Isolle palapelille kehykset

Kerkko

Terve,

Haluaisin kehystää kokoamani 3000 palan palapelin mutta sopivia kehyksiä ei tahdo löytyä. Tietääkö kukaan mistä saisi isolle palapelille 114x82 cm valmiskehykset. isoimmat kehykset jotka olen löytänyt ovat 70x100cm. teettäminen maksaa vähintään 120 €, aika kallista.

13

12106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palapeli-friikki

      Joo, sama ongelma... sain vuosi sitten lahjaksi 3000 palan palapelein, joka on makee.
      En ole vielä edes aloittanut, kun ei meinaa kehyksiä löytyä. Hinku ois kova, mutta mistä kehykset? Ikea sun muut on kierretty ja tuloksetta.
      Kertokaa, jos olette törmänneet valmiisiin kehyksiin. Mittatilaustyönä teetätetyt kehykset ovat aika kalliit, kuten edellisessä kommentissa mainitaan. Voiko kenties jostain tilata kehyksiä suhteellisen edullisesti?

    • ...löysit

      Mistä löysit nuo 70X100 kehykset? Itellä olis suurinpiirtein tuon kokonen peli.

      • palapeli-friikki

        ainakin 70x100 kokoisia vaihtokehyksiä on Anttilassa ja Ikeassa. Molemista saa suhteellisen edullisesti ja ihan ok kehyksiä ovat.
        70x100 taitaakin olla isoin koko noissa vaihtokehyksissä, mitä tavarataloista löytää. En ole isompiin törmännyt...


    • tuon kokoiset

      taulut vielä kehystää, mutta ehkä tarvitset mittatilaustyönä teetetyt. Meillä ei tulleet valmiskehykset edes kyseeseen, kun kehystytimme 12 000 palan palapelimme, jonka pidempi sivu on liki 3m pitkä. Kaikkien kehysmallien tangotkaan (kehyksethän ostetaan valokuvausliikkeisiin n.280-295cm mittaisina tankoina) eivät olleet tarpeeksi pitkiä, joten oikeiden ja mieluisten kehysten löytäminen oli todella vaikeaa. Ja vielä, milläs kuljetat taulun paikalle, kun se on palapeli, missä sen mahtuu edes kehystämään jne.

      Tästä lähin pysyn ihan näissä muutaman tuhannen palan palapeleissä, vaikka kaapissa odottaakin 18 000 palan palapeli, jonka aion sitten valmiina liimata suoraan seinälle.

      • löytäjä

      • Nimetön

        Vieläkö meinaat tehdä sen 18000 palapelin?
        Mikä aihe sulla siinä on?
        Jos ei aika tai kiinnostus riitä enää, niin kaupittelepa mulle.
        Multa puuttuis enää se suurin.
        9000 ja 12000 löytyy seinältä.


      • 12 000 rakentaja
        Nimetön kirjoitti:

        Vieläkö meinaat tehdä sen 18000 palapelin?
        Mikä aihe sulla siinä on?
        Jos ei aika tai kiinnostus riitä enää, niin kaupittelepa mulle.
        Multa puuttuis enää se suurin.
        9000 ja 12000 löytyy seinältä.

        Vielähän mä meinaan sen rakentaa. Kerran olen jo hypistellyt paloja mutta tällä hetkellä ei ole sitä yksinkertaisesti tilaa rakentaa. Mutta sen aion silti tehdä, sori vaan en myy ;)

        Siinä on aiheena tämä Ravensburgerin "Tropical impressionen" tai jotain sen suuntaista, siis se sellainen viidakkoaiheinen palapeli.
        Tuo 12 000 palan on se New York-aiheinen, missä on se iso silta ja WTC-tornit.
        Mikä aihe sinulla on noissa palapeleissäsi? Kiinnostaa aina kuulla toistenkin isoista palapeleistä. Millä kiinnitit sen seinään ja mitä materiaalia seinä on?


      • Nimetön
        12 000 rakentaja kirjoitti:

        Vielähän mä meinaan sen rakentaa. Kerran olen jo hypistellyt paloja mutta tällä hetkellä ei ole sitä yksinkertaisesti tilaa rakentaa. Mutta sen aion silti tehdä, sori vaan en myy ;)

        Siinä on aiheena tämä Ravensburgerin "Tropical impressionen" tai jotain sen suuntaista, siis se sellainen viidakkoaiheinen palapeli.
        Tuo 12 000 palan on se New York-aiheinen, missä on se iso silta ja WTC-tornit.
        Mikä aihe sinulla on noissa palapeleissäsi? Kiinnostaa aina kuulla toistenkin isoista palapeleistä. Millä kiinnitit sen seinään ja mitä materiaalia seinä on?

        No voihan räkä!
        Ei kyl toisaalta ois noi aiheet kiinnostanu.
        Mulla on 9000 Babelin torni, vanerilla ja
        12000 Creation of Adam. Liimattu levyn päälle.
        Isompi seisoo leveän tv-tason päällä ja yläreunoista
        pultattu betoniseinään 8mm ankkureilla.
        Tarkoitus vielä 18000 palan p-peli kasata lattialle
        pleksin alle ku ei seinälle mahu.
        Makkarissa vielä pieni 3000 palan merisotamaalaus.
        Et semmottii.
        Kyllä meitä kahjoja löytyy :)


      • ulrica
        Nimetön kirjoitti:

        No voihan räkä!
        Ei kyl toisaalta ois noi aiheet kiinnostanu.
        Mulla on 9000 Babelin torni, vanerilla ja
        12000 Creation of Adam. Liimattu levyn päälle.
        Isompi seisoo leveän tv-tason päällä ja yläreunoista
        pultattu betoniseinään 8mm ankkureilla.
        Tarkoitus vielä 18000 palan p-peli kasata lattialle
        pleksin alle ku ei seinälle mahu.
        Makkarissa vielä pieni 3000 palan merisotamaalaus.
        Et semmottii.
        Kyllä meitä kahjoja löytyy :)

        Mitäs liimaa käytit liimatessa palapelin? Itselläni 12000 michel angelon luomisteoria odottaa liimausta, mutta en ole löytänyt mistään ohjetta liimaukseen.


      • tommi
        ulrica kirjoitti:

        Mitäs liimaa käytit liimatessa palapelin? Itselläni 12000 michel angelon luomisteoria odottaa liimausta, mutta en ole löytänyt mistään ohjetta liimaukseen.

        Itse liimasin 13200 lahaina visionin taustapuolelta erikeepperillä lakana kankaaseen. Ja sitten vaan propuilla seinään palapalin yläosasta kiini. Hyvänä puolena tossa on että sen voi ottaa alas ja pyörittää rullalle ja laittaa kaappiin piiloon sitten kun siihen kyllästyy. Liimaa meni aika reilusti 1.8l ja siveltimellä vaan levitin. Hyvä ja hieno tuli.


      • Nimetön
        ulrica kirjoitti:

        Mitäs liimaa käytit liimatessa palapelin? Itselläni 12000 michel angelon luomisteoria odottaa liimausta, mutta en ole löytänyt mistään ohjetta liimaukseen.

        Moro!
        Käytin ihan normaalia puuliimaa.
        Timpuri: Puu- ja yleisliima.
        Tasanen kerros ettei pursua palojen välistä.
        Itse vedin telalla liiman pohjalle sopivalle alalle.
        Kannatta varata aikaa reilusti 3-4 tuntia.
        Mulla meni 2.5 tuntia.
        palat liimasin 25x25cm kokoisina levyinä.


      • S_ri_P_mm
        12 000 rakentaja kirjoitti:

        Vielähän mä meinaan sen rakentaa. Kerran olen jo hypistellyt paloja mutta tällä hetkellä ei ole sitä yksinkertaisesti tilaa rakentaa. Mutta sen aion silti tehdä, sori vaan en myy ;)

        Siinä on aiheena tämä Ravensburgerin "Tropical impressionen" tai jotain sen suuntaista, siis se sellainen viidakkoaiheinen palapeli.
        Tuo 12 000 palan on se New York-aiheinen, missä on se iso silta ja WTC-tornit.
        Mikä aihe sinulla on noissa palapeleissäsi? Kiinnostaa aina kuulla toistenkin isoista palapeleistä. Millä kiinnitit sen seinään ja mitä materiaalia seinä on?

        Olen jo useamman vuoden etsinyt palapeliä, jossa WTCn tornit näkyvät. Haluaisin antaa sellaisen lahjaksi. Mistä sellaisen voisi ostaa?


      • wilow
        S_ri_P_mm kirjoitti:

        Olen jo useamman vuoden etsinyt palapeliä, jossa WTCn tornit näkyvät. Haluaisin antaa sellaisen lahjaksi. Mistä sellaisen voisi ostaa?

        juu mulla vähän sama ongelma....
        vaik mulla ei ole kuin 6000 palaa. :)
        mutta aika vaikeeta on ollu.. ku yritän nyt löytää jostain 170x120cm kehykset ni joo ei.
        et joutuu varmaan ite tekee. ajattelin sen lastulevyyn liimata ja sit lasi päälle ni pysyykö hyvin onko kokemuksii?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe