Osaisiko kyseisetä autosta joku jotakin kertoa? Millainen auton kestävyys, tekniikka ilmeisesti erittäin kestävä? Mitenkä moottorissa voimaa, teho/vääntö.
Ja se tärkein, kuinka kyseisiä autoja on saatavilla, nimenomaan dieselversiona. Itselleni ensimmäiseksi autoksi. Mielellään automaatti yms. varusteita, mutta välttämätöntä ei ole. Ja siisti. Tekniikkaa tarvittaessa uusii, mutta peltihommiin en rupea. Eli ruosteeton. Löytyykö noita ylipäätään, aika vähän loppujen lopuksi näkee. Mustalaisilla etupäässä.
Ja väärä foorumi tietysti, mutta mitenkän toyotan crowni tuohon verrattuna? saako edes dieselinä, kestävyys yms.?
Diesel-Cedric
12
3882
Vastaukset
- Henro
Cedric oli Nissanin suurin vientimalli, joka tuli mallistoon 1960. Suomeen ensimmäiset tuodut Cedricit taisivat olla viidettä mallisarjaa, eli 130-sarjan autoja kuusikymmentäluvun loppupuolella, Suomessa niitä myytiin nimellä Personal Six ja Datsun 2200D, riippuen moottorivaihtoehdosta.
Nämä autot ovat kohtuullisen tuntemattomaksi jääneitä, seuraava malli 230 ja sitä seuraava 330 olivatkin sitten ne legendaariset mallit (Datsun 220C Diesel), joista Cedricin maine kestävänä autoina periytyy. Autot olivat, varsinkin 330, erittäin tukevatekoisia, pellit olivat numeroa paksummat kuin länsiautoissa, moottorit, varsinkin takseissa ollut SD22-dieselmoottori, olivat lujaa tekoa ja taksimiehet pitivät niistä luotettavuuden ja vähäisen huollon- ja korjaustarpeen vuoksi. Miinuspuolella oli vaatimaton suorituskyky ja jäykkä ajettavuus.
Suoralla bensakuutosella oli varustettu 240C (varhaiset 230-mallit), 260C ja 280C-mallit, joista viimemainittua ei kuitenkaan Suomeen ilmeisesti eksynyt yhtään yksilöä. Autosta oli myös farmarimalli sekä neli- ja kaksiovinen hardtop.
Näitä ei kovin montaa enää rekisterissä ole.
Seuraava malli korjasikin sitten kertaheitolla puutteet suorituskyvyssä kun myyntiin tuli 1980 vuodenvaihteessa 280C, joka oli varustettu 2,8-litraisella kuusisylinterisellä LD28-dieselmoottorilla. Lisäksi ohjaus oli tehostettu voisi sanoa amerikkalaiseen tapaan melkein tunnottomaksi (vaikka Amerikassa ei Cedriciä enää 60-luvun jälkeen oikeastaan myyty), varustetaso oli korkea sähköikkunoineen ja keskuslukituksineen. Tosin nämäkin varusteet sai aiempaankin malliin (ei tosin Suomessa ilmeisesti, ainakaan dieselmalliin), mutta uudessa 430-mallissa ne olivat vakiona. Lisävarusteena sai automaattivaihteiston ja ilmastoinnin.
430-mallisia Cedricejä ei taida myytäväksi asti kovin usein eksyä, ainakaan käyttöautoa ajatellen, joten sinunkin tapauksessa kyseeseen tullee 1984 myyntiin tullut Y30, jossa tekniikka oli lähestulkoon sama kuin edeltäneessä mallissa, mutta jossa varustetasoa oli entisestään lisätty ja kori tietysti oli uusi, tosin aika paljon edellisen mallin kaltainen. Näitä näkyy olevan esimerkiksi Keltaisessa Pörssissä olevan jonkin verran tarjolla.
Tekniikka on kestävää japsityyliin, ruoste on se, joka vaivaa useimpia yksilöitä, ja josta syystä Cedric-kanta pikkuhiljaa hupenee. Varaosia saanee tarvikkeena ainoastaan Motonetistä, Autokeskuksen tilannetta Y30-mallin suhteen en osaa sanoa.
Moottorin tehosta löytyy alan julkaisuista kaksia erilaisia arvoja, teho joko 84hv/4400r/min tai 85hv/4600r/min, vääntö 159Nm/2400 tai 167Nm/2600.
Automaatti vaihtaa hienosti ja pehmeästi, muutenkin vaihteiston toiminta on hyvin sovitettu moottorin ominaisuuksiin. Sähkövarusteet ovat yleensä toimintavarmoja samoin kuten muukin auton tekniikka, kuten sanottu, ruoste on se, jonka mukaan auto kannattaa valita ostaessa. Jos löytää ruosteettoman (vähäruosteisen) toimivan yksilön, on se turvallinen ostos, kunhan mustalaisia ei ole ollut omistajina, ainakaan kovin pitkään.
Dieselmallin rinnalla myytiin 3-litraista V6-moottorista bensaversiota sedanina (automaatti) tai farmarina (manuaali)
Y30-Cedricit ovat vuosimallia 1984-1989.
Toyota Crownia myytiin 70-luvulla Indenor-dieselmoottorilla varustettuna, muutostyö tehtiin suomessa. Crown sai oman dieselmoottorin loppuvuodesta 1979, kun silloin markkinoille tullut LS110-malli varustettiin Hiacesta tutulla 2,2-litraisella 66-hevosvoimaisella nelosdieselillä. Autoa myytiin Suomessa vuoteen 1984 tai 1985 asti, jolloin rinnalla myytiin MS123-mallista Toyota Crown 2.8i Super Saloonia, jossa oli 2,8-litrainen 170-hevosvoimainen suora 6-sylinterinen mooottori.
Crownejakaan ei paljoa ole myytävänä, autona se on hyvin paljon Cedricin kaltainen, ehkä vähän laadukkaamman oloinen materiaalivalinnoiltaan ja muutenkin. Itse olen aikeissa ostaa 1980-1982-mallisen Crownin joko dieselinä tai bensana entisöitäväksi ja taltioitavaksi jälkipolville. Yhden Cedricin jo omistankin.- MasterBlaster
Y30 Cedricin viimeinen vuosimalli on tehty 1988. Vuonna 1989 tuli uusi malli jota ei ole suomessa näkynyt. Tsekkaa www.nissancedric.tk. En ole ehtinyt laittaa sivuja kondikseen mutta kyllä sieltä kaikki cedricit löytyy.
- J
Eli Crownia ei kutoskoneisena dieselinä saa?
Olisin vieläkin kiitollisempi, jos osaisitte kertoa mm. cedricin perävaunupainot yms.
Eli mielestäsi tuollaisen 300-500tkm ajetun voisi ostaa? Pellit jos ovat kunnossa.
Onko kyseisessä jotain normaalista poikkeavia ruostepaikkoja, joita pitäisi tarkistaa? Vai käyttääkö vain sitten suosilla harkittava ostos autotohtorilla?
Mitenkä noin yleinen luotettavuus?
Käyttöautoksi kun tulisi, haussa kun ei ole mikään perinteinen teiniauto. Eli toisinsanoen, kun tulee menoa pidemmällekin, startataan ja kovaa ajoa suoraan rovaniemelle. Todennäköisesti vielä kärry perässä.
Ja minkä takia kyseinen? Hieno. Ei pääse mihinkään, mun makuuni erittäin hieno auto. 70%80 luvun loistokkuutta ja ylemmän luokan auton varustelua. Kokoa, painoa ja todennäköisesti myös turvallisuutta? Ei siis sitä nykyajan "joustavia vyöhykkeitä", vaan sitä, millä seinään ajetaaessa lähtee henki ja unon kanssa kolaroitaessa jyrätään yli.
Takaveto ja iso dieseli.
Onko tuo moottori muuten niitä perinteisiä "kaasu pohjassa", ilmeisesti, kuten vanhat mersunkin vapaastihengittävät. Eli mersun myllyyn verraten, vastaako kone enemmän kaksi-vai kolmisatasta?
Ja vielä tuosta hintatasosta. Pörssissä näkyy olevan "yksilöitä" 4000E ja "hyväkuntoisia" 2000E. Onko se hyväkuntoisten ja loistavien ja huonojen hinta minkälainen. Eräs autoliikekin myy vm.-81, kolmisen tonnia. Onko nuo hinnat mitenkä kohdallaan hyväkuntoiseen vermeeseen?
Ja kiitos vastauksista vielä kerran! - Henro
J kirjoitti:
Eli Crownia ei kutoskoneisena dieselinä saa?
Olisin vieläkin kiitollisempi, jos osaisitte kertoa mm. cedricin perävaunupainot yms.
Eli mielestäsi tuollaisen 300-500tkm ajetun voisi ostaa? Pellit jos ovat kunnossa.
Onko kyseisessä jotain normaalista poikkeavia ruostepaikkoja, joita pitäisi tarkistaa? Vai käyttääkö vain sitten suosilla harkittava ostos autotohtorilla?
Mitenkä noin yleinen luotettavuus?
Käyttöautoksi kun tulisi, haussa kun ei ole mikään perinteinen teiniauto. Eli toisinsanoen, kun tulee menoa pidemmällekin, startataan ja kovaa ajoa suoraan rovaniemelle. Todennäköisesti vielä kärry perässä.
Ja minkä takia kyseinen? Hieno. Ei pääse mihinkään, mun makuuni erittäin hieno auto. 70%80 luvun loistokkuutta ja ylemmän luokan auton varustelua. Kokoa, painoa ja todennäköisesti myös turvallisuutta? Ei siis sitä nykyajan "joustavia vyöhykkeitä", vaan sitä, millä seinään ajetaaessa lähtee henki ja unon kanssa kolaroitaessa jyrätään yli.
Takaveto ja iso dieseli.
Onko tuo moottori muuten niitä perinteisiä "kaasu pohjassa", ilmeisesti, kuten vanhat mersunkin vapaastihengittävät. Eli mersun myllyyn verraten, vastaako kone enemmän kaksi-vai kolmisatasta?
Ja vielä tuosta hintatasosta. Pörssissä näkyy olevan "yksilöitä" 4000E ja "hyväkuntoisia" 2000E. Onko se hyväkuntoisten ja loistavien ja huonojen hinta minkälainen. Eräs autoliikekin myy vm.-81, kolmisen tonnia. Onko nuo hinnat mitenkä kohdallaan hyväkuntoiseen vermeeseen?
Ja kiitos vastauksista vielä kerran!Crownia on ainoastaan nelosdieselinä.
Cedricin perävaunupaino on 1500kg.
Mitä muita tietoja kaipaat?
Jos pellit ovat kunnossa, niin siitä vaan. Kannattaa vielä tutkia puskurien alta, tai siis puskurien takaa, akun alta ja tavaratilan pohja.
Yleinen luotettavuus ja toimivuus on hyvä, itselläni on Laurel, jossa on samoja komponentteja ja esim. W123 Mersuun verrattuna se toimii luotettavamman oloisesti, vanhoissa Mersuissa kun on aina jotain ruuvailtavaa, Laurel on mulla se "työjuhta", joka toimii pomminvarmasti.
Ostaisin 430:n farmarimallin, jos sellainen jostain löytyisi. Y30-farkku olisi myös hieno, niitä ehkä joskus jossain näkee. 430 farmari on diesel, Y30 on bensakoneella.
LD28-moottori muistuttaa Mersun OM617:ää (300D), erona tietysti sylinterien lukumäärä. Teholukematkin ovat lähellä toisiaan, Mersussa 80 tai 88hv, Nissanissa 84hv (Laurel) tai 85hv (Cedric). Nissanin koneessa on hienompi saundi kuin Mersun koneessa, suorituskyvyltään ovat samankaltaiset.
Pörssin hyväkuntoinen 2000 euron Cedric on tyypillisesti sellainen hieman ruostetta ja paljon omia virityksiä sisältävä useilla omistajilla ollut peli, jollaista itse en ostaisi. Jos löytyy hyvä, vaikkapa sitten reilusti kalliimpi, josta on historia tiedossa ja joka on oikeasti siisti ja hyväkuntoinen, ostaisin sen huolimatta näennäisesti kalliimmasta hinnasta. Se edullinen kaikkine puutteineen alkaisi vain ajan myötä vituttaa ja silloin tulee mieleen että miksi en laittanut vähän enemmän rahaa ja ostanut kunnollista kerralla. Tämä tietysti pätee kaikkiin käytettyihin autoihin, mutta näissä näin vanhoissa ja kuitenkin suhtellisen harvinaisissa kun ei ole mitään listahintoja. Tietysti voi 2000 eurolla hyvänkin löytää, mutta varaudu pettymyksiin.
Kävin muuten koeajamassa sen Vammalassa olevan 81-mallisen ollessani siellä päin viime elokuussa, silloin pyynti oli muistaakseni 4800 euroa. Oli ikäisekseen siisti, aika vähäruosteinen, sisustassa oli jotain paikkoja rikki ja pieniä puutteita. Yhdellä omistajalla ollut, eläkkeellä olevalla taksisuharilla, jolla siis ajanut uudesta asti taksia, ajokilometrejä en muista. Auto toimi muuten kohtuullisesti, mutta ohjauksessa oli jotain vikaa, auto puolsi voimakkaasti oikealle, eikä ohjaus ja ajettavuus ollut muutenkaan sellainen kuin pitäisi.
Suosittelen sulle Y30:ää, uskon että se on se malli, josta pidät, jos vaan hyvän yksilön löydät. Automaatti sopii auton luonteeseen paremmin kuin manuaali ja automaattivaihteisessa on voimansiirron palikat todennäköisemmin paremmassa kunnossa.
Cedric Y30 on sisältä tilava, mutta tavaratila on yllättävän pieni. - Juho
Henro kirjoitti:
Crownia on ainoastaan nelosdieselinä.
Cedricin perävaunupaino on 1500kg.
Mitä muita tietoja kaipaat?
Jos pellit ovat kunnossa, niin siitä vaan. Kannattaa vielä tutkia puskurien alta, tai siis puskurien takaa, akun alta ja tavaratilan pohja.
Yleinen luotettavuus ja toimivuus on hyvä, itselläni on Laurel, jossa on samoja komponentteja ja esim. W123 Mersuun verrattuna se toimii luotettavamman oloisesti, vanhoissa Mersuissa kun on aina jotain ruuvailtavaa, Laurel on mulla se "työjuhta", joka toimii pomminvarmasti.
Ostaisin 430:n farmarimallin, jos sellainen jostain löytyisi. Y30-farkku olisi myös hieno, niitä ehkä joskus jossain näkee. 430 farmari on diesel, Y30 on bensakoneella.
LD28-moottori muistuttaa Mersun OM617:ää (300D), erona tietysti sylinterien lukumäärä. Teholukematkin ovat lähellä toisiaan, Mersussa 80 tai 88hv, Nissanissa 84hv (Laurel) tai 85hv (Cedric). Nissanin koneessa on hienompi saundi kuin Mersun koneessa, suorituskyvyltään ovat samankaltaiset.
Pörssin hyväkuntoinen 2000 euron Cedric on tyypillisesti sellainen hieman ruostetta ja paljon omia virityksiä sisältävä useilla omistajilla ollut peli, jollaista itse en ostaisi. Jos löytyy hyvä, vaikkapa sitten reilusti kalliimpi, josta on historia tiedossa ja joka on oikeasti siisti ja hyväkuntoinen, ostaisin sen huolimatta näennäisesti kalliimmasta hinnasta. Se edullinen kaikkine puutteineen alkaisi vain ajan myötä vituttaa ja silloin tulee mieleen että miksi en laittanut vähän enemmän rahaa ja ostanut kunnollista kerralla. Tämä tietysti pätee kaikkiin käytettyihin autoihin, mutta näissä näin vanhoissa ja kuitenkin suhtellisen harvinaisissa kun ei ole mitään listahintoja. Tietysti voi 2000 eurolla hyvänkin löytää, mutta varaudu pettymyksiin.
