Voi kertokaa keinoja millä saisimme kohta 8-vuotiaan lapsemme nukkumaan omaan huoneeseensa? Välillä nukkui jo sielä ja palasi jossain vaiheessa takaisin meidän makkuriin. Nukkuu nyt patjalla lattialla ja ja vetoaa siihen, että kun tekin nukutte kahestaan ja mulla ei ole ketään kaveria...Apuva!
Keinoja lapsen saamiseksi omaan huoneeseen...
4
1052
Vastaukset
- sos
Kokeileppa vaikka tätä, että lapsi menee omaan sänkyynsä omaan huoneeseen ja sinä patjalle muutamaksi yöksi hänen huoneeseensa.
Joskus meillä auttoi se, että kun lapsi oli nukkunut omassa sängyssä esim. kaksi yötä niin kolmantena pääsi "vierailulle" meidän makkariin.Ja sitten taas omaan sänkyyn... - se,
siitä menee kirveen kanssa omaan huoneensa nukkumaan.
- Nukkumatti
oppi nukkumaan omassa huoneessaan kun hän sai nukkua siellä makuupussissä lattialla. Hän leikki olevansa retkellä. Itse voit keksiä erilaisia leikkejä, jossa yövytään huoneessa. Tärkeintä on, että lapsella on turvallinen olo. Älä sulje huoneen ovea ja käytä pistorasiaan laitettavaa yövaloa. Näyttäisi siltä, että hän kokee jäävänsä jotenkin ulkopuoliseksi kun vanhemmat nukkuvat yhdessä ja hän ei kuulu porukkaan. Viettäkää vaikka viikonloppuisin kaikki yhdessä aikaa vanhempien sängyssä. Kertokaa lapselle, että yöllä on epämukavaa nukkua ahtaasti kun kaikilla on tilaa, jos lapsi nukkuu omassa sängyssään. Keskustelu asiasta on tärkeää.
- Lapsihan testaa teitä...
Minä tekisin niin, että istuisin sängyn vieressä, kunnes lapsi nukahtaisi. Sanoisin, että on jo aika oppia nukkumaan omassa huoneessa ja et sinulla ei ole mitään hätää. Unikaverin voi kainaloon antaa, jos kaverin vierelleen haluaa. Kyllä lapsi siitä hiljalleen oppii. Ja tosiaan voit jättää johonkin esim. vessaan valon palamaan, jos lasta pelottaa pimeys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807