hyvä vaippa?

lissu

Kertokaa kokemuksista mikä olisi hyvä vaippamerkki, kun Pamperssista tulee ihottumaa ja libero ei pidä kuivana!! Varsinkaan yötä. Onko muita vaippoja kuin libero, mihin ei ole lisätty mitään aineita?

25

4695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

on ainut missä ei ole aineita. Mun mielestä taas libero oli ainut, joka piti koko yön. Tai ainaki parhaiten. Ja papersista tuli meilläki karsee ihottuma. Iho sieti xtran vaipat, mutta ne ei pitäny koko yötä, päivällä olivat ok, mutta yöllä ei. Huggies on kans aika ok, pitää suht hyvin, mutta välillä joutuu laittaa liberon, että iho kestää.

• Libero toimii

Oletko laittanut vaipan oikein ja valinnut oikean vaippakoon? Markkinoiden kuivin minun mielestä ja toinen hyvin istuva on Pampers Active Fit. Euromarket möi kans jotain hyvää outoa merkkiä, Bambelino tai joku. Pirkkaa älä osta.

• lissu

..laittanut vaipan oikein ja koko on oikea. Käytämme housuvaippoja.(Olen kyllä käyttänyt teippivaippojakin) Olen oikein tarkistanut, että reunat on hyvin! Mutta tosiaankin liian usein tulee läpi. Yhtenäkin aamuna vaippa (siis libero) oli ihan litsläts märkä ja ei imenyt enää yhtään!! Ilmeisesti viimeinen pissa oli liikaa! Olen todellakin pettynyt liberon vaippoihin ja siksi haluaisin löytää sellaisen vaipan, joissa lapseni saisi herätä vaatteet ja sänky kuivana! Pampers istuu ja pitää kuivana tosi hyvin, mutta kun tekee ihottumaa. En tiedä täytyykö tässä valita; ihottuma tai märkyys...

• juominen
        lissu kirjoitti:

..laittanut vaipan oikein ja koko on oikea. Käytämme housuvaippoja.(Olen kyllä käyttänyt teippivaippojakin) Olen oikein tarkistanut, että reunat on hyvin! Mutta tosiaankin liian usein tulee läpi. Yhtenäkin aamuna vaippa (siis libero) oli ihan litsläts märkä ja ei imenyt enää yhtään!! Ilmeisesti viimeinen pissa oli liikaa! Olen todellakin pettynyt liberon vaippoihin ja siksi haluaisin löytää sellaisen vaipan, joissa lapseni saisi herätä vaatteet ja sänky kuivana! Pampers istuu ja pitää kuivana tosi hyvin, mutta kun tekee ihottumaa. En tiedä täytyykö tässä valita; ihottuma tai märkyys...

Eli miten paljon sä juotat lastasi.mulla on 4 lasta ja olen pääsääntöisesti käyttänyt liberoa ja pampersia.Housuvaipat ovat surkeita,käytä tav.tarravaippoja.
        Ja kyllä se juominen vaikuttaa,vaipoissa ei ole mitään vikaa.
        Meidänkin 1.6v juo toisiaan niin paljon että on sänkykin aamulla märkä.Eikä mulla tulis mieleenkään siitä vaippaa syyttää.Otapa peili kauniiseen käteesi ja katso sinne,sieltä se syyllinen löytyy.Älä ala yleistämään ja syyllistämään vaippaa...

• lissu
        juominen kirjoitti:

Eli miten paljon sä juotat lastasi.mulla on 4 lasta ja olen pääsääntöisesti käyttänyt liberoa ja pampersia.Housuvaipat ovat surkeita,käytä tav.tarravaippoja.
        Ja kyllä se juominen vaikuttaa,vaipoissa ei ole mitään vikaa.
        Meidänkin 1.6v juo toisiaan niin paljon että on sänkykin aamulla märkä.Eikä mulla tulis mieleenkään siitä vaippaa syyttää.Otapa peili kauniiseen käteesi ja katso sinne,sieltä se syyllinen löytyy.Älä ala yleistämään ja syyllistämään vaippaa...

vaan, että minkä takia toisessa vaippamerkissä pysyy kuivana kun taas toisessa ei ja ihan samalla juontimäärällä. Ja sitä paitsi lapseni juo ihan normaalisti... ei todellakaan liikaa!

• mieleen
        lissu kirjoitti:

että koitapa ostaa ens kerralla seuraavaa kokoa mitä nytte käytät. Ku melkeen libero on saatavilla olevista vaipoista imukykyisin jne. Meillä alko yx kax tulee liberosta läpi, ennen ei ollu ongelmaa, sitte koitin ottaa seuraavaa kokoa, vaikka kilot ois riitäny edelliseenki hyvin, ni ei enää tullu läpi.

• lissu
        mieleen kirjoitti:

että koitapa ostaa ens kerralla seuraavaa kokoa mitä nytte käytät. Ku melkeen libero on saatavilla olevista vaipoista imukykyisin jne. Meillä alko yx kax tulee liberosta läpi, ennen ei ollu ongelmaa, sitte koitin ottaa seuraavaa kokoa, vaikka kilot ois riitäny edelliseenki hyvin, ni ei enää tullu läpi.

en ajatellut vielä luovuttaa, kun kerran pitäisi kuitenkin olla laadukkaat vaipat kyseessä! Mietin juuri tuota, että otanpa seuraavaa kokoa, vaikka tosiaan riittäisi vielä edellinenkin koko, mutta niissähän tosiaan menee "limittäin" ne painorajat.

• on meillä

ainoa joka pitää kuivana! muuten

• mä tykkäsin
        on meillä kirjoitti:

ainoa joka pitää kuivana! muuten

että sitä pirkkaa sai vähä väliä olla vaihtamassa ja haisi aina kamalasti.

• ei tule ihottumaa

Kaikki vaipat on ammatti-ihmisten TOSISSAAN suunnittelemia, vaipan tarkoitus on imeä pissaa jottei tulisi pyykkiä ja pitää kakka pienellä alueella jottei tulisi pyykkiä. Tarpeeksi usein vaihdettuna ja puhtaudesta ja lapsen ihon peruskosteuden ylläpidosta sekä oikeinden vauvavoiteiden käytöllä iho pysyy kondiksessa.
      Vaippa ei aiheuta ihottumaa ja jos aiheuttaa niin sitten kaikki vaipat aiheuttavat.
      Eikä ihottuma ole sitä että tulee joku hetkein punoitus tai nyppy joka jo huomenna on poissa.
      Vaipan tarkoitus on hyvin yksinkertainen, ihmettelen joskus miten siitäkin voidaan saada elämään vaikeutta kun sen tarkoitus on tuoda helppoutta ja jos laitat lapsellesi Liberon XL vaipan niin on aivan varma että peti on aamulla kuiva jos lapsesi ei ole aamuyöhön istunut kaljalla.

• lissu

Ensinnäki ihmettelen, että mitenköhän mahtaa käydä jos laitan 11 kiloiselle XL vaipan... ja toiseksi tiedän kyllä mikä on ohimenevä punoitus/nyppy tai kunnon ihottuma!
        Vaippaa kyllä vaihdetaan usein, mutta ei yöllä enää tuon ikäisellä! Puhtaudesta huolehditaan ja rasvataan. Kovin tunnut tietävän asiasta... Mutta oletko mahdollisesti kuullut, että voi olla sellainenkin tekijä kuin yliherkkyys jollekin aineelle?? (mitä vaippoihin on lisätty) Ja Liberoissa ei ole aineita ja kovin mielelläni niitä käyttäisin jos vain pitäisi kuivana! Ihmettelen vaan, että miten Pampersseissa pysyy niin hyvin kuivana... alkuperäinen tarkoitukseni oli kysellä ihan mielipiteitä kokemuksen kautta eri vaipoista eikä syytellä tiettyä vaippamerkkiä, halusin vain kertoa omasta kokemuksesta.

• Pikku Myy
        lissu kirjoitti:

Ensinnäki ihmettelen, että mitenköhän mahtaa käydä jos laitan 11 kiloiselle XL vaipan... ja toiseksi tiedän kyllä mikä on ohimenevä punoitus/nyppy tai kunnon ihottuma!
        Vaippaa kyllä vaihdetaan usein, mutta ei yöllä enää tuon ikäisellä! Puhtaudesta huolehditaan ja rasvataan. Kovin tunnut tietävän asiasta... Mutta oletko mahdollisesti kuullut, että voi olla sellainenkin tekijä kuin yliherkkyys jollekin aineelle?? (mitä vaippoihin on lisätty) Ja Liberoissa ei ole aineita ja kovin mielelläni niitä käyttäisin jos vain pitäisi kuivana! Ihmettelen vaan, että miten Pampersseissa pysyy niin hyvin kuivana... alkuperäinen tarkoitukseni oli kysellä ihan mielipiteitä kokemuksen kautta eri vaipoista eikä syytellä tiettyä vaippamerkkiä, halusin vain kertoa omasta kokemuksesta.

Neidillä ikää vajaa neljä kuukautta ja Liberoa olemme käyttäneet nyt pääsääntöisesti. Alussa oli pambersia, mutta aiheuttivat meidänkin neidin peppuun enemmän "ärtyisyyttä", joten tiedän mistä puhut. Libero taas on ollut hyvä ja vetoisuuskin on meille ainakin vielä riittänyt. Ja yöllä en ole enää vaippaa vaihtanut, kun ei sitä kakkaa tule. Täysimetyksellä on edelleen ja yölläkin syödään 2-4 kertaa...
        Yön jäljiltä ei ole vielä kertaakaan tullut "läpi", mutta päivävaipoista on kastunut useampikin vaatekerta. Ja niillä kerroilla olen itse onnistunut laittamaan sen vaipan "väärin", tai sitten vauva liikkunut niin, että on saanut vaipan liikkumaan...
        Meillä siis näin vielä tässä vaiheessa :)

• Kokeillut

Lidl-vaipat ovat yllättäen olleet meidän muksulle ylivoimaisesti parhaat. Liberot ja Pampersit( paitsi premiumit) OK.
      Lidl-vaipat pitävät koko yön kuivana, ei ole tullut yhtään ihottumaa ja tämän lisäksi ne ovat halpoja!
      Kokeile!

• lissu

mukavan tuntuiset päällä? ei tietysti itse voi sanoa, mutta näin käsituntumalla onko ne kovia koppuroita?

• muistuttavat
        lissu kirjoitti:

mukavan tuntuiset päällä? ei tietysti itse voi sanoa, mutta näin käsituntumalla onko ne kovia koppuroita?

aika paljon liberoa. Meillä käytetään niitä liberon rinnalla. Libero yöx, ku kestää paremmin koko yön.

• katja
        muistuttavat kirjoitti:

aika paljon liberoa. Meillä käytetään niitä liberon rinnalla. Libero yöx, ku kestää paremmin koko yön.

no onhan kovia,ainakin verrattuna liberoon! meillä käytetään liberoa (vauvalla ikää 8 kk) ja se on ollut kyllä kaikista vaipoista ihan paras.Pampersista ja Lidlin vaipoista rupes peppu heti punottamaan. Vaikka tytölle ei punoitusta noista Cien-vaipoista tulisi,siltikään en niitä hänellä pitäisi kun on niin kovia. Laitappas ite semmoiset koppurat jalkaan!

• ne ...
        katja kirjoitti:

no onhan kovia,ainakin verrattuna liberoon! meillä käytetään liberoa (vauvalla ikää 8 kk) ja se on ollut kyllä kaikista vaipoista ihan paras.Pampersista ja Lidlin vaipoista rupes peppu heti punottamaan. Vaikka tytölle ei punoitusta noista Cien-vaipoista tulisi,siltikään en niitä hänellä pitäisi kun on niin kovia. Laitappas ite semmoiset koppurat jalkaan!

vasta kovia ovatki ja euroshoppereita erehdyin kerran ostaa, ni ne pä vasta koppurat olivatki, että niihin verrattuina lidlin vaipat kyllä ihan pehmosia. Kyllä ne enmpi liberoa muistuttaa, tai no ehkä pampers ois lähempänä myös malliltaan.

