kuinka paljon häiriöpuheluita

pitää soittaa

että poliisi saa tuomioistuimesta luvan teletunnistetietojen hankintaa. Eli olen soittanut parikertaa erääseen liittymään ja uhkaillut väkivalla liittymän omistajaa, yksi meni vastaajaan josta minut voidaan myös tunnistaa. Mutta saako poliisi luvan tutkia että puhelu on tullut minun liittymästä?

9

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n/a

      Kyse ei nyt ole tavallisista häiriösoitoista, kyse on laittomista uhkauksista ja viranomaiset tulevat kyllä selvittämään asian ja joudut teoistasi vastuuseen. Häiriösoittojakaan ei koske mikään minimimäärä, mutta vielä vähemmän se koskee uhkauksia.

      Ryhdistäydy ja käyttäydy vastuullisemmin! Aivan suotta täällä vingut ja toivot lakien olevan puolellasi.

    • Beagle Boy

      Kyse on kahdesta aivan eri asiasta, jotka eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Nimittäin puhelinkuuntelu ja teletunnistetietojen hankkiminen.
      Puhelinkuuntelun aloittamiseen tarvitaan tuomioistuimen lupa.
      Teletunnistetiedoilla tarkoitetaan sitä, että operaattori ilmoittaa poliisille mistä numerosta po. soitot kyseiseen numeroon ovat tulleet.

      Sitä varten operaattori tarvitsee rikosilmoituksen ja kirjallisen pyynnön pidättämiseen oikeuttavalta viranomaiselta. Tämä viranomainen sitten harkitsee ennen pyynnön esittämistä, onko aiheellista po. lupaa pyytää.

      • Ja....

        huomaat kyllä jos puhelintasi kuunnellaan. Nimitäin se rupee rätisemään soitettaessa, tai siis kuuluvuus rätisee.-kokemuksesta;)


      • Beagle Boy
        Ja.... kirjoitti:

        huomaat kyllä jos puhelintasi kuunnellaan. Nimitäin se rupee rätisemään soitettaessa, tai siis kuuluvuus rätisee.-kokemuksesta;)

        Niin ja tiedät olevasi melko suuren luokan konna tai ainakin melkoisen rikoksen epäillyn alainen.


      • pit.olla.

        Mistähän rikoksista poliisi saa nuo teletunnisteet ja kuuntelut?


      • Beagle Boy
        pit.olla. kirjoitti:

        Mistähän rikoksista poliisi saa nuo teletunnisteet ja kuuntelut?

        Mistä rikoksista ?
        Tiivistä tekstiä parin sivun verran löydät pakkokeinolain 5a luvusta.


      • Mika0800
        Ja.... kirjoitti:

        huomaat kyllä jos puhelintasi kuunnellaan. Nimitäin se rupee rätisemään soitettaessa, tai siis kuuluvuus rätisee.-kokemuksesta;)

        "huomaat kyllä jos puhelintasi kuunnellaan. Nimitäin se rupee rätisemään soitettaessa"

        täyttä kusetusta!

        Jos puhelintasi (laittomasti) kuuntelee joku amatööri, voi hyvin olla, että asiattomat häiriöäänet saattavat paljastaa tällaisen kuuntelun.

        Mutta jos poliisi tekee laillista telekuuntelua, voit olla 100% varma, että minkäänlaisia ylimääräisiä häiriöääniä ei tällaisesta kuuntelusta aiheudu. Tilanne on voinut olla aiemmin toinen (analogisten keskusten aikakautena), mutta nykyisten digitaalikeskusten aikakaudella poliisin laillisesti operaattorien teknisellä avustuksella tapahtuva telekuuntelu ei todellakaan tuota mitään ylimääräisiä ääniä.


    • varten...

      ...olet uhkaillut toista ihmistä väkivallalla?

      Tiesitkö, että väkivalta on laitonta?

      Tai että väkivallalla uhkaaminenkin on laitonta?

      Millä oikeudella uhkailet toisia? Miksi sinua ei saisi tunnistaa? Oletko vellihousu?

    • Anonyymi

      Ottaa päähän! Minulle tulee jokapäivä 3-4 englanninkielistä puhelua, aina eri numerosta, koska kiellän puhelun jälkeen yhteyden kyseisestä numerosta.
      Laskin, nyt on tullut 68 puhelua aina eri numerosta.
      Mikähän rikollisliika mahtaa olla, kyseessä, koska numeroita riittää.
      Niitä tulee myös yöllä.
      En voi laittaa äänettömäksi, koska tärkeitä soittoja voi tulla. Lapsilta, lapsenlapsilta
      Antakaa hyvä neuvo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe