Olen pulassa!
Olen tehnyt parin aikakauslehden taittoa InDesignilla ja tilapäisesti PC:llä pari kuukautta.
Nyt kuitenkin on akuutti ongelma.
Joudun tekemään yhden tabloid-lehden, ja siihen tulee tietysti muun ohella noita väriprofiileja ym. määrityksiä lehden mukaan. Tekemieni aikakauslehtien profiilit on kunnossa, en muista miten ne edes tein aikanaan.
Ei ole ketään, jolta kysyä!
Nyt kuitenkin, kun lisäsin ko. sanomalehtiasetukset, sain sotkettua koko InDesignin. En itse edes tajunnut sitä, kun luulin kaiken menneen oikein ja lähetin painoon pari koesivua.
Painon vastauksessa oli mm.
"... Aineistossa on ICC-Profiili mukana joka muuttaa värien määrityksiä Ripissä, jos kyseinen aineisto Ripataan eteenpäin, ICC Profiili tulee todennäköisesti Disstilleristä / tai taitto-ohjelmasta, jossa määritykset eivät ole kohdallaan. ..."
Olin kuitenkin asianmukaisesti ottanut painon nettisivuilta profiilit ja väriasetukset ja siirtänyt ne ohjelmiin….Mistä tuo ICC-profiili on sinne putkahtanut?
Nyt olen siis ihan hukassa, kun en tiedä, mitä teen. Olen avannut ja sulkenut ohjelman useaan kertaan ja joka kerta se kyselee mm. seuraavaa paria asiaa, ja olen jo ihan ulalla….
Kun avaan Indy-dokumentin, niin ruutu kysyy seuraavaa:
Avautuvassa MISSING Profile -ikkunassa
How do you want to proceed? –vaihtoehdot
Leave as is (use current working space)
Assign current working space
Assign profile ……………………(Adobe RGB (1998)
Apple RGB
Color mach RGB
sPRG IEC61966-2.1
… ja lisäksi pitkä litania eri tulostimia, numeroita… …
(En edes enää tiedä, mitä määrityksiä laittaisin ja vaihtaisin, olen ihan hukassa...)
Kun hain apua, niin
Ohjekirjassa Värihallinta-asetuksissa puhutaan Application color settings tai Document Color settings, mutta en ole koko ohjelmasta löytänyt niitä, vain Edit kohdasta pelkän Color settings..
Mihin PC:ltä kadonneet? Muistaakseni Macissa oli?????
Miksi sitten ”preflight”-komennolla läpikäytynä ei näytä mm. yhtään RGB-kuvaa, vaan kaikki näyttäisi olevan kunnossa, mutta sitten kun painossa pistävät eteenpäin, niin takkuilee ja dokumenttiin onkin painon koneella ilmestynyt RGB-osioita?
Olen jumissa, auttakaa!
Jos tiedät, mitä mun täyty tehdä, ole kiltti ja laita selkeä ohje, olen normaalisti Macin käyttäjä ja syksyllä taas. Tämä PC-taitto tökkii, mutta saa jäädä kyllä tähän yhteen tabloid-lehteen. Ei siksi mahdollisuutta mihinkään kurseille eikä nyt edes ehdi! Työ on kuitenkin saatava kunnialla eteenpäin! HUH!
InDesign-väriasetukset PC:ssä
tavallisesti Macilla....
0
79
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057411
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1005255Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253451Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352544Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191866Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3451485Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?551318