Poikaystäväni joutui "tappeluun", toisin sanoen hänen päälleen käytiin. Olin itse todistajana tilanteessa. Menimme käräjille asiasta ja hävisimme (koska minä olen liian läheinen poikaystävälleni, en ole pätevä todistaja, vaikka suhteemme ei ole mitenkään rekisteröity ja hän puolustautui). Asia meni hovioikeutee, mutta pelkäämpä että emme voita tälläkään kertaa. Tahtoisinkin tietää onko kenelläkään kokemusta vastaavasta, voiko poikaystäväni esim saada itse pahoinpitelysyytteen?? Tai muuten tietoa näistä tällaisista lainpykälistä ja asioista. Voiko asiaa enää esim sovitella? Oikeus on ensiviikon keskiviikkona ja minua hirvittää nähda se hakkaaja taas. Voiko täällä enää turvallisesti kävellä iltasella omalle autolleen, ilman että joku käy päälle ja kun puolustat itseäsi, niin saatkin itse syyt niskoillesi.
tyttö.
3
929
Vastaukset
- Mututuntumalta...
Terve.
En ole itse koskaan oikeuteen joutunut mistään, mutta pakko sanoa, että se on mahdollista, että poikaystäväsi saakin syytteet. Jokainen tapaus tutkitaan tapauskohtaisesti ja mikäli asiaa käännetään päälaelleen ja esim päällekäyjällä onkin ruhjeita ja poikaystävästäsi ei löydy mitään, niin nopeasti onkin puheet ja näytöt poikaystävääsi vastaan. Tuollaisessa tilanteessa olisi tärkeätä saada hakkaaja tunnustamaan, että oli päällekävijä ja poikaystäväsi puolustaja. Silloinhan siitä tuskinpa mitään tulee vaikka puolustus ei olisikaan oikeutettu... Se tietenkin riippuu ihan millaisesta turpakäräjistä on ollut kyse. Mikäli siinä on vain pari lyöntiä muksutettu heti alkavaan tai toimessa olevaan hyökkäykseen eikä turhia lyöntejä annettu, niin voipa siitä selvitä ihan ilman, että tuomiota härävarjelun liioittelustakaan tulee... Loppupeleissä sanoisin, että aika arpapeliä se joissakin tapauksissa on. Eteenkin mikäli puolustaja on piessyt päällekävijän ja päällekävijä vie jutun oikeuteen.
Omasta mielestäni naisena ei kannata liikkua ulkona pimeän aikaan tai myöhäsellä, sillä niin paljon on nykyisin hulluja liikenteessä.
Mutta muista, se että tärkeintä on pysyä hengissä ja ehjin nahoin. Vaikkakin tuosta tulisi merkintä johonkin niin käsitykseni mukaan poikaystävällesi tai sinulle ei sattunut mitään pahempia? Se on tärkeintä. Jos tilanteeseen joutuu jossa joutuu puolustautumaan niin silloin tulee toimia ja antaa asian olla mikäli siitä selvitään ja mikäli juttu menee oikeuteen niin katsotaan miten se etenee... Terveyshän se tärkein on.- arpapeliä
Jos mitään pahempaa ei ole käynyt niin parempi kun kun olisi lyönyt kättäpäälle nujakan jälkeen. Jos tällä päällekäyjälle on tullut myös vammoja niin melko vaikeaa on selvitä tuomiotta. Oikeus ei huomioi yleensä kumpi on aloittanut jos molemmilla on vammoja tai varsinkin jos aloittajalla on pahemmat vammat. Oikeus hommista voi lisäksi saada kuitenkin ikuisia "kavereita" jos toinen kuuluu ns. kaitapuolen kulkijoihin... Ja kuten ed. kirjoittaja totesi niin terveys on tärkeintä.
- varaudu
Kannattaa ottaa asianajaja.Tuollaisia kavereita on joka paikkakunnalla. Kokeilevat jos sais jostain "hynää" tavalla tai toisella. Tuo tapa on ilmeisesti suosittua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041