Onko Geirangerin jälkeen mitään?

Filo

On tullut käytyä Norjassa useampana kesänä ja aloitettu aikanaan pohjoisesta, ajopätkien siirtyessä kesä kesältä yhä etelämmäksi.
Viimeksi olimme tiettävästi Norjan jylhimmällä alueella, Geirangerissa.
Onko Norjassa Geirangerin jälkeen aluetta, joka säväyttää enää yhtä paljon..?

10

1753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C comme C/phoros

      Säväyttäviä ovat Lysebotnin tien laskeutuminen merenpinnan tasolle noin 30 neulansilmän kautta ja viiden tunnin kävely (edestakainen) Kjeragille, 1000 metrin pudotukselle Lysefjordiin.

      Minulle Geiranger ei aiheuttanut kovinkaan totaalista elämystä ollessaan kuvattuna aina näkymällään Dalsnibbalta kaiken maailman turistilehdissä, henkilökohtaisesti minulle Grottlin kautta vanhaa tietä Strynin suuntaan ajaessa paljastuva vuoristonäkymä oli mieliinpainuvin kokemus vuono-Norjaa kiertäessä, kun tätä paikkaa ei ole valokuvilla tehty tutuksi.

      http://www.noorwegen.tv/Grottlipas/Grottlipas_22?full=1


      • kawasaki250 kirjoitti:

        jonkin matkan päästä löytyy myös
        http://www.pbase.com/henkbinnendijk/preikestolen
        katsomisen arvoinen paikka kanssa.

        http://www.visitflam.com/default.asp
        jossa kanssa jotain katsomista:esim 25 km tunneli, mutta kannattaa mennä "yläkauttakin" maisemien takia on ja halutessa junamatkakin sieltä voi tehdä, taitaa olla maailman jyrkin normaalikiskoilla kulkeva rata, videota tuossa linkissä on siitäkin.
        Siis Geirangerin ja Lysebotnin välistä suunnilleen ja koko matka on näkemisen arvoinen jopa useampia eri reittejä matkaten.
        Hauskaa matkaa!!


      • akkeP2
        kawasaki250 kirjoitti:

        http://www.visitflam.com/default.asp
        jossa kanssa jotain katsomista:esim 25 km tunneli, mutta kannattaa mennä "yläkauttakin" maisemien takia on ja halutessa junamatkakin sieltä voi tehdä, taitaa olla maailman jyrkin normaalikiskoilla kulkeva rata, videota tuossa linkissä on siitäkin.
        Siis Geirangerin ja Lysebotnin välistä suunnilleen ja koko matka on näkemisen arvoinen jopa useampia eri reittejä matkaten.
        Hauskaa matkaa!!

        Minulle on jäänyt mieleen Piggenille kiipeäminen ja maisemat huipulta. Mutta se on koko maa täynnä niin hienoja paikkoja ettei niitä oikein osaa laittaa järjestykseen. Saltstraumen, Leka-saaren ruosteiset kalliot, Svartisen, Aatun tykit Harstadissa, Torghatten, Berlevågin aallonmurtaja, Vuoreija, Ålesundin meriakvaario, Rörosin kaivokset; ihmeitä täynnä koko maa!


      • Juuso
        akkeP2 kirjoitti:

        Minulle on jäänyt mieleen Piggenille kiipeäminen ja maisemat huipulta. Mutta se on koko maa täynnä niin hienoja paikkoja ettei niitä oikein osaa laittaa järjestykseen. Saltstraumen, Leka-saaren ruosteiset kalliot, Svartisen, Aatun tykit Harstadissa, Torghatten, Berlevågin aallonmurtaja, Vuoreija, Ålesundin meriakvaario, Rörosin kaivokset; ihmeitä täynnä koko maa!

        Myönnän, että yritin kiivetä Gaustatoppenille ihan tosissaan, mutta tuli keskeytys noin 3 tunnin jälkeen.
        Harmitti vietävästi kun tuli norskiperheet pikkulapset kantotuoleissa selässä sieltä toppenilta takaisin, ja minä vasta olin keskeytystä tekemässä.

        Preikkkestulin voi käydä katsomassa Stavangerista laivalla. Hinta on kova ja aikaa ottaa muutaman tunnin.
        Britannia on hyvä vanhahtava hotelli, mutta oli halpa viikonlopun hintana Stavangerissa.


    • Filo

      Kokemuksia vaihtamalla saa usein hyvää ennakkotietoa. korostaisin, että meitä kinnostaa lähinnä maisemalliset kohteet Norjassa, ei niinkään kulttuurilliset ym. vastaavat kohteet.
      Tuo Jotunheimen vuoristoalue kiinnostaisi, onko joku käynyt mahdollisesti Gjuvvasshytta nimisessä paikassa, jossa huippu ELVES kohoaa liki 2,5 km korkeuteen.
      Minulle on jäänyt LOM niminen pikkukylä mieleen siellä suunnalla, joka sijaitsee tasamaalla valkohuippuisten vuorien ympyröimänä..

    • alkaa

      Paras Norja todella sieltä vasta alkaa. Hyviä vinkkejä olet jo saanut. Mutta kun menet, käy Kjeragboltenin (suuri kivi kallion halkeamassa)
      päällä, jos uskallat. Jos tiput, se on viimeinen kerta, kun tiput!!! ja tiput sen 1000 m alaspäin. Itse kävin, mutta en käy toista kertaa.

    • Peeetu

      Kapua Glittertindille

    • JMTT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe