Junalla vai bussilla?

TahtooIrlantiin

Olen nyt varannut majoitukset Irlannista, reitti on seuraavanlainen: 1 yö Dublinissa, 2 yötä Corkissa ja 1 yö Galwayssa. Ja siis takaisin Dubliniin.

Katselin ja yritin vertailla bussi ja junareissuja. Bussilla olisi kaiketi halvinta liikkua, open road pass 3 päiväksi 45,- mutta ehkä yksittäisinä lippuina vieläkin halvemmalla? Juna olisi nopeampi ja mukavampi, mutta hintoja en löytänyt mistään. Vr myy 3 päivän junapasseja (hinta muistaaksni 70-80 euroa).

Entä pääseekö Corkista junalla mitenkään järkevästi Galwayhin (aikataulusta olin ymmärtävinäni että kiertää Dublinin kautta??)?

Kiitokset mahdollisista vastauksista jo etukäteen :)

4

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja junista

Itse olen enimmäkseen matkustanut Irlannissa busseilla. Junat on toki nopeampia, mutta myös kalliimpia, ja yhteyksiä on vähemmän. Asun Galwayssa, ja tänne olen aina tullut Dublinista bussilla, kestää liikenteestä riippuen 3-4 h. Junien hintoja ei näy suoraan Iarnród Éireannin nettisivuilla, koska ne vaihtelee sen mukaan milloin matkustaa... Viikonloppuisin ilmeisesti edullisempaa kun viikoilla, mutta kannattaa tarkistaa vaikka sitten paikan päällä. cork-Dublin väli kanattaa matkustaa bussilla, se kestää kyllä reilut 4 tuntia, mutta on sentään suora yhteys, ja hinta yhteen suuntaan noin 15 e. Lisäks niitä busseja menee tosi useesti, arkena peräti n. tunnin välein.Jos junalla lähtis, joutuis tosiaan menemään Dublinin kautta, joten aikaa kuluis enemmän ja rahaa. Yksi yö Galwayssa ja Dublinissa on aika vähän, ottaen huomioon miten paljon matkoihin menee aikaa... Mutta hyvää matkaa jokatapauksessa ! :)

• edelliseen

Tarkoitin siis että Cork-Galway -väli kannattaa tehdä bussilla, ei Cork-Dublin...

• Aranita
        edelliseen kirjoitti:

Tarkoitin siis että Cork-Galway -väli kannattaa tehdä bussilla, ei Cork-Dublin...

Irlannista.
        Bussila pääset Corkista Galwayhin, vaihto Limerickissä. Eipä juuri tarvitse odotella, senkun heivaat kassin autosta toiseen.
        Yksi yö/paikka on tosi vähän.
        Yksin Galwayhin minulta meni 5 pv ja silti jäi jotain puuttumaan.
        Jo kiertomatkat esim. Burren, Connemara, visiitti Aranilla ja viereisillä saarilla, vie vähintään sen päivän.
        Olitpa sitten omalla autolla tai bussimatkalla.
        Kuitenkin, kivaa reissua!
        Varaa kaikenlaista kampetta mukaan. ;-)
        Minulle sattui kolme sateetonta päivää kahden viikon reissulle, mutta siihen tottuu pian, ei paljoa haittaa.

• TahtooIrlantiin

Kiitokset neuvoista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4990
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1053
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      927
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe