Pottereissa muutetaan ahkerasti muodonmuutosten tunneilla eläimiä esineiksi ja päin vastoin.
Olen miettinyt kauan, että eihän sitä voi tietää, onko pikari josta juo ennen ollutkin vaikka rotta? Karmiva ajatus.
Entä tunteeko esim. tämä rottapikari mitään kun se on muutettu rotasta pikariksi? Onko se sen jälkeen vain eloton esine, jota ei haittaa vaikka se putoaisi lattialle, vai sattuuko siihen yhä?
Tiedän että Potterit ovat vain satua (!), mutta mulla nyt on muutenkin tapana mietiskellä kummallisia juttuja.
Muodonmuutokset
4
496
Vastaukset
- potterhullu
Niin minä mietin samaa......Millaistakohan on olla pikari?
- ......................
Olis varmaan aika tylsää ja sinuun kaatamalla kaadettaisiin viiniä. (Silloin ei välttämättä olisi tylsää)
Mutta muulloin joutuisi olemaan pölyttymässä hyllyllä.
- Em-Em
Minä taas olen ihmetellyt, mihin noidat ja velhot tarvitsevat tuollaisia taitoja. Rouva Weasley ei ole kirjojen mukaan esimerkiksi muuttanut kenenkään lemmikkiä soppakulhoksi sellaisen puutteessa.
Ja voiko ihmisiä muuttaa esineiksi? Taidokas velho saattaisi pystyä siihen, joten se taitaa olla kiellettyä.- Hennukka-Liinukka
Kuhnis pystyi muuttumaan tuoliksi.. Eli ehkä esineeki muuttuminen on mahdollista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070