Mistä tietää..

tuhi

..että onko kotilo kuollut?Sain tänään kaksi valkohuulen vaavia,molemmat liikku alussa,nyt toinen on jämähtänyt pariksi tunniksi paikalleen.. Ehkä mä vaan olen hermoheikko,mutta vastaattehan!!

8

2337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 84 kotilon omistaja

      Et taida tietää paljoakaan kotiloista...
      1.kotilolla saataa olla kuiva olo ja se on mennyt kuorensa sisään.
      2.kotilotkin ovat eläimiä eli nekin haluavat mennä nukkumaan välillä.
      3.jotkut kotilot ovat niin arkoja että pienikin värähdys niin ne sulkeutuvat kuorensa alle pitkäksi aikaa.

      kuollut kotilo haisee. Se sattaa olla osittain ulkona kuorestaan ja viimeistään kuolleen kotilon huomaa kun se kuivuudesta huolimatta ei tee kalkkiläppää kuorensa eteen.

      • 84 kotilon omistaja

        Ennen kun otat lemmikiksi minkään eläimen, olkoon kyseessä luonnon varanen laji tai mikä tahansa elävä olento niin kannataa lukea netistä ja kirjoista niiden hoidoista ja luantaisesta käytäytymisestä!!!


      • tuhi
        84 kotilon omistaja kirjoitti:

        Ennen kun otat lemmikiksi minkään eläimen, olkoon kyseessä luonnon varanen laji tai mikä tahansa elävä olento niin kannataa lukea netistä ja kirjoista niiden hoidoista ja luantaisesta käytäytymisestä!!!

        Joo,kiva.Heti kun kysyy jotain VARMISTAAKSEEN,niin aletaan sanomaan,että "kannattaa lukee tietoo ja plaa plaaplaa" mä oon viimeset kaks viikkoo lukenu kotiloista tietoo!Mulle ei tosiaankaan tarvii puhuu,kuin jollekin idiootille,mikä minä en ole.Ihankun en tietäs,että kotilot on eläimiä,helkkari vie!Ja muutenkin,kirjojen tiedot eivät välttämättä ole oikeita.Sitä paitsi,tarvitsee leveillä että omistat 84kotiloa.Ärsyttävää.Hmph.


      • kotilo-ja-gekkofani
        tuhi kirjoitti:

        Joo,kiva.Heti kun kysyy jotain VARMISTAAKSEEN,niin aletaan sanomaan,että "kannattaa lukee tietoo ja plaa plaaplaa" mä oon viimeset kaks viikkoo lukenu kotiloista tietoo!Mulle ei tosiaankaan tarvii puhuu,kuin jollekin idiootille,mikä minä en ole.Ihankun en tietäs,että kotilot on eläimiä,helkkari vie!Ja muutenkin,kirjojen tiedot eivät välttämättä ole oikeita.Sitä paitsi,tarvitsee leveillä että omistat 84kotiloa.Ärsyttävää.Hmph.

        Useat uudet kotilonomistajat hermoilevat aluksi, ei tarvitsisi heti ruveta valittamaan..Eikä kaikkien aloittelevien harrastajien tyyliin kuulu heti ajatella kotilon kuolemaa -o-'

        Tosiaan, niin kuin tuossa sanottiinkin, kuollut kotilo haisee todella pahalle voi olla siis hieman ulkona kuorestaan, ei reagoi kosketukseen jne, Kuollut kotilo voi olla myös vetäytynyt syvälle kuoreensa!


      • kotilo-ja-gekkofani
        84 kotilon omistaja kirjoitti:

        Ennen kun otat lemmikiksi minkään eläimen, olkoon kyseessä luonnon varanen laji tai mikä tahansa elävä olento niin kannataa lukea netistä ja kirjoista niiden hoidoista ja luantaisesta käytäytymisestä!!!

        sanoa, mistä sitten olet löytänyt hyvän Valkohuulitarhakotiloiden hoitoa käsittelevän kirjan?? Eipä taida löytyä, ainakaan virallisesti kustannettua ja vielä Suomeksi -o-'


      • Anonyymi
        84 kotilon omistaja kirjoitti:

        Ennen kun otat lemmikiksi minkään eläimen, olkoon kyseessä luonnon varanen laji tai mikä tahansa elävä olento niin kannataa lukea netistä ja kirjoista niiden hoidoista ja luantaisesta käytäytymisestä!!!

        Sinä kun kerran TIEDÄT asiasta, niin voisin kysyä omasta kotilostani..Hän on jokapäivä tekemässä sitä kuorta siihen eteen, vaikka hänellä on ruokaa, kosteutta ja puhdas olo.
        Onko hän kuolemassa??? Hän ei syönyt viime yönä mitä laitoin, vaikka olikin hänen lempiruokaa..Mahtaisitko tietää, mikä häntä vaivaa? (Hän on vähän yli 2-vuotias.)


      • Anonyymi
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

        sanoa, mistä sitten olet löytänyt hyvän Valkohuulitarhakotiloiden hoitoa käsittelevän kirjan?? Eipä taida löytyä, ainakaan virallisesti kustannettua ja vielä Suomeksi -o-'

        Samaan aikaan kelan kanssa ongelmia. 2018 torppasivat eläkkeen yhtäkkiä. Samaan aikaan useampia todistuksia omalääkäri P.P. Kela ehdottaa hae kaikkia etuuksia, kun olen kysynyt sekä kuntoutus, sairauspäivärahat ja eläkenumeroista, lopulta pyysivät jatkamaan kierrosta, kunnes sanoivat, että Tilanne niin vaikea, ettei tiedetä kuin paikan päällä. Menen kelaan ja työntekijä auttaa, laittaa toimeentulohakemukseen että tarviintoimeentulon varmistamiseksi muuttoapuja. Menen myös sossuun, lopulta tulee päätös päivää ennen muuttoa, ei apuja. Olen kriisissä.


    • Gwimm

      Kuolleen kotilon tunnistaa nahkeasta, tahmeasta ihosta, siitä ettei se reagoi kun kosketaan tuntosarveen (ei silmään vaan tappiin) ja että se retkottaa miten sattuu. Kotilon elimistö on sellainen, ettei se tule kuolonkankeaksi kuten useiden muiden eliöiden vaan se veltostuu ja veltostuu ja alkaa mädäntyä nopeasti. Haju on myös hirveä. Se oli mulla aika sokki kun kahdeksanvuotiaana saamani kotilo Eversti olikin eräänä päivänä retkottanut ruokakupin reunalla puolittain ulos kuorestaan tuntosarvet velttona naamalla. Sen ruumis oli nihkeä. Huomasin tämän aamulla ja kotilon ruumis ei haissut, joten se oli varmaankin kuollut yöllä. Surullista se oli ja porasin monta päivää ja vähän väliä. Olisin uskonut että rakas Eve elää vielä muutaman vuoden, mutta muistoissa se säilyy kauneimpana ja suloisimpana kotilona joka mulla on ikinä ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe