisuus käyttää mitä tahansa tähän astisista koneista, jos ne vain täyttäisivät nykypäivän euro-vaatimukset.

        Jossakin vaiheessa mahdollista, että Sisuun nakattaisiin tämä Volvon uusi 16 litran pata. Pöllimiehet saattaisivat pitää 660 hepan tehoista.


      • Juise
        Rattimatti kirjoitti:

        Jossakin vaiheessa mahdollista, että Sisuun nakattaisiin tämä Volvon uusi 16 litran pata. Pöllimiehet saattaisivat pitää 660 hepan tehoista.

        ei I-Shiftistä :P


      • Rattimatti
        Juise kirjoitti:

        ei I-Shiftistä :P

        Fullerin taitaisivat vaatia.


      • cummins2
        12e480 kirjoitti:

        Niin, Sisu joutuu taipumaan sen mukaan, mitä kukakin moottorivalmistaja tekee, koska ei kannata alkaa omaa Sisu-moottoria tekemään...
        Cummins ei enää tehnyt euro4-versioita nykyisistä joten niistä jouduttiin luopumaan. Samoin käy Mackin kanssa ja DXi12 ei täytä enää euro4-vaatimuksia.

        Cat lähtee mukaan vielä euro5-pöljöilyynkin eli mahdollisesti vielä 2010-luvulla on catin koneet Sisuissa...Koskaan ei tietysti tiedä, vaikka välillä löytyisi joku "kokeiltava" muu kone tarjolle.

        Ja Rellun/Volvon konehan on sama, kaitpa Sisu sitten halusi sen ottaa vaihtoehtokoneeksi, jos joku haluaa sen mielummin kun Catin, nii nostaahan sekin mahdollisesti Sisun myyntiä :)

        Toisin sanoen, olishan sitä mahollisuus käyttää mitä tahansa tähän astisista koneista, jos ne vain täyttäisivät nykypäivän euro-vaatimukset.

        kun isoa cumminssia ei ole saatavilla! cumminssilta kuitenkin aina tullu pomminvarmoja moottoreita...


      • isoja Cumminsseja
        cummins2 kirjoitti:

        kun isoa cumminssia ei ole saatavilla! cumminssilta kuitenkin aina tullu pomminvarmoja moottoreita...

        saatavilla,ja jopa pienemmin päästöin kuin Euro koneissa,mutta se miksei niitä ole euroopassa myynnissä johtunee siitä että koneen eurotyypitys maksaisi aivan käsittämättömän määrän euroja,siinä eräs syy miksi esim, Sisu ei niitä koneita ole enää tilannut,vaikka kone on ylivoimaisesti paras verrattuna johonkin Volvo/Scania tai mikä tahansa eurooppalainen jäljitelmä moottori,Scaniahan on yhteistyössä cumminssin tekniikkaa jäljitellen,niin CAT 13 kyllä tulee olemaan vahva haastaja näille Eurooppalaisille,NL:n aikoina ruskit tekivät kopioita,nyt sama touhu on meneillään Eurostoliitossa,ikävä kyllä. Jopa Venäjä alkaa mennä ohi EU hölmöilyiden,kuorma-autoissa. Eikä se ole mikään ihme. Älytön rahastus= Lopun alkua.


      • ne koneet on

        kokeiltava,tuokin c18 on varmasti myös muualla kokeiltavana,olihan jo niittihyteissä 70 luvulla puunajossa c15 koneita,joita ei kyllä ollut mynnissä. Taisi olla tyyris siihen aikaan se kone Suomeen,kun sitä muualla sitten myytiin vaikka kuinka paljon,USa:n markkinat varmaan ensimmäisenä,isot erät koneita kokeillaan aina jossain tuntemattomissa paikoissa kuten Suomi tietenkin maailmalla on, luulenpa että sekin C18 tai siitä parannettu painos tulee olemaan suuri menestys isossa maailmassa,Australia,Aasia ja Usa,Suomi on kyläpahainen tai hyttysen tuotos, maailmalla. Ajetaan me vaan dxi sverige koneilla että ruottalaiset saa jälkiruuat Kustukselleen.


      • oli merkittävä
        ne koneet on kirjoitti:

        kokeiltava,tuokin c18 on varmasti myös muualla kokeiltavana,olihan jo niittihyteissä 70 luvulla puunajossa c15 koneita,joita ei kyllä ollut mynnissä. Taisi olla tyyris siihen aikaan se kone Suomeen,kun sitä muualla sitten myytiin vaikka kuinka paljon,USa:n markkinat varmaan ensimmäisenä,isot erät koneita kokeillaan aina jossain tuntemattomissa paikoissa kuten Suomi tietenkin maailmalla on, luulenpa että sekin C18 tai siitä parannettu painos tulee olemaan suuri menestys isossa maailmassa,Australia,Aasia ja Usa,Suomi on kyläpahainen tai hyttysen tuotos, maailmalla. Ajetaan me vaan dxi sverige koneilla että ruottalaiset saa jälkiruuat Kustukselleen.

        tekijä,70 luvulla Suomessa ja Suomen autoteollisuus Oy:n omisti valtio. NL oli ja toimi. HUOM. (valinnat,kohteissa TUOTEEN alkuperämaa)


      • 12e480
        Rattimatti kirjoitti:

        Jossakin vaiheessa mahdollista, että Sisuun nakattaisiin tämä Volvon uusi 16 litran pata. Pöllimiehet saattaisivat pitää 660 hepan tehoista.

        Olisivat ostaneet jo, ja Volvolta muitakin komponentteja, mutta Volvo ei myynyt..


      • 12e480
        Rattimatti kirjoitti:

        Jossakin vaiheessa mahdollista, että Sisuun nakattaisiin tämä Volvon uusi 16 litran pata. Pöllimiehet saattaisivat pitää 660 hepan tehoista.

        Todennäkösesti Sisu-Volvo-Renault tulee olemaan vielä aika vahvasti keskenään tekemisissä, vaikkakin Sisu-Autohan voi ostaa komponenttinsa vaikka Ivecolta jos haluaa :)

        Kyllähän pöllimiehet varmaan tykkäis, etenkin kun täl hetkellä Sisu Catin 18litrasella on jonniiverran kalliimpi kun Volvo FH16 (!)

        Tosin luulen, että ei ne Catit tuu halpoja koneita olemaan, sithän sen näkee kun myynti kunnolla alkaa...

        Joku kehui aiemmin Cumminsia, kyllä meillä ainakin on Cumminsin tulosta lähtien kuulemma tykätty, ja hyviä koneita ovatten. Mutta kalliita, esimerkiksi Sisun e11-420 (cummins) maksoi vielä vajaa vuosi sitten melkein saman verran mitä e12-480 (mack)

        Ja siinä ykstoistasessaki oli vääntöä melkee samanverran mitä 480-mackissa...


      • Juise
        Rattimatti kirjoitti:

        Fullerin taitaisivat vaatia.

        I-shift ei mee nii herkästi tilttiin ku telligent ja löytyy tarpeeks hitaita vaihteita nii kait se puuautossa toimis


      • 12e480
        12e480 kirjoitti:

        Todennäkösesti Sisu-Volvo-Renault tulee olemaan vielä aika vahvasti keskenään tekemisissä, vaikkakin Sisu-Autohan voi ostaa komponenttinsa vaikka Ivecolta jos haluaa :)

        Kyllähän pöllimiehet varmaan tykkäis, etenkin kun täl hetkellä Sisu Catin 18litrasella on jonniiverran kalliimpi kun Volvo FH16 (!)

        Tosin luulen, että ei ne Catit tuu halpoja koneita olemaan, sithän sen näkee kun myynti kunnolla alkaa...

        Joku kehui aiemmin Cumminsia, kyllä meillä ainakin on Cumminsin tulosta lähtien kuulemma tykätty, ja hyviä koneita ovatten. Mutta kalliita, esimerkiksi Sisun e11-420 (cummins) maksoi vielä vajaa vuosi sitten melkein saman verran mitä e12-480 (mack)

        Ja siinä ykstoistasessaki oli vääntöä melkee samanverran mitä 480-mackissa...

        Miksköhän en pysty rekisteröimään tätä nimimerkkiä...


      • cummis
        oli merkittävä kirjoitti:

        tekijä,70 luvulla Suomessa ja Suomen autoteollisuus Oy:n omisti valtio. NL oli ja toimi. HUOM. (valinnat,kohteissa TUOTEEN alkuperämaa)

        "pomminvarma",moni varmaan muistaa v8 cummins
        moottorin Ukko-kontio sisussa,joskus 60-luvun
        lopulla.Aika susi oli k-autoissa!
        Muistan aikoinaan,että armeijan pyöräkoneessa oli 14 l cummins,polttoaineen kulutus n 50l
        tunnissa.Ei kovin taloudellinen.


      • joskus,säästöä
        cummis kirjoitti:

        "pomminvarma",moni varmaan muistaa v8 cummins
        moottorin Ukko-kontio sisussa,joskus 60-luvun
        lopulla.Aika susi oli k-autoissa!
        Muistan aikoinaan,että armeijan pyöräkoneessa oli 14 l cummins,polttoaineen kulutus n 50l
        tunnissa.Ei kovin taloudellinen.

        Cummins 14L koneen sai helposti haukkaamaan,jos antoi monoa,kulutus nuppina 35-40/100km perävaunun kanssa yleensä se 50l/100km,samoilla painoilla ruuvatulla Rollsilla 60l/100km. Kai nää nykykoneet menee vähemmällä.


      • 12e480
        joskus,säästöä kirjoitti:

        Cummins 14L koneen sai helposti haukkaamaan,jos antoi monoa,kulutus nuppina 35-40/100km perävaunun kanssa yleensä se 50l/100km,samoilla painoilla ruuvatulla Rollsilla 60l/100km. Kai nää nykykoneet menee vähemmällä.

        Kyllähän joka koneen saa haukkaamaan jos antaa monoa :) Meillä 11l 410 Cummins vm 2001 vei nuppiautona keskikulutuksena 37-39l/100km maidonkeruussa.

        Nykyinen 12l 480 Mack vie SAMAN, ja siinä on jo 300km kärrinvetoakin päivässä ja vaikka Macki jakaakin mielipiteet, niin meidän motti ainakin kohtuu hyvin vetää.


      • uazmies
        12e480 kirjoitti:

        Kyllähän joka koneen saa haukkaamaan jos antaa monoa :) Meillä 11l 410 Cummins vm 2001 vei nuppiautona keskikulutuksena 37-39l/100km maidonkeruussa.

        Nykyinen 12l 480 Mack vie SAMAN, ja siinä on jo 300km kärrinvetoakin päivässä ja vaikka Macki jakaakin mielipiteet, niin meidän motti ainakin kohtuu hyvin vetää.

        Kyllähän kummitus polttoainetta vie, mut paljonkos sitä ostaa rellun, mackin tai volvon konerempan hinnalla?

        14 cumminsia ei paljoa remppailtu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      88
      2881
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1364
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe