Ongelmia palkanmaksuasioissa..

Liian vaikeaa..

Jos maataloon palkataan työntekijä niin mitä maksuja siltä peritään palkasta? Ainakin ennakonpidätys ja sosiaaliturvamaksu, mutta miten on eläkevakuutusmaksut? Maksetaanko ne Melalle suoraan? Voiko siis palkka.fi palvelua käyttää?

8

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutenvaan

tilat olemaan niin isoja, ettei enään ilman renkejä niitä pysty hoitamaan? Piiat, rengit, niitähän oli joskus historassa...kehitys edistyy vai mennäänkö takaperin..lankkipojat vielä kadunkulmiin..

• niitä maksuja

Mela on mielestäni vain viljelijää varten, työntekijä on Lel:issä (paitsi jos on viljelijän lapsi).
      Lel.
      sotu.
      työttömyysvakuutusmaksu
      tapaturmavakuutusmaksu.
      ryhmähenkivakuutus.
      lomarahat.

Ja tärkein tietenkin se palkka ja sen ennakonpidätys.

Olikohan muuta?

• jlkkj

Itse olen jättänyt tilitoimiston asiaksi laskea palkat ym. muut kulut.Ilmoitat vain tunnit ja tuntipalkan ja työntekijän verotodistuksesta kopio. Ei tarvi stressata ja homma toimii. Eikä ole kallista.

• isäntä...

Mistä tuommoisia oikein sikijää? Opettele lukemaan kysymys, jos ja kun et tiedä. ÄLÄ KOMMENTOI JOKA PAIKKAAN!

• voi että
        isäntä... kirjoitti:

Mistä tuommoisia oikein sikijää? Opettele lukemaan kysymys, jos ja kun et tiedä. ÄLÄ KOMMENTOI JOKA PAIKKAAN!

Ei sinunkaan vastaus paljoa anna esitettyyn kysymykseen, joka sekin on täysin avuton.
        Jos ei tiedä perusasioita, niin parempi jättää palkkaamatta ketään.

• jlkkj
        isäntä... kirjoitti:

Olisit ite vastannut jos tiedät. Minä tiedän kyllä ja siksi kerroin,että on paljon yksinkertaisempaa antaa tilitoimiston laskea mitä mihinkin pitää maksaa. LEL maksu,tel maksu,tyött.vakuutus maksu ja ns. lomaraha ja ennakonpidätys palkasta. Nämä kaikki minä joudun maksamaan,tilitoimisto laskee,minä vaan maksan.

• Paalinpyörittäjä
        jlkkj kirjoitti:

Olisit ite vastannut jos tiedät. Minä tiedän kyllä ja siksi kerroin,että on paljon yksinkertaisempaa antaa tilitoimiston laskea mitä mihinkin pitää maksaa. LEL maksu,tel maksu,tyött.vakuutus maksu ja ns. lomaraha ja ennakonpidätys palkasta. Nämä kaikki minä joudun maksamaan,tilitoimisto laskee,minä vaan maksan.

Minun kaikki työntekijät tällä hetkellä yrittäjiä, joten palkanmaksu helppoa!
        Palkkaan lisään vain alvin ja maksan pois!
        Tulee timpurikin kolmanneksen halvemmaksi, verrattuna palkansaajaversioon!

• Kissanainen

Meillä olleet kaikki vieraat palkansaajat ovat saaaneet palkkansa tilitoimiston laskemina.Toimitamme toimistolle tarvittavat perustiedot palkansaajasta ,työnalkamis/loppumis ajankohdan ja sovitun tunti tai kk palan ,vuosilomat yms.
      Toimisto laskee sotut,lellit,tellit,lomarahat,verot,työkalukorvaukset ja muut mahdolliset kulut ja vie laput pankkiin ja se taas hoitaa maksun.
      Ihan turha noita on käydä joka kk itte laskemaan ja jos tulee virhe niin se on taas tilitoimiston moka ja vastuu jos oot tunnit ja perustiedot itte ilmottanut oikein. Verotuksessa voit vähentää tilitoimiton kulut sitten normaalisti tietenkin.

Muutama on ollut sellenen että on ollut nimellä yrittäjä ja on maksettu vaan peruspalkka ja alv käteen ja on itte hoitnut muut kulut.Lähinnä jonkinlaisia urakointihommia on nää ollu ,ei normaalia rukkas työtä.

Suosittelen tilitoimiston käyttöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe