Heippa! Lueskelin täällä noita juttuja ja huomasin, että täällä on hirveästi sellaisia jotka asuu usassa, eli teiltä haluaisin kysellä. Minne päin usaa kannattaa au pairiksi lähteä? vuoden päätteeks saa kuukauden matkustella ja silloin olis tarkotus kierrellä ympäri maata, mutta sen vuoden perheessä haluisin asua jossain luonnonkatastrofeilta turvallisessa paikassa ja mielellään semmoisessa espoon kokoisessa kaupungissa, suht lähellä suur kaupunkia. Eli löytyykö vinkkejä ja sit jos viitsitte perustella kans, olis kiva. Oon vasta harkinta vaihees ja paljon vaihtoehtoja auki. Englannissa olen aiemmin ollut au pairina turun kokosessa kaupungissa ja tykkäsin hirveesti. Kaikki vastailemaan:)
USA
8
871
Vastaukset
- mielummin...
au pairien omalta palstalta: tyopaikat-au pair...
en tieda oletko jo kirjoittanut sinne, mutta saat varmaan paremmin vastauksia.- jo..
kysyin jo ja au pairit jotka vain vuoden siellä asuvat eivät tunne usaa laajemmassa mittakaavassa...
- katsomassa
suominaisten sivuja vaikkapa Dallasin alueella.
Itse asuin siellä aikanani ja siellä on valtavasti suomalaisia perheitä jotka etsivät jatkuvasti suomalaista hoitajaa lapsilleen. - eya
Mites olisi New Jersey? On n. tunnin kätevän junamatkan päässä New Yorkista, sillä alueella ei ole maanjäristyksiä eikä paljon taifuuneja. Tony Soprano voi tulla tosin vastaan (Sopranosit kuvataan New Jerseyssä).
- ...
Asutko itse new jerseyssä? Millaista on asua? Mitä kannattaa tehdä ja nähdä? Hintatasoa esim Nykkiin? Kaikki mitä keksit kertoa kiinnostaa. On kuitenkin niin eri asi, etsiä netistä tietoa kun lukea jonkun suomalaisen kokemuksista:)
- ...
Usa on kyllä todella iso paikka kokonaan ja luonnokatastrofeja on kaikkialla
- hurrikaaneja
On taas ennustettu tulevan ennatysmaara ja erikoisesti Itarannikolle. Tavallisetkin myrskyt ovat taalla toista luokkaa kuin Suomessa.
Keskilannessa on tornaadoja, Kaliforniasssa maanjaristyksia ja liejuvyoryja.
New Madrid Fault on keskilannessa ja voi tarahtaa milloin tahansa.
Kun viela lisaa West Nile-viruksen ja Lyme-taudin, rupesin jo ihmettelemaan miten olen taalla sailynyt hengissa nainkin kauan! - no...
hurrikaaneja kirjoitti:
On taas ennustettu tulevan ennatysmaara ja erikoisesti Itarannikolle. Tavallisetkin myrskyt ovat taalla toista luokkaa kuin Suomessa.
Keskilannessa on tornaadoja, Kaliforniasssa maanjaristyksia ja liejuvyoryja.
New Madrid Fault on keskilannessa ja voi tarahtaa milloin tahansa.
Kun viela lisaa West Nile-viruksen ja Lyme-taudin, rupesin jo ihmettelemaan miten olen taalla sailynyt hengissa nainkin kauan!ihan miten vaan. En ehkä ihan tuota kysymykselläni tarkoittanut. Tarkoitin suurempia luonnonkatastrofeja kuten maanjäristyksiä ja tornadoja. Eikä niitä nyt yhtä tasapuolisesti ole kaikkialla. Ja pääpointti oli se että missä on kiva asua, monipuolista tekemistä jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1122546- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631732- 561727
- 1641651
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581526Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271207