Kysymyksiä jousimetsästyksestä

Kiinnostunut

Onko kellään tietoa jousien hinnoista.
Lähinnä kiinnostaa vastakaari ja pitkäjousi
ja millaiset luvat täytyy hommata näihin.
Metsästyskortti on.

6

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Andy

      Metsästysjouset maksavat 150€:sta ylöspäin. Jousi ei vaadi mitään hallussapitolupaa.

      • Kiinnostunut

        Kiitoksia tosi paljon, ei siis tarvi
        ilmoittaa mitään pollareille, että metästää jousella
        ja ostamiseen ei tartte lupaa, vaikka kylläkai
        ne kaupoissa tietää. On se tosin hyvä tietää
        itekkin jotain ennen sinne menoa.


      • tukkijätkä
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Kiitoksia tosi paljon, ei siis tarvi
        ilmoittaa mitään pollareille, että metästää jousella
        ja ostamiseen ei tartte lupaa, vaikka kylläkai
        ne kaupoissa tietää. On se tosin hyvä tietää
        itekkin jotain ennen sinne menoa.

        http://www.sci.fi/~sjml/


    • Siinä

      Hienoa ja haastavaahan se on. Jollet sitten naapurin kissaa sillä listi. Vaikka en mä sitäkään hanttiin laittas. Mut äänenvaimennin piekkarilla se käy näppärämmin. Itse ostin aikoinani taljajousen metsästämistä varten. sanotaan että kyllä siin hermoja vaaditaan menettää tilanne jossa metso lähtee maasta kun on liian varomaton, ja kun sen haulikolla olisi tiputtanut vuoden varmasti. Se vähän riippuu mitä olet menossa metsästämään jotta montako paunaa siitä tarvisi löytyä. Vastakurvi jouset on vielä astetta hooceempi kuin talja. Mutta turvauduin kuitenkin siihen vaihtoehtoon silti varmuuden vuoksi.

      Jos nyt saisin valita niin laittasin ehkä taljajousen ja siihen kiikarin. Tuo kiväärillä ampuminen kun on vähän tutumpaa hommaa ja onhan sitä tullut käytyä sm-tason kilpailuissakin jne. mieti kuitenkin ennenkuin teet ratkaisun mikä sinua miellyttää.

      Nuolethan pitää olla tietenkin riista nuolia eikä ns. "harjoitus nuolia". Itse tykkäisin kuitenkin laittaa vielä vastakaari jousen ilman tähtäimiä ja ihan vaistolla ampua. Sekin on yllättävän tarkka niin. Olen muutaman kerran kokeillut hyvällä jousella. Yksillä messuilla kävin kerran ja kokeilin sitä, ja siellä oli järjestetty kilpailu ja olikohan 5mk kierros n. 15m päästä ilman tähtäimii tauluun. Vedin raakasti kaikki siihen 10 rinkiin ja viel sellaseen sumeen pieneen nippuun. ;DD kaveri vaan tuumas jotta "taitaa siinä olympiajoukkueessa olla vielä yks paikka sinulle ;)" olis siin moni muukin silmät pyöreenä itse mukaan lukien. :)

      Mutta jäniksen metsästyksessä se on omiaan, ja lähinnä täällä eteläsuomessa missä niitä on reilummasti. Ajokoiran eteen sitä on vähän huono ampua kun menevät niin lujaa. Mutta jos saat beaglen tai dreeverin joka ajaa sitä hissukseen ja jäniskin tekee pienempää rinkiä niin silloin se voisi toimiakkin :)

    • Aloittelija1

      Saako alle 15 vuotias metsästää jousella aikuisen kanssa jos hänellä on metsästyskortti?

    • luvallisella asialla

      Saa toki kunhan se metsästysoikeus kyseisiin maihin on kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe