eli mulla on koneella windows xp..haluaisin siihen rinnalle linux suse.(mulla on cd:t siihen).se pitäs toimia sillai että ku käynnistän koneen nii voin valita kumpa käytän:P
nii eli mite se asennetaan?onko muutako pistää levyt pyörimää ja sieltä valitsee jonku asetuksen vai pitääkö mun xp:ssä tehä jotai muutkosia?;D toivottavasti ymmärsitte
linux ja xp
6
541
Vastaukset
- lukemattomia kertoja
"eli mulla on koneella windows xp..haluaisin siihen rinnalle linux suse."
Linux tarvitsee omat osionsa, joten levyllä pitää olla joko osio tai osioimatonta tilaa Linuxia varten.
http://tapsa.terae.net/linux/ - bootpart
http://www.winimage.com/bootpart.htm
Muista susen asennuksen aikana jättää MBR rauhaan! Asenna susen käynnistyslataaja samaan osioon kuin suse.
Asenna bootpart siksi, että luultavasti kyllästyt suseen ennen pitkää. Bootpartin kanssa susen poistaminen on sitten paljon helpompaa...- lukemattomia kertoja
"Bootpartin kanssa susen poistaminen on sitten paljon helpompaa..."
??? Onko bootpart jokin poisto-ohjelma?
Linuxin poistamisesta on tälläkin palstalla usein kerrottu. Helppoa kuin heinänteko, jos viitsii lukea ohjeet.
Painupa sinä ohjeinesi. SuSE on hyvä jakelu, ja taitaa monelta unohtua Windows hyvin nopeasti päästyään Linuxin makuun. - peelo
lukemattomia kertoja kirjoitti:
"Bootpartin kanssa susen poistaminen on sitten paljon helpompaa..."
??? Onko bootpart jokin poisto-ohjelma?
Linuxin poistamisesta on tälläkin palstalla usein kerrottu. Helppoa kuin heinänteko, jos viitsii lukea ohjeet.
Painupa sinä ohjeinesi. SuSE on hyvä jakelu, ja taitaa monelta unohtua Windows hyvin nopeasti päästyään Linuxin makuun.yritän asentaa koneelleni suse 10.1,latasin sen internet asetusta varten boot cd:een,boottaa kyllä ja lähtee asentamaan kunnes se pysähtyy ja valittaa ettei ole cd imagea,jelppivä kiitos.
- tarkistussumma
peelo kirjoitti:
yritän asentaa koneelleni suse 10.1,latasin sen internet asetusta varten boot cd:een,boottaa kyllä ja lähtee asentamaan kunnes se pysähtyy ja valittaa ettei ole cd imagea,jelppivä kiitos.
"boottaa kyllä ja lähtee asentamaan kunnes se pysähtyy ja valittaa ettei ole cd imagea"
Tarkistussumma tarkastettu?
Varmin tapa asentaa mikä tahansa jakelun asentamiseksi, on käyttää asennuslevyjä (CD:t tai DVD).
Verkkoasennus voi olla aika epätoivoista juuri, kun uusi jakelu on julkaistu ja palvelimet ovat taatusti melkoisen tukkoisia.
Jos et perinteiseen tapaan jaksa levyjä imuroida, on torrent nopein tapa, kun verkossa on tarjolla paljon koneita, joilta CD-imaget on saatavilla. - verkkoasennuksesta
peelo kirjoitti:
yritän asentaa koneelleni suse 10.1,latasin sen internet asetusta varten boot cd:een,boottaa kyllä ja lähtee asentamaan kunnes se pysähtyy ja valittaa ettei ole cd imagea,jelppivä kiitos.
Itse asensin sen koneelle netistä, laita asennus ja valitse verkko ja tässä tiedot, joilla se onnistui:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=656&posting=22000000016530083
Tosin vie jonkin aikaa, voit itse valita, mitä haluat asentaa. Itsellä on Dellin Celeron 766 ja jostain syystä ei millään pelannut näyttöhommat, jopa valikon avaamiseen tahtoi kulua minuutteja eli oli aivan jähmeä. Eli vaihdoin tuttuun Mandriva 2006:een, joka pelaa taas kuin rasvattu. Mutta koitahan paremmalla onnella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958