Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hollikset, valkohuulet, viinimäet

en keksinyt

Suomi- virolainen ystäväni menee taas kesälomaksi viroon ja aikoo tuoda sieltä mulle valkohuuli-, hollanninpurjo- ja viinimäkikotiloita, n. 20 yksilöä per laji. Onkohan se luvallista tuoda silja/viking linellä eläimiä maasta toiseen?

No kuitenkin, rupean siis kasvattamaan kyseisiä yksilöitä. Mun kanssa voi ruveta s-postin vaihtoon, osoitteeni [email protected]

Voin puhtaasti vannoa asian olevan totta, en ole mikään huijari ja muita kotiloita omistan vain yhden akaattikotilon, mutta ottaisin toki lisää.
Kokemusta on vasta vajaa vuosi, mutta opin koko ajan ja lisää haastetta olen saanut lehtokotiloista, ja rupesinkin kasvattamaan meripihkakotiloita ja pensaskotiloita, mutta meripihkojen kasvattamisessa on se ongelma, että eläimet kuolevat aina muninnan jälkeen o__o

Kun saan kotilot n. kolmen kuukauden kuluttua, voin myydä niitä heti ja se olisikin hyvä juttu koska talvella niitä en myy enkä halua kuuttakymmentä kotiloa jotka lisääntyvät jatkuvasti. Eli ajattelin säästäväni viisi kotiloa per laji.
Mahdollisesti myös virolaisia rotuja tulossa, sellaisia mitä en tunne mutta Helena lupasi ystävällisesti tuoda niitä niin paljon kuin löytää ja pystyy kuljettamaan.
Eli, jutellaan sähköpostissa! Kaikki kotiloaiheinen keskustelu on mukavaa. Kun saan kotilot, annan puhelinnumeroni johon voi laittaa tekstiviestiä. Kotiloiden myymisestä mulla ei ole kokemusta, joten siitä haluaisin kuulla lisää.

12

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en keksinyt

      tällä palstalla käyn harvoin ja taitaa olla vast toinen kerta kun kirjoitan tänne, joten s-postista mut saa paremmin kiinni kuin täältä.

      • Suski

        No musta on aika paljon toi 30kpl ´niistä lajeista, koska sit sulla on vähintään 60 kotiloa ja pystytkö hoitaa niitä kaikkia kunnolla? Vaikka alkaisit myymään niitä... ´Minusta se on turhan paljon... No eihän se ole mun asia, mutta sanoin vaan mielipiteeni!


      • Suski
        Suski kirjoitti:

        No musta on aika paljon toi 30kpl ´niistä lajeista, koska sit sulla on vähintään 60 kotiloa ja pystytkö hoitaa niitä kaikkia kunnolla? Vaikka alkaisit myymään niitä... ´Minusta se on turhan paljon... No eihän se ole mun asia, mutta sanoin vaan mielipiteeni!

        Unohin pistää et Meripihkakotilot kuolee yleensä muninnan jälkeen (ei ihna heti) et se on ihan normaalia.


      • alkup. kirjoittaja
        Suski kirjoitti:

        Unohin pistää et Meripihkakotilot kuolee yleensä muninnan jälkeen (ei ihna heti) et se on ihan normaalia.

        pitäiskö mulla sitten olla jotain kuuden vuoden kokemusta, että voin ruokkia ne, pitää niitä kädellä ja siivota niiltä paskat?


      • alkup. kirjoittaja
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        pitäiskö mulla sitten olla jotain kuuden vuoden kokemusta, että voin ruokkia ne, pitää niitä kädellä ja siivota niiltä paskat?

        tietenkin niiden kanssa tehdään muuta, mutta kuinka kauan on ollut kotiloita ei varmaan vaikuta niiden hoitoon, ei ainakaan omalta osaltani.

        ja luitko viestin loppuun? Sanoin säästäväni itselleni VIISI kotiloa per laji ja saan n. kolmea lajia joten= 3x5=15 ja ymmärrän, että varmaankin osaat laskea.

        Kannattaa katsos lukea viestit loppuun.


      • alkup. kirjoittaja
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        tietenkin niiden kanssa tehdään muuta, mutta kuinka kauan on ollut kotiloita ei varmaan vaikuta niiden hoitoon, ei ainakaan omalta osaltani.

        ja luitko viestin loppuun? Sanoin säästäväni itselleni VIISI kotiloa per laji ja saan n. kolmea lajia joten= 3x5=15 ja ymmärrän, että varmaankin osaat laskea.

        Kannattaa katsos lukea viestit loppuun.

        Holleilla ja viiniksillä on ainakin kysyntää omallakin paikkakunnallani. Muutamat ystävistäni ottavat ilmomielin kotilon. Tästä se kaikki lähtee pikkuhiljaa, katsos.


      • kotilo-fani
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        Holleilla ja viiniksillä on ainakin kysyntää omallakin paikkakunnallani. Muutamat ystävistäni ottavat ilmomielin kotilon. Tästä se kaikki lähtee pikkuhiljaa, katsos.

        Minäkin mailailin sulle noista holleista ja viiniksistä. Mutta et vastannut vielä?

        No ei 15 kotiloa ole haastava hoitaa, ainakaan noita lajeja. Kokemuksella tietää enemmän kotiloista koska on oppinut sen omalla perusteella ja osaa tehdä useat asiat rutiinilla koska "kirja"tieto ei aina ole ihan sitä mitä luullaan. Itselläni on n. 500 kotiloa ja 15 lajia ja tuloss aparin viikon sisällä taas 2 lisää. En laittanut tätä ylpeilläkseni vaan siksi että 12 vuotias pystyy hoitamaan tätä määrää (tosin iästä se välttämättä riipu yhtään). En edes tiedä oliskohan tuossa mitään ylpeilyn aihettä. xD
        Onnea sulle harrastukseen!


      • vivi
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        pitäiskö mulla sitten olla jotain kuuden vuoden kokemusta, että voin ruokkia ne, pitää niitä kädellä ja siivota niiltä paskat?

        hieman helposti...ei suski mitään pahaa tarkoittanut ja sinä heti alat nälvimään.en mäkään lukenu loppuun asti ja luulin et aiotpitää kaikki kotilot.opettele vähän itsehilllintää.;Dei tehä täst mitään riitaa.


      • olen kotilo-fani
        vivi kirjoitti:

        hieman helposti...ei suski mitään pahaa tarkoittanut ja sinä heti alat nälvimään.en mäkään lukenu loppuun asti ja luulin et aiotpitää kaikki kotilot.opettele vähän itsehilllintää.;Dei tehä täst mitään riitaa.

        Ööö, tarkoitatko mua vai alkuperäiostä kirjoittajaa? En mäkään tuota loppuun lukenut kunnolla.


      • Suski
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        tietenkin niiden kanssa tehdään muuta, mutta kuinka kauan on ollut kotiloita ei varmaan vaikuta niiden hoitoon, ei ainakaan omalta osaltani.

        ja luitko viestin loppuun? Sanoin säästäväni itselleni VIISI kotiloa per laji ja saan n. kolmea lajia joten= 3x5=15 ja ymmärrän, että varmaankin osaat laskea.

        Kannattaa katsos lukea viestit loppuun.

        Ajattelin vaan ettet saisi heti myytyä kaikkia... Kun en tienny et jotkut on kiinnostuneita! Sitä paitsi sainoin vaan mielipiteeni!

        Osaan kyl laskea ;)


      • alkup. kirjoittaja
        Suski kirjoitti:

        Ajattelin vaan ettet saisi heti myytyä kaikkia... Kun en tienny et jotkut on kiinnostuneita! Sitä paitsi sainoin vaan mielipiteeni!

        Osaan kyl laskea ;)

        olen välillä vähän vaahtopää --'
        :)


      • vivi
        olen kotilo-fani kirjoitti:

        Ööö, tarkoitatko mua vai alkuperäiostä kirjoittajaa? En mäkään tuota loppuun lukenut kunnolla.

        alkuperästä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe