nonniin sain ite just tietää että musta tulee kevään ylioppilas..!!! saitteko muut jo tietää?
minkälaisia tuli? itelle äikkä M, matikka B, psykka B ja enkku A.. en takuulla pääse pitkälle noilla ku todistuski on 6.5 :S nooh ylioppilaaksi pääsin kuitenkin ja oon ylpee siitä!!!
Kenestä tulee
112
37688
Vastaukset
- ruotsin..
ja ruotsist sain C:n eli viis ainetta kirjoitin
- yo06
Ylioppilaaksi pääsin, mutta tuloksissa ei ole hurraamista. Osa aineista meni täysin alle oman tason... no väliäkö tuolla=)
- ylioppilas
noh ylioppilas mustakin tuli.matikka:l enkku:l ja muistakin vähän samaa=)
- Ell.N
juhlii 3.6.
YLIOPPILASLAKKI PÄÄSSÄ
.. Olen todella ylpeä ..
.. itse yo.vm1980 ..
ONNEA KAIKILLE uusille YLIOPPILAILLE- xxx
äidinkieli e
ruotsi c
englanti m
saksa m
matematiikka e
reaali c - Ell.N
xxx kirjoitti:
äidinkieli e
ruotsi c
englanti m
saksa m
matematiikka e
reaali cIhana Kevät
Ihana Lakki
Ihana Elämä Edessä - kjhkjhg
Ell.N kirjoitti:
Ihana Kevät
Ihana Lakki
Ihana Elämä Edessäihana elämä edessä...mistä vitusta sen tietää
- aBina
Äikkä C
Reaali B
Enkku B
Ruotsi A
Oon ihan mielettömän onnellinen! Ruotsi oli kaamee riippa mulla, sain vain 128pistettä. Enkku pikkuisen alakantissa, mutta OON YLIOPPILAS! ! ! ! ! ! ! JEEEEE!!! :D
(Neljä vuotta lukiota takana)- jee SUS !
Musta tulee ylioppilaaaaaasssssss
- surkimus
Mutta kyllä musta ylioppilas tuli ja vielä ihan ok arvosanoin.
Äikkä C
matikka M
enkku M
ruotsi M
ja ylpeydenaihe psykologia E
Ruotsi jopa nousi C:stä M:ääm ja muut pysy samoina paitsi et ytl anto matikassa ja psykassa 1 pisteen enemmän kuin opettajat.
- Kiara
Tämä on historiallista, Lordi voitti euroviisut ja musta tuli ylioppilas. Kirjotukset meni ihan perseelleen(4 a:ta, 1 c ja 1 b) mutta ei se mitään, pääasia että mä tein sen!!!:D
- kokelas.
Nousipas pisteet. Melkeen kaikki lähti C: nä.
Takaisin tuli:
Äikkä: M
Psykologia: E
Uskonto: M
Ruotsi: C
Englanti: B
Tuo englanti kyllä harmittaa hieman..nooh, nuo muut sen kyllä korvaavat. Huhhuh! - kaliveivari
Itellä tuli neljä M:ää ja kaksi C:tä.
Pikkasen ottaa hattuun ku matikasta jäi YHDEN pisteen päähän E:stä :(
Ja äikkä, josta siis M, ni jäi kahden pisteen päähän Eximiasta. argh!
Nyt ei siis yhtään E:tä, saatika L:llää...
Äikkä ja Matikka risoo kaikkein pahiten ku tietää et ois ollu hyvät mahikset parempaan, mut aina käy näin.
Toisaalta noi muut aineet meni iha ookoosti, ja ruottistaki napsahti reilusti C vaikka jo B:hen oisin tyytyny :)- abigirl
jäi matikan E yhen pisteen päähän ja äikästä olis tullu E, jos olis ollu kaks pojoo enemmän...
:/
Yo-todistukseni ei pahimmassa painajaisessakaan ois saanu näyttää tältä, mutta näin se vain on:
matikka M
reaali M
äikkä M
ruotsi C
enkku A
- miiii
Ylioppilaaksi pääsin, mutta olivatpa kivasti pisteitä tiputtaneet ytl:ssä:(
Psyka L->E
Saksa E->M
Ruotsi E->M
kokonaissaldo CCMMMEL
Pikkasen pettynyt olo:(- Abi2006
Vaikka ne tiputukset tällä hetkellä tuntuisivatkin kovilta, älä ole pettynyt noin hienoon riviin!! Kirjoitit kuitenkin usean aineen ja yksi älläkin on mukana! Itse en saanut yhtään ällää. Eli onnea sinulle!
- taistelijamimmi
Sain yhden c:n, kaksi b:tä ja kaksi a:ta. Ei noilla papereilla opsikelemaan pääse, mutta tein sen kuitenkin. Sain lakin!
- VALIKOIMA VÄHENEE
Jokaiselle löytyy paikka ja nyt vain kiivaasti miettimään mihin voisit papereillasi päästä ja sitten mikä niistä sinua kiinnostaa. Kaikki ovet eivät ole ehkä sinulle auki, mutta paljon on ovia, joista jokunen varmaan aukee sinullekin. Toivotan onnea etsinnöissä. Yo-todistus ei sinällään valmsita mihinkään, mutta hyvän yleistietopohjan se antaa ja erityisesti kielten kannalta tosi hyvä nykypäivänä. Kanna lakkiasi vain hyvillö mielin.
- yo -99
Onnea kaikille uusille ylioppilaille :)
- myös ylioppilaaksi
ÄIKKÄ C
A-Englanti M
B-ruotsi M
pitkä matikka E
bilsa E
A-ranska B
kemia C- abi06
äikkä C
a- englanti E
b-ruotsi M
pitkä matikka C
biologia C
a-ranska B
kemia C
- Abi2006
Pääsin siis myös ylioppilaaksi ja onkai tässä aika helpottunut olo. Rivini:
äikkä: C
A-enkku: C
B-ruotsi: E
lyhyt matikka: M
A-saksa: M
psyka: E- abc
Äikkä L
Reaali L
Historia E
Ruotsi (keskipitkä) B
Pitkä matematiikka B
Itse kirjoitin keväällä 2004.
Onnea uusille ylioppilaille!
Nyt elämä vasta alkaa. :)
- Husahasa
En ole käynyt vielä katsomassa yo-tuloksia, koska olen ollut varma ettei minusta ylioppilasta tule. Sain nimittäin vain 8pistettä matematiikankokeesta :( Mutta nyt kuulin että minulla voisi olla mahdollisuus päästä kyseisestä matikankokeesta läpi. Voiko se olla totta? Voiko kahdeksalla pisteellä jo päästä läpi?
- ylioppilas myös !
http://www.ylioppilastutkinto.fi/ylioppilastutkinto/pisterajat/20060517111435.html
tuoltahan ne pisterajat löytyypi. :) - 8 pistettä = A
Onnea ylioppilaalle,jos tästä oli kiinni.
- kahden lyyran mutsi
Onnitteluni teille kaikille koulun penkkiä kuluttaneille ylioppilaille, myös niille jotka eivät tällä kertaa onnistuneet (syksyllä vain reippaasti "kertausharjoituksiin). Haluan myös muistaa Teitä ammattikouluista valmistuneita, toivon sydämestäni, että saatte työtä siltä alalta, jolle olette itsenne kouluttaneet. Olette aivan mahtavia.
Malja Suomen Nuorille 3.6.2006! - hipoen
Mä pääsen. Lukion päättötodistuksen keskiarvo 6.9, YO-todistuksessa yksi C ja kolme A:ta. Eli rimaa hipoen pääsin ylioppilaaksi.
- Yylioppilaas
Minustakin tuli ylioppilas:
äikkä M
lyhyt matikka M
bilsa C
ruotsi C
Enkku C
Toivottavasti tuolla rivillä pääsisin Lahden AMK:n liikunnanohjaajan pääsykokeisiin... Enkku ja äikkä jäi vähän harmittamaan, joten niitä uusimaan syksyllä!
- Yo 2006
Englanti E
L. Matikka M
Historia L
Uskonto L
Äidinkieli L - Kai Kille
jotka pääs ylioppilaiks ja jotka ei vielä tällä kertaa onnistunu. Ei kannata lannistua! Syksylle sitten draivi päälle.
T. yo95 - Crimson_Sorrow
Äikkä E (Jee..!)
Psyka E (Oisin toivonu L:ää)
A-enkku B
B-ruotsi C
Ihanaa olla ylioppilas ;)) - tytskä joulusta.
SAIN LAKIN!!! JEE!!!
3 C:TÄ, B JA A!!!
IHAN SIKAHYVIN!!! siispä onnea onnea kaikille ylioppilaille ja koittakaa huilata kesällä niin jaksaa syksyllä sitten jatkaa eteenpäin
- yo 1999
ONNEA VAAN KAIKILLE UUSILLE YLIOPPILAILLE! HYVINHÄN TUOTA TUNNUITTE KIRJOTTANEEN!!! NAUTTIKAA HETKESTÄ, SILLÄ SYKSYLLÄ TARVITAAN TAAS MITÄ KOVIMMASSA MÄÄRIN LUKUINTOA JA MILJOONA KERTAA RANKEMPAA TULEE OLEMAAN
AMMATTIIN OPISKELU KUIN LUKIO!!! PELKÄLLÄ YO-LAKILLA EI PITKÄLLE PÖTKITÄ!!! MUTTA...NYT ON JUHLAN AIKA!!!! - Onnellinen äippä
Onnea Kaikille yo:lle! Ja jaksamista kaikille, jotka jatkavat syksyllä yrittämistä. Oma tytär pääsi läpi ja tuntuu paremmalta kuin jos olis itse onnistunut.
Siis ONNEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
- lize1980
kyllä ihan varmasti pääset niin pitkälle kuin haluat. yliopistot on täynnä b:n ylioppilaita. (tässä yksi) pääsykokeisiin lukemalla mennään sisään. Sen jälkeen se on ihan sama oliko ne beetä vai ämmää ne kirjaimet :)
Ole ylpeä ja kerro tätä sanomaa muillekin ;)!
Onnitteluja - Ale_
Mulla tuli äikästä B,ruotsista A,enkusta B,maantiedosta C.Nyt jännittämään vaan jos pääsis johonkin korkeakouluun sisälle.
- "Turha"
Itse kävin amiksen ja rennosti kävinkin, mutta joka tapauksessa valmistun kohta ensihoitajaksi..!
Hieno olo! - sanot, että
"Turha" kirjoitti:
Itse kävin amiksen ja rennosti kävinkin, mutta joka tapauksessa valmistun kohta ensihoitajaksi..!
Hieno olo!lukio on turha?
Onnittelut valmistumisesi johdosta, mutta ihmettelen, että miten se tekee lukiosta turhan?
Se että mitä kautta ammatin hankkii ja millaisen ammatin hankkii on kunkin oma valinta. Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Onnea ylioppilaille ja onnea ammattiin valmistuneille. :) - Ulkomaille
Miulla rivi:
äikkä B (olin mahataudissa aineistoainetta kirjottaessani..)
enkku jäi pisteen päähän M:stä, syksyllä 3p., joten C
saksa B
ruotsi B
psykka B
Oon tosi onnellinen ku pääsin läpi. Rehellisesti voin sanoa etten jaksanu enää tsemapata itteeni lukee noihin kokeisiin, olin nii loppuu palanu ton koulun kanssa yo-kokeitten alla.
Mutta, jos sitä johokii pääsis sisää. Mie tosin paikan saadessani lykkään sitä vuodella ja lähden ulkomaille töihin vuodeksi! :)
Paljon onnea kaikille ylioppilaille ja valmistuneille!! - hyviä
"Turha" kirjoitti:
Hieno olo!Eiköhän olisi jo aika lopettaa vastakkainasettelu lukio vastaan amis. Molemmat on hyviä ratkaisuja,m utta ehkäpä erityyppisille henkilöille. Toinen on teoreettinen ja toinen taas käytönnön osaaja ja molempia tarvitaan.
- kiukkuinen abi
Pitkä matikka laski E->M.Ne oli laskenut 42 pisteestä,joka on niukka E,vielä alemmas.Prrkl...Mutta eniten raivostuttaa YTL:n typerä kemian kokeen 6 tehtävän moka,jonka takia pisterajat kiristyivät tavattomasti ja se,että yli 6:een vastanneet saivat arvosteluun 6 parasta tehtävää.Viis siitä,ettei se vaikuta jakaumaan,tässä on lellitty niitä,jotka eivät noudattaneet kokeen ohjeita.Itse sain kokeesta kokeneelta kemianopelta(joka opettaa myös matikkaa)alustavaksi 33 ja YTL antoi 31...siinä meni sitten E->M.Pitäisikö sitten syyttää opea hutiloinnista?Voisihan tästä valittaa,mutta jos arvosanan lasku on perusteltua,tulee siitä meikäläiselle 50 € lommo per koe.Varsinaista maantierosvousta.Niinpä olisi vain reilua,jos omasta mielestään vääryyttä kokeneille kemian kirjoittajille annettaisiin mahdollisuus kirjoittaa kemia uusiksi ILMAISEKSI syksyllä.
- vikke
Ei ole ainakaan aihetta moittia opettajaa. opettajat saavat alustavat korjausehdotukset ja siinävaiheessa kun sensorit käyvät läpi kokeita vasta lopulliset korjausmäärittelyt on lyöty lukkoon. Eli opettaja saattaa korjata hieman eri ehdotuksilla pisteytysten suhteen kuin sensorit.
Se että oletettu arvosana laskee, niin ei ole mikään kummallinen asia, ei kukaan opettaja voi antaa lupauksia minkäänlaisista arvosanoista kun rajat ovat muuttuvia, se mitä opettaja on sinulle kertonut on ollut vain ja ainoastaan ALUSTAVA pistemäärä ja arvosana, ei sen enempää.
- PioneerJanne
ylioppilaaksi kyllä tullaan juu, harmi vaan että nimi ei kerennyt Turun Sanomiin (yh:n syventävän kurssin kun typerys menin valitsemaan). Äikkä M (putosi 87->80), Enkku M, reaali B ja matikka A. Että sellainen luuseri minä...
- Fqt
äikkä B, enkku A, uskonto A, ruotsi I
Eipä tullut meikäläisestä ylioppilasta.- ehkä syksyllä
Mene vaikka ruotsiin töihin kesäksi tai lue muuten ruotsia intensiivisesti niin uskon, että hyvä tulee ensi kerralla.
- deline
sain kaikea yhen a,b,c,M,E , mut en L.. :DD
- miija
Minäkin pääsin ylioppilaaks muiden joukossa:
Enkku A
Ruotsi B
Saksa B
Äikkä C
Psykologia M
Onnea kaikille! Jyväskyläläiset ylioppilaat, 3. päivä lauantaina bailataan!!!
- 134
joo vuos sitte
- jesjesjes
lyhyt matematiikka L
biologia L
pitkä englanti L
keskipitkä ruosti L
äidinkieli M
lyhyt saksa M
ja vajaa kaksi viikkoo lakkiaisiin! ihanaahan tämä. - YO 2000
..se kuinka sitä ylioppilaaksi päästyään luuli tehneensä kovasti töitä koulun eteen...(itse yo 2000, arvosanoin C,C,M,E ja L) Siitä se työnteko vasta alkoi, ja ammattiin valmist(aut)uminen on TODELLA kovan työn takana! No, onnea jokatapauksessa tämän kevään ylioppilaille ja paljon lukuintoa ja valoisaa tulevaisuutta!
- ylioppilas
mun saavutukset: uskonto E, Äidinkieli E, englanti(pitkä) C, psykologia L, espanja(lyhyt) B, ruotsi(keskipitkä) C. oon tosi tyytyväinen!!ja eikun lakkiostoksille!
- Absolut Abi
Äikkä M, A-englanti M, B-ruotsi L, C-saksa M, uskonto E, psyka M ja lyhyt matikka B.
Että ihan hyvin meni, matikkaan en lukenut... Päättötodistuksen keskiarvo on parempi, mutta ei voi mitään :) Onnea kaikille lakin saaville ! Pääasia, että on läpi! - Qwen
Musta ei tule yliotusta musta tulee alani ammattilainen ja mun lakin värit on violetti ja musta!
- ammattimies_
Jee jee.. Entäs valmistuvat ammattikoululaiset? Lähihoitajat, maalarit, muurarut, sähkömiehet yms. yms. Tekevät oikeaa työtä, missä arvostus?
- opa
Näin on.Hyvä kun edes lehteen laitetaan(paikallis) pikku paikkakunnalla muiden nimiä ku LARVANTOJEN jotka ei osaa tehdä mitään oikeaa TYÖTÄ.
- Nimetön
opa kirjoitti:
Näin on.Hyvä kun edes lehteen laitetaan(paikallis) pikku paikkakunnalla muiden nimiä ku LARVANTOJEN jotka ei osaa tehdä mitään oikeaa TYÖTÄ.
Kyllä on taas niin suolaisen katkeraa puhetta
lippalakkimiesten linjalta, menkää itseenne, ei
toisia tarvitse morkata huonosta itsetunnosta,
teilläkin olisi ollut mahdollisuus, jos vain
riittäisi lukuhaluja ja kykyjä, koulutus ja tieto
jyllää enemmän jatkossa, halpoja vierastyöläisiä
tulee tekemään näitä lippalakkitöitä, hyvää kesää
kaikille. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
kaikille.Itellä on nyt pulkassa lukion oppimäärä, yo-tutkinto ja ensi keväänä tulee datanomin lakki päähän.
YO-tutkinnosta neljä E:tä, yksi L ja yksi M.
Ja edelleen arvostan sitä enemmän kuin amiskan kakkalakkia. - keiehd
Te olette niitä joita OIKEESTI tarvitaan! työntekijöitä. Ylioppilaat EI pääse töihin!
- hamppi
käy iskä-ostaa "parempiosaiset" eli siksi vouhotetaan lukiosta valmistuneita!! tyhmää koska lukiosta valmistuu TYHJÄNTOIMITTAJIA!! ammattikoulusta saa sentään ammatin
- Minä vaan yo 1997
Nimetön kirjoitti:
Itellä on nyt pulkassa lukion oppimäärä, yo-tutkinto ja ensi keväänä tulee datanomin lakki päähän.
YO-tutkinnosta neljä E:tä, yksi L ja yksi M.
Ja edelleen arvostan sitä enemmän kuin amiskan kakkalakkia.Voi sinua joka halveksit amislaisia...katsotaan mitä tulevaisuus tuo ja mitä saavutat ala-arvoisella korkeakouluasenteellasi. Tuskin sinullakaan olisi ruokaa pöydässä jos sitä ei joku vanha amislainen olisi tehtaassa esivalmistanut...mietippä sitä.. ja opiskeluintoa vaan eteenpäin.
- kunkku
Nimetön kirjoitti:
kaikille.ois ollu mennä lukioon josta ois valmistunut tyhjäntoimittaaksi..
- Kata86
opa kirjoitti:
Täällä sitä sitten yleistetään, että automaattisesti ylioppilaat eivät osaa tehdä mitään oikeaa työtä.
Ei sitten tullut mieleen, että lukiota käyvät saattavat hyvinkin tehdä koulun ohessa töitä. Ihan oikeaa työtä!
Minä itse lukion ohella olen tehnyt töitä siivoojana jo yli kaksi vuotta! Ja siivous jos mikä on mielestäni oikeaa työtä.
Ylioppilas minusta nyt tulee neljän vuoden aherruksen jälkeen :) - Lissu
hamppi kirjoitti:
käy iskä-ostaa "parempiosaiset" eli siksi vouhotetaan lukiosta valmistuneita!! tyhmää koska lukiosta valmistuu TYHJÄNTOIMITTAJIA!! ammattikoulusta saa sentään ammatin
Lukiossa saa roimasti yleissivistystä. Sellaista mitä ei ammattikoulusta saa. Olen sivusta seurannut muutaman ammattikoululaisen koulunkäyntiä ja voin sanoa, ettei itse koulussa saa paljoakaan yleisivistystä mitä elämässä tarvitaan. Ammattikoulaisten siis täytyy hankkia se jostain muualta tai olla hankkimatta.
En väitä, että ammattikoulu olisi huono paikka, koska monesti se on jollekin parempi vaihtoehto kuin lukio, jos esim, ei tykkää lukemisesta, mutta silti on väärin väittää, että lukiolaiset ja lukiosta valmistuvat ovat tyhjäntoimittajia. Moni ylioppilas lähtee lukion jälkeen ammattikorkeaan hankkimaan ammattia! Pohjalla on kuitenkin yo-tutkinto. Onko tällainen henkilö sitten tyhjäntoimittaja, joka haluaa sivistää itseään ennen varsinaiseen ammattiin opiskelua? - miuge
Ite kirjotin ylioppilaaksi 2002 eli muutama vuosi sitten. En saanut lukiosta mitään hyviä arvosanoja, mutta olin todella tyytyväinen kun sain valkosen lakin päähän. Tänä keväänä valmistun ammattikoulusta ja olen siitäkin todella onnellinen, ja vielä melkein viiden keskiarvolla, eli paremmin ei oikeastaan olis voinu tämä amis mennä.
Onnea kaikille uusille ylioppilaille ja ennen kaikkea onnea meille ammattiinvalmistuvillekkin!!! - loorti
hamppi kirjoitti:
Ja tästä "parempiosaiset" kommetista näemme kuinka se koulutuksen puute vaikuttaa tuohon maailmankatsomukseen!
Olisko vähän puutteellinen?!? - Seppä syntyessään
Nimetön kirjoitti:
kaikille.Meidänkin linjalla on kyllä amiksessa puolet lukion käyneitä. Ei kaikkia ns. lippalakkihommia pysty ulkomaalaisilla teettämään. Lähihoitajia, putkimiehiä ja maalareita aina tarvitsee. Mutta itse asiassa nämä "valkokaulushommat" atk, yms. pystyy myös teettämään etätyönä kiinassa kymmenesosa kustannuksilla. Kiinasta ja muista kolmannenmaailman maista näistä akateemisista on suorastaan ylitarjontaa. Loukkaa kun kaverinikin on jotenkin niin olevinaan kun on ekaa vuotta korkeakoulussa ja itse olen amiksessa. Sitä ollaan niin parempaa luokkaa jo vaikka himassa vielä asutaan äidin helmoissa.. Katkera? No ehkä hieman ollakseni rehellinen.
- Nimetön
Minä vaan yo 1997 kirjoitti:
Voi sinua joka halveksit amislaisia...katsotaan mitä tulevaisuus tuo ja mitä saavutat ala-arvoisella korkeakouluasenteellasi. Tuskin sinullakaan olisi ruokaa pöydässä jos sitä ei joku vanha amislainen olisi tehtaassa esivalmistanut...mietippä sitä.. ja opiskeluintoa vaan eteenpäin.
Et tainnut ihan käsittää, itsekin olen "amislainen". Kakkalakki se silti on.
- ylioppilas06
Ihanaa, lakki tulee niin että heilahtaa;
Psykologia L
Matematiikka L
Äidinkieli E
Ruotsi M
Englanti C
Suuntana amk ja kenties parin vuoden päästä myös yliopisto, kunhan saan amk-tutkinnon pohjalle. :)
Super hyper isot onnittelut kaikille ylioppilaille!!!! - sEIJA
Tosi paljon onnea !!!
Itse sain äikästä c ja ruotsista a eli juuri ja juuri läpi. Olen silti tyytyväinen. Olen aikuisopiskelija ja viimeksi olin opiskelijana noin 25 vuotta sitten. Työtä on pitänyt tehdä ja pitää edelleen mutta tästä on hyvä jatkaa! - pipipää
saan lakin 3.6. vaik luulin et se ei oo mahdollista..
äikkä A
reaali A
ruotsi C
enkku M
ei hurraamista tuloksissa, mut lakki pian päässä ja se riittää..
onnittelut kaikille uusille ja vanhoille ylioppilaille.. - ad/hd
Ylioppilaaksi pääsin.. ja vielä tuloksilla joista yllätyin itsekin =)
Äikkä L
Enkku E
B-Ruotsi E
Psyka L
Matikka (lyhyt) C
Ei mennyt kolmen vuoden uurastus yhtään hukkaan. Matikka oli heikompi kuin odotin mutta ei osaa olla pettynytkään kun muuten onnistuin yli odotusten xD Kyllä kelpaa juhlia lakkia.. tosin pitää valmistautua seuraavan maanantain pääsykokeisiin =) - sgklj
Joo ei tu lakkia tänä keväänä. enkku ja saksa i:tä mutta lakkeja saa kaupasta ja todistuksen sitten itsenäisyyspäivänä. Onnea vaan ylioppilaille.
- Kim33
Muistan kun itekin sain varmuuden ylioppilaslakista. Oli se niin jännää aluksi...!
Mutta kuulkaapa te abit, joilla todistuksen arvosanat on jääneet M:n alle ja siihen suuntaan; realiteetti on valitettavasti se, että se teidän yo-todistus on loppupeleissä yhtä tyhjän kanssa. Tottakai se auttaa teitä EHKÄ pääsemään kouluun, tai itseasiassa se auttaa pääsemään PÄÄSYKOKEISIIN, mutta jos niinkin "helpot kokeet" kuin yo-kirjoitukset suorittaa a/b-arvosanoin, sillä voi pyyhkiä vaikka...perunakattilan reunat puhtaaksi!
Toivon Teille kuitenkin erittäin paljon onnea jatkossa!
Luovuus ja käytännön järki on kova sana!- Abi-06
Ite kirjoitin myös keväänä ylioppilaaksi. Oon aina ollu sellaine että vaikka kuin luen niin en opi millään. Kaikkeni tein lukuloman aikana ja tällane rivi sieltä tuli; Äikkä C, ruotsi B (B:n ja C:n rajalla oli), uskonto B (kuten tämäki rajalla), Enkku C, Ranska A, Historia A ja matikka A. Historia, ranska ja matikka mulla oli ylimääräisenä. Sen takia ne menikin niin huonosti ku panosti enemmän pakollisiin.
Eritoten mua pännii tämä Kim vai mikä nyt olikaan. ehkäpä kuitenki olen mieluummin YLIOPPILAS, kuin AMIS! Vaikka paperit ei oo mahtavat ni lukio on läpi menty ja sen eteen on tehty töitä! Joten ei varmaan kannata sanoa että alle M:n papereilla ei ole mitää merkitystä. Sillä se että on päässy lukion läpi osoittaa jotaki! Prkl teidän kanssanne. - mä vaan
Mun rivi oli viime vuonna CCCBA ja loistavasti pääsin kouluun sisään heti ekalla yrityksellä.
Todistusta ei oo kukaan ees kattonut sen jälkeen kun oon sen käteen saanut. Kyllä todistus auttaa pääsemään pääsykokeisiin, mutta sen jälkeen ketään ei kiinnosta mitä sieltä todistuksesta löytyy. Pääsykokeessa pärjätään muulla kuin todistuksella!! (tai voihan se alasta riippua, mutta tälläsiä kokemuksia mulla) Ja pääsykokeisiin otetaan aina niiiiiin paljon porukkaa, että kyllä sinne heikommillakin papereilla pääsee!!
Olkaa kaikki ylpeitä saavutuksistanne. Kyllä lakilla pitkälle pääsee!! - Ei älliä vaan älliä
Kyllä minäkin muistan 2002 saamani rivin, joka oli CCBBA. Hyvin tällä pääsi heti sisään. Lykkäsin kuitenkin opintoja ku ei kiinnostanut juuri silloin, mut nyt on toinen vuosi jo takana. PS. Korkeakoululinja jolla olen ei ole ihan jokaisen tallaajan linja...toimintaterapia. Hakijoita oli ensisijaisia silloin n.vajaat 200 ja sisään otettiin 20. Yhteensä linjalle haki n.800 tavista;) Luokkakavereilla on rivillinen älliä, et ovat päässeet sisään,m ut mä loistin taaas pääsykokeissa psykologin ja opettajien haastatteluissa yms. Ei todistuksella vaan järjellä ystävät hyvät!
- krisu'.
jokainen maalaus voidaan pyyhkiä pois!!!ja ainakin ala jolle itse haen pääsee kaikki pääsäreihin, se , että on yhtenä päivänä epäoonistunut ei tarkoita sitä, että koko elämä ois pihalla!
- irkku
Kaikki aina meuhkaa siitä, onko lukion todistuksesta hyötyä vai ei, mutta ajatelkaa ihmiset siltä kannalta, että jatko-opinnoissa tai työelämässä kukaan ei todista pelkällä paperilla mitään, vaan sillä mitä todella osaa. Jos vähänkin on kolmen vuoden aikana jäänyt mieleen juttuja (arvosanasta viis), niin se on aina eteenpäin. AMK:n matikan tunnilla esim. meikäläinne pitkän matikan I:llä alkoi muistaa, että hei näistä olen kuullut joskus ja arvosanat AMK:ssa olivat siis ihan kohtuullisia. Helpompaa kuin niille, jotka ekaa kertaa kuulevat asioista.
Koulutus ei koskaan mene hukkaan. Kaikille työnantajille ne numerot missä hyvänsä todistuksessa eivät ole tärkeimmät, vaan se että osoittaa yrittäneensä. Huonolla peruskoulun todistuksella lukion läpikäynyt osoittaa kyllä yrittämistä parhaimmasta päästä!
- onnellinen mutsi
Poika teki sen!
Mukavasti alkaa kesä 2006, yo-lakki ja intin "pääsykokeet" läpi eli Säkylä kutsuu ;Suomen kansainväliset valmiusjoukot...eli kaksi haavetta läpi mennyt.
Tosi ylpeä äiti :)- joissu
3 M:ää, C ja B.
Vähän harmittaa enkun jääminen 2 pisteen päähän E:stä, samoin kuin reaalin C, kun ko aineen keskiarvo on minulla kuitenkin aina ollut 9. Noh, lätsä tulee kuitenkin, ja välivuosi edessä.:) - poika213434
Kuinka intti voi olla äidin unelma? Eikö se ole nykyään vähän tyhmää olettaa, että jokainen menee armeijaan.
- lakkia
Eipä ole ylioppilastodistus tae enää työpaikasta ja mammonasta. Ne ovat olevinaan niin viisaita, mutta käyttäytyvät, kuin lapset ja ovat suhteellisen tyhmiä tässä maailmassa. Pelkkä kirjallinen tieto ei enää maailman menossa riitä.
- halloooo
aivan...olet aina oikeassa. me kaikki tiedämme sen.
- jepjepjepajep
:)) TOTTA!!
- Deis
jepulis : ) lakki tuli äikkä A matikka A Enkku B ja uskonto E. syksyllä uudestaan ku äikkä putos C:stä A:han... harmittaa aivan törkeesti. mut kyl se lakki silti kelpaa : )
- Metal^
Mitäpä tuosta valkolakista ja noista numeroista. Ei niillä elämässä vielä pitkälle pötkitä. Itse valmistun lähihoitajaksi ja aion vielä jatkokoulutukseenkin. Mutta jos en jatkokoulupaikkaa saa, niin onhan minulla ammatti ja tienaan tuplasti enemmän, kuin kaupan kassalla istuvat lukiolaiset. Silti yhtä hyvät mahdollisuudet päästä jatkokouluun. Kaksoistutkintoa suorittaville nostan hattua!
- ...
> Silti yhtä hyvät mahdollisuudet päästä jatkokouluun.
Johan vitsin repäisit. Itse pääsin Teknilliseen korkeakouluun paperivalinnalla YO-todistuksen perusteella, eikä täällä ainakaan montaa amista näy. Väittäisin että sama koskee useimpia yliopistoja, ei niihin ainakaan suoraan amiksen papereilla mennä. Ammattikorkeaan nyt pääseekin kuka tahansa, ketä sitten kiinnostaa "elää" jollain parin tonnin kuukausipalkalla tai tehdä vuorotyötä. - hoitsu myös
totta turiset!!!
mitä hemmettiä te lukiolaiset siel hihkutte lakistanne, kun olette vain miettineet 3 vuotta mikä teistä tulee "isona"...no mikä tuli?
ei teil oo ammattia ja työttömyyskassan jonot vaan pitenee.. ei hyvä..
lukekaa ammatti ja hihkukaa sitten ja lujaa,
kun laitatte amis lakin päähänne!!
ja vielä ihan btw..kui te pidätte yo lakkia vappuna? SE ON TYÖVÄENJUHLA, ei YO JUHLA!! :))
niin, että onnea nyt vaan kaikille yo-lakin saaneille! TE ette tee silä lakilla yhtään mitään!! - Entä kassa?
Kannattas varmaan selvittää, mikä on ero kassan ja lähihoitajan palkassa. En usko , että tuplasti tienaisit, hyvä jos edes enemmän, jos huomioidaan van peruspalkka ei pyhä- ja iltalisiä, koska ne ovat korvauksia huonosta työajasta.
- Vappu on myös ylioppilaisen...
hoitsu myös kirjoitti:
totta turiset!!!
mitä hemmettiä te lukiolaiset siel hihkutte lakistanne, kun olette vain miettineet 3 vuotta mikä teistä tulee "isona"...no mikä tuli?
ei teil oo ammattia ja työttömyyskassan jonot vaan pitenee.. ei hyvä..
lukekaa ammatti ja hihkukaa sitten ja lujaa,
kun laitatte amis lakin päähänne!!
ja vielä ihan btw..kui te pidätte yo lakkia vappuna? SE ON TYÖVÄENJUHLA, ei YO JUHLA!! :))
niin, että onnea nyt vaan kaikille yo-lakin saaneille! TE ette tee silä lakilla yhtään mitään!!Alun oerin muistaakseni opiskelijat juhli toukokuun alkupuolella, mutta jo melko aikaisessa vaiheessa juhlat ovat yhdityneet työväen ja opiskelijan juhlapäiväksi ja nythän se on kaikkien juhlapäivä niin porvarien ja keskustankin ainakin juhlista päätellen. Outoa, mutta ymmärrettävää siltä pohjalta, että jos Sauli Niinistö on työväen presidentti niin täytyyhän porvareiden sitt juhlia Vappuna kans.
- erja
Kuinka monta kertaa olenkaan kuullut vanhempien miesten suusta kommentin "kun vaan olisi silloin aikanaan lukenut enemmän", kun niillä on fyysisestä työstä paikat hajalla jo 50-vee. Valkokaulushommissa olevilla voi olla vähän kipuja tietokoneella istuskelusta, mutta hierojalla siitäkin pääsee. Että se siitä kaupan kassalla istuskelusta. Jos nyt vuoden verran lukion jälkeen sitä hommaa tekee ja siirtyy sitten jatko-opiskeluihin ja ns. keskitason työtehtäviin, niin onpa tosi huonosti. Ja jos palkkaan mennään, niin kummallakohan koulutuspohjalla pitkän aikavälin palkkakehitys on parempi? Voi olla että 20-vee tienaa amispohjalla paremmin, mutta kymmenen vuoden jälkeen suunta on toinen ja ero vaan kasvaa. Aika guru saat olla, että amispohjalla pääset jossain pikkupaikkakunnalla kovin suuriin palkkoihin. Hyvä kun toimeen tulet. Sitten on ne lukion käyneet ja vähän pidemmälle päässeet, kunnaninsinöörit ja palkanlaskijat. Muistapa tämä sitten joskus. Jaksoitko muuten amispohjalla edes lukea tänne asti?
- KE78
... kirjoitti:
> Silti yhtä hyvät mahdollisuudet päästä jatkokouluun.
Johan vitsin repäisit. Itse pääsin Teknilliseen korkeakouluun paperivalinnalla YO-todistuksen perusteella, eikä täällä ainakaan montaa amista näy. Väittäisin että sama koskee useimpia yliopistoja, ei niihin ainakaan suoraan amiksen papereilla mennä. Ammattikorkeaan nyt pääseekin kuka tahansa, ketä sitten kiinnostaa "elää" jollain parin tonnin kuukausipalkalla tai tehdä vuorotyötä.Ai miten niin vähän pääkaupunkiseutulaista ajattelua.. Itse varmaan tienaat neljä tonnia kuussa jo pelkästään sillä että olet Teknillisen teekkari. Just joo.
- Onnittelut
Onneksi olkoon vaan, mutta olisi ihan kiva jos muitakin valmistuneita joskus onniteltaisiin täällä :(
- örppi
äikkä c, mantsa c, hissa c, enkku b ja ruotsi a... kelpaa mulle, mutta ei muille...
- Ell.N
Muille sen ON myös kelvattava.
Onnea! - tuo
Ell.N kirjoitti:
Muille sen ON myös kelvattava.
Onnea!työnantajalle/pääsykokeissa.
- Ell.N
tuo kirjoitti:
työnantajalle/pääsykokeissa.
luulisin... =/
- peruna87
lakki siis tulee, ja tuloksiin olen toooooosiiiii tyytyväinen :)
lyhyt matikka & manttu L
hissa, keskipitkä ruotsi, äikkä, lyhyt ranska ja saksa E
pitkä enkku M
ei siis tarvitse enää palata lukion penkkejä kuluttamaan =)- onnea
Onnea aivan kaikille koulunsa päättäville, tasapuolisesti amiksille, lukiolaisille ja muillekin.:)
Ps. luultavasti muiden valmistuneiden "unohtaminen" tällä palstalla johtuu siitä, että tämä on lukiopalsta. Eihän se tietenkään tarkoita ettei teitä arvostettaisi.:)
- Hevisti
Voi jeesus tätä tulevaisuutta, kun se nyt minua niin pirusti askarruttaa. Suoritan tällähetkellä kolmoistutkintoa eli koko lukion oppimäärä, Yo-tutkinto ja Ammatillinen tutkinto (sähkö puoli).
Tässä sitä on tullu nähtyä molemmat maailmat ja koettua opiskeluun liittyviä paineita molemminpuolin tutkintoja. Lukio menee tällähetkellä ihan suhteellisen, mutta kyllä sekin on laskenut sitten kahden ensimmäisen jakson lämävauhdin (Suoritan ensimmäistä vuotta), koska koko systemmi ja huonosti suunnitellut opiskelujärjestelyt ovat syöneet miestä. Esimerkiksi ammattikoulun kurssijärjestelyt estvät minua käymästä tiettyjä lukionkursseja, joita pidän itselleni tärkeänä, esim filosofiaa ja psykologiaa, joita ei niin tässä hieman teknikkapainotteisessa paskassa tunnuta arvostavan. Lukiossa minulla menee fysiikka ja matematiikka ihan kohtalaisesti, mutta amiksen sähkölaskut ns "komponenttien suunnittelijoiden jutut" tuntuvat pelkältä kuralta, koska me teemme vain mittauksia, jotka eivät kiinnosta, enkä niistä hirveästi tajua. Ammattikoulussa minua kiinnostaisi se kuinka paperikoneen automaatiolaitteet toimivat ja muu käsillä tehtävä asennustyö, jossa ymmärtää kokonaisuuden. Ensimmäinen amisvuosi menee totaalisesti penkinalle ja innostuskin on aika maassa "turhien" kurssien vuoksi. En ole kovin tekniikkamies loppujenlopuksi ja käyn naistenmatikkaa. ammattikoulun jatkaminen on suht vaakalaudalla, mutta tulee tässä kesä miettimisaikaa. Rahantakiahan tuota 3T:tä käyn, eikä sähkäristä tule minun virallinen ammattini, mutta tavoitteet ovat kovat. Lukio on minusta aivan ok juttu, mutta nyt pitkän opiskelurupeaman jälkeen ja opettajien vaatimuksen kasvaessa ei sekään kiinnosta nyt tekee mieli unohtaa koko paska ja tehdä mielekkäitä hommia, mutta vielä on ensiviikolla kokeita sen verran, että harmittaa. Normilukiolaisilla on vielä koeviikko. Jos jatko-opiskeluja mietin saattaisin mennä lukemaan yliopistoon oikeus- tai valtiotieteitä, jos jaksaa kiinnostaa. Se, mikä minua tällähetkellä kiinnostaa on koneiden ajaminen, esim. metsäkoneiden ja traktorien ajaminen, mutta ala on sen puoleen heikko, ettei siellä pärjäisi mielestäni muutakuin yrittäjänä ja koneet maksavat, joten siksi teen mitä nyt teen. Todennäköisesti tämän jälkeen jos selvitän kokohomman lähden ulkomaille, mutta jos tiputan toisen pois todennäköisesti menen ajamaan koneita ja oistän yrityksen pystyyn, mikä olisi muutenkin ajatuksena.
Yleensäkkin amiksesta ja lukiosta puhuttaessa amikset ovat siltäosin agressiivisempia, että he nostivat mekkalan heti alkuun pystyyn ikäänkuin suoraan kapinoiden jotain vastaan ja yrittäen alistaa jotain, joka ei ole edes uhka. Tottahan se on, että amiksesta saa ammatin, mutta päivänselvää on se, että asianajaja tienaa paljon paremmin, kuin lähihoitaja, mutta hoitajien työ on mielestäni tämän yhteiskunnan osalta tärkeämpää. Kuitenkin huomioikaa se, että lukio tarjoaa laajan yleissivistyksen ja huikeat jatkokoulutus mahdollisuudet. LVI-asentajan on huonoa hakea lääkikseen. Ukki joskus sanoi, että lukion käymätön jättää työnhaussa hieman hämärän kuvan. Mitä lie tarkoitti. Ammattikoulu kuitenkin tarjoaa hyvän koulutuksen jos jaksaa kuunnella ja alasta kiinnostuneelle on taivas rajana töitten tekemisen kannalta. Mitä enemmän teet työtä sitä paremmin tulee rahaa semmoinen työ olisi minusta unelma juttu. Tämä on esim raksapuolenjannuilla. Fyysinentyö on mielekkäämpää minusta, kuin henkinen. Ikävä kyllä tehtaita häviää suomesta ja jotkut alat meinaavat kadota Kiinaan.
Kuitenkin toivotan onnea kaikille Ylioppilaiksi päässeiksi ja ammattiin valmistuneille. Tulevaisuus on vasta edessä.- Ell.N
Pojalleni saman tyyppistä koulutusta,
ammattikoulun yhteydessä yo-tutkinto.
Oli kiva Lukea Sun tekstis :D - Hevisti
Ell.N kirjoitti:
Oli kiva Lukea Sun tekstis :DJuu varmaan ihan hyvä, mutta muista kysyä poikasi mielipidettä molemmista. Esimerkiksi ammatillisella puolella on hyvä perehdyttää tuleva opiskelija alaan perinpohjin ja koulutukseen. Tuskin moni esim Sähköalalle menevä on tietoinen, että alalla käytetään paljon matematiikkaa ja laskut ovat vaikeita.
- Ell.N
Hevisti kirjoitti:
Juu varmaan ihan hyvä, mutta muista kysyä poikasi mielipidettä molemmista. Esimerkiksi ammatillisella puolella on hyvä perehdyttää tuleva opiskelija alaan perinpohjin ja koulutukseen. Tuskin moni esim Sähköalalle menevä on tietoinen, että alalla käytetään paljon matematiikkaa ja laskut ovat vaikeita.
Onneksi meillä on vielä miettimisaikaa,
Poikani on 10vee, *hymy*
Olemme tosin jo jutelleet Asiasta ;D - Hevisti
Ell.N kirjoitti:
Onneksi meillä on vielä miettimisaikaa,
Poikani on 10vee, *hymy*
Olemme tosin jo jutelleet Asiasta ;DKannattaa pitää ovet auki kaikkiin suuntiin.
- ei kaikki voi olla herroja
Ell.N kirjoitti:
Oli kiva Lukea Sun tekstis :DOmpa oikeansuuntaiset ajatukset jos on ylioppilas ja siihen hyvä ammatillinen koulutus niin tulevaisuudessa saa valita työpaikkansa koska uudet ammatit vaativat enemmän osaamista kuin suuri yleisö osaa edes ajatella. Koska nyt ajetaan työkuntoisia 55-60 vuotiaita eläkkeelle joten aukkoja syntyy, nämä pitää täyttää, jos täällä suomessa yleensä voidaan elää vielä 20 vuoden kuluttua.
- ei kateellinen
Mitä tekee surkeilla yo papereilla ei yhtikäs mittää, menny vaa elämästä hukkuu 2 vuotta hikutellessa jossai lukiossa. Vaikka kyllähän sielä saa yleis sivistystä ja jos ei tiedä minne kouluun haluaa.
- Hevisti
Kerro miten lukio vuodet menee hukkaan? Lukiosta aukeaa teitä, joille ei miltään amislinjoilta pääse. Harvasta lähihoitajasta on tullut ilman lukiokoulutusta huippukirurgeja, kovin monelta linjalta ei haeta lukemaan oikeustieteitä jne. Lukiolaisesta voi tulle ihan yhtähyvin metsäkoneenkuljettaja, kuin rakennusinsinöörikin ja amiksesta voi tulla yhtähyvin normi duunari, tai yrityspomo.
- Tosimies_
Eiks toi koko ylioppilashomma oo jotenkin "rantaruotsalainen" Tollanen ihme hintti seilorilakki :D Ois ees muunlainen lakki. Tollanen suomenruotsalaisen eliitin tunnus perkele! :D
- muutenkin pärjää
Ei se ylioppilas ole yhtään mitään työmarkkinoilla jokin lisäkoulutus pitää olla, eikä sen tarvi olla mikään kaulusköyhälistöön esim opettajaksi tähtäävä koulutus. Tällä hetkellä jo mutta entistä enemmän tulevaisuudessa tarvitaan eri ammatteihin kouluttatuneita ei maistereita vaan mestareita. Nyt jo monella on paremmat ansiot kuin jollakin akateemisesti koulutetulla. Mutta perinne painaa ei ylioppilas voi kouluttautua suoritustason ammattiin, mutta kannattaa miettiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047