Vaikka minulla ei mitään siteitä Lahteen olekaan niin olen viime kuukausina kirjoitellut paljon Etelä-Suomen Sanomien nettipalstalle. Mielestäni se on ollut todella hyvä palsta ja paljon hyviä ja viisaita kirjoittajia.
Nyt sekin on pilattu kun sinne tuli rekisteröintipakko. N2/3 kirjottajista on kadonnut taivaan tuuliin. Nyt valitettavasti palsta on muuttunut ihan tyhjänpäiväiseksi löpötyspalstaksi, jolla haukutaan muita ihmisiä eikä asiaa puhuta enää juuri lainkaan.
Mikäli ESS ei varta avsten halua palstaa tappaa niin he korjaavat tekemänsä virheen mutta eihän omien virheiden tunnustaminen kuulu ihmisluontoon.
ESS:n palsta
10
802
Vastaukset
- cedrik
kerran kokeilin kirjoittaa jotain nikillä vapaa, mutta se sisäänkirjaussivu jumittui. Pääsin sitten lopulta sisään, mutta en enää muistanutkaan mitä piti kirjoittaa. Kun ei voi enää käyttää omaa nimimerkkiään, niin eipä myöskään oikein huvita. Tuollaisella yleisellä nikillä kun voi laukoa mitä tahansa.
Kävin seuraamassa menoa ja totesin tuon mainitsemasi tason laskun. Yksi sivusto siis vähemmän seurattavaksi ja kun Jippiikin on jäänyt unholaan niin aikaa jää muuhun surffailuun.
Pilaisivat vielä tämänkin niin voisi lopettaa kirjoittelun kokonaan. Tänne nyt olen kuitenkin rekisteröitynyt, mutta harvemmin jaksan kirjautua sisään. Toivotaan, että palstan entiset kirjoittelijat löytävät tiensä vaikkapa tänne.- Antikana
Ess:llä käydään keskustelua lähes tulkoon siinä, missä ennenkin. Kirjoitan itse sekä Ess:llä että täällä samalla rekisteröidyllä nikilläni (kirjoitin jo ennen Ess:n rekisteröitymispakkoa siellä Antikanana). En ymmärrä, miksi rekkaamisesta nousi niin suuri haloo. Mitä siinä muuttui niin peruuttamattomasti? Mitä menetettävää on, kun rekisteröityy sinne käyttäjäksi? Yhtä anonyymejä ollaan kuin ennenkin:) Tosin tarpeen niin vaatiessa, uskaltaisin kirjoittaa jopa omalla nimellänikin keskustelupalstalle. Jos kirjoittaa asiasta eikä jauha vain pelkkää p*skaa, niin eipä siinä mitään hävettävää ole. Uskottavuus siinä ainakin lisääntyisi.
Jos keskustelu ryöstäytyisi käsistä aivan älyttömyyksiin saati laittomuuksiin, niin yhtälailla ylläpito pyrkisi selvittämään kirjoittajan henkilöllisyyttä ip-osoitteen avulla. Näin siis ilman rekkaustakin varmasti tapahtuisi! Hankalistakin asioista pystyy tuomaan esille yhä omia kärkkäitäkin mielipiteitä. Näin on nyt ja oli myös ennenkin. En tiedä millaisia kirjoituksia te rekkausta säikähtäneet sinne kaipailette. Ess:n keskustelupalstalta löytyy yhä kaikenlaisia aina asiallisista teksteistä hieman asiattomimpiin teksteihinkin. Provoilun ystäville on myös tarjolla paljon keskustelun avauksia. Mitä siis jäi puuttumaan? - cedrik
Antikana kirjoitti:
Ess:llä käydään keskustelua lähes tulkoon siinä, missä ennenkin. Kirjoitan itse sekä Ess:llä että täällä samalla rekisteröidyllä nikilläni (kirjoitin jo ennen Ess:n rekisteröitymispakkoa siellä Antikanana). En ymmärrä, miksi rekkaamisesta nousi niin suuri haloo. Mitä siinä muuttui niin peruuttamattomasti? Mitä menetettävää on, kun rekisteröityy sinne käyttäjäksi? Yhtä anonyymejä ollaan kuin ennenkin:) Tosin tarpeen niin vaatiessa, uskaltaisin kirjoittaa jopa omalla nimellänikin keskustelupalstalle. Jos kirjoittaa asiasta eikä jauha vain pelkkää p*skaa, niin eipä siinä mitään hävettävää ole. Uskottavuus siinä ainakin lisääntyisi.
Jos keskustelu ryöstäytyisi käsistä aivan älyttömyyksiin saati laittomuuksiin, niin yhtälailla ylläpito pyrkisi selvittämään kirjoittajan henkilöllisyyttä ip-osoitteen avulla. Näin siis ilman rekkaustakin varmasti tapahtuisi! Hankalistakin asioista pystyy tuomaan esille yhä omia kärkkäitäkin mielipiteitä. Näin on nyt ja oli myös ennenkin. En tiedä millaisia kirjoituksia te rekkausta säikähtäneet sinne kaipailette. Ess:n keskustelupalstalta löytyy yhä kaikenlaisia aina asiallisista teksteistä hieman asiattomimpiin teksteihinkin. Provoilun ystäville on myös tarjolla paljon keskustelun avauksia. Mitä siis jäi puuttumaan?"Provoilun ystäville on myös tarjolla paljon keskustelun avauksia."
Joo, just noita on nykyään pelkästään. Tämän portaalin luulisi siihen tarkoitukseen riittävän.
Aika pieni piiri siellä näyttää pyörivän. Mutta kiva, että joku viihtyy sielläkin. - Antikana
cedrik kirjoitti:
"Provoilun ystäville on myös tarjolla paljon keskustelun avauksia."
Joo, just noita on nykyään pelkästään. Tämän portaalin luulisi siihen tarkoitukseen riittävän.
Aika pieni piiri siellä näyttää pyörivän. Mutta kiva, että joku viihtyy sielläkin.Muistanpa joskus jopa keskustelleeni sinun kanssasi Ess:llä. Se tosin oli aikaa ennen rekkaamista. Vielä minulle jäi hieman epäselväksi millaista keskustelua sinä toivoisit (Ess:llä) käytävän? Eli millainen juttukategoria sieltä puuttuu? Vakavaa keskusteluako tarkoitat? Vai tyhjänpäiväisiä päänaukomisjuttuja? Haukkumisia? Noista mainitsemistani kaikkia sieltä löytyy:) Esimerkiksi itse olen avannut sinne yhden vakavaa keskustelua herättävän avauksen (tosin keskustelu pyörähti melko pian pois aiheesta ja meni provoiluksi muutamien vastausten jälkeen). Olen myös avannut muutaman asiallisen, mutta humoristisen keskustelun. Joku sinne kaipaa vakavista aiheistakin keskustelua. Ja sitäkin on siis ollut:) Kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää, mutta olisi todella hauskaa tietää, mitä sinä tarkoitit:)Minä olen kirjoittamisen ja keskustelun suhteen melko kaikkiruokainen, tosin pidän eniten niistä pitkistä ja syvällisistä pohdinnoista. Myös huumoria ja tietoa arvostan korkealle:)
Kiva, että olen löytänyt itseni kahdelle keskustelupalstalle, Ess:lle ja Suomi24:lle. Aion kirjoitella kummassakin myös jatkossa. Ess:ssä on se hyvä puoli, että siellä saa herätettyä keskustelua paremmin kuin täällä. Useampi henkilö ja melko nopeastikin ottaa osaa ja kantaa keskusteluun. Täällä ei aina saa herätettyä yhtään ihmistä mukaan avauksiin. Ja jos saa, vastauksena on törkeätä v*ttuilua, sanojeni vääristelyä ja niin, sitä provoilua. Olen toki itsekin joskus sortunut provoiluun, mutta tällä palstalle se on silmiinpistävää ja hyökkäävää. Olen sen huomannut, koska yhdessä vaiheessa avasin tosi aktiivisesti uusia keskusteluja Heinolaan. Nyt jos avaisin sinne jälleen uuden keskustelun, olisin varma, että kukaan ei oikeasti kommentoisi sitä mitenkään. Jos kommentteja tulisi, niin kaikki olisivat vain haistattelua. Että tälläisiä kokemuksia minulla Suomi24:lta. Ess:llä olen saanut joidenkin ihmisten kanssa todella hauskaa ja antoisaa keskustelua aikaiseksi ilman mitään haistatteluja ja pysyimme jopa aiheessakin. Nämä ovat siis minun näkemykseni asioihin:) Hauskaa päivän jatkoa sinulle, cedrik:) - xxx
Antikana kirjoitti:
Muistanpa joskus jopa keskustelleeni sinun kanssasi Ess:llä. Se tosin oli aikaa ennen rekkaamista. Vielä minulle jäi hieman epäselväksi millaista keskustelua sinä toivoisit (Ess:llä) käytävän? Eli millainen juttukategoria sieltä puuttuu? Vakavaa keskusteluako tarkoitat? Vai tyhjänpäiväisiä päänaukomisjuttuja? Haukkumisia? Noista mainitsemistani kaikkia sieltä löytyy:) Esimerkiksi itse olen avannut sinne yhden vakavaa keskustelua herättävän avauksen (tosin keskustelu pyörähti melko pian pois aiheesta ja meni provoiluksi muutamien vastausten jälkeen). Olen myös avannut muutaman asiallisen, mutta humoristisen keskustelun. Joku sinne kaipaa vakavista aiheistakin keskustelua. Ja sitäkin on siis ollut:) Kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää, mutta olisi todella hauskaa tietää, mitä sinä tarkoitit:)Minä olen kirjoittamisen ja keskustelun suhteen melko kaikkiruokainen, tosin pidän eniten niistä pitkistä ja syvällisistä pohdinnoista. Myös huumoria ja tietoa arvostan korkealle:)
Kiva, että olen löytänyt itseni kahdelle keskustelupalstalle, Ess:lle ja Suomi24:lle. Aion kirjoitella kummassakin myös jatkossa. Ess:ssä on se hyvä puoli, että siellä saa herätettyä keskustelua paremmin kuin täällä. Useampi henkilö ja melko nopeastikin ottaa osaa ja kantaa keskusteluun. Täällä ei aina saa herätettyä yhtään ihmistä mukaan avauksiin. Ja jos saa, vastauksena on törkeätä v*ttuilua, sanojeni vääristelyä ja niin, sitä provoilua. Olen toki itsekin joskus sortunut provoiluun, mutta tällä palstalle se on silmiinpistävää ja hyökkäävää. Olen sen huomannut, koska yhdessä vaiheessa avasin tosi aktiivisesti uusia keskusteluja Heinolaan. Nyt jos avaisin sinne jälleen uuden keskustelun, olisin varma, että kukaan ei oikeasti kommentoisi sitä mitenkään. Jos kommentteja tulisi, niin kaikki olisivat vain haistattelua. Että tälläisiä kokemuksia minulla Suomi24:lta. Ess:llä olen saanut joidenkin ihmisten kanssa todella hauskaa ja antoisaa keskustelua aikaiseksi ilman mitään haistatteluja ja pysyimme jopa aiheessakin. Nämä ovat siis minun näkemykseni asioihin:) Hauskaa päivän jatkoa sinulle, cedrik:)Jokaisella on tietysti oma mielipiteensä asiaan. Oma mielipiteeni on rekisteröitymistä vastaan. Olen joka asiassa vastaan kaikkea pakkoa ja sensuuria.
Mielestäni internetin pitäisi olla täysin vapaata sananvapauden osalta ja jokainen voi sen verran käyttää itsesensuuria mitä lukee ja mitä ei. Kenenkään ei ole pakko lukea jos joku aihe tuntuu epämiellyttävältä.
Tuntuu että siellä ess palstalla on muutama henkilö jotka haluaa olla palstapoliiseja ja määrätä mistä kirjoitetaan ja mitä. Saivat aikaan jo rekisteröinninkin vuosien mankumisen tuloksena.
Vinkki: Kokeilkaa nimimerkkiä ja salasanaa x
- Kapinallinen
ESS lopetti sananvauden Lahdessa.
Kuka on syypää? Poliitikot vai palstapoliisit?
Palstasta tuli ainaakin kerralla mummo ja pappa palsta.
Niille keitä palsta vielä kiinnosttaa ja haluaa olla anonyymeja niin tuossa olisi pari vapaata nimimerkkiä eli salasana on sama. Älkää kertoko palstapoliiseille.
joo
niin
?
!- Siirakki
Netlarin sananvapauden päätti Lahden kokoomus.
- Ihmettelevä
Näppituntumalla -palstalla joku kirjoitti 3.6.2006: "Tällä palstalla selviää lahtelaisten todellinen älykkyys, pissoista, pyykeistä, Lordista jaksetaan jauhaa, uskomatonta, on junteilla aiheet."
Kysymys ei ole lahtelaisten älykkyydestä, vaan ESSn sensuroinnista. On sinne todellista asiaakin yritetty lähettää, MUTTA ESS ei julkaise.
Median kuuluisi olla valtaeliitin vahtikoira. Lahtelainen media näyttää olevan valtaeliitin istumapaikan nuolija. - julkaisematon viesti
Ihmettelevä kirjoitti:
Näppituntumalla -palstalla joku kirjoitti 3.6.2006: "Tällä palstalla selviää lahtelaisten todellinen älykkyys, pissoista, pyykeistä, Lordista jaksetaan jauhaa, uskomatonta, on junteilla aiheet."
Kysymys ei ole lahtelaisten älykkyydestä, vaan ESSn sensuroinnista. On sinne todellista asiaakin yritetty lähettää, MUTTA ESS ei julkaise.
Median kuuluisi olla valtaeliitin vahtikoira. Lahtelainen media näyttää olevan valtaeliitin istumapaikan nuolija.Lähetin itse viestin näppituntumalla palstalle. Viestissä annoin negatiivista palautetta postin toiminnasta. Viestiä ei julkaistu. Kyse oli postinkantajan toistuvasti väärin jakamasta postista. Ja avatuista kirjeistä postilaatikossa.
Itselle asia on tosi ikävä. Virheitähän kaikille sattuu, mutta kun sama toistuu jatkuvasti ja posti ei mitenkään kommentoi, vaikka joka kerta olen asiasta ottanut yhteyttä sekä netin kautta että henk.kohtaisesti käymällä kyseisessä postitoimistossa. Tuntui että ainoa keino on kirjoittaa siitä julkisesti. Mutta eipähän sekään onnistunut. Itse en enää luota postin kulkuun ollenkaan. Koiran kakoista, uskottomuudesta, tupankan hajusta ym. saa kyllä kirjoittaa, mutta kun valitat jonkun viranomaisen toiminnasta, niin se ei enää etlarissa menekkään läpi.
- Syndrooma Lahti
Kulkupuheiden mukaan Hämeen kokoomuksen eduskuntavaaliehdokas radiojohtaja Ilkka Viljasen eduskuntavaalikampanja edellyttää sitä, ettei Netlari toimi enää entiseen tapaansa.
Vaikka Timo Seppäjä yrittäjistä jää pois ja vapaita kokoomusääniä on jaossa, ei silti Lahti kestä enää kunnalliskeskustelua vapaasti, vaan on olemassa riski, että päijäthämäläiset äänestävät kantahämäläisiä ja äänisaalis valahtaa Riihimäen tai Hämeenlinnan seuduille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138