alkoholistiksikko?

jo n.30vuotiaana

Mietin tässä, että olenkohan menossa alkoholismin suuntaan.. En nykyisin vedä hirveitä kännejä kerralla (kuljen tosi harvoin ulkona), mutta saatan ottaa n.3-4 kaljaa kotona iltaisin (oli sitten arki tai viikon loppu)ja useampana päivänä peräkkäin (mikä käytännössä on n.4-5pv. Illalla/ iltapäivällä tulee vaan himo saada nollattua päivä ja saada kotityöt siedettäviksi.

4

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menossa siihen

suuntaan, koska itsekin olet huolestunut. Lue jotain asiaa koskevaa kirjallisuutta, sieltä ehkä löydät tutkimustuloksia ja vastauksen kysymykseesi.

• suolaa, suolaa

Sama meno. Six päck olutta per ilta ( 0,5 litraa siideriä alkuun). Viikonloppuna enemmän. Ei kyllä kiinnosta luokitukset alkoholisti vai ei, räkäkännissä ei tule örvellettyä, luokituksille ihan sama. Duunit hoidetaan, duuniin jos on meno niin aamulla on selvä etc.

Huolettaa vain että kestääkö elimistö vuosi vuoden jälkeen (yksilöllistä: kova deeku vetää kossupullon tai 2 per päivä vuosia ja kärsii vain kännistä ja rankan juomisen aiheuttamasta "rantojen mieheksi" tulemisesta, huonommat sisuskalut omaava saa haima/maksatulehduksen alta aikayksikön jo 6-8 öl per ilta tahdilla, kun nykii joka ilta.)

Lottopeliä. (Alkoholiriippuvuuden toki kehittää jokainen).

• hätää..

Jos nollaukseesi tosiaan riittää tuo sinun mainitsemasi 4pulloa olutta, niin olet VIELÄ ihan normi..
      Ainoastaan tuo jokapäiväinen käyttö on ehkä pienoinen merkki ongelmasta.
      Nyt sinun kanattaa ottaa jänistä sarvista ja yrittää muuttaa alkoholi tottumuksiasi.
      Ensimmäinen neuvo näin "kylmiltään" on, että vähennä.....älä juo viikolla...yritä sitä edes.

Ja täältä foorumin toisesta päästä voin sanoa, että kunpa neljä kaljaa vielä nollaiskin päivän....mutta ei..
      Joskus neljä tuoppia toi "rauhan", mutta nykyään iso-leijona voi olla vaikka ihan normi juttu tälläi tiistai-ehtoona!!????

Elikkä juoppojen laulu tähän: "Työni hoidan, kaiken teen, mutta silti jokaehtoo kossun veen"

Hienoa, että olet asiaa miettinyt ja ilmeisesti haluat tehdä sille jotain....GOOD!..viddu dee!!!!

Ps. se aine kun vaan jotain meistä vie.....ja pahasti!

• Se pyrkii ruokkimaan itse itseään ja kasvattamaan merkitystään, kunnes ihmisen elämään ei enää muuta mahdu. Ellei jotakin tule väliin.

Huolestuttavia oireita ovat mm. alkoholin mieliteko, jatkuva käyttö ja päiväjärjestyksen ohjaileminen siten, että juominen mahdollistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6700
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      27
      4180
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      33
      3056
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2993
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1908
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1624
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1528
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1480
    Aihe