olenko

alkoholisti

tissuttelen kotisohvalla päivittäin 6-10 iltaolutta. avovaimoni on jo pitempään haukkunut minua alkoholistiksi. mikähän mättää? työni yms. asiat hoidan kuitenkin hyvin.

8

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet !

      Kyllä alkoholistikin työnsä hoitaa,ainakin taudin ollessa kypsymisvaiheessa.

      • en minä

        Ja kyllä muutenkin työssäkäynti taitaa olla se yleisin perustelu väitteelle:
        "Enhän minä mikään alkoholisti voi olla!"


    • kokeilla, miltä

      tuntuisi olla ilman iltaoluita vaikka 2 viikkoa.
      Jos et huomaakaan olevasi ilman , et ole alkoholisti. Jos tekee mieli ja odotat määräajan päättymistä, saatat olla matkalla alkoholistiksi.
      Itse se tieto on kuitenkin omaksuttava.

    • sinulla

      on vaan kova jano ja omaat alkoholi-ongelman.
      Oleppas jokunen viikko ilman ja sen jälkeen menet peilin eteen ja katot ilmeitä! Mitä näet?
      Ongelmallinen voi olla ilman, alkoholisti ei!!

    • olemaan HETI ja ILOISESTI puoli vuotta ilman alkoholia. Jos pystyt, et ole alkoholisti eikä sinulla ole alkoholiriippuvuuttakaan. Testi on Raimo O. Kojon kirjasta "Eroon viinasta". Suosittelen.

    • kunnolla

      Tein tällaisen testin viimekesänä heti kesäloman alkaessa: Otin pullon kossua neljä päivää peräkkäin. Olisin ottanut pitempäänkin mutta neljäntenä päivänä puoli pulloa juotuani aloin oksentaa ja seuraavaksi viina maistuikin runsaat kaksi viikkoa myöhemmin.

      Jos on perso suklaalle niin eikun heti aamupalaksi vain suklaata, pelkästään ja kuppi kahvia. Lounaaksi, päivälliseksi, välipalaksi ja iltapalaksi suklaata.
      Parin päivän päästä kun puristelee finnejä ei enää suklaa vähään aikaan maistu.

      Miksi monet raittiit alkoholistit tällä palstalla toteavat toisen heti alkoholistiksi jos ei pysty olemaan juomatta puolta vuotta?
      No siksi koska he itse eivät voi ottaa tippaakaan tai alkaa luja syöksykierre alaspäin.
      He muistavat kuinka kivaa ja rentouttavaa oli olla pienessä sievässä ja siksi he julistavat kohtuukäyttäjätkin viipymättä alkoholisteiksi.

      • klyyvari

        En ikinä aio luopua viikonloppuisin nauttitavasta valkoviinipullosta hyvän ruuan ja seuran kera! Ehkä joskus juon enemmänkin mutta herranjumala ei sitä viikkokaupalla tintata.
        Joskus äijä porukassa jonkun mökillä vedämme koko kööri perseet. Nuotion äärellä juomme konjakkia, kerromme tarinoita ja paistamme makkaraa. Se on sitten mukavaa.
        Rankan liikunnan tai puuhommien jälkeen maistuu helposti puolikas mäyräkoira.

        Olen jo tullut siihen ikään, että enköhän olisi jo kaiken ryssinyt jos viina liikaa maistuisi.
        Nyt viimeksi eilen, teimme vaimokkeen kanssa ruokaa ja siinä tyhjeni kaksi hyvää punaviiniä.
        Päälle kahvit ja konjakit. Katselimme kiekko-pelit ja menimme maate. Ja aamulla juoksin ennen töihin lähtöä kympin lenkin.

        Pienistä asioista tulee hyvämieli!
        Se on sitä mielenterveyden hoitamista!!!

        HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!

        Naattikaahan immeiset elämästä!


    • olet alkoholisti

      6-10 annosta päivittäin on liikaa. Ylipäätään päivittäin ottaminen on alkoholismia.

      Aikoinaan minäkin vetosin siihen että hoidan työni ja asiani, eihän sellainen voi olla alkoholisti.

      Parit avovaimot lähtivät lätkimään vakuutteluistani huolimatta, eihän heidän velvollisuutensa ole katsella ukkoa joka aina vapaalla on enempi tai vähempi pöhnässä.

      Alkoholisti olet selkeästi!! Vaaravyöhykkeellä (avovaimosi saattaa panna sut ulkoruokintaan).

      Nyt en juo pisaraakaan, raittiutta on jatkunut jo vuosikausia. Ja vaimokin tykkää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe