Vihdoinkin saa jättää fysiikan kaavat, kemian tutkielmat, matikan piin arvot, biologian lampipolyypit (vai mikä lie..) ja enkun refleksiivipronominit!! Tätä on odotettu.. Mutta ei sitä kauaa kestä kun alkaa peruskoulun viimeinen luokka, jolloin pänttäys on vieläkin pahempaa. NO mutta onneksi kesäloma on siinä välissä! :D
Meillä on vielä loppukokoeviiikko puolessa välissä. Muilla vielä koepaineita?
Huh!
11
581
Vastaukset
- Riva
Mun 10 v lapsi on 3.luokalla ja minä stressaan hänen kokeita enemmän kun se itse. Vielä on ussan koe ja sit pitäs olla kokeet ohi.Tässä kuussa onkin ollut tosi paljon kokeita.
- haukku24
No onneks ala-asteella oli tosi hankala saada hylättyä kokeista, yläasteella taas hankala saada hyväksyttyä kokeista. Hehheh, ootappas kun lapses pääsee yläasteelle..
Kaikki päivät menee lukemiseen kun on koeviikko.Koeviikolla voi olla vaikka joka päivä koe (kas kun ei ole kahta koetta päivässä). Siinä on taistelemista ettei hermot repee!!
- realist56
tuolla pojalla päättyy lukion toinen vuosi. Koeviikko on edessä. Mutta ei tuo matikka- ja fysiikkanero aio helpottaa kokonaan edes kesäksi vaan meinaa oppia uutta ja helpottaa tulevaa.
Lisäksi meinaa viimeisen vuoden aikana suorittaa jotain avoimen yliopiston matikkajuttuja.- haukku24
Kuulostaa vaikealta. Onneks mä oon vasta ylä asteella. :D
- realist56
haukku24 kirjoitti:
Kuulostaa vaikealta. Onneks mä oon vasta ylä asteella. :D
on niin suhteellista. Tsemppiä sinulle kokeisiin.
- haukku24
realist56 kirjoitti:
on niin suhteellista. Tsemppiä sinulle kokeisiin.
Sitä tarvitaankin! ;) Onneksi on kyseessä pelkät historian kokeet, ei mitkään fysiikan lait. :D
- Neitopohjolan
yo-tuloksia. Tulee maanantaina.
Toisella pojalla on tenttipaineita pikkuisen.
Lukee lakia Rovaniemellä ja on taas edessä tentti, johon on luettava 1500 sivua.
Minulla ei ole koepaineita enää(tai eihän sitä koskaan tiedä.:)), mutta enemmän taidan kasata paineita lasten menestyksestä. - SSE
Meillä nuorimmaisella päättyy peruskoulu ja
syksyllä sitten lukioon. Kokeita ei hällä enää ole, joten voi ottaa rennommin :)
Tsemppiä sulle kokeisiin! Meillä alkaa koeviikko tiistaina. Sen kummempaa todistusta kuin jaksotodistus, me ei saadakaan. Kaikki kokeet ovat siis jakson lopuksi yhdellä viikolla eikä lainkaan normaaleja tunteja. Koe kestää kolme tuntia, sitten on ruokailu ja pohjatunnit (seuraavan päivän kokeeseen kertaukset) joskus saa vapaapäivän, jos palkissa (jaksossa on 8 palkkia eli paikkaa, johon voi valita kurssin) ei ole kurssia eikä pohjia seuraavalle päivälle. Kuvistyötkin pitää saada kiiruusti valmiiksi ja arvosteltavaksi opettajille, kun luokka menee remonttiin.
Tavallisia koeviikkoja en jännää, mutta ensi syksynä kirjoitan ruotsin ylimääräisenä yo-kirjoituksissa. Se vähän jännittää ja pitää lukea kesällä.
Ja sulle Haukku24: Kannataa peruskoulussa opiskella tärkeät jutut huolella, niin että ne jäävät mieleen. Siitä on hyötyä ainakin lukiossa, jossa ainakin luonnontieteissä asiat rakentuvat talon lailla peruskoulun perustusten päälle. Itselläni oli yläasteella kemia 10 (luin sitä kasiluokan, kun koulussa oli sellainen systeemi) ja lukion kakkosvuonna menin huolellisella tuntiseuraamisellani ykköskurssista kirkkaasti läpi ilman kirjaa!
Enkä minä ainakaan päntännyt peruskoulussa, joskin mulla on melkoinen tuntiaktiivisuus ja kuulomuisti.- haukku24
Mutta kun yhtälöt ei pysy kauaa mielessä. Ja ruotsi se kaameaa onkin.. Tarviiko sitä nykyään kirjottaa jos menee lukioon? Ei kai
haukku24 kirjoitti:
Mutta kun yhtälöt ei pysy kauaa mielessä. Ja ruotsi se kaameaa onkin.. Tarviiko sitä nykyään kirjottaa jos menee lukioon? Ei kai
Ei nykyään tarvitse kirjoittaa ruotsia. Mutta moni kirjoittaa sen kun sitä on kerran niin kauheesti luettu ja siitä saa pisteitä jatko-opinnoissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654