Kesän aikana tulee ehkä kuljetettua mukana kumivenettä ja pientä perämoottori. Lisäksi erilaisia sähkötyökaluja, kun on pieniä kunnostustöitä eräällä majoittajan kesämökillä.
Onko tuossa tavaroiden ilmoittamisessa myös tuo 3000 USD raja, eli pienempiä ei ole tarve ilmoittaa.
Ja jos ilmoittaa, pitääkö matkatavaran nimi olla englanniksi tai venäjäksi ja tarvitaanko esim vehkeen sarjanumeroita?
Entä paluumatka, eli jos ei ole ilmoittanut, onko vaara, että tulomatkalla hankaluuksia siten, että katsotaan tavara hankituksi Venäjältä...
Tulliselvitys
3
1155
Vastaukset
- Ase-Aatami
pienempiä työkaluja ei tarvii ilmottaa. Venesitoumushan on erikseen, sitä en tiedä kuuluuko kumivene sen piiriin? Tuo perämoottori voi jo olla että kannattaa merkata siihen tulliselvityslappuun. Itse merkkaisin englanniksi(kaikkein varminta, niistä kun ei koskaan tiedä)
Ennenhän täytyi ilmottaa myös matkapuhelin, mutta siitä on luovuttu...
Itse ainakin olen kuskannut vaikka mitä kamaa kun työautolla käyn venäjällä(porakoneita, käsisirkkeliä yms pienempiä työkaluja) Eikä nuo ole kertaakaan niistä kyselleet. - Itäsuomalainen
Tuskin noita kaavakkeita kukaan lukee, mutta helpompi tuollaiset isommat ostokset ob ilmoittaa, kuin lisäillä jälkeenpäin. Itse ilmoitan mm. digijärkkärin, siltä varalta, että jos jotain käy voi ainakin todistaa, että sellaisen on tuonut maahan.
- ilmoittaisin,koska
jätin kerran puhelimeni ilmoittamatta,ja kun tulli huomasi sen,niin siinä minä kaiken kansan"keskellä"täyttelin uutta kaavaketta.Seuraava juttu.Ilmoituskaavakkeet on oltava Venäjän/Englanninkieliset,mutta täyttö käy normaalilla Suomenkielellä.Seuraavaksi:Jos on lääkkeitä,niin preseptit mukaan ehdottomasti!Paluumatkalla samat tiedot,kuin tullessa,niin luulen,että hyvin menee!Hyvää matkaa!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958