olen oikeasti aika yksinäinen ja käytän päivittäin paljon tietokonetta muista syistä. Sitten keksin, että tällä palstalla (palstoilla) on kiva jutella erilaisten ihmisten kanssa erilaisista asioista aina siinä lomassa.
Olen ollut vain ystävällinen kaikille joiden kanssa olen jutellut. Silti saamani vastaukset ovat tosi ilkeitä (osa jopa poistettu jonkun toimesta), ja kun asiaa ihmettelin äänen kehoitettiin lopettamaan palstalla kirjoittelu, siksi että otan vastaukset henkilökohtaisesti. En edes ota, vaikka suoria loukkauksia ovatkin?!
Tuli tosi kurja fiilis, kun kerrankin oli löytänyt pääsääntöisesti kivan paikan keskustella ihmisten kanssa - ja olla vähemmän yksinäinen. Eli miksi pitää savustaa ihmisiä pois palstoilta? Ja ihan niin kuin joku oikein hakemalla haluaisi olla ilkeä. Niin itseasiassa, jotkut jopa kommentoineet haluavansa olla. Miten keksisin vielä ilkeämpiä juttuja jne.
paha mieli :(
24
1798
Vastaukset
- kummissaan
ihan oikeasti olen koittanut monia auttaa. Ja sitten on vielä niitä, jotka matkivat kirjoituksia.. kurjaa.. :(
kun joku vielä omilla kirjoituksillaan ja mielipiteillään yrittää auttaa toisia.
Valitettavasti sitten on näitä jotka yrittävät provosoida yms... eivätkä välitä siitä että joku oikeasti yrittää auttaa tai saada neuvoja.
Yrittää vaan olla välittämättä loukkauksista ja jatkaa jos itse pitää tästä touhusta :)- kummissaan
joonas75 kirjoitti:
kun joku vielä omilla kirjoituksillaan ja mielipiteillään yrittää auttaa toisia.
Valitettavasti sitten on näitä jotka yrittävät provosoida yms... eivätkä välitä siitä että joku oikeasti yrittää auttaa tai saada neuvoja.
Yrittää vaan olla välittämättä loukkauksista ja jatkaa jos itse pitää tästä touhusta :)vastaus. Kiitos sulle :) Kyllä se oikeasti on niin, että hyvät keskustelut ovat antoisia monelle. Mielelläni ainakin luen erilaisia näkemyksiä erilaisiin asioihin niin kuin muutkin. Siksi onkin hölmöä, että turhaan sabotoidaan sellaista. Jos haluaa vain provosoida niin eihän sitä tarvitse kuitenkaan kenenkään muun kustannuksella tehdä. Siis senkun laittaa omia kärttyisiä avauksia.
Ja hyvä - keskustelua herättävä avaus - ei tarvitse turhaan negatiivista sävyä. Voi olla positiivinenkin ja silti mielenkiintoinen.
Sitä paitsi silloin kun itse miettii jotain juttua niin on se kiva saada ihan oikeita vastauksia, varmaan jokaisesta kirjoittajasta. Olivatpa sitten millaisia tahansa (paitsi ilkeitä). Kunnon keskustelua :)
- etsisit
siihen yksinäisyytees muualta lohtua kuin täältä. Tää kun ei ole oikeeta elämää ja täällä on liikaa ihmisiä jotka satuttaa, minuakin. Pahinta on jutut, jotka uskoo koskevan itseään. Olen monesti luullut jonkun tarkoittavan minua ja kärsinyt. Tämä palstailu on vahingollista.
- kummissaan
ihan oikeassa siinä, että on paljon ihmisiä, jotka haluavat satuttaa. Ja sitten on ihan ihmeisssään, miksi jotkut tyyppir haluavat olla ilkeitä. On mulla kyllä paljon ystäviä ja niin ollen en siis ihan erakko ole. Kuitenkin kun joutuu paljon tekemään töitä on kiva välillä jutella ihmisten kanssa. Silloin kun se on kivaa.
Kiitos empaattisesta vastauksestasi. Huomaa, etteivät kaikki tietenkään ole ilkeitä, mutta kyllä aika moni jostain oudosta syystä. Toivottavasti jätät sinäkin ilkeät kommentit omaan arvoonsa. Ja ajattelet niin, että silloin kun joku on kiva sinulle se on sitä oikeata :) - teittinenkin
kummissaan kirjoitti:
ihan oikeassa siinä, että on paljon ihmisiä, jotka haluavat satuttaa. Ja sitten on ihan ihmeisssään, miksi jotkut tyyppir haluavat olla ilkeitä. On mulla kyllä paljon ystäviä ja niin ollen en siis ihan erakko ole. Kuitenkin kun joutuu paljon tekemään töitä on kiva välillä jutella ihmisten kanssa. Silloin kun se on kivaa.
Kiitos empaattisesta vastauksestasi. Huomaa, etteivät kaikki tietenkään ole ilkeitä, mutta kyllä aika moni jostain oudosta syystä. Toivottavasti jätät sinäkin ilkeät kommentit omaan arvoonsa. Ja ajattelet niin, että silloin kun joku on kiva sinulle se on sitä oikeata :)Netti on oma maailmansa. Joukossa kuten sanot, ihmisiä, jotka satuttaisivat jos voisivat.
Olen erakkotyyppinen, murjakemies...melkein pidän etäisyyttä ihmisiin.
Syy; en pysty/halua vaalia sosiaalisia kontakteja pitkinä, ankeina kausina
kuten sosiaalisesti ulospäin suuntautuneet ihmiset.
Tätä ihmetellään jopa ääneen; sillä on pilvinen päivä mielessä...ei kannata...
Seuratessani esim. laihdutus/lihavuuspalstaa, näitä toisia ihmisiä syvästi loukkaavia
viestejä halutaan lähettää.
Pahan mielen aiheuttaminen TAHALLAAN on mielestäni oire jostain pahasta
itsetunnon puutteesta tai kieroutuneesta asenneilmastosta kanssa-ihmisten suuntaan. - kummissaan
teittinenkin kirjoitti:
Netti on oma maailmansa. Joukossa kuten sanot, ihmisiä, jotka satuttaisivat jos voisivat.
Olen erakkotyyppinen, murjakemies...melkein pidän etäisyyttä ihmisiin.
Syy; en pysty/halua vaalia sosiaalisia kontakteja pitkinä, ankeina kausina
kuten sosiaalisesti ulospäin suuntautuneet ihmiset.
Tätä ihmetellään jopa ääneen; sillä on pilvinen päivä mielessä...ei kannata...
Seuratessani esim. laihdutus/lihavuuspalstaa, näitä toisia ihmisiä syvästi loukkaavia
viestejä halutaan lähettää.
Pahan mielen aiheuttaminen TAHALLAAN on mielestäni oire jostain pahasta
itsetunnon puutteesta tai kieroutuneesta asenneilmastosta kanssa-ihmisten suuntaan.samaa mieltä kanssasi!
Ja pahaa mieltä voi mielestäni purkaa esimerkiksi kertomalla, että minulla on paha mieli tai että olen huonolla tuulella. Ei sitä tarvitse kenellekään henkilökohtaisuuksiin mennä.
Toisaalta jos yleisellä tasolla kiukuttelee, niin hyvä jos helpottaa jotenkin kyseistä ihmistä ja selkiyttää ajatuksia - ilman siis, että loukkaa muita siinä matkan varrella.
Me ihmiset olemme erilaisia, erakoituminen on mielestäni täysin ok ja murjakemiehissäkin on monia todella mukavia ihmisiä :) selvästikin. Kyllä pitää antaa ihmisen myös olla omissa oloissaan silloin kun hän sitä tarvitsee. Ei siinä ole nähdäkseni mitään pahaa. Ja joskus saa kiukuttaakin. Ei se ole ollenkaan vakavaa.
En kyllä itsekään ymmärrä yhtään, että jos ihmiset haluavat keskustella erilaisista aiheista, vaikkapa sitten laihduttamisesta, niin miksi pitää mennä sitä torpeedoimaan jollain selkeästi pahantahtoisilla kommenteilla? Tuleeko kyseisille ihmisille jotain sekoa tyydytystä siitä, että toiset ihmiset pahoittavat mielensä. Ja eivätkö ymmärrä, että se on osa niiden ihmisten elämää vaikka asia ei olisikaan ilkeilijälle mitenkään tärkeä.
Tällaisella palstalla, jossa on vaikka kuinka lukijoita niin ei tulisi mielenkään mennä kenellekään henkilökohtaisuuksiin. Sen verran pitää kanssaihmisiä mielestäni kunnioittaa. Aina.
Ehkä sinullekin on mukavaa, että on tällainen palsta, jossa voi käydä juttelemassa silloin kuin siltä tuntuu. Etenkin jos erakoituminen on välillä tärkeätä. Saa itse säädellä asiaa :) - kummissaan
kuitenkin, että fiksut ihmiset eivät koe tarvetta ilkeillä suoraan tai epäsuoraan kenellekään. Niin ainakin voisi olettaa.
Oliko muuten neuvosi siis kehoitus poistua palstalta vai oikeasti tarkoitettu ystävälliseksi ajatukseksi?
On niin outoa kun ollaan oltu ilkeitä., että tulee vähän epävarmaksi miksi noin sanotaan. - teittiselläkin
kummissaan kirjoitti:
samaa mieltä kanssasi!
Ja pahaa mieltä voi mielestäni purkaa esimerkiksi kertomalla, että minulla on paha mieli tai että olen huonolla tuulella. Ei sitä tarvitse kenellekään henkilökohtaisuuksiin mennä.
Toisaalta jos yleisellä tasolla kiukuttelee, niin hyvä jos helpottaa jotenkin kyseistä ihmistä ja selkiyttää ajatuksia - ilman siis, että loukkaa muita siinä matkan varrella.
Me ihmiset olemme erilaisia, erakoituminen on mielestäni täysin ok ja murjakemiehissäkin on monia todella mukavia ihmisiä :) selvästikin. Kyllä pitää antaa ihmisen myös olla omissa oloissaan silloin kun hän sitä tarvitsee. Ei siinä ole nähdäkseni mitään pahaa. Ja joskus saa kiukuttaakin. Ei se ole ollenkaan vakavaa.
En kyllä itsekään ymmärrä yhtään, että jos ihmiset haluavat keskustella erilaisista aiheista, vaikkapa sitten laihduttamisesta, niin miksi pitää mennä sitä torpeedoimaan jollain selkeästi pahantahtoisilla kommenteilla? Tuleeko kyseisille ihmisille jotain sekoa tyydytystä siitä, että toiset ihmiset pahoittavat mielensä. Ja eivätkö ymmärrä, että se on osa niiden ihmisten elämää vaikka asia ei olisikaan ilkeilijälle mitenkään tärkeä.
Tällaisella palstalla, jossa on vaikka kuinka lukijoita niin ei tulisi mielenkään mennä kenellekään henkilökohtaisuuksiin. Sen verran pitää kanssaihmisiä mielestäni kunnioittaa. Aina.
Ehkä sinullekin on mukavaa, että on tällainen palsta, jossa voi käydä juttelemassa silloin kuin siltä tuntuu. Etenkin jos erakoituminen on välillä tärkeätä. Saa itse säädellä asiaa :)Opeteltavissa. Se alkaa pienin siivuin, askel kerrallaan.
Pelkäsin nuoria ja lapsia, koska itsetuntoni ei ole kehittynyt tavalliseen tapaan.
Menee sekä yli, että ali. Ensimmäisistä helposti mätkäistään kylähullun leima,
koska käyttäytyminen, puheet ja koko olemus kertovat enemmän euroopan omistajast
kuin keskiverto tyypistä.
Sitten mieliala lähtee alamäkeen...lopulta olen raastavassa arvottomuudentilassa, jonka
pohjaa ei näy.
On siis selkeästi kehittymätön, epävakaa persoonallisuuden tila.
Kokeilin lääkehoitoakin. Ei hyvä. Netissä voi purkaa sekä iloisia, että surun tuntoja.
Muistan vanhan Raamatun sloganin, vaikken ole mihinkään uskontokuntaan kuuluva mies:
Etsikää ensin...
Sillai sovitettavissa myös iki-aikaiseen viisauteen, anna itsestäsi kanssakulkijalle -
ja sinut otetaan avosylin vastaan.
Sitä saa mitä tilaa, niin metsä kaikaa kuin sille huhutaan.
Eli tässähän on henkisen kasvamisen polun löytymisellekin mahdollisuuksia!
Toisen henkisestä lyömisestä tulee ankaran yliminän omaavalle tyypille paha olo.
Pakkohan se on sovittaa ns. hyvin teoin.
Vastaavasti pyyteettömästä hyvästä sanasta, ajatuksesta tai teosta tuntee mielihyvää.
Kuten sanottu; kannattaa olla kohtelias ja huomaavainen lajikumppaneilleen ja armelias
muita luontokappaleille.
Tälläisesta saa voimaa arkipäivän kestämiseen. - kummissaan
teittiselläkin kirjoitti:
Opeteltavissa. Se alkaa pienin siivuin, askel kerrallaan.
Pelkäsin nuoria ja lapsia, koska itsetuntoni ei ole kehittynyt tavalliseen tapaan.
Menee sekä yli, että ali. Ensimmäisistä helposti mätkäistään kylähullun leima,
koska käyttäytyminen, puheet ja koko olemus kertovat enemmän euroopan omistajast
kuin keskiverto tyypistä.
Sitten mieliala lähtee alamäkeen...lopulta olen raastavassa arvottomuudentilassa, jonka
pohjaa ei näy.
On siis selkeästi kehittymätön, epävakaa persoonallisuuden tila.
Kokeilin lääkehoitoakin. Ei hyvä. Netissä voi purkaa sekä iloisia, että surun tuntoja.
Muistan vanhan Raamatun sloganin, vaikken ole mihinkään uskontokuntaan kuuluva mies:
Etsikää ensin...
Sillai sovitettavissa myös iki-aikaiseen viisauteen, anna itsestäsi kanssakulkijalle -
ja sinut otetaan avosylin vastaan.
Sitä saa mitä tilaa, niin metsä kaikaa kuin sille huhutaan.
Eli tässähän on henkisen kasvamisen polun löytymisellekin mahdollisuuksia!
Toisen henkisestä lyömisestä tulee ankaran yliminän omaavalle tyypille paha olo.
Pakkohan se on sovittaa ns. hyvin teoin.
Vastaavasti pyyteettömästä hyvästä sanasta, ajatuksesta tai teosta tuntee mielihyvää.
Kuten sanottu; kannattaa olla kohtelias ja huomaavainen lajikumppaneilleen ja armelias
muita luontokappaleille.
Tälläisesta saa voimaa arkipäivän kestämiseen.oli kunnon pohdintaa :)
Tämä palsta on juuri verraton siihen henkiseen kehitykseen meille kaikille. Kuulostaa siltä, että aika hyvin tiedät kuinka psyykeesi toimii. Ja ehkä se vähän auttaa, jos miettii, että sillä tavoin varmaan monella muullakin on erilaisia mietteitä siitä esimerkiksi kuinka tulee vastaanotetuksi. Usein ihmiset nimittäin ovat enemmän juuri huolissaan omista puutteistaan kuin huomaavat muiden epävarmuuksia tai itsestään lähtöisiä negatiivisia tuntemuksia. Voi olla, että synnyttämäsi mielikuva on hyvinkin erilainen erilaisissa ihmisissä kuin luuletkaan. Ainakin tosi fiksulta vaikutat :)
Tämä palsta on kyllä hyvä paikka purkaa tuntojaan, siitä olen ehdottomasti samaa mieltä. Ja ehkä jopa huomata, että on muitakin joilla on vastaavantyyppisiä asioita mietittävänään. Tai sitten saada aivan uutta perspektiiviä ihmisiltä, jotka ajattelevat päinvastoin. Ja kaikenlaisia erilaisia elämään liittyviä asioita, jotka kuitenkin muodossa tai toisessa ovat aika yleisinhimillisiä.
Tuo oma arvottomuuden tunne on varmaan vaikea asia siinä mielessä, että tyypillisesti sellainen tuntemus, joka vaikuttaa myös mielialaan. Kuitenkin jos tiedostaa, että itsetunnossa esimerkiksi on ongelmia voi sitä kehittää itseään tietoisesti. Ja olenkin kuta kuinkin sitä mieltä, että jokainen ihminen voi kehittyä juuri sellaiseksi ihmiseksi kuin haluaa :) Etenkin jos tietoisesti on huomannut, että on jonkinlainen päämäärä mihin pyrkii. Tuo askel kerrallaan on varmaan ihan hyvä siihenkin.
Kuitenkin arvottomuudentunteessa on ehkä sellainen erityispiirre, että moni muu ei sitä huomaa, vaan arvostavat oikeasti kyseistä ihmistä ja siksi eivät ehkä ymmärrä kuinka tunnemaailma silloin toisella toimii.
Tuskimpa kenellekään siitä tulee hyvä mieli, jos on jollain toisella on paha mieli. Ja tällaisillakin palstoilla varmasti tapahtuu välillä myös väärinkäsityksiä.
Kuulostaa aika hyvältä sloganilta :)
- kummis
*halaa*
Asiahan on vain niin, että näille (kuten muillekin) palstoille kirjoittavat myös ei-niin-mukavat-yksilöt kuka mistäkin syystä. Toisilla on paha olo ja purkavat sitä täällä, toiset ovat pettyeitä elämäänsä ja purkavat sitä täällä, toiset ovat yksinäisiä ja purkavat sitä täällä, toiset vain pilailevat ihmisten kustannuksella jne jne. Asiaan pitää vain tottua ja olla välittämättä. Missään nimessä ei pidä itse alentua samaan ilkeilyyn ja vittuiluun: jos jokin viesti on tarkoituksella ja selvästi loukkaava, älä noteeraa sitä, älä vastaa siihen- j aina on tuo Ilmoita asiattomasta viestistä-nappi, jossa voit ilmoittaa sefulle, että poistaa viestin. Yksinkertaista:)
"Ja sitten on vielä niitä, jotka matkivat kirjoituksia.."
Rekisteröi itsellesi oma nimimerkki, niin kukaan ei pysty matkimaan sinun kirjoituksiasi: http://jasen.suomi24.fi/user/user.fcgi?action=reg;service=8022&template=ecpc;who=RHB9aAoRIAsAAGttU7k
Parempia fiiliksiä sinulle :)- kummissaan
*halaa takaisin* :)
ehkä mä vielä harkitsen asiaa sitten pahan mielen mentyä ohitse, sillä ainakin sun kanssa on tosi kiva jutella :)) Miksei siis keskittyä kivoihin asioihin.
Joten ehkei pitäisi välittää ilkeilystä.. vähän kyllä närkästyinkin asiasta. Kerran. Hmph.
Antaa ihmisten olla loukkaavia, jos kuvittelevat siitä jotain koostuvansa. Ja keskittyä yhdessä kivojen ihmisten kanssa vain oleelliseen.
Ehkä pitäisi käydä rekisteröimässä nimimerkkikin. Niin ei tulisi ainakaan sellaisia ongelmia, että jotkut napsii osan teksteistä ja yhdistelee niitä ihan oudosti jossain. Koitan pysytellä samalla linjalla kuin aina ennenkin :)
..jos jatkankin ehkä välillä kirjoittelua..
- Habe*
Ei sellaisista provoilijoista tarvitse välittää. Jos siltä tuntuu, niin vastaat takaisin piikittelevästi. Olet varmasti mukava ihminen. Jatka edelleen täällä kirjoitteluasi. Suurin osa vastaajista kirjoittelee kumminkin ihan asiallisesti varmaankin.