• 4 kk

Meillä käytetään monia vaippoja, mutta Lidln vaipat toimii ja istuu tosi hyvin. Ei jää mitää mahdottomia pusseja mihinkään ja muutenkin hinta-laatusuhde on hyvä. Ja on ihan tutkittuakin että ne pärjää merkkituotteille ihan hyvin, taisi olla syksyä tai ehkä jo talvea 2005 kun kuluttajalehti oli testannut vaipat ja Lidl:n vaipat pesivät monet tunnetut merkit joissain asioissa.

• Nini78
        lissu kirjoitti:

Meillä käytössä yöllä libero ja päivällä Lidl vaipat, hyvin on sopineet moolemmat ja ei oo koppuroita, halpismerkit kuten pirkka ja daily koppuroita on.
        Meillä kans pamperssista ihottumaa.. Ei voi kyllä joku tosissaan väittää että kaikki vaipat on yhtä hyviä..

• yllätyin

todella positiivisesti DAILY-vaipoista!

• Hippiäinen76

Meillä Pamperisit ovat se paras vaihtoehto, mutta teille se ei ihottuman takia ole mahdollinen. Itse tein vaippakokoa vaihtaessa sen huomion, että vaikka kiloja vielä riittäisikin pienempään kokoon (raja oli 6 kg ja lapsi vain himpun verran yli 5 kg), niin käytössä se ei riittänyt (varsinkaan yöllä). Niinpä vaihdoin isompaan kokoon (ne koot kun menevät limittäin) ja taas pysyy pissit vaipassa. Tosin kyllä vaatteita silloin tällöin kastuu öisin, kun neiti nukkuu niin pitkiä yöunia, ettei vaippa enää ime kaikkea.

• Isha

Meillä Lidlin vaipat ovat toimineet parhaiten,eivät vuoda yölläkään,ihottumaakaan niistä ei ole tullut,ja ovat aika edullisia :) en olisi kyllä ikinä itse uskonut että käyttäisin lidlin vaippoja,mut ne on parhaimmat!
      Minusta vaippa tuntuu vähän kovalta,mutta "pehmittelen" sitä vähän ennen kuin laitan sen vauvalle :))

Liberotkin oli ihan ok,mutta ne vuoti öisin, ja pampersit ja muut "halvemmat" vuoti päivälläkin :o

• PaGteeri

Olemme kokeilleet melkein kaikkia vaippamerkkejä. Erityisen huonoja tai erityisen hyviä ei ole löytynyt. Lidlin vaippa on oikein hyvä ja halpa vaippa, ei ole ollut valittamista.

• Tapuli

Meillä pampersit alkoivat yhtäkkiä vaan päästämään pissat ohi lahkeitten vaikka vaippa laitettiin edelleen samalla lailla kuin aiemminkin. Ja lisäksi vaihdettiin vielä varmuudeksi ismpaankin kokoon niin silti meni ohi pissat. Meillä melkein koko vaippaiän on pempersit istuneet parhaiten, mutta nyttemmin käytetään vaan liberoa koska ei päästä läpi, imee hyvin ja istuu hienosti. meillä noin 11 ½ kg taapero, 1v3kk. Teippivaipoista puhun siis. Housuvaipoista ei kauheemmin tykätä.

• Testimamma

Kyllä se vain on kokeiltava itse mikä olisi paras, koska jokainen vauva on omansa. Meillä on kahdelle lapselle toiselle ensin sopineet loistavasti muumit, mutta toiselle vain liberot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1390
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1345
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      289
      1235
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1095
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1041
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1028
    7. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1009
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      868
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      17
      833
    Aihe