Opiskeleeko joku jo optometrian koulutusohjelmassa? Hain tänä vuonna sinne ja odottelen pääsykoekutsua. Haluan kysyä niiltä jotka jo opiskelevat kyseistä alaa tai ovat jo suorittaneet tutkinnon, että millaista on opiskella alalla? Paljon paksuja kirjoja? Opiskelu rankkaa? Mitä aihepiirejä käytte läpi? Kaikkea hyödyllistä voisitte kertoa! Millaiset "pääsykokeet" teillä oli?
STADIA-Optometrian koulutusohjelma
4
395
Vastaukset
- Nimetön
Käyppä katsomassa www.yle.fi/opinportti ja sieltä pääsykoekeskustelu.Sieltä pitäis löytyä optometriapalsta,jossa on vähän keskustelua aiheesta.
Haitko siis Stadiaan?Saatko paljon alkupisteitä?Alkaa jännittämään, että pääsenkö edes koko pääsykokeeseen.Ja muutenkin ajatuskin koko pääsykoetilanteesta vähän pelottaa...- krisse06
Hei. Kiitos vinkistä. Itse laskin että pitäisi alkupisteitä olla kasassa 27. En tiedä sitten riittääkö tuo sitten edes niiden kutsujen lähettämiseen? Paljonkos alkupisteitä sulla on jos siis hait :)?
- Nimetön
krisse06 kirjoitti:
Hei. Kiitos vinkistä. Itse laskin että pitäisi alkupisteitä olla kasassa 27. En tiedä sitten riittääkö tuo sitten edes niiden kutsujen lähettämiseen? Paljonkos alkupisteitä sulla on jos siis hait :)?
sinnepä hain ja pisteitä tuli kasaan 25 5p(ensimmäinen hakutoive) elikkäs 30p yhteensä.Viime keväänä raja oli ollu just 30p.Toivottavasti laskisi!Haitko sinne ensisijaisesti?
Hain samalla myös röntgenhoitoa,suuhygieniaa ja kätilöä.Kätilökouluun hain Jyväskylään ja nyt mietityttääkin,et miten mahdolliset pääsykokeet sitten menee.Eli pitääköhän sitä käydä sielläkin kokeissa vai kelpaakohan stadiassa suoritettu koe?Toivottavasti ensiviikolla viimeistään selviää... - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
sinnepä hain ja pisteitä tuli kasaan 25 5p(ensimmäinen hakutoive) elikkäs 30p yhteensä.Viime keväänä raja oli ollu just 30p.Toivottavasti laskisi!Haitko sinne ensisijaisesti?
Hain samalla myös röntgenhoitoa,suuhygieniaa ja kätilöä.Kätilökouluun hain Jyväskylään ja nyt mietityttääkin,et miten mahdolliset pääsykokeet sitten menee.Eli pitääköhän sitä käydä sielläkin kokeissa vai kelpaakohan stadiassa suoritettu koe?Toivottavasti ensiviikolla viimeistään selviää...vielä mainita, et stadian sivuilta löytyy kaikennäköstä optometrian opetussuunnitelmaa(?) ja kaavakokoelmaa ja muuta krääsää...Kaavat näyttää aika mielenkiintoisilta...;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m483592Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163555Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983341Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o793154Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362949Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582438- 502215
- 962105
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141979Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181959