- kummissaan
on kiva, että ihmiset vaivautuvat sanomaan jotain ystävällistä silloin kun on oikeasti pahoillaan. Siitä tulee heti parempi mieli :)
Ei pitäisi moisesta kenenkään tietty pahoittaa mieltään. Ja kyllähän osaan takaisinkin antaa, mutta se ei vain ole kovin mielekästä. Jos kaikki tekisivät niin niin koko palstahan olisi kauhea mellakka-areena. Ystävällisyys ihan liian usein tulkitaan muutenkin jotenkin niin, että olisi nössö tai tyhmä.
Ei itsetunto tietty noin pienestä saa olla kiinni, mutta jos jatkuvasti saa negatiivista palautetta ilman, että sille on järkevää syytä niin kyllähän sitä miettii miksi. Ja muutenkin juttuja jotenkin kopioidaan yms. eikä nyt kaikkeen jaksa aina puuttua. Siitä voi vain turhaan tulla sitten väärinkäsityksiä.
Taidan jatkaa kirjoittelua soveltuvin osin :) - Habe*
kummissaan kirjoitti:
on kiva, että ihmiset vaivautuvat sanomaan jotain ystävällistä silloin kun on oikeasti pahoillaan. Siitä tulee heti parempi mieli :)
Ei pitäisi moisesta kenenkään tietty pahoittaa mieltään. Ja kyllähän osaan takaisinkin antaa, mutta se ei vain ole kovin mielekästä. Jos kaikki tekisivät niin niin koko palstahan olisi kauhea mellakka-areena. Ystävällisyys ihan liian usein tulkitaan muutenkin jotenkin niin, että olisi nössö tai tyhmä.
Ei itsetunto tietty noin pienestä saa olla kiinni, mutta jos jatkuvasti saa negatiivista palautetta ilman, että sille on järkevää syytä niin kyllähän sitä miettii miksi. Ja muutenkin juttuja jotenkin kopioidaan yms. eikä nyt kaikkeen jaksa aina puuttua. Siitä voi vain turhaan tulla sitten väärinkäsityksiä.
Taidan jatkaa kirjoittelua soveltuvin osin :)Musta tuntuu ettei ne ns. ilkeästi kirjoittavatkaan ole oikeasti kovinkaan ilkeitä. Varmaankin jotain hukassa itsensä kanssa olevia teinipoikia jotka on löytäneet hyvän areenan provoiluilleen. Kunhan kaikkea ei ota niin vakavasti itseensä, niin hyvin täällä pärjää :)
- suomalaiset
On tullut huomattua että suomalaisilla keskustelupalstoilla on kyllä aivan hirveä änkyrämeininki lähestulkoon poikkeuksetta. Siitä mistä se sitten johtuu en tiedä, mutta ainakin itse viihdyn enemmän ulkomaalaisilla saiteilla jossa voi puhua avoimestikin. Täällä suomessa kenellekään avautuminen on turhaa kun osakseen saa vain piikittelyä. Jos muut kielet luistavat niin kannattaa suunnata pois näiltä sivuilta ja jättää nämä höpösaitit muutenkin omaan arvoonsa...
- kummissaan
on oikeastaan ainoa keskustelupalsta, jolle olen kirjoitellut. Kielitaito kyllä riittää, mutta ei oikestaan edes tullut mieleen, että olisi muitakin palstoja :) Ehkä pitää joskus koklaa.
- santa claus
mukaan, pitää vain oman linjansa ...
Jätät vain yksinkertaisesti vastaamatta niihin ...- kummissaan
joulu on taas.. aina se parrakas mies jaksaa ilahduttaa olemassaolollaan ;)
Toi oli hyvä ja ytimekäs neuvo. Antaa provosoitsijoiden provosoida, eikä mene siihen mukaan ja muuten kaikkien kukkia kukkia vaan :)
- Pirpanaz
Kyse saattaa olla siitä, että olet joidenkin virtuaalieinsteinien mielestä yltiöpositiivinen ja jokseenkin liian hyvää ollaksesi totta. Paha mielihän hyvyyden aistimisesta tulee ihmiselle, joka on itse itsensä kanssa silmukalla. Sinua saatetaan yrittää provosoida käyttäytymään toisin, että sinusta saataisiin revitettyä lisämateriaalia.
Jatka toki kirjoitteluasi, on ilo lukea positiivista ja empaattista ajatuksenkulkuasi. Pidä vain oma linjasi, niin kuin muutkin ovat kommentoineet!- kummissaan
paljon, kiltisti sanottu :)
Enpä tiedä olenko niin yltiöpositiivinen, mutta kylläkin useimmiten ehkä aika hyväntuulinen.
Täällä on mielestäni tosi paljon ihmisiä, jotka ovat mukavia, hauskoja, joilla on hyviä fiksuja näkemyksiä ja kiinnostavia keskusteluitakin syntyy. Siitä tulee hyvälle mielelle yleensä, joten miksi suotta mutristelemaankaan. Siis pääsäntöisesti mielummin niihin keskittyä. Vaikka kyllä tietysti ihmisellä saa olla negatiivisiakin tuntemuksia joskus, kaikilla meillä niitä on toisinaan.
On aina kurjaa, mikäli jollekin tulee paha mieli, kun usein ainakin olen huomannut, että täältä tulee ihan hyväkin mieli. Paitsi nyt tietty jotkut ilkeilijät, mutta ehkeivät tarkoita olla oikeasti niin ilkeitä hekään. Ja jos tarkoittavatkin niin silloin tosiaan kannattaa ehkä miettiä, että mistä kenkä oikeasti puristaa ja mitä asialle voisi tehdä.
Kivaa viikon jatkoa, jatketaan kaikki keskusteluita omilla tyyleillämme :)
- täällä pyörivä
Joillain palstoilla täällä ihmiset kertovat hyvinkin vaikeista asioista ja ongelmista, ja saavat sitten ilkeän vastauksen, usein tyyliin "oma syysi", "älä valita", "olet huono ihminen". Tosi kiva että joku haluaa OIKEASTI auttaa!
Noilla ilkeilijöillä on itsellään vaikeaa (teini-ikäisillähän on erityisen vaikea ikäkausi meneillään). Heidän pitäisi ennemmin puhua omista ongelmistaan niiden oikeilla nimillä, eikä purkaa niitä viattomille ilkeilemällä. Ehkä se ilkeily nimettömänä on sitten kaikkein helpointa.- kummissaan
samaa mieltä, että erityisesti silloin jos on vaikeasta asiasta kyse me kaikki tarvitsemme niissä tilanteissa toisia ihmisiä. Ei taatusti ole kivaa silloin, että entisestään tehdään toiselle pahempi mieli. Joskus kun itselläni on ollut paha mieli, olen ainakin huomannut, että pienikin ele toiselta ihmiseltä on voinut olla yllättävänkin tärkeätä :)
Ehkä voi olla, että jotkut asiat ovat niin vaikeita, että etenkään nuoremmat mainitsemasi ihmiset eivät oikein tiedä kuinka reagoida niihin.
Joka tapauksessa on aina ihan hyvä miettiä, mistä se kurja fiilis tulee. Usein sen mieltäminenkin voi jo auttaa paljon asiassa. Ja keskusteleminen aiheesta vielä enemmänkin. Huomata, että kyse onkin ihan inhimillisestä asiasta. Ja että niistäkin voi oikeasti kehittyä.
- kummissaan
ystävällistä ja fiksua palautetta, että kiitos kaikille! :) Toivottavasti muutkin, joilla on välillä ollut samanlaisia tilanteita huomaavat, että ehkä ne muutamat ilkeilyt eivät todellakaan ole kaikkien mukavien ihmisten lomassa kuin muutama ajattelematon oman pahan olon purkaus!
Täällä on harvinaisen kivaa väkeä paljon :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974832
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1714509Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?884244Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162688Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442207
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282097Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261880- 881769
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91757