Syöttekö jotain vitamiineja tai muita lisäravinteita varsinaisten lääkkeiden ohella?
Itse syön karpalovalmisteita, magnesiumtablettia, kromia, kalkkitabletteja ja joskus B-vitamiinikuurin. Kaikkia muita, paitsi B-vitamiinia syön jatkuvasti. Lisäksi syön maitohappobakteereja, mutta en ihan joka päivä, vaan tarvittaessa.
kalluppi
12
625
Vastaukset
- ii-li
Onko siitä jotakin hyötyä? Olen kyllä kuullut, että niiden syöminen on suotavaa antibioottikuurin jälkeen, mutta turistiripulin ehkäisyn lisäksi en tiedä mitään muuta hyötyä niiden käytöstä.
Joskus ammoin söin niitä matkustaessani eksoottisiin maihin, mutta huomasin sen turhaksi. Parhaiten pärjäsi, kun söi sikäläistä jogurttia. Ei tullut koskaan vaivoja. (Eikä maitohappobakteerien aiheuttamaa ummetusta.)- syön
maitohappobakteereita; minulla on 2-tyypin diabetes ja syön siihen kahdenlaisia tablettia (ja iltainsuliini, mutta se ei kai vaikuta vatsaan), kahdenlaisia verenpainelääkkeitä. Välillä on vatsa ihan sekaisin näistä lääkkeistä. Tähän auttaa se maitohappobakteeri. Vatsa korjaantuu sillä. Lisäksi auttaa, jos tuonne alapäähän tulee hiivaa (olen siis nainen). Sillä maitohappobakteerilla on ainakiin minuun ihmeellinen vaikutus. Kysyin kerran lääkäriltä, että onko mitään terveydellistä estettä syödä niitä vaikka joka päivä ja hän sanoi, että ei, koska eihän se ole lääke.
- syön syön
Aloeverageelijuomaa, seleeniä, e-vitamiinia, omaga-3 rasvahappoja, kalaöljyä, kalsiun-kalium-magnesiuma ja natriumvalmiste, monivitamiinivalmiste, klugosamine ja msm-rikki.
- neiti-zx
...taas syön noita omega-3 ja jotain monivitamiineja...varmuuden vuoksi...
- a-woman1
lääkärin määräyksestä rautaa C-vitamiinia (rauta ei imeydy ilman C:tä) ja talvisaikaan kalanmaksaöljykapseleita ja suonenvetoon magnesiumia kuureina.
- ii-li
a-woman1 kirjoitti:
lääkärin määräyksestä rautaa C-vitamiinia (rauta ei imeydy ilman C:tä) ja talvisaikaan kalanmaksaöljykapseleita ja suonenvetoon magnesiumia kuureina.
Minä venyttelen jalkojani aina saunassa. mutta jos jostakin syystä en menekään saunaan, niin koko sauraavan viikon minua vaivaa suonenveto tai "melkein" suonenveto. Se estyy, jos ehdin panna jalkani oikeaan asentoon. Nukkuessa ei aina ehdi.
Ainakin ennen oli sellaista lääkettä kuin Crampiton, mikä käsitääkseni oli käsikauppatavaraa. En ole sitä vielä ostanut, kun yleensä se jalkojen venyttely on auttanut.
Jos magnesium todella auttaa, niin taitaakin olla hyväksi ostaa sitä. Miten pitkiä kuureja sinulla on? - Anskuliini
ii-li kirjoitti:
Minä venyttelen jalkojani aina saunassa. mutta jos jostakin syystä en menekään saunaan, niin koko sauraavan viikon minua vaivaa suonenveto tai "melkein" suonenveto. Se estyy, jos ehdin panna jalkani oikeaan asentoon. Nukkuessa ei aina ehdi.
Ainakin ennen oli sellaista lääkettä kuin Crampiton, mikä käsitääkseni oli käsikauppatavaraa. En ole sitä vielä ostanut, kun yleensä se jalkojen venyttely on auttanut.
Jos magnesium todella auttaa, niin taitaakin olla hyväksi ostaa sitä. Miten pitkiä kuureja sinulla on?suonenvetoon oli suolasilakka ja runsaasti vettä.
Usein olen kunnon hikilenkin jälkeen seuraavana yönä kärsinyt suonenvedosta, nyt minulla on kaliumtabletti päivittäin ja suonenvedot on lähes loppuneet. - sitroen.
Anskuliini kirjoitti:
suonenvetoon oli suolasilakka ja runsaasti vettä.
Usein olen kunnon hikilenkin jälkeen seuraavana yönä kärsinyt suonenvedosta, nyt minulla on kaliumtabletti päivittäin ja suonenvedot on lähes loppuneet.hörppään pullon suusta keskimäärin kerran päivässä Neurovitan -nimistä B-vitamiinia pillerin otan silloin kun satun muistamaan.
Magnesiumin ja kalkin saan maidosta, turha niitä on muualta ostaa. Maitohappobakteeritkin saa piimästä halvemmalla kuin apteekista - ja tuoreina! - Anskuliini
sitroen. kirjoitti:
hörppään pullon suusta keskimäärin kerran päivässä Neurovitan -nimistä B-vitamiinia pillerin otan silloin kun satun muistamaan.
Magnesiumin ja kalkin saan maidosta, turha niitä on muualta ostaa. Maitohappobakteeritkin saa piimästä halvemmalla kuin apteekista - ja tuoreina!tuli mieleen tuleva hyttyskesä, kannattais syödä b-vitamiinia niin hyttyset pysyis loitolla.
- a-woman1
ii-li kirjoitti:
Jos magnesium todella auttaa, niin taitaakin olla hyväksi ostaa sitä. Miten pitkiä kuureja sinulla on?Lääkäri sitä magnesiumia määräsi (joskus sellaistakin, jossa sinkkiä) ja nyt olen syönyt pitkän aikaa joka päivä yhden tabletin. Jos hikoilee paljon, poistuu tarpeellisia hivenaineita, jolloin saattaa tulla magnesiumin ja sinkin vajausta. Pidän silloin tällöin muutaman viikon paussin tabletin ottamisessa. Kokemukseni mukaan auttaa. Lisäksi laitan usein villasukat yöksi; jos jalat ovat lämpimät, tulee kramppeja harvemmin. Crampiton kai vaikuttaa kielteisesti sydämen toimintaan; lääkärini kielsi ottamasta sitä.
Jos kuitenkin joskus saat kramppeja, lämmitä kramppaava kohta vaikka suihkulla tai hiusten kuivaajalla; nekin auttavat hätätilassa.
Kesä on usein helpompaa, kun on lämmintä. Mukavaa jatkoa:). - ii-li
a-woman1 kirjoitti:
Lääkäri sitä magnesiumia määräsi (joskus sellaistakin, jossa sinkkiä) ja nyt olen syönyt pitkän aikaa joka päivä yhden tabletin. Jos hikoilee paljon, poistuu tarpeellisia hivenaineita, jolloin saattaa tulla magnesiumin ja sinkin vajausta. Pidän silloin tällöin muutaman viikon paussin tabletin ottamisessa. Kokemukseni mukaan auttaa. Lisäksi laitan usein villasukat yöksi; jos jalat ovat lämpimät, tulee kramppeja harvemmin. Crampiton kai vaikuttaa kielteisesti sydämen toimintaan; lääkärini kielsi ottamasta sitä.
Jos kuitenkin joskus saat kramppeja, lämmitä kramppaava kohta vaikka suihkulla tai hiusten kuivaajalla; nekin auttavat hätätilassa.
Kesä on usein helpompaa, kun on lämmintä. Mukavaa jatkoa:).Nuorena auttoi se, että antoi krampin tulla ja koukisti jalkansa sen mukaisesti. Se meni silloin nopeasti ohi.
Nykyisin sama temppu vain pahentaa sitä, ja jalka on kipeä monta päivää. Nykyisin auttaa se, että ojentaa jalkansa mahdollisimman suoraksi eikä anna krampin tulla. Vaikka kyllähän se tulee, jos myöhästyy jalan ojentamisessa sekunnin murto-osankin.
Nyt olen alkanut saada suonenvetoja myös varpaisiin ja jalkapohjaan. Ne eivät ole kivuliaita ja menevät nopeasti ohi. Täytyy heti huomenna mennä apteekkiin ostamaan magneesiumia.
(Sukkia en pysty pitämään jalassani yöllä, vaikka olisi miten kylmä tahansa. Minä nukun parhaiten silloin, kun makuuhuone on viileä. Avasin makuuhuoneen ikkunan kuukausi sitten, ja se saa olla auki jouluun asti, ellei ulkoa kuuluva meteli pakota sulkemaan sitä.)
[Asiasta toiseen: Huomasin viime apteekkireissullani, että jos lääkäri määrää käsikauppalääkettä, niin sitä ei kannata ostaa reseptillä. Se tulee kalliimmaksi kuin suoraan hyllystä valitsemalla. Apteekit nimittäin velottavat siitä, että ne kirjoittavat ja liimaavat pakkauksiin ne lappunsa. Kysymyksessä oli vain 45 senttiä, mutta kuitenkin.]
- pari päivässä ja
kalsiumia osteoporoosin hoitoa varten. vitamiinilääkkeitä en syö, mutta ensi syksynä riivin taas pihlajanmarjoja ja pakastan ne. sisältävät paljon c-vitamiinia ja flavonoidia, kts googlesta.lisäksi karoteeni tekee ihosta terveen ruskean koko vuodeksi.2-3 marjaa/vrk.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318