sinipiika vs moppi

nurkat puhtahiksi

Kumpi olisi paremmi vehje lattian pesuun. Olen tähän asti pessut vain Sinipiialla mutta, joku kertoi käyttävänsä ainostaan moppia, sillä kun saa nurkat paremmin puhtaiksi. Mites teillä? Tuleeko sillä puhtaampaa? Käynkö ostamassa mopin joka on muinun mielestäni melko epähyhienisen näköinen ja miten on se pesun ja muun huollon kanssa? Millä teillä pestään muovilattiat? Onko muita vaihtoehtoja?

7

5680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • werty

Mulla on Sinin mikrokuituinen lattialuutu, semmonen suorakaiteen muotoinen, joka tarttuu mopin tarranauhaan kiinni. Tykkään luututa sillä, koska pöly tarttuu tosi hyvin kuivaankin moppiin. Seinien pyyhkiminen käy sillä myös kätevästi. Luutun voi pestä pesukoneessa.

Sitten mulla on semmonen suorakaiteen muotoinen luutu, jossa on "hapsuja", mutta siitä en oikein perusta, koska se meni ekassa pesussa huonoksi. Aukesivat ne hapsut ja menivät osittain solmuun. Siivousalalla työskentelevän ystäväni mukaan sen pitäisi kyllä kestää konepesu, että olisiko tämä minun luutuni ollut sitten maanantaikappale, en tiedä.

Ostin vähän aikaa sitten pyöreän mikrokuitumopin. Se ei ole lankamoppi vaan siinä ne "langat" on leveitä kaistaleita. Sitä olen pari kertaa nyt käyttänyt ja ihan tyytyväinen olen siihenkin. Tämänkin voi pestä pesukoneessa vaikka siinä on se muoviosa.

Mikä näistä nyt sitten muovilattiaa parhaiten puhdistaa? Itse tykkään siitä mikrokuituluutusta ehkä eniten, kun voin sen vaan kaapista ottaa ja pyyhkäistä pölyt pois. Ei tartte välttämättä joka pyyhkäisyn jälkeen edes pestä, vaan sitä mukaa kun likastuu. Pölyä luutusta voi irrotella pesujen välillä vaikka maalarinteipillä.

Nämä suorakaiteen muotoiset on siitäkin käteviä, kun niillä pyyhkii helposti hiekankin eteisen lattialta. Se pyöreä moppi ei omasta mielestä niin hyvin vie pois just hiekkaa tai muita irtoroskia. Eikä aina viitsi imuroidakaan ennen luutuamista.

• eipä sen koommin

kuin olin lapsi oli sinipiika noin 30v sit käytössä,eipä ole sen koommin minun huushollissa näkyny,et moppia ja rättejä käytän siivouksessa.saahan mopin niin puhtaaksi huuhtelemalla kuin tarviikin, laittaa sit pesukoneeseen jos haluaa.

• "sinipiiat"

Nykyiset on oikeasti käteviä käyttää.

• eipä sen koommin
        "sinipiiat" kirjoitti:

rupesin miettiin et millaisias ne sinipiiat nykyään on jonkunlainen mielikuva niistäkin nyt tuli.yksin asuva mies kuin olen lapsuudesta jääny joku kuva niistä "vanhoista" sinipiioista,rättiä sen sienen päälläkin taidettiin pitää. mökiltä saattais vielä perinteinenkin sinipiika löytyä

• piika
        "sinipiiat" kirjoitti:

Miten nykyinen Sinipiika eroaa siitä, mikä oli 30 v sitten?
        Silloinkin Sinipiika muistaakseni "niiasi". Sieni taisi olla samalainen ja vain yhtä kokoa. Sienien kiinnitys ehkä oli erilainen. Muistanko oikein?

• eipä sen koommin
        piika kirjoitti:

Miten nykyinen Sinipiika eroaa siitä, mikä oli 30 v sitten?
        Silloinkin Sinipiika muistaakseni "niiasi". Sieni taisi olla samalainen ja vain yhtä kokoa. Sienien kiinnitys ehkä oli erilainen. Muistanko oikein?

vanha sinipiian sieni jos sitä niiauksella tarkoitat ?,se sienihän on siinä pitimessään ruuveilla kiinni,muistin mukaan se sieni oli sellaista "pehmeätä" superlonia.mikä kului sit hyvin nopeasti loppuun,rätti oli meillä sen sienen päällä sit.

• Oikea siivooja

Kannattaa investoida ja hankkia siivousvälineliikkeestä oikea levykehysmoppi säätövarrella ja asunnon koosta riippuvainen määrä mikrokuitulankaosia. Suosittelen Swepin microtechejä, käytän niitä sekä työssä että kotona. Itselläni on huone/lankaosa. Kostutan ne valmiiksi puhdistusaineliuoksella, jota kaadetaan lankaosien päälle n. 1 dl/lankaosa. Jätetään tasaantumaan ja kosteapyyhitään lattiat aina lankaosa puhtaaseen vaihtaen. Siivoussession jälkeen lankaosat pyykinpesukoneeseen pesuun ja ne ovat puhtaina seuraavaa siivouskertaa varten. Yleispuhdistusainetta ei kulu juuri lainkaan, koska lattioiden puhdistamiseen sitä kuluu se 5 ml, jolla saa 1 litran valmista käyttöliuosta, joka siis tarvitaan 10 lankaosan kostuttamiseen. Lisäksi menetelmä on helppo ja hygieeninen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe