netistä asunto-osakeyhtiölain järjestyssääntöjä, tarkoitan onko missään luetteloitu, mitä saa hiljaisuuden aikana tehdä luvan kanssa 22-7 välisenä aikana?
Järjestyssäännöt
39
16104
Vastaukset
- saa tehdä
Naida, käydä paskalla, jos paskattaa, kuseskella, katsoa TV:ta kohtuullisella äänellä, ommella, kutoa, lukea lehtiä tai kirjoja, naida, ajatella, jutella puolison kanssa, näprätä tietokoneella, naida, silittää paitoja, hameita ja housuja, naida, raapia päänahkaansa, kiusata naapureita, naida jne.
- alkup.
lakikirjoista, jossa selvästi sanottaisiin mitä saa tehdä ja mihin voisi vedota?
Minulle valitettu suihkussakäynnistä klo 6.00 ennen töihin lähtöä. Että sillee.....- naapuri myöskin
vituttaa herätä ennen kuutta aamulla, just kun on saanut unenpäästä kiinni, kun jossain naapuressa mennään suihkuun ja vesiputket huutaa kun viimeistä päivää. Kun on muuten hiljainen talo niin se vesiputkien kohina kuuluu kuin olisi seinät paperista. On kuin vesiputouksen vieressä asustaisi. Ja makuuhuone ei edes sijaitse kylpyhuoneen lähellä, silti siihen herää aina kun arkiaamu koittaa kun joku paukapää menee ennen töihinmenoa(?kait) suihkuun.
Ymmärrän hyvin että valittavat tuollaisesta jos ovat samassa tilanteessa kun itse olen. Ja sen veden laskeminen ja suihkussakäynti kuuluu kanssa tapahtua 22-07 ennen taikka jälkeen.
Lisäksi tässä talossa jotkut käyvät saunassa yöaikaan mikä on todella epämiellyttävää nukkujien kannalta. Ovet paukkuu ja suihkut kohisee. Eikö todellakaan osata ottaa huomioon se, että; kerrostaloissa yöaikaan kaikki kuuluu naapureihin? Vai eikö välitetä?
Karmahan tässäkin toimii, sen minkä annat sitä tulet saamaan. Aivan takuuvarma asia! - tulpat
naapuri myöskin kirjoitti:
vituttaa herätä ennen kuutta aamulla, just kun on saanut unenpäästä kiinni, kun jossain naapuressa mennään suihkuun ja vesiputket huutaa kun viimeistä päivää. Kun on muuten hiljainen talo niin se vesiputkien kohina kuuluu kuin olisi seinät paperista. On kuin vesiputouksen vieressä asustaisi. Ja makuuhuone ei edes sijaitse kylpyhuoneen lähellä, silti siihen herää aina kun arkiaamu koittaa kun joku paukapää menee ennen töihinmenoa(?kait) suihkuun.
Ymmärrän hyvin että valittavat tuollaisesta jos ovat samassa tilanteessa kun itse olen. Ja sen veden laskeminen ja suihkussakäynti kuuluu kanssa tapahtua 22-07 ennen taikka jälkeen.
Lisäksi tässä talossa jotkut käyvät saunassa yöaikaan mikä on todella epämiellyttävää nukkujien kannalta. Ovet paukkuu ja suihkut kohisee. Eikö todellakaan osata ottaa huomioon se, että; kerrostaloissa yöaikaan kaikki kuuluu naapureihin? Vai eikö välitetä?
Karmahan tässäkin toimii, sen minkä annat sitä tulet saamaan. Aivan takuuvarma asia!Mikään laki ei kiellä suihkussa käyntiä työpäivän päätteeksi tai ennen sitä, olkoon työaika mikä tahansa. Pitäisikö ravintolatyöntekijän tai sahatyöntekijän (vuoro loppuu 22) mennä nukkumaan hikisenä, tupakansavuisena, tai todella pölyisenä.
Häpeä, eivät kaikki ole töissä 7-16. - Kokki49w
naapuri myöskin kirjoitti:
Karmahan tässäkin toimii, sen minkä annat sitä tulet saamaan. Aivan takuuvarma asia!Vuorotyöläiselle taataan laissa oikeus peseytymiseen työvuoron jälkeen.
Olen joutunut toimittamaan jo n.20 vuotta sitten työvuorolistat isännöitsiälle todisteeksi asiasta.
Kun äijä näki listat, muuttui ääni kellossa, oli käsitellyt asiaa aikaisemminkin. - .........
Suihkussa saat käydä vaikka kello 03.11 jos esimerkiksi tulet töistä tuohon aikaan.
- edfwfdgred
Kokki49w kirjoitti:
Vuorotyöläiselle taataan laissa oikeus peseytymiseen työvuoron jälkeen.
Olen joutunut toimittamaan jo n.20 vuotta sitten työvuorolistat isännöitsiälle todisteeksi asiasta.
Kun äijä näki listat, muuttui ääni kellossa, oli käsitellyt asiaa aikaisemminkin.Ei ole mitään väliä onko vuorotyöläinen vai ei. Kuka tahansa saa käydä suihkussa mihin kellonaikaan tahansa.
- kunnossa joo
vitun idiootti köyhät asuu kerrostalossa.Hommaa omakotitalo niin ei kukaan valita mistään.
- Äiti 35 v
Kaikki kerrostalojen asukkaat EIVÄT TODELLAKAAN ole kuvaamiasi "vitun idiootti köyhiä"!!!!
Kerrostalojen asukkaiden kirjo on niin laaja, ettei varmaan tavallasi ajattelevien äly sen ymmärtämiseen edes riitä!
Kerrostaloissa säännöt ovat todella tarpeen asukkaiden viihtyvyyden vuoksi, taloissahan asuu monenmoista asukasta:
1.PIENITULOISIA, niukin naukin omineen, eikä lainarahoilla toimeentulevia lapsiperheitä
2.VANHUKSIA, jotka jo iän pakottamina ovat joutuneet nuo omat talonsa myymään pois
3.TYÖELÄMÄSTÄ omasta tahdostaan riippumatta SYRJÄYTYNEITÄ IHMISIÄ, joista jotkut jaksavat vastoinkäymisten keskellä paremmin, jotkut huonommin.
4.JOUKOSSA ON MYÖS ASUKKAITA, JOTKA EIVÄT TODELLAKAAN VÄLITÄ ESIM. KAIKKIA ASUKKAITA KOSKEVISTA JÄRJESTYSSÄÄNNÖISTÄ!
Itse olemme (pienituloisena lapsiperheenä) asuneet samassa kerrostalossa noin 19 vuotta, ja tutustuneet talon todella vaihtuvaan asukaskirjoon melko hyvin tuona aikana. Häiriöiltäkään ei olla todellakaan säästytty.
Tuona aikana kyseisestä talosta on noita muista asukkaista ja säännöistä piittaamattomia asukkaita häädetty isännöitsijän toimesta useita, muiden asukkaiden kanssa kaikki toimii!
OMA TALO EI OLE KAIKKIEN ONNI, EIKÄ EDES TAVOITE, ONNELLINEN VOI OLLA KERROSTALOSSAKIN!!
Avarampikatseista tulevaisuutta sulle!!!! - ...
Äiti 35 v kirjoitti:
Kaikki kerrostalojen asukkaat EIVÄT TODELLAKAAN ole kuvaamiasi "vitun idiootti köyhiä"!!!!
Kerrostalojen asukkaiden kirjo on niin laaja, ettei varmaan tavallasi ajattelevien äly sen ymmärtämiseen edes riitä!
Kerrostaloissa säännöt ovat todella tarpeen asukkaiden viihtyvyyden vuoksi, taloissahan asuu monenmoista asukasta:
1.PIENITULOISIA, niukin naukin omineen, eikä lainarahoilla toimeentulevia lapsiperheitä
2.VANHUKSIA, jotka jo iän pakottamina ovat joutuneet nuo omat talonsa myymään pois
3.TYÖELÄMÄSTÄ omasta tahdostaan riippumatta SYRJÄYTYNEITÄ IHMISIÄ, joista jotkut jaksavat vastoinkäymisten keskellä paremmin, jotkut huonommin.
4.JOUKOSSA ON MYÖS ASUKKAITA, JOTKA EIVÄT TODELLAKAAN VÄLITÄ ESIM. KAIKKIA ASUKKAITA KOSKEVISTA JÄRJESTYSSÄÄNNÖISTÄ!
Itse olemme (pienituloisena lapsiperheenä) asuneet samassa kerrostalossa noin 19 vuotta, ja tutustuneet talon todella vaihtuvaan asukaskirjoon melko hyvin tuona aikana. Häiriöiltäkään ei olla todellakaan säästytty.
Tuona aikana kyseisestä talosta on noita muista asukkaista ja säännöistä piittaamattomia asukkaita häädetty isännöitsijän toimesta useita, muiden asukkaiden kanssa kaikki toimii!
OMA TALO EI OLE KAIKKIEN ONNI, EIKÄ EDES TAVOITE, ONNELLINEN VOI OLLA KERROSTALOSSAKIN!!
Avarampikatseista tulevaisuutta sulle!!!!Johan tuon huomaa tekstistä että tuolla kirjoittajalla ei ole kaikki ruuvit kohdallaan. Turha tuosta on suuttua. Tuommoisia ääliöitä mahtuu tänne aina joukkoon jokunen.
- mk
Äiti 35 v kirjoitti:
Avarampikatseista tulevaisuutta sulle!!!!Se riippuu siitä asutko omistuskerrostalossa vain paikkakunnan vuokrakerrostalossa niin sillä on suuri ero. !9v olet maksanut yhden asunnon hinnan vuokrissa jos asut vuokralla ja vielä jos asut halvalla seudulla missa saa kämpän 100t€ niin ei ole järkeä vuokralla asua. Itsekkin muutamna vuoden kerrostalossa asuneena minua ei ikinä saa enää kerrostaloon asumaan ja siksi asun rivarissa missä pystyy vanehmpanakin asumaan.
- nappis5
mk kirjoitti:
Se riippuu siitä asutko omistuskerrostalossa vain paikkakunnan vuokrakerrostalossa niin sillä on suuri ero. !9v olet maksanut yhden asunnon hinnan vuokrissa jos asut vuokralla ja vielä jos asut halvalla seudulla missa saa kämpän 100t€ niin ei ole järkeä vuokralla asua. Itsekkin muutamna vuoden kerrostalossa asuneena minua ei ikinä saa enää kerrostaloon asumaan ja siksi asun rivarissa missä pystyy vanehmpanakin asumaan.
NO mitäs sit kun sattuu tulee naapurin kans vihat niin siinähän olet ja kärsit .Eläke päivii.
- Kulmien kundi
Hienoa, lukea saa. Saakohan lukiessa kääntää sivuja?
Taidat olla aika idiootti, siitähän mielenkiintoinen lista tulisi tulkittavaksi. - teillä on???
Ei löydy. Asunto-osakeyhtiölaissa ei ole määryksiä asunto-osakeyhtiön järjestyssäännöistä. Asunto-osakeyhtiö voi laatia järjestyssäännöt ja hyväksyttää ne yhtiökokouksessa.
Mitä tulee mainitsemaasi hiljaisuuden aikana sallittuun toimintaan, niin järjen käyttö on sallittua eikä ole tarkoitus, että hiljaisuuden koittaessa asukkaat hyytyvät niille sijoilleen. Hiljaisuus voi alkaa klo 22 tai 23 ja se päättyy klo 7 tai 8 tai jo klo 6. Yhtiö päättää itse, milloin hiljaisuus on.
Eräässä entisessä asuntalossani oli rajoitettu remontin tekemistä niin, että kun hiljaisuus oli klo 7-22, niin porata ja vasaroida sai klo 8-20, paitsi lauantaisin klo 10-16 ja sunnuntaina ei ollenkaan.
Netistä löytyy www.finlex.fi eri oikeusasteiden päätöksiä. Jos intoa riittää, niistä voit tutkia, löytyisikö oikeustapauksia.
Noin yleisti ottaen asukas voi ilman oikeudellisia seuraamuksia "hiljaisuuden aikana" käydä suihkussa (esim. tullessaan töistä yöllä tai lähtiessään varhain aamulla), käydä vessassa, laskea vettä hanasta, keittää kahvia, aukoa jääkaapin ovea, katsoa telkkua ja kuunnella musaa (ei kuitenkaan nupit kaakossa). Suihkun ja vessan käyttö siis ei ole yöllä kielletty. Asunnosta voi myös poistua hiljaisuusaikana tai voi tulla kotiin silloin.- alkup.
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
- ihme ja kumma
alkup. kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Joskus niinkin että yleiseen päiväsaikaan, eli klo 12 PÄIVÄLLÄ, käydään valittamassa elämisestä. Esim. tämän talon alakerran naapuri joka sanojensa mukaan on yliopisto-opiskelija ja miehensä tekee vuorotyötä, eivät voi olla kotonaan kun ylhäältä kuuluu liikaa mekkalaa lapsien takia. Jos on Venäjän puolelta tänne Suomeen muuttanut niin täällähän täytyisi hänen mukaansa elää kuin siellä, EI SIIS SAA LAPSET OLLA LAPSIA!!! Elellä niinkuin kusi sukassa joka minuutti.
Että näinkin lapsellista porukkaa voi löytyä. Heh heh. - näinkin voi olla.
ihme ja kumma kirjoitti:
Joskus niinkin että yleiseen päiväsaikaan, eli klo 12 PÄIVÄLLÄ, käydään valittamassa elämisestä. Esim. tämän talon alakerran naapuri joka sanojensa mukaan on yliopisto-opiskelija ja miehensä tekee vuorotyötä, eivät voi olla kotonaan kun ylhäältä kuuluu liikaa mekkalaa lapsien takia. Jos on Venäjän puolelta tänne Suomeen muuttanut niin täällähän täytyisi hänen mukaansa elää kuin siellä, EI SIIS SAA LAPSET OLLA LAPSIA!!! Elellä niinkuin kusi sukassa joka minuutti.
Että näinkin lapsellista porukkaa voi löytyä. Heh heh.Asuin talossa, jossa oli suihkun ja pesukoneen käyttö kielletty juuri 22-07. Eli ihan mahdollista, että aiheesta valitettu.
- kävele.
näinkin voi olla. kirjoitti:
Asuin talossa, jossa oli suihkun ja pesukoneen käyttö kielletty juuri 22-07. Eli ihan mahdollista, että aiheesta valitettu.
Voihan niissä järjestyssäännöissä kieltää vaikka hengittäminen mutta mikään LAKI sitä ei pakota tekemään. Talossa kuin talossa yötyöntekijät voivat käydä suihkussa töistä tullessaan, oli kellonaika mikä tahansa.
- velo
Finlexistä ei löydy esim. käräjäoikeuksien päätöksiä,asumisasioista valtaosa kaiketi käsitellään sillä tasolla.
Ennemminkin kannattaa surffailla vaikka tänne:
http://www.kuluttajariita.fi
http://www.asukasliitto.fi
http://www.vuokralaistenkeskusliitto.fi - En ole ihan varma
Asuin talossa, jossa oli suihkun ja pesukoneen käyttö kielletty juuri 22-07. Eli ihan mahdollista, että aiheesta valitettu.
Eikös tästä ollut joku oikeusjuttukin, jossa todettiin, ettei voi kieltää suihkussa käymistä jne.? Kyseessä oli vuorotyöläinen, muuten jatkuvasti hiljaiseen aikaan suihkussa käyvä naapuri on kiusantekijä.
- naapurilleKans
Kiitos viestistäsi!! Katsoin läpi tätä keskustelua, mutta googlettamaani hakuun ei meinannut löytyä vastaavuutta. Osasit kuitenkin kertoa juuri ne asiat, mitä etsin. Eli en paukuta vasaraani tänään arkena ennen kello 8.00. :)
- efgewfgwe
Saahan siellä säännöissä kieltää vaikka hengittämisen mutta kenenkään ei ole sitä pakko noudattaa. Ei niillä säännöillä mitä tahansa voi kieltää. Suihkussa saa käydä milloin tahansa.
- Vittumaiset naapurit
Ei tuosta laki-jutusta mitään hajua, mutta meidänpä kerrostalon naapureilla on taipumusta alkaa juomaan känniin n. kello 9 aikaan illalla, ja sitten kello 12 aikaan alkaa se huonekalujen/urheiluvälineiden siirtely, ja sitten joka aamuna ollaan koko perhe ihan väsyneitä. Häätöäkin on yritetty kerätä kasaan, mutta kuulemma syitä ei löysy tarpeeksi edes varotukseen! Vähän vittumaista herätä värtin yli 5 yöllä väsyneenä.
- chiliburn
Meidän kämppään kuuluu 24/7 seinäkello / käkikello jostain naapurista kerrostalossa. Pitää meteliä kaksi kertaa tunnissa eli tasatunnin ja puolelta ympäri vuorokauden. Talossa ON surkeat seinät eli äänieristys voisi olla paljon parempi. Onko tällainen toistuva metelöinti oikeasti sallittua vai vedotaanko siihen äänieristykseen?
- tee.ph
chiliburn kirjoitti:
Meidän kämppään kuuluu 24/7 seinäkello / käkikello jostain naapurista kerrostalossa. Pitää meteliä kaksi kertaa tunnissa eli tasatunnin ja puolelta ympäri vuorokauden. Talossa ON surkeat seinät eli äänieristys voisi olla paljon parempi. Onko tällainen toistuva metelöinti oikeasti sallittua vai vedotaanko siihen äänieristykseen?
Saa myös kulkea ovissa edestakaisin, mitään liikkumiskieltoa se ei todellakaan tarkoita, ihmisten täytyy saada mennä ja tulla. Voi tietysti käyttää järkeä ettei läimäytä ovea perässään, päivälläkin tuo tapa ärsyttää, vaikkei sinänsä ole kiellettyä. Tietty se ovi vahingossa ``karkaa`` käsistä joskus kun läpivetoa. Yleensäkin varsinainen häiriköinti on mielestäni ns.säännöllistä toisista piittaamatonta pönttöilyä.
Meilläkin kuuluu puolen tunnin välein jonkun seinäkello :) olen tottunut, mutta joskus jos havahdun yöllä juuri tasalta tai puolelta, niin ajattelen että ehkä havahduin juuri siihen pong-ääneen. Perusrauhaisa talo muuten niin eipä oikeastaan häiritse. - Idioottien keskellä
tee.ph kirjoitti:
Saa myös kulkea ovissa edestakaisin, mitään liikkumiskieltoa se ei todellakaan tarkoita, ihmisten täytyy saada mennä ja tulla. Voi tietysti käyttää järkeä ettei läimäytä ovea perässään, päivälläkin tuo tapa ärsyttää, vaikkei sinänsä ole kiellettyä. Tietty se ovi vahingossa ``karkaa`` käsistä joskus kun läpivetoa. Yleensäkin varsinainen häiriköinti on mielestäni ns.säännöllistä toisista piittaamatonta pönttöilyä.
Meilläkin kuuluu puolen tunnin välein jonkun seinäkello :) olen tottunut, mutta joskus jos havahdun yöllä juuri tasalta tai puolelta, niin ajattelen että ehkä havahduin juuri siihen pong-ääneen. Perusrauhaisa talo muuten niin eipä oikeastaan häiritse.Olen samaa mieltä, juuri tuollainen säännöllinen toisista ihmisistä piittaamattomuus on häiriköintiä. Totta kai kerrostalossakin on voitava elää, mutta jokaiselle on kuitenkin taattava kotirauha, sekä päivällä että yöllä.
- Vessassako nukutte?
Yhä useammin on viime vuosikymmenen aikana ihmetyttänyt kerrostalossa asuvien jatkuva valitus, suvaitsemattomuus ja heikkohermoisuus. Eipä muutama vuosikymmen sitten joka inahduksesta valitettu, kaupungin kerrostalokulttuurissa kasvaneet toki ymmärsivät, että elämiseen kuuluu ääntäkin: lapset itkevät, aikuiset riitelevät, vanhat putket vinkuvat ja paukkuvat, koirat haukkuvat ym. Yörauhaa kaikki yleensä kunnioittivat, onnettomimpia ongelmayksilöitä lukuunottamatta. Näinä suvaitsemattomina, mulle ja vain mulle kaikki -aikoina tuntuu että kaikenlaiset valittamisesta elämäntavan tehneet ilkiöt oikein kukoistavat. Ruikuttajille neuvoksi: hankkikaa korvatulpat tai muuttakaa takaisin esi-isienne korpimaille.
t. Kolmannen polven stadilainen, normaaliin kanssakäymiseen kasvanut vanhus- ex-vuorotyöntekijä
"Ruikuttajille neuvoksi: hankkikaa korvatulpat tai muuttakaa takaisin esi-isienne korpimaille."
Mikset itse muuta stereoidesi ja elämän ääniesi kanssa sinne korpiin. Siellä ois tilaa pitää meteliä, eikä varmasti ketään naapuri häiriinny. Haukkuva koira ei todellakaan kuulu kerrostaloon! - nyk. vuorotyöntekijä
ex-vuorotyöntekijä kirjoitti:
"Ruikuttajille neuvoksi: hankkikaa korvatulpat tai muuttakaa takaisin esi-isienne korpimaille."
Mikset itse muuta stereoidesi ja elämän ääniesi kanssa sinne korpiin. Siellä ois tilaa pitää meteliä, eikä varmasti ketään naapuri häiriinny. Haukkuva koira ei todellakaan kuulu kerrostaloon!Joo rakit eivät todellakaan kuulu kerrostaloon. Ihmisiä varten nämä talot on perkele rakennettu eikä louskuttavia kirppusäkkejä! Jos ei osaa kouluttaa rakkiaan ihmisten tavoille, on parempi hävittää se tai muuttaa sen kanssa korpeen.
- Väsynyt mut #%nut
Olisin tiedustellut, että pitäisikö minun aloittaa kovaääninen elämä klo 7 vai 8 tällaisena kesäisenä arkipäivänä, kun naapurit menivät kovaäänisten bileidensä jälkeen nukkumaa 6.30 (ainakin silloin hiljeni viimeisetkin kolinat ja vessakäynnit)
En ole nukkunut silmäystäkään koko yönä ja sain peruttua sen takia työvuoron. Nukun joka tapauksessa vasta iltapäivällä. Voisin kyllä aloittaa yhdeksältäkin.
Mikä teidän mielestä olis paras aika tehdä vaikka se kauan puhuttu listojen naulaaminen tai ruuvaaminen (betoniseinään pitää silloin vähän poratakkin) - Mikko, jyväskylästä
Olen opiskelijapoika hiljaisenlainen. Alakerrassa asuva keski-ikäinen pariskunta suuttui minulle , kun kävin vessassa yhdentoista aikaan iltatyöstä tullessani.Rouva kivahti ,olenko jostakin maalta tullut höpsö, kun en osaa itseäni hillitä tai käydä työstö lähtiessä vessassa. Vetelen kuulema vessaa tahallani heidän kiuskseen, vaikka he eivät nuku omien sanojensa mukaan vielä silloin.En ymmärrä moista kiukkua , olen vähän arka .enkä uskalla sanoa vastaan.Tunnen itseni vaivautuneeksi heidän naapurinaan. Pitävät minua häirikkönä. Pitääkö laskea housuun vai odottaa aamuun.Kertokaa te toiset , onko teillä ollut samanlaisia ,kaameita naapureina. Taidan lähteä pois talosta.
- lorilori
Minä ainakin kusta lorotan KESKELLE pönttöä ja ihan milloin huvittaa! Viime yönäkin kävin kahdelta lorottamassa oikein kunnolla. Siitäs saitte kyylät!
- Landepelleyo
Mielenkiintoisia vastauksia ja kysymyksiä, olen juuri itse muuttanut kerrostaloon ja täällä toden totta on ohuet seinät, ei uskalla mennä kuselle tai paskalle yöllä kun vesiputketkin pitävät jo hirveätä meteliä saati sitten kattoa tietokoneelta elokuvia/kuunnella musiikkia kuullokkeet päässä kun kaikuu jopa niistä täällä kämpässä :D. Mut jos mulle tulee joku marmattaa jostain niin kyl vittu marmatan takas samalla mitalla, mä en voi sietää sellaisia naapureita jotka marmattaa ihan pienestä. Bileet 22-7 välisenä aikana tai normaalia korkeemmalla äänellä puhuminen, ynnä muu kolistelu keskellä yötä on mielestäni se mistä on syytä valittaa jos jostakin. Mä en ole sellaista sorttia joka menee valittamaan pienestä metelöinnistä mutta jos bilettelyy jatkuu useita kertoja putkeen niin kyllä sitten kilahtaa.
- ...........
Järjestyssäännöt vain kehottavat hoitamaan suihkuttelun 7-22 välillä mutta mikään laki ei suihkussa käyntiäsi voi yöaikaan estää! Minulla vuorotyö ja tulen töistä kotiin aamu 5 jolloin pitsan hajuisena ja hikisenä käyn suihkussa vaikka naapuri valittaisi. Ja se joka tulee tänne väittämään että suihkussa käynti on kiellettyä yöaikaan niin pätevät perustelut perään.
- näinpäsen näin
Totta. Järjestyssäännöillä ei voi mitenkään rajoittaa ihmistä suorittamasta henkilökohtaista hygieniaansa. Suihkussa ja vessassa saa käydä milloin tahansa, kuului se naapuriin asti tai ei.
- löppösteen
Ymmärrän,et sen kun tulee kotiinsa hiljaisuuden aikoihin.. silloin oikeus käydä suihkussa ja muut tämmösen jutut pitää saada hoitaa ... mut ei yöllä ei tarvii kuitenkaan paiskia ovia ja eikä kolistella yöaikaan..Tulen itsekin kotiin iltatöistä,käyn suihkussa ja teen iltapalaa, pystyn tekeen sen iha hissukseen. Mut kyl pitää olla sellainen henkilö,joka alkaa siivomaan ja muuten kolisteleen, nin sellaisella ei oo kaikki ihan päässään kondiksessa!
- Loputonta vatvomista
Eiköhän tämä kyseinen aihe ole jo vatvottu miljoonia kertoja.
Miten te jaksatte yhä vaan vatvoa näitä samoja Pa s k o j a?- ldlddl
ime slerbaa, taukki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025