Saako Primeraan MP3-toistoa?

NisSami

Allekijoittaneella on 2003 vuoden Primera Tekna. Ajotetokone-äänentoistojärjestelmähän ei toista MP3-levyjä. Onkohan olemassa mitään "virityssarjaa" jolla järjestelmään saisi liitettyä vaikkapa USB-muistin tai erillisen MP3 soittimen? vaikkapa hands-free liitännän liittimen kautta tai jotenkin muuten? Tai onko tähän MP3-ongelmaan olemassa yleensä mitään ratkaisua?

13

4643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovasti

      Tuo kiinnostaisi kyllä kovasti monia muitakin.

    • M1kz

      Kiinnostaisi kyllä minuakin tämä mahdollisuus... :D

    • FM-modulaattori

      Hei!

      itsekin entisenä primeralaisena (P11 1.6 vm -00 & P12 2.0 vm -03) haaveilin mp3-ominaisuuksista autoihini, no nyt siirryttyä ranskalaisten leiriin huomasin heidän keskustelupalstaltaan oheisen jutun: (oheinen lainaus sallittakoon)

      "päädyttiin laittamaan FM-modulaattori, joka kytkee ulkoisen ohjelmalähteen radioon antennikaapelin kautta ja radio näkee sen kuten normaalin radiokanavan.

      http://www.autonavi.fi/tuotteet/25/43/rda99t.phtml

      Vastaavia muitakin on myynnissä. Hinta ei paha ja asennuskin onnistui (antenniadapteri piti hommata lisäksi)
      Semmonen kauneusvirhe vielä jäi, että radion jännitepiuhaan jää 12V vaikka radio sammuu tai virtalukosta käännetään virrat pois eli modulaattorille piti laittaa erillinen kytkin, ettei jää akkua purkamaan."

      • no mä

        Jos kojelaudan tyhjään reikään tökkäisi vaikka tälläisen MP3 yhteensopivan DVD soittimen, niin siinä saisi kaksi kärpästä samalla iskulla.
        Sitten vain näyttö kyynärnojan takaosaan tai niskatukiin, niin saisi takapenkin tytyväiseksi.

        http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_151_152&products_id=4082

        Käyttöjännite kannattaa viedä releen kautta johon ottaa ohjaus jostain mistä virrat katkeaa. Ei tarvitse erillisten katkaisijoiden kanssa touhuta.


      • ennen vanhaan
        no mä kirjoitti:

        Jos kojelaudan tyhjään reikään tökkäisi vaikka tälläisen MP3 yhteensopivan DVD soittimen, niin siinä saisi kaksi kärpästä samalla iskulla.
        Sitten vain näyttö kyynärnojan takaosaan tai niskatukiin, niin saisi takapenkin tytyväiseksi.

        http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=21_151_152&products_id=4082

        Käyttöjännite kannattaa viedä releen kautta johon ottaa ohjaus jostain mistä virrat katkeaa. Ei tarvitse erillisten katkaisijoiden kanssa touhuta.

        ai mihinkä tyhjään kojelaudan reikään uudessa P12 Primerassa, kun kaikki on siinä mallia integroitu?

        ei kai nykyautoissa ole enää vuosikymmeneen ollut "vanhahtavaa" standardinmukaista reikää soittopeleille! -jos ei nyt sitten rälläkällä ala moista tekemään... ;)


      • no mä taas
        ennen vanhaan kirjoitti:

        ai mihinkä tyhjään kojelaudan reikään uudessa P12 Primerassa, kun kaikki on siinä mallia integroitu?

        ei kai nykyautoissa ole enää vuosikymmeneen ollut "vanhahtavaa" standardinmukaista reikää soittopeleille! -jos ei nyt sitten rälläkällä ala moista tekemään... ;)

        Mulla ainakin -04 mallissa on siinä CD-aukon alapuolella tavaralokero.
        Sen kun nappaa pois niin eiköhän siihen reikään jonkunlainen DVD soitin mahdu?

        Safe harbor statement:
        En ole mitannut, joten varmuutta ei ole.


    • mp3 g

      Itsellä 2006 vuoden primera ja kyselin sammaa jokin aika sitten mutta en saanut yhtään vastausta.
      Jos jollain tietoa niin olisi kiva jos voisit kirjoitella asiasta!

      • Realisti

        Aluperäisessä audiossa tuskin on mitään line in-liitäntöjä, eli tuo antennipistokkeeseen tuleva modulaattori lienee ainut ratkaisu. Jos erillistä DVD-soitinta ostat, niin sen joudut sitten varmaankin laittamaan johonkin "piiloon", mutta niissä on yleensä se "silmä", jonka voi sitten vetää kojelautaan ja käyttää kaukosäätimellä.

        Mulla olisi joutavana auto-DVD, puoli vuotta vanha ja takuulla, jos kiinnostaa....


    • spede

      modulaattori taitaa olla ainoo vaihtoehto, kysyin meinaan kerran asiakaspalvelusta mp3-soittimen asentamisesta p12-primeraan, ja sanoivat että on suljettu järjestelmä. siihen ei saa ainakaan kovin helposti asennettua mitään.

      ostaa jonkun applen ipodin ja itripinn, joka lähettää ipodin toistaman musiikin radioon.. ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään asennuksia, toimii pattereilla tai akulla. on vaan aika kallis, ja ainakin joskus itripin myynti suomessa oli kiellettyä, joten joutuu tilaamaan ulkomailta tai ostamaan käytetyn.

      • Anonyymi

        Kyllä saa asennettua. Et ole ilmeisesti perehtynyt tarpeeksi etkä kysellyt tarpeeksi monesta paikasta.


    • visia

      Huonontaako tuommoinen antenniadapteri paljon äänenlaatua? Eli olisiko linjatason liittimien kautta ääni parempi jos semmoiset olis? Otetaan huomioon kuitenkin se että primun normi kaiuttimilla ei kovin pientä laatueroa huomaa mutta onko kellään näkemystä tästä?

      • Realisti

        Eli saattaa välillä ottaa häiriötä, ja taas välillä kuulua virheettömästi. Eli niin idioottivarma systeemi kuin linjatulot se ei ole.


      • minä..

        Olen aina ollut ja olen edelleen siinä uskossa että suomessa on kiellettyä käyttää laitteita jotka lähettävät radiotaajuuksilla. Tulee polliisi ja antaa sakot jos huomaavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe