apuaaa

ennnn

kyllä uskalla mennä sinne rippileirille, se on jo kahden viikon päästä..

Kun onko siellä sellasia hirveitä leikkejä?

Saako mennä kavereitten kanssa samaan huoneeseen, vai joutuuko joittenkin tuntemattomen?:O

Joku sanoi, että siellä on jotkut ryhmät, joihin jaetaan, niin saahan ne päättää itse?

:(

6

459

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

En tiedä, mitä tarkotat hirveillä leikeillä, mutta ei ne minusta olleet hirveitä. Riippu tosin vähän leiristäkin mitä leikitään.

Saa mennä samaan huoneeseen kavereiden kanssa jos haluaa.

Aluksi leirillä muodostetaan isosryhmät, eli jokainen isonen saa oman ryhmän. Me ei ainakaan saatu päättää niitä itse, vaan ne arvottiin.

Pelotti muakin ennen riparia, mut se osoittautuikin ihan kivaksi kokemukseksi.
      Rohkeesti vaan. (:

• ...

stressata.. kyllä siellä on ihan vastuulliset vetäjät, jotka miettii, mitä leikkejä siellä saa olla ja mitä ei.

Huonekäytännöstä en osaa sanoa mitään. Riippuu kait seurakunnasta.. Meillä saa valita itse huoneen/huonekaverin.

Aika usein ryhmät on etukäteen jaettu eli riparilaiset eivät saa itse valita, mihin ryhmään kuuluvat. Päätöksen ryhmäjaosta tekevät joko vetäjät tai vetäjät ja isoset-

Ei muuta kuin rohkeasti leirille!

• vaan

leirille! Siitä se aikuistuminen alkaa!
      Usko tai älä, niin joksus joutuu tehdä juttuja ihan umpioutojen tyyppejen kanssa ja jopa tyyppejen, joiden kanssa ei tule yhtään toimeen tai jotka ärsyttää suunnattomasti. Ja siitä voi jopa selvitä hengissä, tai voi huomata että sittenkin tykkää niistä tyypeistä, kunhan ensin tutustuu.
      Eteenpäin sanoi mummo hangessa! ;)

• isonen

Kaikki leikit, mitä pidetään suunnitellaan yleensä sen mukaan millainen ryhmä on. Eikä niissä ole ikinä tarkoitus loukata tai nolata ketään tarkoituksella. Se on vastoin sääntöjä. Ja jos joku leikki tuntuu epämukavalta, niin aina voit kieltäytyä osallistumasta. Kukaan ei sinua pakota tekemään mitään mitä et itse halua.

Huonekäytännöstä en tiedä, sillä ne vaihtelevat seurakunnittain, mutta uskoisin kyllä, että saat itse valita huonetoverisi.

Joo, riparilaiset on ennen leiriä jaettu pienryhmiin, joita johtaa ryhmäisonen. Näissä ryhmissä toimitaan päivisin eli esim. Markus-tunnit pidetään näissä ryhmissä ja siivous hoidetaan tässä ryhmässä tai mitä ikinä ohjelmassa onkaan. Ryhmien jako suunnitellaan tarkasti, joten siitä ei kannata huolehtia. Pidä vain hauskaa leirillä ja hanki paljon mukavia kokemuksia. Ja jos tulee hätä, niin isoset ja ohjaajat ovat siellä juuri SINUA varten ja heidän puoleensa voi aina kääntyä.

• tyttö

Mulla oli ihan samanlainen tunne ennen omaa riparia viimme vuonna.
      Leikit on valittu tarkkaan ja jos ei halua ei tarvitse osallistua. ns nolausleikkejä ei pitäisi olla, enkä itse niihin olekaan törmännyt. Huoneet kyllä saa valita itse, mutta ei tyttöjä ja poikia samaan. Jokaisella isosella on oma ryhmä, mutta ne on valittu tarkkaan ja tietoisesti usein ystävyksiä erotetaan toisistaan, itse jännitin aika paljon sitä, mutta se on ihan hyvä systeemi, eikä edes haitannut. jännitys meni pois heti kun päästiin perille. Hyvää riparia.:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe