Minulle osui vanha seura (2.9.2005) käsiini ja siinä oli juttu SOL palveluista aiheesta luovat hullut. He ovat hyvin iloisia ja kauniissa lapsenomaisessa toimistossa työskentelevät. He ovat kuin yhtä perhettä ja kaikki on niin loistavaa ja hienoa. He kertovat työstään ja työilmapiiristään yms.
Siis uskomattoman röyhkeätä. (He eivät sitä tajua ilmeisesti, koska ovat niin täynnä itseään.) Vaikka en ole siivoja niin minua pisti heti silmään se asia, että ne tavalliset työntekijät siis siivojat on unohdettu kokonaan. Ihan kun niitä ei olisi olemassa olennakaan. Ei mitään kiitosta heille, koska hehän pitävät tämänkin firman pystyssä ja itse pienellä palkalla elävät.
Epäilempä osaavatko nämä pomot arvostaa alaisiaan.
Kertokaa mielipiteitänne.
SOL IMAGO
11
2152
Vastaukset
- -minä---
olin 4 kuukautta töissä. kertaakaan en tavannut esimiestäni. tuntia ennen töihin lähtöä kysyttiin TEKSTARILLA sopiiko kohteen vaihto!
- ei aurinkoa:)
sitä ei tuon talon työntekijänä tullut koettua!
-työnjohtoa olen tavannut muitakin mutta sollissa olisi saannut jäädä tapaamatta!
työskentelin noin kuukauden ja näkemiin,minä en aurinkoa nähnyt ja vaihto toiseen firmaan!ei kiitos tuohon taloon1 - ex-aurinko
ei aurinkoa:) kirjoitti:
sitä ei tuon talon työntekijänä tullut koettua!
-työnjohtoa olen tavannut muitakin mutta sollissa olisi saannut jäädä tapaamatta!
työskentelin noin kuukauden ja näkemiin,minä en aurinkoa nähnyt ja vaihto toiseen firmaan!ei kiitos tuohon taloon1On vain ajan kysymys, milloin SOLin "aurinkoinen" imago kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Olin vuoden töissä SOLissa ja pääsin säännöllisesti näkemään pääkonttorin elämää. Sinä aikana tuli nähtyä, miten huonosti omia työntekijöitä kohdellaan, miten keinotekoista ja valheellista koko imagonluonti oli sekä miten olemattomat mahdollisuudet työntekijöillä oli vaikuttaa työilmapiiriin/työolosuhteisiin, koska valta on vain yhdellä perheellä, jonka mielipiteitä kunnioitetaan ehdoitta.
- orja
Kyllä tuo työ ihan väliaikaisena menee, vasta tosin pari viikkoa ollut, esimies on itse aurinko ja hoitaa kyllä hommansa tosi kiitettävästi. Ilman koulutusta kun muualle ei taida päästä, et olen kyllä kiitollinen että ottivat minut=) Epäilin kyllä firmaa kaikkien puheiden perusteella, mutta toistaseksi ainakin kaikki kohdallaan. Työ on kyllä rankkaa ja kiirettä pitää että ehtii... tietääkö kukaan muuten kuuluuko 2,5- 4h työaikaan mitään taukoja!!!
- kuulu
taukoja
- njm
Kun työaika on 7 tuntia, silloin 20 min palkallinen tauko. Joten sen alle oleviin tunteihin ei taukoja kuulu, paitsi jos haluaa itse pitää palkattoman tauon.
- 20 min tauko
njm kirjoitti:
Kun työaika on 7 tuntia, silloin 20 min palkallinen tauko. Joten sen alle oleviin tunteihin ei taukoja kuulu, paitsi jos haluaa itse pitää palkattoman tauon.
kuuteentuntiin, ainakin minulle työsopimuksen mukaan :)
- se on...
Reilu vuoden päivät jaksoin itse ko. firmassa, eikä kyllä edes näin pois lähdön jälkeen ole mieleen mitään hyvää sanottavaa firmasta tullut. Siis ei vaikka sanotaan että aika kultaa muistot, ja irtisanoutumisestani on aikaa joyli puoli vuotta.
Työkaverit oli mukavia, ja viihdyin työssäni erittäin hyvin. Hommani hallitsin, ja pystyin pitämään kiireen paineenkin alla yllä asiakaspalvelu henkeä, huolellisuutta ja ripeyttä.
Ainoa asia mikä tökki totaalisesti ja johti irtisanoutumiseeni, oli se että esimiehen ja korkeamman tahon puolelta ei tullu koskaan kiitosta, vaan pikemminkin päin vastoin.
Lisäksi kun palkasta puuttui joka kerta joku osa (ilta, -vkl, -ylitölisät tms), nin alkoi mitta täyttyä vähitellen. Erikoisimpia juttuja oli se että ainoan seitsämän päivän sairaslomani aikana tuntipalkkani oli tiputettu (sairasloma päiviltä) puolellatoista eurolla. Selvyyttä ei koskaan siihen saanut mistä se oli johtunut, mutta pitkällisen purnauksen jälkeen sain puuttuvat lantit siltäkin ajalta. (Tosin siis vasta kahden kuukauden päästä).
Samalla alalla työskentelen edelleen, tosin pienemmässä yrityksessä. Viihdyn siellä hyvin, ja mitään ongelmaa ei ole ollut.
Kiitosta kuuluu kun on aihetta, ja negatiivinenkin palaute annetaan asiallisesti, ja keskustellaan muutoksista yhdessä ko. ongelmien suhteen.
Lanttiakaan ei ole tilipusista puuttunut:).
Eli ainakin omalta pidän aurinko firman julkisuuteen tuomia imagokuviaan säälittävinä.
Kesän jatkoja kaikille:)- zzzzzzzzzzzzz
Eipä tuo SOL sen huonompi ole kuin muutkaan siivousfirmat. Olen itse ollut ISS:llä ja Engelillä ennen kuin kaksi edellämainittua yhdistyivät ja meno oli siellä ihan samanlaista kuin SOLillakin eli eron huomaa vain tilinauhasta palkanmaksajan kohdalla.
- siellä
Eikö siellä jaeta niitä "hymypoika merkkejä" aivan kuin kansakoulussa 60-luvulla. Jälkeen jäänyttä.
- NIILLE
joilla ei omanarvontuntoa eikä itsensätuntemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h282849Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv262353Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141483- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958