Verorahat menevät kyllä väärään osoitteeseen kun valtio tukee rahallisesti steiner-kouluja (vai onko se kuntakohtaista?). Pitäisi saada päättäjien tietoisuuteen totuus näistä kouluista! Jokainen saisi ihan omasta pussistaan maksaa jos haluaa lapsensa huuhaa-oppeihin.
Haluatko rahallisesti tukea steiner-kouluja?
8
533
Vastaukset
- nettomaksaja
Joo, laitetaan vaan kaikki veroraha korvamerkityksi. Alkaisivat steinerkoulutkin saamaan enemmän rahaa.
Sinunkin verorahoistasi muuten menee ties kuinka monituhatkertaisesti suurempi osa tukemaan Euroopan köyhiä valtioita - kuten Englantia - kuin steinerkkouluja.- hipsu
Koska annan rahani mielummin vaikka Englantiin, kuin ihan huuhaa-toimintaan. En väitä etteikö steiner-koululaisten vanhemmat maksa veroja, mutta on täällä muutama steiner-hörhö palstallakin kertonut, että nokian insinöörejen pitäisi jättää työt ja alkaa kalastaa. Niinpä jos muidenkin ajatusmaailma on kovin kilpailuyhteiskunnan vastainen, niin eivät taida teidän rahat riittää ; )
- ei oo hyvä
hipsu kirjoitti:
Koska annan rahani mielummin vaikka Englantiin, kuin ihan huuhaa-toimintaan. En väitä etteikö steiner-koululaisten vanhemmat maksa veroja, mutta on täällä muutama steiner-hörhö palstallakin kertonut, että nokian insinöörejen pitäisi jättää työt ja alkaa kalastaa. Niinpä jos muidenkin ajatusmaailma on kovin kilpailuyhteiskunnan vastainen, niin eivät taida teidän rahat riittää ; )
Pitäis ehkä laittaa viestiä päättäjille siitä, että ei verorahoja steinerkoululle. Pitäs hoitaa jotenkin pois alta. Joko kaikki pistää viestiä erikseen tai sit tehään joku joukkokirje...
- Tuima mies
Muistan lueskelleeni steinerilaisuudesta juttuja Ultra-lehdestä, joka on rajatiedon huuhaa -lehti. Steinerin oppeihin liittyy niin kummia juttuja, ja opetussuunnitelmakin pohjautuu näihin oppeihin. Kannattaa ottaa kansanedustajiin yhteyttä, että saadaan steinerkoulujen valtionapu lakkautettua!
- poikkeamme...
muista :D
Meillä kaupunki pienensi jälleen avustuksiansa ja me vanhemmat maksamme tukimaksua ja teemme talkootöitä yhdessä lastemme kanssa ja niillä pystymme ylläpitämään koulun toimintaa :)
Joten pitäkää vain verorahanne minun puolestani. Eikös sille toiminnalle ole joku oma termikin? Veronkierto tms. ;) - ei oo hyvä
En varmaan enää yllätä tällä palstalla sanomalla, että minä nyt jos saisin päättää niin en verorahojani pistäisi Steinerkouluun. Mutta kun jos päättäjät on niin päättäneet ja verot kun on kerta maksettava, niin pakko tämä tilanne on vain hyväksyä. Minä en vain ole kovin innostunut siitä. No onneksi ei mun tarvitse olla antamassa muuten rahojani steinerkoululle, jos kerta muutenkin riittää tukijoita. Ei sota yhtä miestä kaipaa.
- filosofi
Kuten varmasti tiedät: steinerkoulu tulee valtiolle keskimäärin halvemmaksi. Oppilasmäärän mukainen valtionosuus on useimmissa steinerkouluissa suuruudeltaan 90% peruskoulujen saamasta osuudesta. Lisäksi noin puolet valtionapua saavista steinerkouluista ei saa kuntaosuutta lainkaan. Vanhemmat ovat kuitenkin samanlaisia veronmaksajia niin valtiolle kuin kunnallekin. Ja osa steinerkouluista on rakentanut myös koulurakennukset omarahoitteisesti. Säästöä tästäkin. Vanhempien varainhankinta ja tukimaksut ovat siis jo nyt oleellinen osa steinerkoulujen rahoitusta. Valtionosuuden pienentäminen veisi steinerkouluja enemmän elitistiseen suuntaan, mikä taas ei ole koulutuspoliittisesti toivottavaa.
- RudolfSteiner
maksavat myös sinun tollosi "peruskoulutuksen".
Se että lapsi käy steinerkoulua ei vapauta lapsen vanhempia valtionverotukselta - korjaa jos olen väärässä. Peruskoulu on "perusihmisille" ihan hyvä paikka, mutta mites sillon, kun "perus" eli keskinkertainen ei kelpaa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399