näin 40 :n ylittäneenä sitä jotenkin tulee toisinaan haikea olo kun miettii menneitä aikoja,varsinkin valokuvia katsellessa.Muistan viime syksystä sen kun meidän tyttäremme meni ekalle luokalle.Tuntuu kuin se olisi ollut vasta hetki sitten.Nyt ollaan jo kesässä ja eikä aikaakaan niin mennään jo tokalle luokalle.Mitenkäs teillä muilla?
Haikeutta
12
765
Vastaukset
- äijäkäs
Mä olen ainakin repinyt kaikki vanhat valokuvat. Eipä tuu haikeutta, tana. Menneet on menneitä, kuolleet on kuolleita, hampailla vaan kiinni tähän paskaan, mitä elämäksi sanotaan.
- lapsuudesta,
koska miehelläni "ei ollut rahaa" ostaa kameraa. Niitä vähiä kuvia katsellessa mitä tyttärestäni on, alkaa vaan itkettämään.
- Loistava.polku
Minun elämäni muuttuu koko ajan antoisammaksi. Eka lapsenlapsi on yhtä juhlaa!
Ei sitä nuorena tiennyt kuinka hauskaa vanhana on....! ...On aika mennyt, esikoinen päättää peruskoulun ja loput tulee perässä. Mä en haikaile menneitä, pakko sanoo, et aika mennyt niin haipakkaa, ettei täs huomaa edes vanhenneensa, eli oon jäänyt 30:n ikävuoden loukkuun, väittää muut mitä tahtoo. Lapset vanhenee minä en, näin se vaan on!!
- Mama
Joo haikeelta tuntuu,kun aika rientää.Oma rakkaudenhetelmä jo kohta lentää pois pesästä,vaikka vastahan mä sen kättäriltä kotiin kuljetin.Ties vaikka olisin pian jo mummo nelikymppisenä.No toivottavasti ei ihan vielä sentään...
- Yanet
syksynä tuntui vaikealle. Ainokainen muutti ihka ensimmäiseen omaan asuntoon. Huomenna on lopputyön arviointi ja sitten sitä ollaan artesaanin ylpeä äiti.
- niisku-myy46
Ensimmäisen lapsen kohdalla kaikki on uutta. Koulu, rippikoulu, autokoulu jne. Kun asiat on kerran "koettu" tavallaan alistuu siihen, että aikaa ei voi pysäyttää. Lapset kasvavat ja heistä on päästettävä irti... Ei murehdita huomista vaan iloitaan tästä päivästä :)
- Felixman
menee. Lapset kasvavat nopeasti ja ei aikaakaan, kun ovat nuoria aikuisia. Seuraava vaihe, kun "lentävät" ulos pesästä. Hyvä niin. Näinhän mekin olemme tehneet. Ihmiset ovat ottaneet vissiin mallia luonnosta, eläimistä. Siellä emot tyrkkäävät jälkikasvun ulos pesästä, eikä sinne voi jäädä liian pikäksi aikaa....
- kaksi vanhinta
asuvat jo omillaan ja nuorimmainen on viimeistä vuotta peruskoulussa.
Ihan kivaa toisaalta kun elämä menee eteenpäin vaikka haikea olo tulee kun vanhoja valokuvia katselee.
Harmi vain kun siinä sivussa ittellekin tulee ikää lisää ja ryppyjä siinä mukana. - tuffe
sulla voi olla yhtä paljon hyviä vuosia edessäkin :))
Itse nautin kun omat 7 v:t kasvavat. Tulee mullekin ikään kuin pidempi lieka :) - buteo
Voi voi,haikea olo vähän väliä.Tuntuu että joka asiasta.
Muutama päivä sitten löysin muksujen vauvan vaatteita,ne muutamat jotka säilytän muistona.Siinä niitä huokaillen kääntelin...
Valokuvat tietenkin tuo muistot pintaan.Ja mökkikirjoja lukiessa aivan meinaa liikuttua.
Parikymmentä vuotta on kirjoitettu kaikki ylös mökkeilyreissuilla,meikäläisellä sitä tekstiä tulee joten tarinaa riittää.Samaten muiden stoorit samaisessa mökkikirjassa,haikeuden keskellä ilo sekoittuu joukkoon.Että kaikki on tallella,eletty elämä kirjaimin merkattuna.
Huokaus.
Muistan kun tuumattiin kuinka kiva on tulla mökille joskus "rauhassa" sitten kun tenavat on isoja.Nyt sitten kun siihen on mahdollisuus niin toivookin niitä entisiä tsäpinäaikoja takaisin!
Vähäsen joskus meinaa itkettää,ei voi mitään.
Surullinen en toki ole,näin sen elämän kuuluukin mennä.Haikeuden kuuluukin raapia syövereitä,se pitää elävänä ja kiitollisena. - potuttaisi
..jos olisikin joutunut käymään uudelleen ekan luokan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070