Olen valitsemassa itselleni pientä koiraa, ja mopsi kiinnostaisi kovasti. Mielellään kuulisin mopsien omistajilta kommentteja rodusta. Onko paljon terveysongelmia? Kärsivätkö hengitysongelmista? Miten pärjäävät esim. kesähelteellä? Ovatko kovia kuolaamaan? Ovatko pentuna "tuhokoneita", järsivätkö kaikkea mahdollista? Miten kestävät yksinoloa?
Hyvät puolet jo rodusta tiedänkin :) Terveysongelmat mietityttävät eniten. Ja yhden noutaja "tuhokoneen" omistaneena en haluaisi kokea enää vastaavaa....
mopseista
2
287
Vastaukset
- japatus
Koira yli 10v.ja ei mitään mainitsemisen arvoisia terv.ongelmia ole sillä ollut. Lyttynaamoilla on kaikilla varmaan vähän tukalaa kuumalla ja vaikeaa hengittää, joten helteellä ei kannata pidemmille lenkeille lähteä. Tai ainakin antaa koiran sanella vauhdin ja lenkin pituuden. Itse käytin helteillä nuorempana uimassa, matkaa n. 1,5km/suunta ja oli aivan tohkeissaan, kun uiminen helpotti. Varjossa on hyvä pitää mopsia kuumalla ja ovet ikkunat auki. Mutta toki kaikki koirat kärsivät kuumuudesta jos on kamalat helteet, ikkunat auki myös muilla koirilla... Mopsit ei kyllä kuolaa, se on sitten vähän isompien koirien juttuja. Ja totutettuina pienestä asti ovat yksin kotona siinä missä muutkin koirat. Ja ei niillä ole mielestäni mitään suurempia tuhoamisviettejä, ja jos sinun koirallasi juuri sattuisi olemaan, niin onneksi hampaat eivät ole kummoiset :) onnea koiran hankintaan! loistava kaveri!
- tevoni
Täällä asustaa 7vuotias mopsi rouva joka on aivan mahtava pakkaus. Ei kuolaa eikä tuhoa mitään. Terveydessäkään ei ole ollut mitään sen kummoisia vikoja. Minun ei uimaan sitten taas mene jos en minä kahlaa veteen kun on niin minun perässä. Eli kesähelteet on ongelma mutta kuten sanottua niin niinhän useimmilla koirilla on.
Se mikä minua eniten yllätti on että mopsi on niin energinen ja oppivainen, me ollaan päästy tottelevaisuudessa korkeimpaan luokkaan ja Dille se jaksaa treenata enemmän kuin omistaja :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958