Oliko kukaan Kuopion yliopistossa tänään biotieteiden kokeessa? Ilmeisesti sisäänpääsyyn vaaditaan todella hyvin menny koe.
Biotieteet
4
876
Vastaukset
- biologiksi..kai?
Varmaankin. Jos siitä porukasta valitaan n.40 oppilasta (mikäli viime vuoden haun mukaan menee). Suoraan sisään pääsee vain ällän papereilla.
Biologian ja ite ala kysymykset menivät hyvin, mutta matikka otti koville. Olis menny paremmin, jos olis maoli saanut olla mukana. Helppoudesta päätellen ei passaisi olla paljoa virheitä.
Mitkä olivat pahimmat kysymykset? Mitä kaikkea niillä tumansiirtovasikan kuudella vaiheella tarkoitettiin?- tutkijaksi
Se matikka oli tosi paha. Kokonaan. Biologiassa oli kans jotain pahoja. Biotieteiden osiossa oli se meioosi kysymys oli hankala. Minä laitoin niihin vaiheisiin lähes suoraan sieltä tekstistä, että ensin ne munasolut kerätään ja sieltä poistetaan se tuma ennen uuden tuman siirtoa ja sit ne laitettiin siihen kasvatusliuokseen. enää en edes muista kaikkia vaiheita.
Miten luulet että sulle kävi siinä kokeessa. Aukeneeko opiskelupaikka?
- lukemaan
Miten biotieteet eroaa biologiasta? Biologiaahan ei Kuopiossa opeteta. Tai ei ainakaan ollut yhteisvalinnassa mukana.
- biotieteiljä
Itse olen opiskellut nyt vuoden biotieteitä Kuopiossa eli ensimmäistä biotieteiden vuosikurssia olen. Ekan vuoden viimeinen tentti oli keskiviikkona, samaan aikaan kun oli pääsykokeet uusille, paitsi eri paikassa tietysti! ;)
Biotieteet on yhdistelmä entisistä biokemiasta, biotietieteellisestä kemiasta, soveltavasta eläintieteestä ja muutamasta muusta. Nykyisin valitaan suuntautumisvaihtoehtona nuo eri linjat ja kaikki käyvät samat pohjatiedot noin puolitoista vuotta. Siis ero biologiaan on se, että opetuksessa on mukana kemiaa ja myös genetiikan osuus on isompi. Toki raakaa biologiaakin on huomattavasti. Kuiteskaan me emme käsitykseni mukaan opiskele mitään metsän ekosysteemejä ja semmoisia (paitsi jo suuntautuu kasvipuolelle, niin varmaan jotakin on...). Riippuu ihan suuntautumispuolesta, minkä verran ja mitä biologiaa on. Vaikkapa ravitsemuspuolella lukevat paljon elintarvikeasiaa etc.
Itse olen tykännyt tästä ensimäisen vuoden perusteella. Tietysti paljon on joukossa näitä lääkis-wannabe -tyyppejä. Maanantaina sitten näkee, minkä verran lähtee tyyppejä pois biotieteistä, kun on lääkiksen pääsykokeet.
Itse pääsin sisään papereiden perusteella, muistaakseni raja oli papereiden perusteella viime vuonna 63 pinnaa, voitte laskea omanne siitä hakuoppaasta. Sitten osa valitaan pääsykokeiden perusteella ja osa kavereistani on ollut niissä ja sanoi, etteivät osanneet kovinkaan hyvin, mutta ne pääsykokeet on tehty aika vaikeiksi. Aika (todella?) paljon kuulema kestää menettää pisteitä ja silti pääsee sisään. Ja muistakaa, että iso osa on ainakin ennen valittu varasijalta, kun ihmiset hakevat moneen paikkaan ja valitsevat sitten parhaimman, ja jos se ei ole biotieteet niin varasijalta otetaan joku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613964- 503879
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522659Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211799Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261