Kävin muuten koeajamassa sen Vammalassa olevan 81-mallisen ollessani siellä päin viime elokuussa, silloin pyynti oli muistaakseni 4800 euroa. Oli ikäisekseen siisti, aika vähäruosteinen, sisustassa oli jotain paikkoja rikki ja pieniä puutteita. Yhdellä omistajalla ollut, eläkkeellä olevalla taksisuharilla, jolla siis ajanut uudesta asti taksia, ajokilometrejä en muista. Auto toimi muuten kohtuullisesti, mutta ohjauksessa oli jotain vikaa, auto puolsi voimakkaasti oikealle, eikä ohjaus ja ajettavuus ollut muutenkaan sellainen kuin pitäisi.
Suosittelen sulle Y30:ää, uskon että se on se malli, josta pidät, jos vaan hyvän yksilön löydät. Automaatti sopii auton luonteeseen paremmin kuin manuaali ja automaattivaihteisessa on voimansiirron palikat todennäköisemmin paremmassa kunnossa.
Cedric Y30 on sisältä tilava, mutta tavaratila on yllättävän pieni.Tuosta automaattilaatikosta vielä.
Onko manuaali- ja automaattiversioissa sama perä?
Mitenkä hankala ja vaikea katsastettava (ilmeisesti ei siinä suhteessa vaikea) on tuon automaattilaatikon istuttaminen manuaalin tilalle?
Sopii suoraan ilmeisesti?
Tampereellakin näyttää jonkunlainen viidellä tonnilla olevan. Mutta jos vaihtoehtoina olisi 300tkm mustalaisilla ollut ja 600tkm ajettu vanha taksi,niin se vanha taksi ilmeisesti kannattaisi ostaa?
Ja laurellissa on sama kone siis?
Täytyypä sitä vielä miettiä.. Kaipa sekin ihan käypä peli olisi. - Henro
Juho kirjoitti:
Tuosta automaattilaatikosta vielä.
Onko manuaali- ja automaattiversioissa sama perä?
Mitenkä hankala ja vaikea katsastettava (ilmeisesti ei siinä suhteessa vaikea) on tuon automaattilaatikon istuttaminen manuaalin tilalle?
Sopii suoraan ilmeisesti?
Tampereellakin näyttää jonkunlainen viidellä tonnilla olevan. Mutta jos vaihtoehtoina olisi 300tkm mustalaisilla ollut ja 600tkm ajettu vanha taksi,niin se vanha taksi ilmeisesti kannattaisi ostaa?
Ja laurellissa on sama kone siis?
Täytyypä sitä vielä miettiä.. Kaipa sekin ihan käypä peli olisi.Muistaakseni perävälitykset ovat samat, en ole ihan varma, täytyy tarkistaa jos löydän tietoa jostain.
Kardaani pitää vaihtaa ja tietysti vivustot ja alipainehässäkät ja kickdownin ja overdriven katkaisijat ja sähköt pitää laittaa. Lisäksi mittaristot ja keskikonsolit ovat erilaiset. Eli aika paljon duunia vaatii, jos siis meinaa kaikki alkuperäisen oloiseksi saada.
Itse en niin paljoa kilometrimäärää tuijottaisi, vaan koettaisin onkia selville historiaa ja tutkisin kuntoa, mutta jos noista pitää valita, niin sen 600 tkm ajetun taksin ottaisin.
C31-mallisessa Laurelissa on siis sama kone, mutta ilmeisesti ajattelit vaihtoehtona uudempaa C32 Laurelia (1987-1991), jossa on RD28-moottori, eli se sama, joka on Patrol GR:ssä, tosin ilman turboa. Siinä on mm. erilainen sylinterinkansi ja iskutilavuuskin on eri, 2826cm3, LD28: kuutiotilavuus on 2793. Tehoa C32 Laurel dieselissä on 90 hv/4600 r/min ja vääntöä 170 Nm/2400 r/min.
Laurel on aavistuksen verran Cedriciä pienempi, akselivälissä on eroa 5cm, painoa on n. 80-100kg vähemmän, riippuen mallista. Varustelultaan se on Cedricin kaltainen, mm. ilmastointilaitteen ollessa jopa yleisempi varuste kuin Cedricissä. Ulkonäöltään ja sisustukseltaan se on lähempänä "tavallista" autoa, ollen kuitenkin luksusauto, mutta oli suunnattu niille, joiden mielestä Cedric oli liian "kitch".
Tekniikkaeroja mm. Cedricissä levyjarrut joka pyörässä, Laurelissa takana rummut, Laurelissa hammastanko ohjaus, Cedricissä kiertokuulatyyppinen ohjausvaihde.
Perävälitys on Laurelissa pitempi.
Laurelin perävaunupaino on 1200kg (voi olla katsastettu isommallekin painolle).
Hyväkuntoisen Laurelin löytäminen on Cedriciin verrattuna huomattavasti paljon helpompaa, ruoste kun ei niitä vaivaa samassa mittakaavassa. - ex.nipponisti
Henro kirjoitti:
Muistaakseni perävälitykset ovat samat, en ole ihan varma, täytyy tarkistaa jos löydän tietoa jostain.
Kardaani pitää vaihtaa ja tietysti vivustot ja alipainehässäkät ja kickdownin ja overdriven katkaisijat ja sähköt pitää laittaa. Lisäksi mittaristot ja keskikonsolit ovat erilaiset. Eli aika paljon duunia vaatii, jos siis meinaa kaikki alkuperäisen oloiseksi saada.
Itse en niin paljoa kilometrimäärää tuijottaisi, vaan koettaisin onkia selville historiaa ja tutkisin kuntoa, mutta jos noista pitää valita, niin sen 600 tkm ajetun taksin ottaisin.
C31-mallisessa Laurelissa on siis sama kone, mutta ilmeisesti ajattelit vaihtoehtona uudempaa C32 Laurelia (1987-1991), jossa on RD28-moottori, eli se sama, joka on Patrol GR:ssä, tosin ilman turboa. Siinä on mm. erilainen sylinterinkansi ja iskutilavuuskin on eri, 2826cm3, LD28: kuutiotilavuus on 2793. Tehoa C32 Laurel dieselissä on 90 hv/4600 r/min ja vääntöä 170 Nm/2400 r/min.
Laurel on aavistuksen verran Cedriciä pienempi, akselivälissä on eroa 5cm, painoa on n. 80-100kg vähemmän, riippuen mallista. Varustelultaan se on Cedricin kaltainen, mm. ilmastointilaitteen ollessa jopa yleisempi varuste kuin Cedricissä. Ulkonäöltään ja sisustukseltaan se on lähempänä "tavallista" autoa, ollen kuitenkin luksusauto, mutta oli suunnattu niille, joiden mielestä Cedric oli liian "kitch".
Tekniikkaeroja mm. Cedricissä levyjarrut joka pyörässä, Laurelissa takana rummut, Laurelissa hammastanko ohjaus, Cedricissä kiertokuulatyyppinen ohjausvaihde.
Perävälitys on Laurelissa pitempi.
Laurelin perävaunupaino on 1200kg (voi olla katsastettu isommallekin painolle).
Hyväkuntoisen Laurelin löytäminen on Cedriciin verrattuna huomattavasti paljon helpompaa, ruoste kun ei niitä vaivaa samassa mittakaavassa.Cedricillä on tullut ajettua 3X200 000km. Mahtava auto paitsi ajoominaisuudet olivat surkeat, kone oli tosi voimakas ja automaati vaihtoi hienosti sen ajan autoksi. 88 viimeisissä oli kaikissa ilmastointi ja melkein kaikissa automaatti. Viimeisessä laurel mallissa oli ilmastointi vakiona mutta muuten se oli ruma ja pieni joten 929 tuli tilalle. Suosittelen jos löydät siistin.
- mie
Vuonna ~80-84 LS110 Dieselin rinnalla myytiin suomessa MS110-mallia (super-saloon), jossa oli 2,8i 6-syl 145 hv bensiinimoottori.Mallin erottaa ulkoapäin mm. korinvärisistä puskureista (dieseleissä oli kromatut). Mainitsemassasi MS-123 oli todellakin 170hv 6-syl moottori (Twin Cam), MS-110 oli yhdellä nokalla,moottorityyppi 5ME. Huomioitavaa on, Crown on rungollinen auto, Cedric ei.
- Henkka Jiii
mie kirjoitti:
Vuonna ~80-84 LS110 Dieselin rinnalla myytiin suomessa MS110-mallia (super-saloon), jossa oli 2,8i 6-syl 145 hv bensiinimoottori.Mallin erottaa ulkoapäin mm. korinvärisistä puskureista (dieseleissä oli kromatut). Mainitsemassasi MS-123 oli todellakin 170hv 6-syl moottori (Twin Cam), MS-110 oli yhdellä nokalla,moottorityyppi 5ME. Huomioitavaa on, Crown on rungollinen auto, Cedric ei.
Ettei ole rungollinen eihän mersukaan ole. MB on paras kysykää vaikka Gouldilta.
- J
Henkka Jiii kirjoitti:
Ettei ole rungollinen eihän mersukaan ole. MB on paras kysykää vaikka Gouldilta.
Eikös tuo rungollisuus tuo tuohon aika paljon lisää kolariturvallisuutta ja jäykkyyttä. Vai mitenkä? Aika massiivisia pelejä molemmat, turvallisia siis ilmeisesti myös?
Ja tuosta crownista jos osaisi vielä joku lisää kertoilla. Tuntuu olevan myynnissä vielä vähemmän, kuin cedriccejä? Yleinen kunto ja vuosimallit? - A/C
J kirjoitti:
Eikös tuo rungollisuus tuo tuohon aika paljon lisää kolariturvallisuutta ja jäykkyyttä. Vai mitenkä? Aika massiivisia pelejä molemmat, turvallisia siis ilmeisesti myös?
Ja tuosta crownista jos osaisi vielä joku lisää kertoilla. Tuntuu olevan myynnissä vielä vähemmän, kuin cedriccejä? Yleinen kunto ja vuosimallit?Harmittaa vähän kun aikanaan luopui ko. vehkeestä. Oli -81 mallia sillä hiacen dieselillä. Tukeva, tilava, hiljainen ja mukava. Tuolla tehopaino suhteella (noin 60hv / 1,5 tonnia) ei mikään raketti, mutta leppoisa matka-auto. Kone kestää siinä missä mersussakin. Pellit vähän huonommin. Jos jostain löydät ehjäpeltisen mallin, niin kannattaa ottaa talteen. Ajettavuudeltaan "amerikkalaisempi" kuin esim. W123 mersu. Varusteita perusmallissakin kohtuu hyvin (keskuslukko, ratin korkeussäätö, alipainetuuletuskanavat, teatterisisävalot ym.) super saloonissa taitaa olla jo "kaikki herkut". Sisätilojen materiaalit ja viimeistely vimosen päälle.
- mie
J kirjoitti:
Eikös tuo rungollisuus tuo tuohon aika paljon lisää kolariturvallisuutta ja jäykkyyttä. Vai mitenkä? Aika massiivisia pelejä molemmat, turvallisia siis ilmeisesti myös?
Ja tuosta crownista jos osaisi vielä joku lisää kertoilla. Tuntuu olevan myynnissä vielä vähemmän, kuin cedriccejä? Yleinen kunto ja vuosimallit?Crown dieseleistä yleisimmin löytyy 1980-84 malleja, uudempia ei dieseleinä taidettu tuoda,vaan suurimmaksi diesel-malliksi jäi Cressida. Alkuperäinen moottori on Hiacesta tuttu 2,2 litrainen vapaastihengittävä 66 hevosvoimainen. Vaihteisto oli yleensä 5-vaihteinen, harvemmin automaatti, nelivaihteisiakin tosin oli. Vuosimallleissa ei hirveitä eroja ole, -80-82 malleissa on suorakaiteenmuotoiset parivalot ja iso neliönmuotoinen mittaristo. -83-> Etuvalot vaihtuivat yksittäisiksi suorakaiteiksi ja mittaristoon tuli pyöreät mittarit ja kierroslukumittari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693