Oon ajatellut ostaa digikameran. Canonin kameroita oon katsellut. Tarttis olla sellainen jolla saa hämärässäkin valokuvia. Niin ja mielellään ehkä että siinä olisi akku.
Mitä kannattaa ottaa huomioon digikameraa ostaessa.
Mitä suosittelisitte
4
949
Vastaukset
- Libo...
Juu eli , mun omia kriteerejä digipokkarille olis tässä :
- Kokonaisuuden kameran sisällä oltava laadukas eli optiikka (canon,leica mm) ja prosessoripuoli !
- pieni ja kestävä koko (lev. 100mm ,korkeus 50mm ja vahvuus n. 25mm) et menee todella paidantaskuun , alumiini tai teräsrunko
- hyväresoluutioinen ja kirkas (myös auringossa) väh. 2.5 tuumainen näyttö
- Selkeä ja opettava ja helppokäyttöinen menu , suomenkieli ei todellakaan ole mikään iso apu jos ruvetaan puhumaan esim. valkotasapainosta jolloin jokainen ymmärtää sen white balancenkin mut muuten on sit ulalla
- pienestä koosta huolimatta mukava käyttää , isot napit jne
- ja nyt siihen hämäräkuvaukseen liittyvää eli tarkennuksen apuvalo oltava ehdottomasti , valovoimainen objektiivi ja kuvanvakaaja pidemmille ilman salamaa käytettäville valoitusajoille
Näillä eväillä alla olis muutama huippuhyvä kameramalli sinulle , kaikissa 2.5 näyttö , kuvanvakaaja ja tarkennuksen apuvalo jne :
- Canon IXUS 800 IS
- Panasonic DMC-FX01 (laajakulmaobjekstiivilla)
- Ricoh R4 (myös laajakulmalla ja 7.1x putkella) - kysyvä luontokuvaaja
Haluaisin digikameran, jossa olisi mahdollisimman suuri zoom sekä iso resoluutio, koska kuvankäsitelyohjelmalla suurentaisin vielä lisää osia kokonaisuudesta.
Kyseessä olisi luontokuvaus ja siksi kaikki hämärä, infrapuna yms. ominaisuudet olisivat plussaa.
Vai onko parempi ostaa digivideokamera mainituilla ominaisuuksilla.
Ja tietysti helppokäyttöinen, pienikokoinen, selkeä yms. "mahdotonta", mukaan...- nyt ...
ihan jos sä kuvaamaan todella rupeet ja haluat että homma hoituu mallikkaasti ni sun täytyy sijoittaa harrastukseen vähän eri tavalla pätikkää , ei näillä pokkarikeskusteluissa juuri luontokuvauksesta kannata alkaan edes puhumaan
eli järkkärirunko kouraan ja siihen sitten alan asiantuntijoilta jos jonkinlaista putkea mukaan joissa valovoimaa on sit ihan eri tavalla - eäfoiijerwpir
talitinttejäkö meinasit sadasta metristä kuvata??
tuommoiseen luontopuolen hämärässä kuvaamiseen taitaa laite olla nimeltään canon EOS 5D ja putkeksi joku valovoimainen tötterö.
miksi niitä kuvan osia pitää suurennella jälkeenpäin näytöllä ? (vastaa digitaalizoomia)
kuvanlaatu kärsii moisesta interpoloinnista.
eikö olisi parempi opetella rajaamaan se kuva jo ennen napinpainallusta?
tulee ihan mieleen joku 3-4 kk sitten täällä ollutta kysymystä
"mikä kamera sopisi minulle, tarkoituksena on kuvata pikkulintuja sadan metrin päästä ja budjetti on 200-300 euroa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062731Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382441- 332359
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060