luuserit

hamppi

jaa vai valmistuu taas lisää TYHJÄNTOIMITTAJIA !!! jota sitten vouhotetaan ... järjenköyhää hommaa.. lukio on ihan sama ku jatkas vielä yläasteella!!

19

1958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkuuu!

Eiks tullut yhtään ritsaa kyytiin tänään vai mikä on?

• valkolakki

Että sitä mieltä. Totta, ei lukiossa ole mitään sen kummallisempaa. Mutta ei se ihan yläasteeseen verrattavissa ole. Ja lukion kautta onkin useimmiten tarkotus jatkaa yliopistoon tai ammattikorkeaan. Sitä varten lukio on, yksi askel lähempänä tulevaa ammattia. Jokaiseen ammattiin ei ilman lukiota pääse.

Lukio on tavallinen koulu muiden joukossa. Valmistuminen on juhlimisen arvoista, myös muissa kouluissa.

• valkolakki

Amiksessa homma jatkuu ku lastentarhassa. Töitä siellä ei pahemmin tarvi tehä numeroiden eteen. :D Mut ei, en väheksy amislaisia.

• ja.......

Ja amis on sama, kun palattaisiin yläasteelta takaisin ala-asteelle.

• niin TÄYSIN

samaa mieltä! Amikset tulee tänne haukkumaan lukiolaisia, jotka on raatanu niska vähemmän tai enemmän hyvin tai vähän heikompien tulosten kera valkolakin itselleen, kun taas nämä ammattikoulun salskeat kasvatit pyörittelevät jakoavainta ja ovat töissä korjaamoissa lopun ikänsä. Joillekin se sopii, hyvä niin, mutta turha tulla tänne arvostelemaan ihmisiä, jotka toivovat elämältään hieman enemmän.

ONNEA KAIKILLE UUSILLE YLIOPPILAILLE!

t, ylioppilas myöskin :)

• lastentarha :D

En ole amiksien enkä lukiolaisten puolella, vaikka itse ensi keväänä kirjoitan. Lukiossa siis olen!

Ja voin rehellisesti sanoa, että parhaalla kaverillani (joka on kauppaoppilaitoksessa) on PALJON vaikeampia ja RASKAAMPIA tehtäviä kuin minulle, joka olen lukiossa!

Itse arvostan enemmän ammattikouluja, enkä tajua miksi edes lukiossa olen. Kirjotanpahan nyt ens keväänä kuitenkin, tässä vaiheessa enää järkeä jättää kesken ;)

Ja lukiolaisena sen sanon, että lukio se vasta lasten leikkiä on! En melkein ikinä jaksa tehdä läksyjä ja silti useimmista kurssikokeista satelee numeroiksi kaheksikkoa (8) :D

• vespa
        niin TÄYSIN kirjoitti:

samaa mieltä! Amikset tulee tänne haukkumaan lukiolaisia, jotka on raatanu niska vähemmän tai enemmän hyvin tai vähän heikompien tulosten kera valkolakin itselleen, kun taas nämä ammattikoulun salskeat kasvatit pyörittelevät jakoavainta ja ovat töissä korjaamoissa lopun ikänsä. Joillekin se sopii, hyvä niin, mutta turha tulla tänne arvostelemaan ihmisiä, jotka toivovat elämältään hieman enemmän.

Ylioppilastutkinnon voi suorittaa myös ammatillisen tutkinnon pohjalta kuten minä tein. En siis suorittanut kaksoistutkintoa vaan molemmat erikseen.

t, ammattitutkinnon suorittanut & ylioppilas

PS. Työssäni ei tarvita jakoavainta enkä työskentele korjaamossa.

• ...
        lastentarha :D kirjoitti:

En ole amiksien enkä lukiolaisten puolella, vaikka itse ensi keväänä kirjoitan. Lukiossa siis olen!

Ja voin rehellisesti sanoa, että parhaalla kaverillani (joka on kauppaoppilaitoksessa) on PALJON vaikeampia ja RASKAAMPIA tehtäviä kuin minulle, joka olen lukiossa!

Itse arvostan enemmän ammattikouluja, enkä tajua miksi edes lukiossa olen. Kirjotanpahan nyt ens keväänä kuitenkin, tässä vaiheessa enää järkeä jättää kesken ;)

Ja lukiolaisena sen sanon, että lukio se vasta lasten leikkiä on! En melkein ikinä jaksa tehdä läksyjä ja silti useimmista kurssikokeista satelee numeroiksi kaheksikkoa (8) :D

kyllä se lukio onki helppoa jos ottaa lähes kaikki maholliset aineet lyhyenä ja sit käy jotain musiikin syventäviä kursseja, et se lukion raskaus riippuu vähän millä tavalla sen käy.

• vanhempi yo
        niin TÄYSIN kirjoitti:

Kirjoitit "ylioppilas myöskin" - kuinkas noin paha kielivirhe pääsi oikein ylioppilaan tekstiin? :D

• AMIKSET HOT

Amikset HOT, lukio NOT!

• mä.

Arvostan lukiota ja sitä että kirjotin lukiosta hyvin arvosanoin tänä keväänä. Kasvatuksesta varmaan enemmänkin kiinni, mutta meidän suvussamme ammattikoululaisia pidetään toisen luokan kansalaisina.
      Omasta mielestäni kumpaakaan koulutusta ei tulisi halveksua, mutta kyllä lukiolaisilla on paremmat mahdollisuudet jatkossa kun amislaisilla.

• hape

" mutta meidän suvussamme ammattikoululaisia pidetään toisen luokan kansalaisina."

Tosin veronmaksajiksi kelpaamme kummasti.

• ylioppilas06

Näitä keskusteluja saa aina lukea, eivätkä ne lukioon lopu. Lukion jälkeen saa lukea kuinka amk:laiset ovat toisenluokan kansalaisia ja yliopisto-opiskelijat niitä fiksuja. Ihmiset hyvät, ei koulutus tee toisesta sen parempaa tai huonompaa. Ei ammattikoululaiset turhan takia pyörittele jakoavaimia, eivätkä lukiolaiset turhan takia pänttää oppikirjoja - molempia valmennetaan tärkeään ammattiin, jotta voisimme tulevaisuudessa elää hyvää elämää. En tajua, mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää, että aiheesta käydään lähes jatkuvasti keskustelua. Jokainen valitkoon mieleisensä linjan, eikä siitä saisi tehdä vielä mitään päätelmiä ko. ihmisestä. :| Aikuistutaan ja annetaan kaikille vapaus valita ilman että lokeroisimme heitä.

• valkolakki

En ymmärrä myöskään näitä keskusteluja. Kukin käy sen koulun, minkä tulevaisuutensa kannalta parhaiten näkee. Kullakin on omat suunnitelmansa. Sekä lukiossa että amiksessa opiskelu riippuu paljon siitä, miten sen ottaa.

Mut joo. Eiköhön nämä keskustelut jo riitä.

• ...

Tuohtumuksesi on ymmärrettävää. Onhan se ikävää,
      kun ammattikoulututkinnon suorittaneena sinulla
      ei ole mahdollisuutta korkeampaan akateemiseen
      tutkintoon. Ai niin, sekin on turhaa ja typerää
      vouhotusta eikä se johda mihinkään.

• mä vaan

Mietin varmaan viisitoista minuuttia mitä tähän kirjoittaisin sillä minulla on vahva mielipide, mutta en kai oikein tiedä mikä se on..

Itse olen tämän kevään ylioppilas ja on kai se ihan hienoa, mutta enemmän siitä on innoissaan isäni ja kovin ylpeä, mikä sinänsä on hassua, kun itse ihailen kovasti isän uraa. Aloitti työt nuorena työmiehenä ja on nyt rakennusmestarina Helsingissä ja on tehnyt kovaa työtä kaiken eteen.

Mitäs minä ajan takaa siis...kaikki eivät voi olla professoreita, sillä yhteiskunta ei toimi niin. Jonkun on rakennettava talot. Mikään työ ei ole vähäarvoisempaa kuin toinen ja Suomessa minkä tahansa linjan koulutus on arvokasta.

• Mestari-Masa
        mä vaan kirjoitti:

Mietin varmaan viisitoista minuuttia mitä tähän kirjoittaisin sillä minulla on vahva mielipide, mutta en kai oikein tiedä mikä se on..

Itse olen tämän kevään ylioppilas ja on kai se ihan hienoa, mutta enemmän siitä on innoissaan isäni ja kovin ylpeä, mikä sinänsä on hassua, kun itse ihailen kovasti isän uraa. Aloitti työt nuorena työmiehenä ja on nyt rakennusmestarina Helsingissä ja on tehnyt kovaa työtä kaiken eteen.

Mitäs minä ajan takaa siis...kaikki eivät voi olla professoreita, sillä yhteiskunta ei toimi niin. Jonkun on rakennettava talot. Mikään työ ei ole vähäarvoisempaa kuin toinen ja Suomessa minkä tahansa linjan koulutus on arvokasta.

Maailma ei pyöri ilman akateemisesti koulutettuja ihmisiä, mutta ei myöskään ilman näitä "amiksia". Kaikkia tarvitaan.

• tämän kevään yo

Ammattikoulun käyneellä on yhtä lailla kuin lukion käyneellä oikeus hakea kaikkiin korkeakouluihin. Tätä jostain syystä monet lukiolaiset eivät tiedä. Ovathan ne valmiudet aloille, joilla lukion oppimäärällä on merkitystä, amispohjaisella heikommat kuin lukiolaisella, mutta kyllä yliopistoihin päässeitä amislaisia on.

Minulle koko yo-tutkinto on vain välietappi, jonka juhlistaminen on hivenen kiusallista, kun ylioppilaita vieläkin niin hehkutetaan. Minähän valmistun yleissivistävästä koulusta, joka mielestäni on eräänlainen peruskoulun jatke sitä haluaville/tarvitseville (vaikeustason kasvua ja muita muutoksia vertaisin ala-asteelta yläasteelle siirtymiseen) ja johon suurin osa ikäluokasta menee. Kovan työn ja tuskan takana eivät E:n paperini ole olleet (6 ainetta ja pitkä matikka, en siis mennyt ihan siitä, mistä aita matalin). Lukio on raskas, jos siitä itselleen raskaan tekee, ja kevyt, jos niin haluaa. Amisaloilla on suuria eroja vaatimustasoissa kouluittainkin. Toiset pääsevät helpohkolla, toiset tekevät mielettömästi töitä opiskelun eteen.

Lukiolaiset mainostavat sivistyneisyyttään ja sitten pilkkaavat amislaisia. Kai siitä hyvä mieli tulee, mutta samalla alentaa arvostustaan ainakin minun silmissäni. Tietenkin myös amislaisten lukiolaisten pilkaaminen on yhtä typerää.

Ihmisiä ylikoulutetaan. Korkeakoulupaikkoja on kohta varmaan jokaiselle ikäluokasta, mikä olisi typerää. Minkä ihmeen takia niin monelle täytyy tarjota mahdollisuus käydä korkeakoulu, kun joillain ammattikoulualoilla on työvoimapula?

Ammattikouluista valmistuneita tarvitaan yhtä lailla kuin korkeakoulusta valmistuneita. Ystäväpiirissäni olen huomannut, että muutamat tähtäävät korkeakoulutukseen lähinnä siksi, että korkeakoulutus on korkeakoulutus. Lukioonkin moni on tullut asenteella, että ihan sama, mutta amikseen en mene. Toisen luokan kansalaisuus -ajattelutapa on älytön.

Lukio ei juurikaan avartanut maailmankuvaani tai laajentanut yleissivistystäni (yleissivistys on suurimmaksi osaksi aivan muuta kuin lukio-opit). Jatko-opintovalmiuksia en hirveästi saanut alan takia, mutta mm. kielitaito karttui ja olihan lukio loppujen lopuksi positiivinen kokemus.

Ylioppilas06, olen täysin samaa mieltä kanssasi.

• ad/hd

Yläasteelle kuuluisit näköjään itsekin lapsellisine mielipiteinesi... Itse saan 3.6. valkolakin päähäni ja olen siitä kyllä todella ylpeä, sen verran vaivaa olen sen eteen nähnyt. Eikä valmistuva lukiolainen ole yhtään sen enempää tyhjäntoimittaja kuin kukaan muukaan, jatkokolulutuspaikkaan ja ammattiin tähtään itsekin. Ja katson avartaneeni maailmankuvaani ja saaneni rutkasti enemmän yleissivistystä kuin joku paskantärkeä amis. Kaikki kunnia muiden tekemälle arvokkaalle työlle, mutta kaikki eivät välttämättä halua lattiankuuraajiksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5876
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe