kaason puhe

kaaso

mitä kaikkea kaason puheessa olisi hyvä mainita? minä olen kaasona kesähäissä enkä saa puhetta tehtyä.
kaikkea olen ideoinut mutta edes puheen alkua en saa aikaiseksi. Olisi hyvä jos siinä olisi jotain hauskaa,liikuttavaa ja romanttista.

Auttakaa minua, kiitos.

12

43861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johanneli

      hei,


      itse kirjoitin juuri kaason puheen, häät viikon päästä. Koska aina odotetaan että puheen tulisi olla hauska ja liikuttava samaan aikaan, päätin suosiolla olla yrittämättä kirjoittaa täydellistä puhetta, tulee vain turhaa stresisä!

      Kirjoitin vain suoraan sydämestä lyhyen puheen, miten onnellinen olen heidän puolestaan, ja miten olen saanut seurata vierestä suhteen kehittymistä, pari hauskaa sanaa ensitapaamisesta ja lopuksi onnentoivotukset. Parempi puhe kun tulee suoraan sydämestä, kuin teennäisen hauska, saattaa olla vain nolompaa... anna bestmänin ja morsiamen isän hoitaa hauskuutus, ja toivota vain onnea parille:D

    • Ihmettelevä

      sanottavaa ? Jos noilla eväillä aiot pitää puheen niin Sinuna jättäisin väliin. Miksi pitää puhetta ? Aivan turhanaikasita, eiköhän siellä muut hoida sen puhepuolen. Itse olin bestmanina ja en todellakaan pitänyt puhetta.

      • ???

        et todellakaan pitänyt puhetta?
        ja se oli sinusta ookoo ja tavallista?
        ihmetystä olet ehkä vähän juhlakansassa herättänyt. sen sijaa kaason puheita kuulee harvemmin - muutaman kerran olen nähnyt kaason paikkaavan bestanin puhumattomuutta ja pari kertaa kyynelehtinyt kuunnelleesani morsiamelle läheisen kaasoystävän puhetta...
        jos puhut, puhu sydämestä, kaaso!


    • päästä kaasona..

      ja puhetta ei ole. tulinkin kalastelemaan vinkkejä täältä.
      ihmettelenkin hieman miksi minut on valittu kaasoksi. en edes tiedä hääparin ensitaapamisesta mitään ja koska pariskunta asuu muutaman sadan kilometrin päässä en oikein tiedä heidän suhteestakaan oikeen mitään muuta kuin hyvin sopivat yhteen, rakastavat toisiaan ja ovat niin onnellisia kuin hääpari voi vain olla.
      olen tuntenut morsiamen vuosia mutta emme kuitenkaan bestiksiä ole. puheen pitäminen tuottaa pään vaivaa mutta aion selviytyä siitä.

      • ehdotuksia

        aloita tai lopeta runolla - se virittää jo oikeaan tunnelmaan. Yhden upean bestmanin puheen muistan, joka alkoi runolla, välissä tarinaa sulhon nuoruudesta, hänen omista muistikuvistaan hääparin yhteistaipaleen aloittelustasta jne ja puhe loppui saman runon loppuosaan. Hieno!
        Kauniita sanoja puheilta kai hääpäivänä ennen muuta odotetaan.
        Joku hauska muisto saa hääväen helposti nauramaan, olisiko historiassa jotakin hupaisaa, jonka voisi kertoa ilman, että nolaisi morsion; hyvässä hengessä?
        Rohkeasti kirjoittamaan - ei puheen tarvitse pitkä olla, puhukaa ennen kaikkea sydämestänne!


    • kertoi

      moi, mun kaaso kertoi tarinan polttaripäivästä häissä. oli ottanut valokuvia tarinan liitteeksi mukaan. kiva ja naurattava puhe.

    • timpu

      Olen ensikuussa järjestettävissä ystäväni häissä myös kaasona ja en todellakaan aio pitää siellä mitään puheita! Minusta tuo koko puhe-pakko tuntuu aivan naurettavalta. Minusta ainut puhe, minkä ihmiset todella odottavat kuulevansa on morsiamen isän puhe, kaikki muut ovat vain ylimääräistä ohjelmaa.

      • toista mieltä!

        Näkökulma näissä kahdessa on niin erilainen, ettei niitä voi verrata keskenään.
        Kaaso on läheinen ystävä, joka on läheltä seurannut parin yhteiseloa, usein alkuvaiheista saakka, ja hänellä on monta hauskaa tarinaa kerrottavana - kyllä ylisö haluaa niitä kuulla!


      • timpu
        toista mieltä! kirjoitti:

        Näkökulma näissä kahdessa on niin erilainen, ettei niitä voi verrata keskenään.
        Kaaso on läheinen ystävä, joka on läheltä seurannut parin yhteiseloa, usein alkuvaiheista saakka, ja hänellä on monta hauskaa tarinaa kerrottavana - kyllä ylisö haluaa niitä kuulla!

        No on joo näkökulma todellakin eri, mutta en silti ihan helposti menisi hääyleisön eteen kertomaan meidän kommellelluksista ym yhteisistä jutuista. Ja oon todellakin saletti, että morsian vajoaisi häpeästä maan alle, jos kertoisinkin. Joten ihan morsmaikkuakin ajatellen, aioin kyllä todellakin jättää puheet mors. isälle! :)


      • sun mielipide
        timpu kirjoitti:

        No on joo näkökulma todellakin eri, mutta en silti ihan helposti menisi hääyleisön eteen kertomaan meidän kommellelluksista ym yhteisistä jutuista. Ja oon todellakin saletti, että morsian vajoaisi häpeästä maan alle, jos kertoisinkin. Joten ihan morsmaikkuakin ajatellen, aioin kyllä todellakin jättää puheet mors. isälle! :)

        itse pahastuisin, jos kaasoni ei puhuisi. Minusta se kuuluu asiaan - ja tuosta maan alle vajoamisesta; sitä tapahtuu kaikkien puheiden aikana, etenkin siinä isän puheessa... :)


      • timpu
        sun mielipide kirjoitti:

        itse pahastuisin, jos kaasoni ei puhuisi. Minusta se kuuluu asiaan - ja tuosta maan alle vajoamisesta; sitä tapahtuu kaikkien puheiden aikana, etenkin siinä isän puheessa... :)

        ootki ehkä vähä kamala kaveri. Mä en omissa häissä todellakaan pahastunut, kun kaasoni ilmoitti, ettei halua pitää puhetta! Ja nytkään tulevissa ystäväni häissä, bestman ja isukki pitää puheet ja morsiamella tullut mieleenkään, että kaason olis pakko pitää puhe.. Kato ystäviäkin on monenlaisia. Kyllähän ne puheet on pidety siviilissä jo moneen kertaan..


    • kaaso

      En tarvii enää mitään neuvoja.. häät oli jo aikoja sitten.. mut kiitti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe