Mulla kuoli äskettäin marsu, 2vuotta ikää vasta, eli ei kovin paljon. Sillä oli kapi ja hoito ei auttanu. Ilmeisesti sillä oli kapin lisäksi jokin muukin tauti. Nyt oon alkanu syytteleen itteäni, että mitä jos oon hoitanu sitä jollain tavalla väärin.
Mulla on kaksi n. 6viikkosta marsua ja haluan, että ne elää mahdollisimman kauan ja siksi kysynkin nyt täältä, että mitä ton ikäsille poikasille pitää syöttää? Ostin ne eläinkaupasta ja siellä sanottiin että vain heinää ja pellettiä ja pikkuhiljaa muuta ruokaa. Onko oikein? Ja pitääkö antaa C-vitamiinia kans? Vai vasta sitten kun ne on vanhempia? Haluun nyt vaan varmistaa täältä, että kun noi kuolee, voin olla varma että ainakin oon ruokkinut niitä oikein.
Pienet marsut
1
148
Vastaukset
- lissard
Hyvälaatuista heinää ja hyvälaatuisia pellettejä (oxbow tai Bunny SchlemmerWiese) koko ajan tarjolla.
Sitten kun alkaa antamaan tuoretta, niin lähinnä porkkanaa ja lanttua ym., mutta mielestäni ei tuoretta joka päivä(itse annan korkeintaan joka toinen päivä, pysyy maha paremmin kunnossa ja huuliruven riski pienenee, kun huulet eivät ole koko ajan kosteina). Heinä ja vesi ovat marsulle tärkeämpiä kuin tuoreruoka, jota ei välttämättä tarvisi antaa kai ollenkaan, mutta pitäähän marsunkin elämässä olla herkutteluhetkiä :)
Kurkkua, tomaattia, salaattia, omenaa tms. vain herkkupaloina silloin tällöin, jos haluaa antaa. Mitään haitallisia vaikutuksia aiheuttavaa tuoretta ei kannata antaa, kuten peruna, kaali jne. (marsulle sopivia ruokia on listattu nettiin, löytyy esim. googlella).
C-vitamiinia joka päivä, ei mitään marketin pullossa myytävää litkua, vaan Marsun C-rakeita. Miellä marsut syövät C-rakeet sellaisenaan kupista, mutta yleensä se pitää tarjota jonkun tuoreen päällä (kurkku, tomaatti...), joten sen verran tuoretta pitää joka päivä antaa... Ja jos marsu on kipeä,vaihtaa karvaa, on tiineenä tms. niin C-vitamiinia lisää sen mukaan (ohjeita löytyy netistä varmasti).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1066782
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h885072Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113329Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333212Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272368Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191726Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961371Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391312Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311226- 48994